- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ПАЛИВА ТА ЕНЕРГЕТИКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
09.03.2004 N 139
Про внесення змін до Положення про порядок підготовки в Мінпаливенерго проектів регуляторних актів
1. Внести зміни до Положення про порядок підготовки в Мінпаливенерго проектів регуляторних актів, затвердженого наказом Мінпаливенерго від 21 червня 2001 року N 278, виклавши його в редакції, що додається.
2. Першим заступникам Міністра, заступникам Міністра, керівникам департаментів, самостійних управлінь та відділів взяти цей наказ до неухильного виконання.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Перший заступник Міністра Ю.Ященко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства палива
та енергетики
09.03.2004 N 139
ПОЛОЖЕННЯ
про порядок підготовки в Мінпаливенерго проектів регуляторних актів
2. Терміни, що вживаються в Положенні, мають таке значення:
регуляторний акт - це прийнятий Верховною Радою України, Президентом України, Кабінетом Міністрів України, іншим державним органом, Міністерством палива та енергетики, іншими центральними органами виконавчої влади, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування (регуляторний орган) нормативно-правовий акт, який або окремі положення якого спрямовані на правове регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між органами державної влади та суб'єктами господарювання, а також інший офіційний письмовий документ, який встановлює, змінює чи скасовує норми права, застосовується неодноразово та щодо невизначеного кола осіб і який або окремі положення якого спрямовані на правове регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між органами державної влади та суб'єктами господарювання, незалежно від того чи вважається цей документ відповідно до закону, що регулює відносини у певній сфері, нормативно-правовим актом;
відстеження результативності регуляторного акта - заходи, спрямовані на оцінку стану впровадження регуляторного акта та досягнення цим актом цілей, задекларованих при його прийнятті;
перегляд регуляторного акта - заходи, спрямовані на приведення регуляторним органом прийнятого ним регуляторного акта у відповідність з принципами державної регуляторної політики;
показники результативності регуляторного акта - показники, на підставі яких при проведенні відстеження результативності регуляторного акта здійснюється оцінка стану впровадження цього регуляторного акта та досягнення ним цілей, задекларованих при його прийнятті;
аналіз регуляторного впливу - документ, який містить обґрунтування необхідності державного регулювання шляхом прийняття регуляторного акта, аналіз впливу, який справлятиме регуляторний акт на ринкове середовище, забезпечення прав та інтересів суб'єктів господарювання, громадян та держави, а також обгунтування відповідності проекту регуляторного акта принципам державної регуляторної політики;
звіт про відстеження результативності регуляторного акта - документ, який містить дані про результати відстеження результативності регуляторного акта та про методи, за допомогою яких було здійснено таке відстеження.
3. Дія цього Положення не поширюється на здійснення регуляторної діяльності, пов'язаної з прийняттям:
постанов Верховної Ради України;
стандартів, кодексів усталеної практики, технічних умов, за винятком випадків, коли положення стандартів, кодексів усталеної практики, технічних умов, прийнятих органами державної влади та органами місцевого самоврядування, маючи у передбачених законом випадках обов'язковий характер, встановлюють вимоги до суб'єктів господарювання щодо проведення обов'язкових погоджень, аналізів, експертиз, обстежень, випробувань тощо за допомогою третіх осіб; санітарних норм, державних норм і правил у сфері містобудування, у тому числі державних будівельних норм, державних норм і правил пожежної безпеки, у тому числі загальнодержавних, міжгалузевих, галузевих нормативних актів з питань пожежної безпеки, державних міжгалузевих та галузевих нормативних актів про охорону праці, норм, правил і стандартів з ядерної та радіаційної безпеки, нормативних документів з метрології, затверджених Мінпаливенерго, за винятком випадків, коли у положеннях зазначених документів містяться вимоги до суб'єктів господарювання щодо проведення обов'язкових погоджень, аналізів, експертиз, обстежень, випробувань тощо за допомогою третіх осіб;
актів, що містять державну таємницю України.
