1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ФОНД ДЕРЖАВНОГО МАЙНА УКРАЇНИ
Н А К А З
24.07.2007 N 1229
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
10 серпня 2007 р.
за N 926/14193
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Фонду державного майна N 3688 від 22.10.2012 )
Про затвердження Порядку встановлення наявності та розміру корпоративних прав держави в майні господарських організацій, заснованих на змішаній формі власності, та підготовки їх до приватизації
З метою забезпечення реалізації повноважень, визначених статтею 7 Закону України "Про управління об'єктами державної власності", та відповідно до Господарського кодексу України
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок встановлення наявності та розміру корпоративних прав держави в майні господарських організацій, заснованих на змішаній формі власності, та підготовки їх до приватизації (додається).
2. Департаменту реформування власності (Красовський В.А.) у встановленому порядку подати наказ на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України. Після державної реєстрації цього наказу забезпечити подання його до Управління офіційних друкованих видань для опублікування у "Державному інформаційному бюлетені про приватизацію" та Департаменту взаємодії з Верховною Радою України та зв'язків з громадськістю для оприлюднення на веб-сайті Фонду державного майна України.
3. Визнати такими, що втратили чинність:
- Положення про порядок передприватизаційної підготовки підприємств, у статутних фондах яких є державна частка, затверджене наказом Фонду державного майна України від 14 серпня 2000 року N 1691 та зареєстроване в Міністерстві юстиції України 30 серпня 2000 року за N 562/4783;
- Порядок визначення часток, що належать державі в статутних фондах підприємств, створених за участю недержавних суб'єктів господарювання, затверджений наказом Фонду державного майна України від 30 серпня 2000 року N 1800 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 20 вересня 2000 року за N 626/4847.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника
Голови Фонду С.Лєдомську
Голова Фонду
ПОГОДЖЕНО:
Голова Державного комітету
України з питань регуляторної
політики та підприємництва


В.Семенюк



А.Дашкевич
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Фонду державного
майна України
24.07.2007 N 1229
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
10 серпня 2007 р.
за N 926/14193
ПОРЯДОК
встановлення наявності та розміру корпоративних прав держави в майні господарських організацій, заснованих на змішаній формі власності, та підготовки їх до приватизації
Розділ 1. Загальні положення
1.1. Цей Порядок розроблений відповідно до розділу II Господарського кодексу України, статті 7 Закону України "Про управління об'єктами державної власності", інших нормативно-правових актів і визначає порядок встановлення наявності та розміру корпоративних прав держави в майні господарських організацій, заснованих на змішаній формі власності, та підготовки їх до приватизації.
1.2. Відповідно до пункту 20 Закону України "Про Державну програму приватизації" та цього Порядку підготовці до приватизації підлягають господарські організації, засновані на змішаній формі власності (далі - Підприємства).
1.3. Підготовка до приватизації Підприємств здійснюється Фондом державного майна України та його регіональними відділеннями (далі - органи приватизації) до прийняття рішення про приватизацію відповідного об'єкта і включає в себе роботи з визначення в статутному капіталі цих Підприємств державної частки (паю), її розміру, складу інших засновників (учасників), внесення відповідних змін до установчих документів Підприємства та Реєстру корпоративних прав держави.
Дія цього Порядку не поширюється на підготовку до приватизації підприємств, створених орендарями на базі орендованого у держави майна, підприємств з іноземними інвестиціями та господарських організацій, створених за участю органів приватизації.
Розділ 2. Ініціювання та порядок визначення державної частки (паю) і підготовки Підприємства до приватизації
2.1. Рішення про проведення підготовки до приватизації та визначення державної частки в статутному капіталі Підприємства приймається органами приватизації за власної ініціативи, ініціативи Підприємства або органу, уповноваженого управляти його майном.
2.2. Підготовка Підприємства до приватизації складається з таких етапів:
- ініціювання визначення в статутному капіталі Підприємства наявності та розміру державної частки (паю);
- прийняття рішення про проведення підготовки до приватизації та визначення частки держави у статутному капіталі Підприємства шляхом видання органом приватизації відповідного наказу;
- створення комісії з підготовки Підприємства до приватизації;
- установлення комісією з підготовки Підприємства до приватизації наявності або відсутності (в разі наявності - розміру) частки (паю), що належить державі у статутному капіталі Підприємства;
- затвердження органом приватизації результатів визначення розміру частки (паю), що належить державі у статутному капіталі Підприємства, шляхом складання Акта та підписання відповідного наказу;
- внесення, в разі наявності частки (паю), що належить державі у статутному капіталі Підприємства, відповідних змін до установчих документів Підприємства та Реєстру корпоративних прав держави.
