- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Порядок
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА
МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державного комітету
України з питань
регуляторної політики
та підприємництва,
Міністерства фінансів
України
13.07.2007 N 96/822
( z0868-07 )
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
1 серпня 2007 р.
за N 869/14136
( Порядок втратив чинність на підставі Наказу Державного
комітету України з питань регуляторної політики
та підприємництва
N 271/907 від 25.08.2010 )
ПОРЯДОК
контролю за додержанням Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з розроблення, виробництва та сертифікаційних випробувань голографічних захисних елементів
1. Загальні положення
1.1. Цей Порядок розроблено відповідно до Закону України
"Про ліцензування певних видів господарської діяльності", постанови Кабінету Міністрів України від 03.07.2006
N 895 "Питання голографічного захисту документів і товарів", постанови Кабінету Міністрів України від 24.02.2001
N 171 "Про затвердження Положення про порядок голографічного захисту документів і товарів", постанови Кабінету Міністрів України від 14.11.2000
N 1698 "Про затвердження переліку органів ліцензування".
1.3. Контроль за додержанням ліцензіатами
Ліцензійних умов шляхом проведення планових і позапланових перевірок у межах своїх повноважень здійснюють такі органи контролю:
орган ліцензування - Міністерство фінансів України (далі - Мінфін);
спеціально вповноважений орган з питань ліцензування - Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва (далі - Держкомпідприємництво) і його територіальні органи.
2. Організація перевірок
2.1. Планові перевірки додержання ліцензіатами
Ліцензійних умов проводяться органом контролю не частіше одного разу на рік.
План перевірок органу ліцензування погоджується Держкомпідприємництвом, з урахуванням абзацу першого цього пункту.
2.2. Позапланові перевірки здійснюються органами контролю лише на підставі надходження до них у письмовій формі заяви (повідомлення) про порушення ліцензіатом
Ліцензійних умов або з метою перевірки виконання розпоряджень про усунення порушень Ліцензійних умов.
Про проведення позапланової перевірки ліцензіат заздалегідь не попереджається.
2.3. Для проведення перевірки орган контролю видає розпорядчий документ про створення комісії з перевірки та посвідчення на право перевірки ліцензіата (додаток 1), яке підписується керівником органу контролю (його заступником) та засвідчується печаткою.
2.4. Посвідчення реєструється в журналі обліку посвідчень на право перевірки ліцензіатів, сторінки якого мають бути пронумеровані, прошнуровані та скріплені печаткою (додаток 2).
2.5. У разі проведення перевірок додержання ліцензіатами
Ліцензійних умов Держкомпідприємництво до складу комісій обов'язково залучає фахівців Мінфіну. Визначення представників Мінфіну для участі в комісіях здійснюється за окремим запитом Держкомпідприємництва не пізніше ніж за десять робочих днів до початку проведення перевірки.
2.6. До участі в перевірці можуть залучатися фахівці установ і організацій, центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування (за їх згодою).
2.7. Орган контролю письмово повідомляє ліцензіата про проведення планової перевірки не пізніше ніж за десять робочих днів до початку проведення зазначеної перевірки.
2.8. Строк проведення перевірок визначається органом контролю і не повинен перевищувати п'яти робочих днів. За потреби, при великому обсязі робіт цей строк може бути продовжений керівником або заступником керівника органу контролю до десяти робочих днів.
3. Права голови та членів комісії, їх обов'язки та відповідальність
3.1. Голова та члени комісії мають право:
доступу на територію, у виробничі та службові приміщення ліцензіата для їх обстеження і з'ясування питань, безпосередньо пов'язаних з перевіркою;
ознайомлюватися з необхідними для проведення перевірки документами ліцензіата;
отримувати від ліцензіата копії необхідних документів та письмові пояснення (довідки тощо) з питань, що виникають під час перевірки.
3.2. Голова та члени комісії зобов'язані:
керуватись у своїй роботі нормами законодавства України;
об'єктивно відображати в акті перевірки стан додержання ліцензіатом
Ліцензійних умов, а також усунення порушень Ліцензійних умов;
не розголошувати інформацію з обмеженим доступом, яка стала відома під час перевірки;
давати роз'яснення з питань провадження господарської діяльності з розроблення, виробництва та сертифікаційних випробувань голографічних захисних елементів (за потреби) (далі - ГЗЕ).
3.3. Голова та члени комісії несуть відповідальність згідно з законодавством України за необ'єктивне відображення в акті перевірки даних про діяльність ліцензіата та інші порушення законодавства.
