1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


КОЛЕГІЯ МІНІСТЕРСТВА ПАЛИВА ТА ЕНЕРГЕТИКИ УКРАЇНИ
Р І Ш Е Н Н Я
26.02.2004 N 2.1
Підсумки роботи паливно-енергетичного комплексу України за 2003 рік та завдання на 2004 рік
Заслухавши та обговоривши доповідь Міністра палива та енергетики України, колегія зазначає, що у цілому у 2003 році досягнуто сталого функціонування та поліпшення основних показників розвитку паливно-енергетичного комплексу України.
У 2003 році діяльність Міністерства палива та енергетики України орієнтувалася на такі базові стратегічні пріоритети:
підтримання сталої роботи галузей ПЕК щодо належного забезпечення потреб в енергоресурсах виробничої та соціальної сфери економіки держави;
розширення та модернізація відтворювальної бази паливно-енергетичного комплексу, поліпшення фінансових результатів діяльності підприємств;
зниження енергозалежності країни за рахунок диверсифікації джерел надходження нафти та природного газу;
посилення платіжної дисципліни, підвищення рівня розрахунків та забезпечення прозорого ціноутворення на ринках електроенергії, вугільної продукції, природного газу;
удосконалення системи законодавчо-правового забезпечення конкурентних і прозорих умов функціонування та розвитку ПЕК.
Серед основних досягнень Мінпаливенерго у сфері зовнішньоекономічної політики у 2003 році - приєднання південно-західної частини ОЕС України ("Острова Бурштинської ТЕС") до паралельної роботи з енергооб'єднанням UCTE у липні 2003 року.
Функціонування Бурштинського енергоострова на постійній основі як елемента європейської енергосистеми забезпечило активізацію міжнародного співробітництва України в електроенергетичній сфері і безпосередньо сприяло помітному зростанню обсягів експорту електроенергії.
У межах реалізації проекту Євроазійського нафтотранспортного коридору в листопаді 2003 року представники Європейського Союзу, України та Польщі уклали Угоду, якою підтримано проект щодо продовження українського нафтопроводу Одеса - Броди до Плоцька та створення Євроазійського нафтотранспортного коридору (ЄАНТК) для постачання каспійської нафти в Європу.
14 січня 2004 року Кабінетом Міністрів України затверджено угоду про інтеграцію українського нафтопроводу "Одеса - Броди" з польськими нафтомагістралями, яка була підписана 27 листопада 2003 року в Брюсселі. Цією угодою уряди обох держав підтримують проект добудови нафтопроводу "Одеса - Броди" до польського міста Плоцьк і створення Євроазійського нафтотранспортного коридору для транспортування каспійської нафти.
У рамках започаткування Міжнародного консорціуму з управління та розвитку газотранспортної системи України у 2003 році НАК "Нафтогаз України" та ВАТ "Газпром" створено підприємство "Міжнародний консорціум з управління та розвитку газотранспортної системи України", затверджено План робіт з проекту створення Консорціуму, створено робочі групи для його виконання.
У сфері майнових відносин діяльність Міністерства передбачала забезпечення умов для диверсифікації та впровадження економічно більш ефективних форм власності та господарювання в ПЕК.
У вугільній промисловості створено 21 державне підприємство - цілісні господарські комплекси з добування, переробки та постачання вугілля.
Створення державних підприємств є одним з механізмів, які Уряд впроваджує для фінансового оздоровлення та забезпечення розвитку вугільної промисловості на рівні розширеного відтворення.
Результати функціонування створених у 2003 р. державних вугільних підприємств засвідчили підвищення їх інвестиційної привабливості, що дозволило розпочати корпоратизацію окремих підприємств ("Лисичанськвугілля", "Ровенькиантрацит", "Краснодонвугілля", "Орджонікідзевугілля", "Артемвугілля").
У міру формування відповідного підґрунтя відкриті акціонерні товариства вугільної галузі будуть приватизовані цілісними майновими комплексами, що сприятиме посиленню їх конкурентоспроможності.