Розділ 3. Порядок створення та діяльності комісії з визначення частки держави у майні Підприємства та підготовки його до приватизації
3.1. Орган приватизації для перевірки наявності державної частки у статутному капіталі Підприємства створює комісію з визначення частки держави у майні Підприємства та підготовки його до приватизації (далі - Комісія) за участю на принципах рівного представництва представників органу приватизації, Підприємства, недержавного органу управління, відповідного міністерства (державного органу управління), територіальних підрозділів фінансового органу та податкової адміністрації за місцезнаходженням Підприємства, місцевих органів виконавчої влади (за їх згодою).
3.2. З метою формування Комісії Фонд державного майна України робить відповідні запити до органів та установ, представники яких мають увійти до її складу.
3.3. Якщо у місячний термін з дня одержання запиту щодо надання кандидатур до складу Комісії відповідні органи та установи не надали відповіді, орган приватизації видає наказ про затвердження складу комісії на підставі наявних кандидатур.
Представники, які увійшли до складу Комісії з підготовки, діють на підставі довіреності, виданої відповідним органом чи установою, які їх направили для роботи в комісії.
Очолює Комісію представник органу приватизації.
3.4. Голова Комісії в межах своєї компетенції:
- скликає засідання Комісії;
- організовує підготовку матеріалів на розгляд Комісії ;
- дає розпорядження, обов'язкові для членів Комісії та посадових осіб Підприємства;
- представляє Комісію у відносинах з іншими органами та організаціями;
- забезпечує подання органам приватизації документів для взяття на облік державної частки в Реєстрі корпоративних прав держави (у разі встановлення наявності державної частки у статутному капіталі Підприємства).
3.5. Формою роботи Комісії є засідання. Рішення Комісії приймаються простою більшістю голосів. У випадку рівності голосів голос голови Комісії є вирішальним.
Засідання Комісії проводяться в міру потреби і є правомочними при наявності не менше як 2/3 її складу. Дата проведення засідання Комісії визначається її головою.
Результати засідання Комісії оформляються протоколом, який підписується всіма членами Комісії.
Розділ 4. Порядок визначення в установчих документах Підприємства наявності та розміру державної частки (паю)
4.1. Частка держави в статутному (пайовому) капіталі Підприємства (далі - частка держави) визначається виходячи з розміру державних внесків, які були здійснені при створенні Підприємства (далі - первинні внески) та подальшій його діяльності (далі - додаткові внески):
центральними та місцевими органами виконавчої влади за рахунок коштів Державного, Автономної Республіки Крим та місцевих бюджетів;
державними підприємствами й установами за рахунок власних коштів;
внаслідок злиття за рішенням органів виконавчої влади цілісних майнових комплексів державних підприємств та підприємств інших форм власності або окремих структурних підрозділів таких підприємств;
шляхом безоплатної передачі на баланс недержавних підприємств державного майна тощо.
Частка держави у статутному фонді Підприємства зменшується відповідно до залишкової вартості майна Підприємства, безоплатно переданого у державну власність.
4.2. До первинних внесків недержавних засновників (учасників) Підприємства належать їх грошові і матеріальні внески до статутного (пайового) капіталу Підприємства при його створенні.
Частка недержавних засновників (учасників) збільшується за рахунок здійснених ними додаткових внесків у вигляді:
майна, безоплатно переданого у власність Підприємству;
витрат на придбання (введення в дію) основних фондів Підприємства та поповнення його обігових коштів, зокрема, здійснених за рахунок недержавних централізованих фондів.
Частка недержавних засновників (учасників) зменшується відповідно до залишкової вартості майна Підприємства, безоплатно переданого у власність недержавним підприємствам, установам, організаціям тощо.
Частка недержавних засновників (учасників) також зменшується відповідно до залишкової вартості майна Підприємства, безоплатно переданого підприємствам, установам та організаціям, форму власності яких встановити не виявилося можливим.
Якщо Комісією виявлено факт безоплатної передачі майна Підприємством, але не вдалося встановити, кому конкретно воно було передане, то така передача враховується Комісією як передача у власність недержавним підприємствам, установам, організаціям тощо.