4. Порядок проведення перевірки
4.1. Для проведення перевірки голова та члени комісії органу контролю повинні пред'явити керівнику (уповноваженому представнику) ліцензіата (юридичної особи), ліцензіату (фізичній особі - суб'єкту господарської діяльності) посвідчення про перевірку та документи, які засвідчують їхні особи.
4.2. Ліцензіат може вести журнал відвідувань представниками органів контролю із зазначенням у ньому строків та мети відвідування, посад, прізвищ та ініціалів голови та членів комісії органу контролю тощо.
Зазначені відомості засвідчуються підписом посадової особи (голови комісії) органу контролю.
4.3. Ліцензіат під час перевірки надає всі необхідні для проведення перевірки документи та забезпечує умови для її проведення.
4.4. Комісія перевіряє:
достовірність відомостей, наведених у документах, поданих суб'єктом господарювання для одержання ліцензії;
наявність оригіналу ліцензії (довідки про прийняття заяви про переоформлення ліцензії на провадження господарської діяльності з розроблення, виробництва та сертифікаційних випробувань ГЗЕ або довідки про подання заяви про видачу дубліката ліцензії);
наявність у філій, інших відокремлених підрозділів ліцензіата, які проводять господарську діяльність з розроблення, виробництва та сертифікаційних випробувань ГЗЕ, засвідчених органом ліцензування копій ліцензій, що підтверджують їх право на провадження цієї діяльності;
своєчасність повідомлення Мінфіну про зміни даних, зазначених у документах, що додавалися до заяви про видачу ліцензії;
своєчасність виконання розпоряджень про усунення порушень Ліцензійних умов (у разі, якщо такі розпорядження видавались);
виконання кваліфікаційних, організаційних, технологічних та інших вимог, установлених
Ліцензійними умовами для окремих робіт;
наявність та зміст установчих документів суб'єкта господарювання, внутрішніх положень та інструкцій, які регламентують проведення робіт у межах господарської діяльності з розроблення, виробництва та сертифікаційних випробувань ГЗЕ, визначають організаційну структуру, перелік структурних підрозділів, що виконують роботи з розроблення, виробництва та сертифікаційних випробувань ГЗЕ, завдання та функції цих підрозділів, функціональні обов'язки та кваліфікаційні вимоги до кожного фахівця зазначених підрозділів, заходи щодо забезпечення збереження інформації з обмеженим доступом при виконанні робіт з розроблення, виробництва та сертифікаційних випробувань ГЗЕ;
наявність нормативно-правових актів, технічних та інших документів, які регламентують господарську діяльність з розроблення, виробництва та сертифікаційних випробувань ГЗЕ;
наявність штатного персоналу (з урахуванням кваліфікаційних вимог) та документів, що підтверджують рівень освіти і кваліфікації штатного персоналу, необхідний для провадження господарської діяльності з розроблення, виробництва та сертифікаційних випробувань ГЗЕ;
наявність приміщень, виробничих площ, технічного обладнання, необхідного для провадження господарської діяльності з розроблення, виробництва та сертифікаційних випробувань ГЗЕ, захищених інформаційно-обчислювальних комплексів (відповідно до особливих умов провадження господарської діяльності з розроблення, виробництва та сертифікаційних випробувань ГЗЕ) та ліцензійного програмного забезпечення, камер для спеціальних, кліматичних та інших видів виробництва та (або) випробувань ГЗЕ, стендів для відбракування ГЗЕ (за потребою);
наявність документів, що підтверджують право власності суб'єкта господарської діяльності або оренди ним виробничих площ;
наявність дозволу на провадження господарської діяльності, пов'язаної з державною таємницею (відповідно до особливих умов провадження господарської діяльності з розроблення, виробництва та сертифікаційних випробувань ГЗЕ);
дотримання вимог внутрішнього положення, статуту, а також законодавства, що регламентують провадження господарської діяльності з розроблення, виробництва та сертифікаційних випробувань ГЗЕ;
облік об'єктів ГЗЕ виконується відповідно до Положення про порядок ведення обліку голографічних захисних елементів, надання звітності з їх розроблення та виготовлення, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 20.06.2007
N 748, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 06.07.2007 за N 775/14042;
повноту та достовірність відомостей про виконані роботи з розроблення, виробництва та сертифікаційних випробувань ГЗЕ, поданих до органу ліцензування;
забезпечення функціонування системи режиму безпеки та виконання вимог режиму секретності.
5. Порядок оформлення результатів перевірки
5.1. За результатами перевірки складається акт перевірки додержання
Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з розроблення, виробництва та сертифікаційних випробувань голографічних захисних елементів (далі - Акт перевірки).