У сфері електроенергетики у 2003 році приватизація підприємств не здійснювалась, оскільки не було виконано одну з головних умов проведення конкурсів з продажу пакетів акцій 9 енергокомпаній, затверджених розпорядженнями Кабінету Міністрів України від 31.07.2002 N N 425-р, 426-р, 427-р, 428-р, 429-р, 430-р, 431-р, 432-р, 433-р, - вирішення проблеми боргових зобов'язань енергетичних підприємств.
З метою активізації приватизаційних процесів у нафтогазовому комплексі в 2003 році Мінпаливенерго запропонувало Фонду державного майна України для приватизації 2 підприємства нафтогазової промисловості.
У сфері реструктуризації галузей ПЕК протягом 2003 р. Мінпаливенерго здійснювало реалізацію заходів Програми закриття неперспективних вугільних шахт і розрізів, торфодобувних підприємств, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 28.03.97 N 280, та Програми "Українське вугілля", затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 19.09.2001 N 1205.
У 2003 році ліквідаційні роботи тривали на 114 вугільних підприємствах. На кінець 2003 р. завершено фізичну ліквідацію 56 шахт, в ході якої забезпечувалася реалізація заходів, передбачених проектами ліквідації вугледобувних підприємств та спрямованих на соціальний захист працівників, що вивільняються у зв'язку з їх ліквідацією - на всіх шахтах та розрізах, прийнятих на ліквідацію, погашено заборгованість із заробітної плати працівникам, заборгованість з регресних позовів, одноразових виплат з втрат професійної працездатності, інших соціальних виплат; вуглеотримувачів шахт, що ліквідуються, забезпечено побутовим вугіллям.
У соціально-трудовій сфері паливно-енергетичного комплексу за підсумками 2003 року збільшено фонд оплати праці на підприємствах нафтогазової, електроенергетичної, атомної галузей. Зросла середньомісячна заробітна плата працівників ПЕК: у вугільній галузі - до 651 грн. (на 14,2 %), в електроенергетиці - до 750 грн. (на 11,1 %), в атомній енергетиці - до 1375 грн. (на 13,3 %), в нафтогазовій галузі - до 1105 грн. (на 18,8 %).
Протягом останніх місяців 2003 року заробітна плата виплачувалася у повному обсязі - у жовтні на вугледобувних підприємствах було виплачено 100,1 % нарахованої місячної заробітної плати, у листопаді - 100,9 %, у грудні - 100 %.
Окремі державні підприємства з видобутку вугілля ("Краснодонвугілля", "Ровенькиантрацит", "Свердловантрацит"), вугільна компанія "Краснолиманська" та шахта ім. Гайового на початок 2004 року забезпечили повне погашення заборгованості із заробітної плати.
Заборгованість з виплати регресних позовів та одноразової допомоги за втрату професійної працездатності у 2003 році зменшено на 36 %, або на 122,4 млн. гривень.
Позитивною є активна діяльність Мінпаливенерго у сфері розширення нормативно-правового поля функціонування ПЕК. За безпосередньої участі Мінпаливенерго розроблено Енергетичну стратегію України на період до 2030 року та подальшу перспективу, проект якої подано на розгляд Президенту України у визначений ним термін - до 15 грудня 2003 року.
Законом України від 25.11.2003 N 1330-IV ( 1330-15) внесено зміни до Закону України "Про електроенергетику" стосовно визначення забороненої та контрольованої зон гідроелектротехнічних споруд та встановлення особливого режиму охорони їхньої території.
З метою дотримання паритету права вітчизняних та зарубіжних виробників брати участь в оснащенні об'єктів електроенергетики, яке здійснюється на тендерних засадах, прийнято Закон України від 15.05.2003 N 741-IV "Про внесення зміни до статті 18 Закону України "Про електроенергетику".
Законом України від 19.06.2003 N 982-IV внесено зміни до Закону України "Про електроенергетику" стосовно порядку розрахунків за електроенергію та фінансування спожитої електроенергії на рівні екологічної броні, які спрямовані на недопущення подальшого накопичення боргів в електроенергетичній галузі.