4.3. Згідно з цим Порядком при визначенні частки держави та недержавних засновників у Підприємстві не враховуються:
майно державних підприємств, яке після його використання при ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи передане безоплатно Підприємству;
внески держави в майно сільськогосподарських Підприємств Зони гарантованого відселення у зв'язку з Чорнобильською катастрофою;
первинні та додаткові внески приватизованих державних підприємств і організацій до статутного (пайового) фонду Підприємства, якщо ці внески були включені до статутного фонду підприємств, що приватизувалися або були виділені в окремий об'єкт приватизації;
державні капітальні вкладення та цільове фінансування, які були використані Підприємством для розробки науково-технічної продукції та виконання робіт за державним замовленням;
державні капітальні вкладення та цільове фінансування, які були використані Підприємством на будівництво об'єктів соціально-побутового призначення (житлові будинки, гуртожитки тощо) та під'їзних шляхів, інженерних мереж і комунікацій для їх обслуговування.
4.4. Частки засновників у майні Підприємства не змінюються внаслідок безоплатної передачі об'єктів, фінансування яких здійснювалося відповідно до абзацу 6 пункту 4.3 цього Розділу, іншим підприємствам, організаціям та установам.
4.5. Джерелами інформації про здійснені внески до статутного (пайового) капіталу Підприємства є:
- інформація органів виконавчої влади про прийняті ними рішення щодо здійснення таких внесків;
- інформація представницького органу недержавних засновників про здійснені цими засновниками внески;
- дані бухгалтерського обліку та фінансова звітність підприємства;
- статистична звітність;
- архівні дані;
- інші джерела інформації.
Запити, які зроблені Комісією або органами приватизації до відповідних державних та недержавних установ, підприємств та організацій щодо отримання необхідної інформації про створення, фінансування та рух статутного (пайового) капіталу Підприємства, підлягають виконанню у 10-денний термін.
4.6. У разі неможливості встановлення джерела коштів, за рахунок яких був здійснений внесок до статутного капіталу Підприємства, зазначений внесок безумовно враховується комісією як державний.
4.7. Визначення частки держави та недержавних засновників здійснюється в декілька етапів шляхом проведення:
- початкового розрахунку часток держави та недержавних засновників відповідно до їх первинних внесків при створенні Підприємства;
- перерахування початково визначених часток держави та недержавних засновників (учасників) відповідно до їх додаткових внесків до статутного (пайового) капіталу Підприємства.
Форма довідки про обсяги внесків держави та недержавних засновників (учасників) у майно Підприємства наведена у додатку 1 до Порядку.
4.8. Початковий розрахунок часток держави та недержавних засновників (учасників) здійснюється пропорційно до розміру їх первинних внесків до статутного (пайового) капіталу Підприємства при його створенні.
4.9. Частки держави та недержавних засновників (учасників), утворені за рахунок первинних внесків, перераховуються за кожним наступним звітним періодом (роком, кварталом), коли здійснювалися додаткові внески будь-яким засновником (додаток 2 до Порядку). Такими періодами до 1990 року включно вважається рік, у 1991-1995 роках - квартал, а в 1996 і наступних роках - рік.
4.10. Перерахування частки держави виконується за формулою:
(Ч х Б ) / 100 + В
д і д
і і
Ч = ---------------------- х 100,
д Б + В + В
і і д н
і і
де Ч - перерахована частка держави за результатами
д
і
здійснення додаткових внесків протягом і-го звітного періоду,
відсотків;
Ч - перерахована частка держави за результатами
д
і-1
здійснення внесків протягом попереднього і-1-го звітного періоду,
коли засновниками (учасниками) здійснювалися внески, відсотків;
Б - балансова вартість майна Підприємства на початок і-го
і
звітного періоду (грошові одиниці відповідного періоду);
В - додатковий внесок держави, здійснений нею протягом
д
і
і-го звітного періоду (грошові одиниці відповідного періоду);
В - сумарний внесок всіх недержавних засновників
н
і
(учасників), здійснений ними протягом і-го звітного періоду
(грошові одиниці відповідного періоду).
Балансова вартість майна Підприємства, що застосовується у
формулі, визначається як сума вартості основних засобів (без
вартості зносу) та прирівняних до них витрат, вартості запасів і
витрат, грошових коштів, розрахунків та інших активів з
відніманням від цієї величини вартості зобов'язань (довгострокові
пасиви; розрахунки та інші пасиви) Підприємства (додаток 3 до
Порядку).