Дія цього Положення також не поширюється на порядок укладання, виконання, опублікування, реєстрації та денонсації міжнародних договорів України.
4. Підготовка проектів регуляторних актів передбачає:
- планування діяльності Мінпаливенерго з підготовки проектів регуляторних актів;
- розроблення проектів;
- аналіз регуляторного впливу;
- відстеження результативності регуляторних актів;
- погодження проектів регуляторних актів з Державним комітетом з питань регуляторної політики та підприємництва.
Планування діяльності з підготовки проектів - регуляторних актів
5. План діяльності Мінпаливенерго з підготовки проектів регуляторних актів формується на основі затвердженого плану діяльності Кабінету Міністрів України з підготовки проектів регуляторних актів.
6. Структурний підрозділ, що є розробником проектів регуляторних актів, складає пропозиції до Плану діяльності Мінпаливенерго з підготовки проектів регуляторних актів на наступний рік за формою.
7. Пропозиції до Плану не пізніше 10 грудня поточного року надаються Юридичному управлінню на узагальнення.
8. Не пізніше 15 грудня поточного року План діяльності Мінпаливенерго з підготовки проектів регуляторних актів (далі - План) на наступний календарний рік затверджується Міністром.
9. Якщо структурний підрозділ, що є розробником проектів регуляторних актів, готує або розглядає проект регуляторного акта, який не внесений до затвердженого Плану, він повинен внести відповідні зміни до Плану не пізніше десяти робочих днів від дня початку підготовки цього проекту або з дня внесення проекту на розгляд до Міністерства, але не пізніше дня оприлюднення цього проекту, у порядку, встановленому пунктами 5 та 6 цього Положення.
10. План та зміни до нього оприлюднюються Управлінням взаємодії з комітетами ВРУ, ЗМІ та зв'язків з громадськістю шляхом опублікування в інформаційно-аналітичному бюлетені "Відомості Міністерства палива та енергетики України" та/або шляхом розміщення Плану та змін до нього на офіційній сторінці Мінпаливенерго в мережі Інтернет не пізніш як у десятиденний строк після їх затвердження.
Розроблення проектів регуляторних актів
11. Після підготовки проекту регуляторного акта здійснюється внутрішнє погодження, яке оформлюється відповідно до вимог Інструкції з діловодства у центральному апараті Міністерства палива та енергетики України, затвердженої наказом Мінпаливенерго від 23.08.2000 N 382.
12. Внутрішнє погодження проекту регуляторного акта здійснюється шляхом візування його керівником структурного підрозділу, що готує акт, керівниками інших заінтересованих структурних підрозділів, Юридичним управлінням, заступниками Міністра. При цьому, поряд з візою Юридичне управління робить примітку "підлягає погодженню з Держпідприємництвом".
13. Кожен проект регуляторного акта оприлюднюється з метою одержання зауважень і пропозицій від фізичних та юридичних осіб, їх об'єднань.
14. Повідомлення про оприлюднення проекту регуляторного акта, проект регуляторного акта та відповідний аналіз регуляторного впливу оприлюднюються шляхом опублікування в інформаційно-аналітичному бюлетені "Відомості Міністерства палива та енергетики України" та/або шляхом розміщення Плану та змін до нього на офіційній сторінці Мінпаливенерго в мережі Інтернет. Повідомлення про оприлюднення проекту регуляторного акта готується структурним підрозділом, що є розробником проекту, і повинне містити:
стислий виклад змісту проекту;
поштову та електронну адресу Міністерства;
інформацію про спосіб оприлюднення проекту регуляторного акта та відповідного аналізу регуляторного впливу (назва друкованого засобу масової інформації та/або адреса сторінки в мережі Інтернет, де опубліковано чи розміщено проект регуляторного акта та аналіз регуляторного впливу);
інформацію про строк, протягом якого приймаються зауваження та пропозиції від фізичних та юридичних осіб, їх об'єднань (не менше ніж один місяць та не більше ніж три місяці з дня оприлюднення проекту регуляторного акта та відповідного аналізу регуляторного впливу);
................Перейти до повного тексту