На розширення використання нетрадиційних та відновлювальних джерел енергії спрямовано положення Закону України від 20.02.2003 N 555-IV "Про альтернативні джерела енергії". Законом визначено умови для максимального забезпечення потреб України в енергоносіях за рахунок використання альтернативних джерел енергії, окреслено їх номенклатуру і визначено порядок видобутку та використання.
У Верховній Раді України на розгляді знаходиться низка законопроектів, прийняття яких безпосередньо сприятиме динамічним темпам розвитку вітчизняного паливноенергетичного комплексу, оптимізації міжгалузевих взаємозв'язків у ПЕК, розв'язанню проблеми погашення заборгованості з оплати праці у вугільній галузі, забезпеченню сталого функціонування ринків енергоресурсів і послуг з їх транспортування, зміцненню національної енергетичної безпеки.
У виробничій сфері протягом року забезпечено збільшення обсягів виробництва для внутрішнього споживання та нарощування експорту енергоресурсів в електроенергетиці та нафтогазовому комплексі.
Порівняно з 2002 р. обсяг виробництва електроенергії в об'єднаній енергетичній системі України збільшився на 6,6 млрд. кВт.год. (або на 3,8 %) і склав 179,6 млрд. кВт.год. Експорт електричної енергії до країн Центрально-Східної Європи у 2003 році збільшився в 1,5 рази і дорівнює 4,3 млрд. кВт.год.
Обсяги видобутку газу нарощено на 655,4 млн. кубометрів (або на 3,5 %), що становить 19456,0 млн. кубометрів, обсяги добування нафти з газовим конденсатом збільшено на 227,6 тис. тонн (або на 6,1 %) і досягли рівня 3975,1 тис. тонн. Обсяги переробки нафти збільшено на 1769,3 тис. тонн (або на 9,1 %), що дорівнює 21189,3 тис. тонн.
Величина транзитного транспортування природного газу збільшилась на 7,9 млрд. кубометрів (до 129,3 млрд. кубометрів), а транспортування нафти до країн далекого зарубіжжя - на 5,8 млн. тонн (до 33,2 млн. тонн).
Позитивні зрушення у 2003 р. сталися у вугільній промисловості.
Завдяки реалізації антикризових заходів зупинено скорочення обсягів видобутку вугілля, забезпечено обсяг виробництва товарної вугільної продукції на рівні 2002 року (57,7 млн. тонн).
Загальний обсяг вуглепостачання на теплоелектростанції протягом 2003 року становив 28244,1 тис. тонн, перевищивши аналогічний показник 2002 року на 741,4 тис. тонн. При цьому вітчизняного вугілля було поставлено 26476,6 тис. тонн (93,7 % загального обсягу), що на 772,1 тис. тонн більше, ніж у 2002 році.
Обсяг постачання вугілля обласним (міським) паливопостачальним організаціям у 2003 р. в 2,4 рази перевищив аналогічний показник 2002 року і сягнув 2248,5 тис. тонн.
Збільшенню фінансових ресурсів та забезпеченню можливостей для ефективного розвитку вугільних підприємств сприяло підвищення рівня розрахунків за реалізовану вугільну продукцію, який у 2003 р. становив 88,1 %, а енергогенеруючих компаній, зокрема, - 98 %.
Реалізовано заходи з удосконалення гірничого господарства та підвищення ефективності ведення гірничих робіт. У роботу введено 280 очисних вибоїв, що на 37 вибоїв більше, ніж у 2002 році, введено в експлуатацію 5 горизонтів та 2 стовбури шахт. У 2003 р. на державних вугільних підприємствах забезпечено інтенсифікацію вуглевидобутку за рахунок зростання навантаження на очисний вибій. На кінець 2003 р. навантаження на комплексно-механізований вибій становило 763 тонни за добу, на діючий очисний вибій - 518 тонн за добу, що відповідно на 35 та 33 тонни за добу більше, ніж у 2002 році.
