- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
П О С Т А Н О В А
ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ
Про Основні напрями бюджетної політики на 2012 рік
( Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2011, N 39, ст.399 )
1. Схвалити Основні напрями бюджетної політики на 2012 рік (додаються).
2. Кабінету Міністрів України підготувати та подати до Верховної Ради України проект закону про Державний бюджет України на 2012 рік з урахуванням Основних напрямів бюджетної політики на 2012 рік.
Голова Верховної Ради України | В.ЛИТВИН |
м. Київ, 13 травня 2011 року N 3358-VI |
СХВАЛЕНО
Постановою Верховної Ради України
від 13 травня 2011 року N 3358-VI
ОСНОВНІ НАПРЯМИ
бюджетної політики на 2012 рік
Основні напрями бюджетної політики на 2012 рік ґрунтуються на положеннях Програми економічних реформ на 2010-2014 роки
"Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава" та Щорічного Послання Президента України до Верховної Ради України "Модернізація України - наш стратегічний вибір", а також Концепції Державної програми економічного і соціального розвитку України на 2012 рік, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21 березня 2011 року
N 219-р.
Реалізація бюджетної політики спрямована на формування сприятливого макроекономічного середовища, здійснення послідовних та ефективних заходів у податково-бюджетній сфері, забезпечення стабільності державних фінансів, високих темпів економічного зростання на основі проведення модернізації економіки держави та підвищення її конкурентоспроможності, формування бюджету на 2012 рік за принципом середньострокового бюджетного планування з чіткими фіскальними та видатковими орієнтирами.
Бюджетна політика як одна з рушійних сил розвитку України передбачає у 2012 році подальшу стабілізацію державних фінансів, забезпечення економічного зростання та розбудову конкурентоспроможної економіки, підвищення стандартів життя для підтримки збалансованого розвитку держави.
забезпечення соціально-економічного розвитку України;
спрямування фінансової та податкової політики на побудову ефективної держави;
забезпечення зростання рівня життя громадян та виконання заходів з подолання та запобігання бідності відповідно до Указу Президента України від 26 лютого 2010 року
N 274 "Про невідкладні заходи з подолання бідності";
збереження та прискорення людського розвитку шляхом підвищення ефективності та забезпечення стабільності соціального захисту, поліпшення якості і доступності медичної допомоги та освіти;
детінізацію економіки і доходів громадян, що забезпечить збільшення надходжень бюджетів та фондів загальнообов'язкового державного соціального і пенсійного страхування без посилення фіскального навантаження та з дотриманням принципу справедливості при наданні суспільних послуг;
створення сприятливих умов для бізнесу шляхом зниження адміністративних бар'єрів для його розвитку, модернізації податкової системи;
модернізацію інфраструктури та базових галузей економіки (зокрема енергетичної, вугільної, нафтогазової галузей, сільського господарства, житлово-комунального господарства, транспортного комплексу, оборонної промисловості), а також перехід від системи надання дотацій до системи самоокупності виробництва.
Основним результатом реалізації бюджетної політики у 2012 році повинні стати економічне зростання, формування сприятливого інвестиційного клімату, що базуватимуться на розширенні інвестиційного та внутрішнього споживчого попиту, зміцненні конкурентоспроможності національної економіки, підвищенні ефективності використання виробничих ресурсів та науково-технологічного потенціалу.
З метою забезпечення послідовності проведення державної політики та зосередження державних фінансових ресурсів на пріоритетах економічного і соціального розвитку країни передбачається подання до Верховної Ради України проекту Державної програми економічного і соціального розвитку України на 2012 рік до початку розгляду проекту державного бюджету на наступний рік, а також розгляд і прийняття таких документів взаємоузгоджено.
Орієнтовні основні прогнозні макропоказники економічного і соціального розвитку України на 2012 рік
Розвиток національної економіки у 2012 році передбачається здійснювати в умовах створення фінансових можливостей для відновлення інвестиційної активності та активізації процесів модернізації національного виробництва шляхом подальшого проведення податкової реформи, поліпшення бізнес-клімату, активізації кредитування банківською системою реального сектору економіки та здешевлення вартості кредитних ресурсів, що надаються підприємствам реального сектору економіки, реалізації виваженої соціальної політики, спрямованої на підвищення рівня життя населення, узгодженого з можливостями економіки, виходячи з таких орієнтовних основних прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку України на 2012 рік:
валовий внутрішній продукт номінальний - 1475,5 млрд. гривень;
валовий внутрішній продукт реальний, темпи зростання - 106,5 відсотка;
індекс споживчих цін (грудень до грудня попереднього року) - 107,9 відсотка;
індекс цін виробників (грудень до грудня попереднього року) - 109,7 відсотка;
рівень безробіття, визначений за методологією Міжнародної організації праці, - 7,2-7,7 відсотка.