У разі, якщо Комісії надані банківські, фінансові або інші
документи, в яких зазначено точну дату фінансової (господарської)
операції, яка була здійснена в період з 1991 по 1995 рік включно
та в результаті якої змінилися розміри часток засновників
(учасників) у майні підприємства, Комісія враховує зазначену
операцію на дату її фактичного здійснення.
У даному випадку Комісія розраховує умовну балансову вартість
майна підприємства на дату фактичного здійснення операції. З цією
метою береться балансова вартість майна на початок та кінець
періоду, в якому була здійснена зазначена операція, та
розраховується балансова вартість майна підприємства на необхідну
дату періоду за такою формулою:
Б - Б
кп пп
Б = Б + --------- х Д,
д пп Т
п
де Б - балансова вартість майна Підприємства на дату
д
операції;
Б - балансова вартість майна Підприємства на початок
пп
періоду;
Б - балансова вартість майна Підприємства на кінець
кп
періоду;
Т - тривалість періоду в днях;
п
Д - кількість днів від початку періоду.
4.11. Загальна частка недержавних засновників (учасників) у майні Підприємства перераховується за формулою:
Ч = 100 - Ч ,
н д
і і
де Ч - частка недержавних засновників (учасників).
н
і
4.12. Схема розрахунку часток держави і недержавних засновників (учасників) наведена в додатку 3 до цього Порядку.
4.13. Якщо за результатами розрахунків відповідно до пункту 4.10 цього Розділу остаточне значення частки держави є від'ємним, розмір частки держави вважається таким, що дорівнює нулю.
4.14. За результатами своєї роботи Комісія надає висновки про наявність або відсутність державної частки у статутному фонді Підприємства, її розмір шляхом складання відповідного Акта за формою, що наведена у додатку 4 до Порядку.
До Акта додаються копії документів, на підставі яких Комісією були зроблені висновки, що викладені в Акті.
4.15. Підприємство в місячний термін після підписання Акта організує роботу з визначення складу недержавних засновників (учасників) Підприємства та розміру часток кожного з них.
В 10-денний термін після визначення складу недержавних засновників (учасників) Підприємство організує проведення їх загальних зборів, на яких затверджується розмір часток кожного з недержавних засновників (учасників) у відсотковому співвідношенні.
Оформлене протоколом Рішення загальних зборів передається у триденний термін до Комісії.
Зразкова форма протоколу наведена у додатку 5 до Порядку.
4.16. У випадку, якщо в зазначений термін повний склад недержавних засновників (учасників) Підприємства або їх правонаступників щодо здійснених недержавних інвестицій визначити не вдалося, Підприємство повідомляє про це орган приватизації та здійснює заходи щодо визначення власників недержавної частки майна у відповідності до Цивільного кодексу України.
Проведення робіт з визначення складу та розміру часток кожного з недержавних засновників (учасників) Підприємства до компетенції Комісії не належить і здійснюється Підприємством відповідно до Цивільного кодексу України та іншого чинного законодавства, що регулює питання власності, в термін, що не перевищує трьох місяців від дати підписання Акта.
4.17. Підписаний Комісією Акт разом з протоколом зборів недержавних засновників (учасників) в тижневий термін подається до органу приватизації.
4.18. Орган приватизації в двотижневий термін розглядає поданий Комісією Акт та, в разі його відповідності нормам чинного законодавства, видає наказ про його затвердження.
Наказ про затвердження Акта в 10-денний термін передається органом приватизації Підприємству.
У разі, якщо Підприємство належить до агропромислового комплексу, йому разом з Актом направляється пропозиція щодо перетворення Підприємства у відкрите акціонерне товариство у відповідності до статті 20 Закону України "Про особливості приватизації майна в агропромисловому комплексі".
4.19. Якщо за результатами своєї роботи Комісія встановила відсутність державної частки в статутному капіталі Підприємства, орган приватизації видає наказ про припинення подальших робіт з підготовки Підприємства до приватизації та затвердження Акта з розміром державної частки, що дорівнює нулю. Про прийняте рішення орган приватизації в 10-денний термін повідомляє Підприємство та інші державні органи, представники яких входили до складу Комісії.