З метою удосконалення регуляторних механізмів та досягнення прозорості ціноутворення на ринку вугілля у 2003 р. Мінпаливенерго було розроблено Концепцію Оптового ринку енергетичного вугілля (ОРЕВ) та забезпечено її поступове впровадження.
В електроенергетичному комплексі протягом 2003 року всіма генеруючими джерелами (з урахуванням нетрадиційних), що належать до об'єднаної енергетичної системи (ОЕС) України, вироблено 179583,5 млн. кВт.год., в т. ч. електростанціями, підпорядкованими Мінпаливенерго, - 170754,0 млн. кВт.год. (зростання до 2002 року - 5204,0 млн. кВт.год., або 3,7 %).
Всіма джерелами теплогенерації (тепловими, атомними електростанціями та районними котельнями) відпущено 30744,0 тис. Гкал теплової енергії, що на 2237,9 тис. Гкал (або на 7,9 %) більше ніж за 2002 р.
Оптимізації структури виробництва електроенергії у звітному періоді досягнуто за рахунок скорочення нормативних технологічних витрат (протягом 2003 р. їх питома вага скоротилась порівняно з відповідним періодом 2002 р. на 0,48 % і становить 14,16 % від загального обсягу відпуску електроенергії в енергомережу). При цьому забезпечено зменшення понаднормативної (комерційної) складової технологічних витрат - з 6,55 % у 2002 р. до 5,41 % у 2003 році.
Енергозберігаючий ефект від зниження рівня загальних технологічних витрат в електромережах України за 2003 р. становить близько 1290 млн. кВт.год.
У 2003 році підприємствами електроенергетичного комплексу здійснено активну ремонтну кампанію. Протягом звітного року на теплових електростанціях відремонтовано 80 енергоблоків потужністю 20,7 тис. МВт, тоді як у 2002 році на цю дату пройшли ремонт 78 енергоблоків потужністю 19,7 тис. МВт.
Протягом 2003 року в ході капітального ремонту електромереж 0,4 - 150 кВ було відремонтовано 69,1 тис. км ліній електропередач напругою 0,4 - 150 кВ та 29867 трансформаторних підстанцій напругою 6 - 150 кВ, що перевищує планові показники відповідно на 105,5 % та 124 %.
Під час ремонту магістральних електромереж 220 - 750 кВ відремонтовано 53 автотрансформатори та 134 вимикачі, що перевищує планові показники відповідно на 132,5 % та 102,2 %.
Протягом звітного року забезпечено дотримання сталого та безпечного режиму роботи атомних електростанцій, а також зростання ефективності їх виробництва - коефіцієнт використання встановленої потужності АЕС зріс порівняно з 2002 р. на 3,2 %. Радіаційна ситуація на підприємствах атомної енергетики відповідає встановленим нормам, а кількість порушень безпеки експлуатації АЕС протягом 2003 року, порівняно з попереднім роком, зменшилась на 9 випадків.
У межах Комплексної програми модернізації та підвищення безпеки енергоблоків атомних електростанцій протягом 2002 - 2005 років за звітний період реалізовано 179 одиничних (окремих) проектів і робіт.
У 2003 році удосконалено механізм функціонування та оптимізації фінансових потоків на Оптовому ринку електроенергії України.
За відпущену протягом 2003 року генеруючими джерелами електроенергію ДП "Енергоринок" сплачено на 2050,9 млн. грн., або на 13,3 % більше ніж у 2002 році. Рівень оплати електроенергії склав 94,1 %, що на 3,0 % більше показника 2002 року. Величина оплати без врахування розрахунків згідно з урядовими рішеннями збільшилась на 2843,1 млн. грн., або на 20,1 %.
У 2003 році до ДП "Енергоринок" від енергопостачальних компаній та інших постачальників в оплату за відпущену електроенергію надійшло на 2315,4 млн. грн. (або на 15,3 %) більше, ніж у 2002 році, а рівень оплати склав 93,3 %, перевищивши показник 2002 року на 3,7 %.
