1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


П О С Т А Н О В А
ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ
Про попередній звіт Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України з питань розслідування обставин підписання газових угод між НАК "Нафтогаз України" та ВАТ "Газпром" щодо наявності ознак державної зради в сфері економічної безпеки України
( Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2011, N 45, ст.494 )
Заслухавши та обговоривши попередній звіт Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України з питань розслідування обставин підписання газових угод між НАК "Нафтогаз України" та ВАТ "Газпром" щодо наявності ознак державної зради в сфері економічної безпеки України, утвореної Постановою Верховної Ради України від 17 березня 2011 року N 3145-VI, Верховна Рада України
постановляє:
1. Попередній звіт Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України з питань розслідування обставин підписання газових угод між НАК "Нафтогаз України" та ВАТ "Газпром" щодо наявності ознак державної зради в сфері економічної безпеки України (далі - Тимчасова слідча комісія) взяти до відома.
2. Верховна Рада України вимагає від усіх посадових осіб держави діяти виключно відповідно до Конституції та законів України. Конституція України дозволяє посадовим особам органів державної влади діяти виключно на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України (стаття 19 Конституції України) .
Прем'єр-міністр України Тимошенко Ю.В. 17-19 січня 2009 року під час ведення переговорів та підписання Директив на укладання газових контрактів між НАК "Нафтогаз України" та ВАТ "Газпром" порушила Конституцію України та закріплені Законом України "Про Кабінет Міністрів України" базові демократичні принципи роботи Кабінету Міністрів України, такі, як верховенство права, законність, колегіальність, відкритість та прозорість (стаття 3 Закону України "Про Кабінет Міністрів України") .
"Директиви делегації НАК "Нафтогаз України" на переговори з ВАТ "Газпром" щодо укладання Контракту купівлі-продажу природного газу в 2009-2019 роках та Контракту про обсяги та умови транзиту природного газу через територію України на період з 2009 по 2019 роки", підписані Прем'єр-міністром України Тимошенко Ю.В. 19 січня 2009 року, стали не передбаченим Конституцією України та законами України способом особистого втручання Прем'єр-міністра України Тимошенко Ю.В. у хід переговорів з газових питань, що є перевищенням влади та службових повноважень Прем'єр-міністром України, яке призвело до тяжких наслідків.
Одноосібно видані і особисто підписані 19 січня 2009 року Прем'єр-міністром України Тимошенко Ю.В. "Директиви делегації НАК "Нафтогаз України" на переговори з ВАТ "Газпром" щодо укладання Контракту купівлі-продажу природного газу в 2009-2019 роках та Контракту про обсяги та умови транзиту природного газу через територію України на період з 2009 по 2019 роки" (далі - Директиви), скріплені гербовою печаткою Кабінету Міністрів України, докорінно порушили принципи та положення підписаного раніше, 2 жовтня 2008 року, Меморандуму між Урядом Російської Федерації та Кабінетом Міністрів України про співпрацю в газовій сфері (далі - Меморандум).
Всупереч раніше підписаним міжурядовому Меморандуму та Угоді про принципи довгострокового співробітництва у газовій сфері:
у Директивах і контрактах з'явилась не ринкова, а "політична" базова ціна 450 доларів США за 1000 куб.метрів газу, яка, за текстом Директив, "визначається за підсумками домовленостей Прем'єр-міністрів України та Російської Федерації 17 січня 2009 року в розмірі 450 доларів США за 1000 куб.метрів";
перехідний період для України встановлено не на три роки, як було визначено Меморандумом від 2 жовтня 2008 року, а тільки на один пільговий рік - 2009 рік;
порушено принцип взаємопов'язаності цін на транзит та купівлю газу, в результаті чого ціна на газ для України значно зросла, а ціна на транзит для Російської Федерації залишилась незмінною.
Прем'єр-міністр України Тимошенко Ю.В. здійснила протиправний тиск на керівництво НАК "Нафтогаз України" та примусила його підписати газові контракти, хоча достеменно знала, що Кабінет Міністрів України не підтримав і не прийняв Директиви з дискримінаційними для України умовами.

................
Перейти до повного тексту