Розділ 5. Внесення змін до установчих документів Підприємства
5.1. Підприємство в місячний термін після отримання затвердженого Акта та зазначеної вище пропозиції органу приватизації організує проведення чергових зборів повноважних представників недержавних засновників (учасників), до порядку денного яких включаються такі питання:
- розгляд пропозиції органу приватизації щодо перетворення Підприємства у відкрите акціонерне товариство;
- прийняття рішення про вид господарського товариства, що буде створено на базі майна Підприємства, та спосіб приватизації державної частки;
- прийняття рішення про внесення змін до статутних документів підприємства.
Оформлене протоколом Рішення загальних зборів передається у триденний термін до органу приватизації (додаток 6 до Порядку).
5.2. У разі згоди недержавних засновників Підприємства на перетворення його у відкрите акціонерне товариство та при умові, що Підприємство є об'єктом агропромислового комплексу, Орган приватизації своїм наказом визнає передприватизаційну підготовку підприємства завершеною, діяльність Комісії припиненою та вживає заходів щодо приватизації частки держави в майні підприємства відповідно до статті 20 Закону України "Про особливості приватизації майна в агропромисловому комплексі".
5.3. У разі, коли підприємство не належить до об'єктів агропромислового комплексу, або недержавні засновники відмовились від перетворення Підприємства у відкрите акціонерне товариство та повідомили орган приватизації про прийняте ними рішення щодо створення на базі його майна господарського товариства іншого виду (ТОВ, ЗАТ) або внесення змін до статуту Підприємства, орган приватизації приймає рішення про додаткове включення до складу Комісії представників недержавних засновників та продовження роботи з передприватизаційної підготовки Підприємства шляхом внесення відповідних змін до його установчих документів або перетворення Підприємства у господарське товариство іншого виду.
Пропозиції від недержавних засновників Підприємства щодо додаткового включення до складу Комісії їх представників подаються органу приватизації в термін, що не перевищує десяти днів від дати отримання ними рішення про продовження проведення передприватизаційної підготовки.
5.4. Після затвердження уточненого складу Комісії та в разі прийняття рішення про перетворення Підприємства у господарське товариство оцінка вартості цілісного майнового комплексу Підприємства, на базі майна якого буде створено господарське товариство, здійснюється відповідно до Методики оцінки майна, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 10.12.2003 N 1891.
5.5. Висновок про вартість цілісного майнового комплексу Підприємства, на базі якого буде створене господарське товариство, за результатами рецензування звіту про оцінку майна погоджується відповідним державним органом приватизації та в тижневий термін подається до Комісії.
5.6. Комісія на підставі висновку про вартість цілісного майнового комплексу Підприємства визначає розмір статутного фонду господарського товариства, яке буде створене на базі майна Підприємства, визначає розмір часток кожного із засновників (учасників) у грошовому виразі, розробляє проекти установчих документів господарського товариства та приймає рішення про проведення в місячний термін зборів засновників господарського товариства (засновницьких зборів).
5.7. Засновником господарських товариств з боку держави виступає Фонд державного майна України. Регіональні відділення Фонду державного майна України виступають засновниками господарських товариств за окремим дорученням.
5.8. У разі внесення змін до установчих документів Підприємства без зміни його організаційно-правої форми Комісія розробляє нову редакцію Статуту Підприємства та подає її на державну реєстрацію у встановленому законодавством порядку.
Розділ 6. Прикінцеві положення
6.1. Державна реєстрація змін до установчих документів Підприємства або його перереєстрація у господарське товариство відбувається на загальних умовах відповідно до чинного законодавства України.
6.2. Після реєстрації відповідних змін до установчих документів Підприємства або реєстрації (перереєстрації) Підприємства у господарське товариство орган приватизації забезпечує постановку на облік корпоративних прав, які належать державі у статутному капіталі Підприємства або новоствореного господарського товариства, та вживає визначені частиною 3 статті 3 Закону України "Про приватизацію державного майна" заходи щодо приватизації частки держави в його майні відповідно до законодавства та установчих документів Підприємства.
6.3. За відсутності згоди засновників (учасників) на внесення змін до установчих документів Підприємства державний орган приватизації здійснює необхідні заходи щодо виділу державної частки в майні Підприємства відповідно до чинного законодавства.
6.4. У разі незгоди будь-кого з недержавних засновників (учасників) з діями, що пов'язані з визначенням в установчих документах Підприємства державної частки (паю) або частки (паю) цього засновника (учасника), питання вирішується у судовому порядку.
Директор Департаменту
реформування власності

В.Красовський

................
Перейти до повного тексту