Кінцевим споживачам протягом 2003 року енергопостачальними компаніями поставлено електричної енергії на 1401,7 млн. грн. (або на 7,4 %) більше, ніж у 2002 році. Оплата електроенергії кінцевими споживачами у 2003 р. збільшилась на 1660,8 млн. грн. (або на 9,4 %). Рівень оплати електричної енергії склав 95,0 %, що на 1,7 % більше за аналогічний показник 2002 року, при цьому оплата здійснювалася винятково у грошовій формі.
Протягом 2003 року спостерігалася позитивна динаміка основних виробничих показників діяльності нафтогазового комплексу. За звітний період на нафтопереробні підприємства України загалом поставлено 24619,6 тис. тонн нафти, зокрема 2166,4 тис. тонн - власного видобутку; 21319,5 тис. тонн - з Російської Федерації; 1133,7 тис. тонн - з Казахстану.
Порівняно з 2002 роком обсяг постачання нафти на вітчизняні НПЗ збільшено на 15,8 %. При цьому обсяги постачання російської нафтосировини в Україну збільшилися на 28,9 %, а казахської зменшилися на 51,2 %.
Обсяги переробки нафти протягом 2003 року становили 21189,3 тис. тонн, збільшившись порівняно з 2002 роком на 9,1 %.
Виробництво бензину у 2003 році збільшено порівняно з 2002 роком на 402,6 тис. тонн (або на 9,3 %); дизельного пального - на 489,9 тис. тонн (або на 8,8 %); мазуту - на 657,2 тис. тонн (або на 9,2 %).
Розвиток нафтогазового комплексу у 2003 році відбувався на фоні помітного зменшення запасів власного, оплаченого НАК "Нафтогаз України", природного газу у підземних сховищах (з 10,6 млрд. кубометрів у 2002 р. до 3,1 млрд. кубометрів - у 2003 р.), що знижує надійність забезпечення природним газом всіх категорій споживачів.
У звітному році в інвестиційній сфері паливно-енергетичного комплексу відмічено значне нарощування обсягів капітальних інвестицій. Протягом 2003 року галузевими підприємствами, які належать до сфери управління Міністерства, щодо яких Мінпаливенерго виконує функції з управління корпоративними правами держави, за рахунок усіх джерел фінансування освоєно 4458,4 млн. грн. капітальних вкладень, що на 11,2 % більше порівняно з 2002 роком.
У вугільній промисловості за вказаний період освоєно 1821,2 млн. грн. капіталовкладень та зафіксовано 17,6 % приросту їхнього обсягу порівняно з 2002 роком. Триває будівництво кількох вугледобувних підприємств: шахт "Ніканор-Нова", "Самсонівська-Західна", "Південнодонбаська N 3" та однієї шахти-новобудови N 10 "Нововолинська". Для підтримання вугледобувних потужностей діючих шахт споруджуються 45 нових горизонтів, 19 вертикальних стволів, 13 свердловин великого діаметра.
В енергетичній галузі освоєно 2612,7 млн. грн. капітальних вкладень, що перевищує показник 2002 р. на 8,4 %. Протягом звітного періоду введено до експлуатації 9,3 МВт генеруючих потужностей (ДАТ "ДАК "Укргідроенерго"); 1059,2 км ліній електропередачі всіх класів напруги; 32,0 км міжміських кабельних ліній зв'язку ("Донецькобленерго").
Тривають роботи із спорудження енергоблоків N 2 Хмельницької та N 4 Рівненської АЕС, Дністровської та Ташлицької ГАЕС, Добротвірської та Миронівської ТЕС; реконструкції енергоблоків Старобешівської, Зміївської, Бурштинської та інших ТЕС, каскаду Дніпровських ГЕС; будівництва магістральних електромереж для видачі потужності блоків атомних електростанцій.