Зазначені макропоказники будуть уточнені після надходження фактичних даних щодо підсумків економічного розвитку держави за 2010 рік та оперативних статистичних даних щодо поточного стану соціально-економічної ситуації у 2011 році та враховані при підготовці проекту державного бюджету на 2012 рік. У прогнозні розрахунки основних макропоказників економічного і соціального розвитку України на 2012 рік закладається середньорічний обмінний курс гривні до долара США на рівні 7,9-8 гривень.
Інвестиційна активність підтримуватиметься шляхом поліпшення фінансового стану підприємств в умовах зміцнення банківської системи та проведення фіскальної політики, спрямованої на зниження податкового навантаження та створення умов для покращення інвестиційного клімату.
Поступове щоквартальне підвищення розміру прожиткового мінімуму для всіх соціальних і демографічних груп населення, мінімальної заробітної плати та впорядкування системи оплати праці в бюджетній сфері на основі
Єдиної тарифної сітки сприятиме підвищенню рівня доходів населення.
Формування цінової динаміки відбуватиметься в умовах зменшення податкового навантаження на реальний сектор економіки, виваженої тарифної політики та помірних темпів зростання світових цін, що сприятиме уповільненню темпів зростання цін виробників промислової продукції.
Розвиток конкуренції, товарна насиченість на споживчому ринку в умовах прогнозованого зростання виробництва у галузях, орієнтованих на споживчий ринок, та підвищення рівня доходів населення дадуть змогу досягти збалансування попиту та пропонування.
Здійснення відповідних заходів разом із проведенням узгодженої антиінфляційної політики, виваженої монетарної та бюджетної політики, помірним зростанням цін виробників промислової продукції забезпечать уповільнення темпів зростання споживчих цін.
Стабілізація економічного розвитку, посилення інвестиційної активності сприятимуть збереженню курсової стабільності гривні, а здійснення заходів із забезпечення повної продуктивної зайнятості та регулюючих заходів, спрямованих на ліквідацію прихованого безробіття, - зниженню рівня безробіття у 2012 році.
Основні завдання бюджетної політики
Подальша стабілізація державних фінансів з метою стійкого економічного зростання передбачає:
утримання граничного обсягу дефіциту державного бюджету на 2012 рік на рівні 2,5 відсотка валового внутрішнього продукту;
фінансування дефіциту державного бюджету переважно шляхом здійснення внутрішніх запозичень;
зменшення частки перерозподілу валового внутрішнього продукту через зведений бюджет порівняно із врахованим у 2011 році (28,7 відсотка) шляхом:
- уповільнення темпів зростання реалізації підакцизних товарів (алкогольні напої, пиво та тютюнові вироби) у зв'язку з підвищенням ставок акцизного податку;
- зміни починаючи з 2012 року порядку та строків перерахування Національним банком України частини прибутку до державного бюджету;
поліпшення управління державним боргом з метою подальшого скорочення його обсягу до економічно безпечного рівня (не більш як 30 відсотків валового внутрішнього продукту);
надання державних гарантій в обсязі не більш як 1 відсоток валового внутрішнього продукту для реалізації виключно інвестиційних та інноваційних проектів, спрямованих, зокрема, на розвиток експортного потенціалу національної економіки;
підвищення ефективності здійснення капітальних видатків та встановлення частки інвестиційних витрат зведеного бюджету на рівні не менш як 5 відсотків валового внутрішнього продукту, а також удосконалення механізму їх розподілу і контролю за використанням;
запровадження механізму середньострокового бюджетного прогнозування на всіх етапах бюджетного процесу;
впровадження на рівні головних розпорядників бюджетних коштів середньострокових інвестиційних планів у межах граничних сум середньострокового бюджету з інвестиційних проектів, що пройшли процедуру оцінювання;
упорядкування переліку головних розпорядників коштів державного бюджету з урахуванням вимог Закону України
"Про центральні органи виконавчої влади" та Указу Президента України від 9 грудня 2010 року
N 1085 "Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади" (із наступними змінами) щодо спрямування і координації діяльності окремих центральних органів виконавчої влади через відповідних міністрів;
оптимізацію кількості бюджетних програм та недопущення планування у проекті державного бюджету на 2012 рік бюджетних програм, назви яких не визначають конкретного цільового спрямування;
забезпечення прозорості системи державних фінансів на основі створення та впровадження інформаційно-аналітичної системи "Прозорий бюджет";
продовження співробітництва з міжнародними фінансовими організаціями для поліпшення інвестиційного клімату України та залучення інвестицій;
законодавче унормування гарантій держави щодо виконання рішень суду, включаючи усунення підстав щодо невиконання таких рішень шляхом приведення соціальних зобов'язань держави у відповідність з її фінансовими можливостями;
фінансову підтримку проведення в Україні на належному рівні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу.