У нафтогазовому комплексі у 2003 році введено в експлуатацію Кобзівське газоконденсатне родовище, Західно-Старовірівське, Макунівське та Рубанівське газові родовища, з яких видобуто понад 11 млн. куб. м газу. Також введено до дії 70 газових та 54 нафтових свердловини, з яких видобуто 451 млн. куб. м газу та 210 тис. тонн нафти і газового конденсату.
Поліпшення фінансового стану та активізація виробничої діяльності підприємств ПЕК у 2003 році зумовили збільшення їх бюджетних вирахувань. За звітний період до державного бюджету підприємствами ПЕК загалом перераховано 9,3 млрд. грн., що становить 98,9 % обсягу нарахованих бюджетних платежів.
Перерахована до державного бюджету сума податкових платежів і обов'язкових відрахувань за 2003 р. зросла на 492,1 млн. грн., або на 5,6 %, а сума перерахованих коштів до бюджетів всіх рівнів - відповідно на 409,3 млн. грн., або на 4,2 %.
Стабілізації функціонування суб'єктів господарювання паливно-енергетичного комплексу значною мірою сприяло виконання відповідних планових показників бюджетного фінансування на 100 % - протягом 2003 року із загального фонду державного бюджету на потреби розвитку паливно-енергетичного комплексу надійшло 3099,2 млн. гривень.
Поліпшення умов та безпеки праці в ПЕК забезпечило у 2003 році зниження показників виробничого травматизму.
Незважаючи на зазначені досягнення протягом звітного року, існують і проблеми розвитку галузей ПЕК, що потребують вирішення у 2004 році.
Актуальною проблемою в інвестиційній сфері ПЕК залишається пошук фінансованих ресурсів для добудови у 2004 році енергоблоків Рівненської та Хмельницької АЕС.
За розрахунками ДП НАЕК "Енергоатом", для завершення у 2004 році добудови енергоблоків цих АЕС необхідно 1269,3 млн. грн., зокрема, 770,78 млн. грн. для РАЕС-4 (з них 200 млн. грн. для переведення на напругу 750 кВ ПЛ "Рівненська АЕС - Західноукраїнська") і 498,5 млн. грн. - для ХАЕС-2.
Зменшення у 2003 році порівняно з 2002 роком запасів власного, оплаченого НАК "Нафтогаз України", природного газу в підземних сховищах на 7,5 млрд. кубометрів, або в 3,4 рази (з 10,6 млрд. кубометрів у 2002 р. до 3,1 млрд. кубометрів - у 2003 р.), супроводжувалося одночасним збільшенням його експорту на 4,2 млрд. кубометрів, або в 3,6 рази (з 1,6 млрд. кубометрів у 2002 р. до 5,8 млрд. кубометрів - у 2003 р.), що створило ризик сталості та надійності газопостачання для внутрішніх споживачів газу та погіршило в цілому стан енергетичної безпеки держави.
У 2003 році не була належним чином виконана Програма створення ядерно-паливного циклу (ЯПЦ) із-за нецільового використання тарифів ДП НАЕК "Енергоатом" та незадовільної платіжної дисципліни з боку керівництва ДП НАЕК "Енергоатом".
Недостатність надходжень до Фонду ЯПЦ спричинила невиконання планів капітального будівництва на шахтах Східного ГЗК та технічного переоснащення цирконієвого виробництва на ДНВП "Цирконій".
Складними залишаються проблеми, пов'язані із зняттям з експлуатації енергоблоків ЧАЕС, переведення об'єкта "Укриття" в екологічно безпечну систему, будівництва сховища відпрацьованого ядерного палива. Через низку організаційних і технічних помилок ці проблеми не було розв'язано у 2003 році і вони, наразі, залишаються актуальними.
Пріоритетами стратегічного розвитку ПЕК у 2004 році визначено:
забезпечення зростаючих потреб в енергоресурсах національної економіки, бюджетної сфери та населення;
підвищення рівня енергоефективності національної економіки;
впровадження інвестиційно-інноваційної моделі розвитку ПЕК;
поліпшення фінансово-економічного стану підприємств ПЕК.