Підвищення базових соціальних стандартів та гарантій передбачає:
економічно обґрунтоване підвищення:
- мінімальної заробітної плати та посадового окладу (тарифної ставки) працівника I тарифного розряду
Єдиної тарифної сітки з метою поступового наближення його розміру до рівня мінімальної заробітної плати з урахуванням Концепції удосконалення оплати праці працівників бюджетної сфери, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 19 січня 2011 року
N 29-р;
- прожиткового мінімуму та рівня його забезпечення з урахуванням індексу споживчих цін;
надання соціальної допомоги залежно від матеріального становища сім'ї.
Підвищення ефективності управління державним боргом передбачає:
удосконалення законодавства про державний борг та гарантований державою борг;
недопущення у законі про Державний бюджет України передбачення норм щодо можливості залучення понадпланових державних запозичень;
вжиття заходів щодо здійснення активних операцій, пов'язаних з управлінням державним боргом та ліквідністю єдиного казначейського рахунка, у межах граничного обсягу державного боргу на кінець бюджетного періоду;
подальший розвиток внутрішнього ринку державних цінних паперів у рамках Концепції розвитку внутрішнього ринку державних цінних паперів на 2009-2013 роки, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 25 березня 2009 року
N 316-р;
управління ризиками, пов'язаними з державним боргом та наданням державних гарантій;
реалізацію Середньострокової стратегії управління державним боргом на 2011-2013 роки, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 2 березня 2011 року
N 170.
Пріоритетні завдання податкової політики
Реалізація податкової політики передбачає:
- зміни ставок оподаткування, визначених в абсолютних значеннях, з урахуванням індексів споживчих цін, індексів цін виробників промислової продукції щодо деяких податків і зборів;
- адаптації податкового законодавства України до законодавства Європейського Союзу;
- підвищення ефективності адміністрування податків;
- зменшення обсягу податкової звітності;
інтенсифікацію процесу стягнення податкового боргу;
своєчасне бюджетне відшкодування податку на додану вартість;
удосконалення нормативно-методичної бази з бухгалтерського обліку з метою забезпечення реалізації положень
Податкового кодексу України та з урахуванням вимог міжнародних стандартів;
запровадження інструментарію оцінки ефективності отримання податкових пільг, забезпечення цільового їх використання та відповідальності отримувачів за порушення умов надання таких пільг;
вжиття комплексу заходів з протидії заниженню митної вартості товарів;
здійснення методологічно-організаційних заходів щодо належного впровадження з 2012 року податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки;
покращення адміністрування плати за землю, насамперед шляхом упорядкування міжвідомчого обміну інформацією щодо платників податку та об'єктів оподаткування і відповідного удосконалення автоматизованої інформаційно-аналітичної системи фіскальних органів.
Національні проекти та державні цільові програми, які передбачається реалізувати в рамках пріоритетних напрямів
У рамках соціально-економічного та культурного розвитку передбачається реалізація таких проектів:
"Нове життя - нова якість охорони материнства та дитинства", спрямований на створення мережі регіональних перинатальних центрів із застосуванням інноваційних технологій та забезпечення їх сучасним обладнанням;
"Олімпійська надія - 2022", спрямований на розвиток спортивно-туристичної інфраструктури та здобуття права на проведення в Україні зимових Олімпійських та Паралімпійських ігор 2022 року, включаючи сприяння активному залученню приватних інвесторів.
................Перейти до повного тексту