Стратегічними завданнями у вугільній промисловості на 2004 рік визначено:
подальше фінансово-економічне збалансування вугільних підприємств та нарощування вуглевидобутку до 80,5 млн. тонн;
погашення заборгованості із заробітної плати та соціальних виплат шахтарям;
підвищення заробітної плати за рахунок збільшення тарифної складової оплати праці;
оптимізація цін на вугільну продукцію.
Стратегія розвитку електроенергетичного комплексу у 2004 р. передбачає реалізацію завдань щодо:
модернізації та реконструкції обладнання генеруючих потужностей та мереж;
удосконалення системи розрахунків на Оптовому ринку електроенергії;
зниження технологічних втрат електроенергії під час її транспортування.
Стратегічні завдання атомно-промислового комплексу у 2004 р. пов'язані з:
пуском енергоблоків Хмельницької та Рівненської АЕС;
виконанням програм модернізації та підвищення безпеки на атомних станціях, схвалених Кабінетом Міністрів України;
реалізацією програми забезпечення розвитку атомної енергетики та програми створення ЯПЦ.
У нафтогазовому комплексі стратегічними пріоритетами є:
підвищення рівня енергетичної незалежності країни шляхом диверсифікації джерел надходження в Україну нафти, зокрема, нафтопроводом "Одеса - Броди";
подальше утвердження України як транзитної держави з транспортування нафти та природного газу;
модернізація нафто- та газотранспортних систем;
удосконалення системи розрахунків на ринку природного газу.
Колегія
ВИРІШИЛА:
1. Доповідь Міністра палива та енергетики взяти до відома.
2. Першому заступнику Міністра Ященку Ю. П., заступникам Міністра Корзуну А.В., Чеху С.М., Департаменту вугільної промисловості (Хохотва О.І.), Департаменту електроенергетики (Улітіч Ю.І.), Департаменту економічного і фінансового регулювання ПЕК (Петриковець К.Я.) налагодити ритмічну роботу Оптового ринку енергетичного вугілля з метою забезпечення гарантованої повної оплати реалізованого вугілля енергетичних марок та оптимізації процесів ціноутворення на ринку вугілля.
3. Департаменту вугільної промисловості (Хохотва О.І.), Департаменту нафтогазової та нафтопереробної промисловості (Євдощук М.І.), Департаменту атомно-промислового комплексу (Павленко В.М.) вжити заходів щодо безумовного виконання Комплексної програми заходів для погашення заборгованості із заробітної плати працівникам ПЕК у 2004 році, затвердженої рішенням колегії від 15 січня 2004 року.
4. Заступнику Міністра Штейнбергу М.О., Департаменту стратегічної політики та перспективного розвитку ПЕК (Шаповалов О.Е.), Департаменту атомно-промислового комплексу (Павленко В.М.):
4.1. Здійснювати протягом року постійний контроль та організаційне забезпечення робіт з добудови та введення в експлуатацію енергоблоків N 2 Хмельницької АЕС та N 4 Рівненської АЕС, підготувати графік засідань.
4.2. Підготувати матеріали із зазначеного питання для окремого його розгляду на колегії Міністерства у березні 2004 року.
5. Першому заступнику Міністра Тітенку С.М., Департаменту стратегічної політики та перспективного розвитку ПЕК (Шаповалов О.Е.), Департаменту економічного і фінансового регулювання ПЕК (Петриковець К.Я.) продовжити роботу з розв'язання питань щодо збільшення вартості добудови енергоблока N 4 Рівненської АЕС на вартість робіт з переведення ПЛ "Рівненська АЕС - Західноукраїнська" на напругу 750 кВ з реконструкцією ВРС 750 кВ підстанції "Західноукраїнська" та фінансового забезпечення цих робіт.
6. Заступнику Міністра Светеліку О.Д., Департаменту стратегічної політики та перспективного розвитку ПЕК (Шаповалов О.Е.):
6.1. До 20.03.2004 розробити план реконструкції ТЕС та затвердити його на колегії Мінпаливенерго.
6.2. До 25.04.2004 розробити та погодити з причетними міністерствами та відомствами проект постанови Кабінету Міністрів України "Про забезпечення виконання програми реабілітації ТЕС".
7. Першому заступнику Міністра Тітенку С.М., Управлінню реструктуризації вугільних і торфодобувних підприємств (Чертков В.Р.), Департаменту із надзвичайних ситуацій та охорони праці (Ященко І.О.): прискорити розв'язання питання щодо фінансування програм наукового забезпечення процесів реструктуризації вугільної промисловості, техніки безпеки, науково-дослідних і проектно-конструкторських робіт.
8. Першому заступнику Міністра Тітенку С.М., заступнику Міністра Корзуну А.В., Департаменту економічного і фінансового регулювання ПЕК (Петриковець К.Я.), Департаменту стратегічної політики та перспективного розвитку ПЕК (Шаповалов О.Е.), Департаменту вугільної промисловості (Хохотва О.І.) під час формування бюджету на 2005 рік передбачити фінансування наукових робіт вугільної галузі за окремими бюджетними програмами "Прикладні розроблення в сфері вугільної промисловості" та "Державні науково-технічні програми в сфері вугільної промисловості".
9. Департаменту соціально-трудових відносин (Держак В.В.) разом з Департаментом вугільної промисловості (Хохотва О.І.) надати обірунтовані пропозиції щодо підвищення тарифної складової оплати праці у вугільній промисловості.
10. Першому заступнику Міністра Ященку Ю.П., Управлінню кадрової політики (Мамчій Л.М.), Департаменту вугільної промисловості (Хохотва О.І.) за значне збільшення заборгованості із заробітної плати працівникам підвідомчих підприємств розглянути в установленому порядку питання щодо розірвання контрактів з керівниками: ДП "Красноармійськвугілля" Тимченко В.А., ДП "Сніжнеантрацит" Лебезко М.К.
11. Керівникам вугільних підприємств:
11.1. Забезпечити виконання основних завдань техніко-економічного розвитку вугільних підприємств, передбачених Програмою розвитку гірничих робіт цих підприємств на 2004 рік.
11.2. Забезпечити стовідсоткове вивезення вугілля вуглеотримувачам у поточному році та погасити борги з надання побутового палива за 2003 рік.
12. Заступнику Міністра Чеху С.М., Департаменту електроенергетики (Улітіч Ю.І.):
12.1. Підготувати та до 10.03.2004 затвердити в установленому порядку заходи щодо посилення роботи з енергонагляду та енергозбутової діяльності у 2004 році.
12.2. Продовжити організаційну роботу щодо розроблення нормативно-законодавчих актів з питань енергозбутової роботи, погашення заборгованості за спожиті енергоносії та запобігання крадіжкам електричної енергії.
12.3. До 15.03.2004 визначити мінімально необхідну кількість енергоблоків теплових електростанцій для проходження осінньо-зимового максимуму 2004 - 2005 років і планування обсягів ремонтів з урахуванням результатів аналізу роботи у 2003 році.
12.4. До 25.04.2004 підготувати та затвердити в установленому порядку Програму забезпечення надійної роботи електричних мереж у 2004 р. і графіки проведення ремонтів основного обладнання електростанцій у 2004 р.
13. Держенергонагляду (Арбузов Є.Л.) з метою безумовного виконання наказу Мінпаливенерго від 19.01.2004 N 26 щодо визначення та затвердження величини екологічної броні електропостачання згідно з переліком споживачів та їх обладнання, для якого має бути встановлена екологічна броня електропостачання відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 26 грудня 2003 р. N 2052, до 01.04.2004 скласти графіки обстеження підприємств для встановлення обсягів екологічної броні.
14. ДАК "Укргідроенерго" (Поташник С.І.) та НЕК "Укренерго" (Лучніков В.А.) здійснити заходи з підготовки ГЕС Дніпровського та Дністровського каскадів до проходження весняної повені 2004 року та забезпечити контроль за їх виконанням.

................
Перейти до повного тексту