5.2. Акт перевірки складається у двох примірниках за встановленою формою (додаток 3). Обидва примірники Акта перевірки підписуються особами, які проводили перевірку. Один примірник Акта перевірки надається керівнику (вповноваженому представнику) ліцензіата (юридичної особи), ліцензіату (фізичній особі - суб'єкту господарської діяльності), який перевірявся, другий - зберігається органом контролю, який здійснив перевірку.
5.3. Керівник ліцензіата (юридичної особи) або його вповноважений представник особистим підписом із зазначенням дати та печаткою засвідчує факт ознайомлення з Актом перевірки і отримання належного йому примірника Акта перевірки.
Ліцензіат (фізична особа - суб'єкт господарської діяльності) особистим підписом та печаткою (за наявності) засвідчує із зазначенням дати факт ознайомлення з Актом перевірки і отримання належного йому примірника Акта перевірки.
Для філій та інших відокремлених структурних підрозділів уповноважений представник ліцензіата ставить свій підпис, дату та печатку за наявності.
5.4. У разі відмови ліцензіата (вповноваженого представника) від підписання Акта перевірки голова комісії робить відповідний запис в Акті перевірки. Один примірник Акта перевірки надається (надсилається рекомендованим листом з відміткою про вручення) керівнику (вповноваженому представнику) ліцензіата (юридичної особи), ліцензіату (фізичній особі - суб'єкту господарської діяльності), який перевірявся, другий - зберігається органом контролю, який здійснив перевірку.
5.5. Керівник ліцензіата (юридичної особи) або його вповноважений представник, ліцензіат (суб'єкт господарської діяльності - фізична особа) має право дати пояснення та викласти зауваження щодо змісту Акта перевірки та проведення перевірки. Ці документи є невід'ємною частиною Акта перевірки.
5.6. Порушення, викладені в Акті перевірки, повинні мати посилання на конкретні пункти, статті, розділи нормативно-правових актів, що порушуються. Довільне викладення або трактування вимог нормативно-правових актів не допускається.
5.7. Забороняється включати до Акта перевірки відомості і твердження, які не підтверджені під час перевірки фактами.
5.8. У разі створення перешкод з боку ліцензіата щодо проведення перевірки в Акті перевірки здійснюється відповідний запис із зазначенням конкретних фактів, які перешкоджають роботі комісії.
5.9. У разі виявлення порушень Ліцензійних умов орган контролю, що здійснив перевірку, не пізніше десяти робочих днів з дати складання Акта перевірки видає розпорядження про усунення порушень
Ліцензійних умов (додаток 4), яке надсилається ліцензіату з повідомленням про вручення, або орган ліцензування приймає рішення про анулювання ліцензії.
5.10. У разі усунення виявлених перевіркою порушень
Ліцензійних умов протягом десяти робочих днів з дати складання Акта перевірки (якщо це підтверджено документально і не потребує додаткової перевірки) розпорядження, зазначене в пункті 5.9, не видається.
5.11. Ліцензіат, який одержав розпорядження про усунення ним порушень
Ліцензійних умов, зобов'язаний у встановлений у розпорядженні строк подати до органу контролю, який видав це розпорядження, документально підтверджену інформацію про усунення порушень.
5.12. У разі документального підтвердження ліцензіатом факту усунення порушень
Ліцензійних умов перевірка виконання розпорядження про усунення порушення Ліцензійних умов може не проводитись.
5.13. У разі неподання ліцензіатом інформації про усунення порушень до органу контролю протягом строку, зазначеного в розпорядженні про усунення порушень
Ліцензійних умов, проводиться позапланова перевірка виконання розпорядження про усунення порушень Ліцензійних умов. Позапланова перевірка виконання розпорядження про усунення порушень Ліцензійних умов проводиться після закінчення строку, зазначеного в розпорядженні, протягом якого ліцензіат зобов'язаний усунути порушення та подати до органу контролю відповідну інформацію.
Позапланова перевірка ліцензіата може бути проведена з метою перевірки інформації про усунення порушень
Ліцензійних умов, яка подається ліцензіатом до органу контролю.
У разі невиконання розпорядження про усунення порушень
Ліцензійних умов орган контролю на підставі акта позапланової перевірки складає акт про невиконання розпорядження про усунення порушень Ліцензійних умов, який є підставою для анулювання ліцензії.
5.14. У разі складання Держкомпідприємництвом акта про невиконання розпорядження про усунення порушень
Ліцензійних умов його засвідчена копія з пропозицією щодо анулювання ліцензії направляється до Мінфіну.
5.15. У разі складання територіальним органом Держкомпідприємництва акта про невиконання розпорядження про усунення порушень
Ліцензійних умов його засвідчена копія направляється до Держкомпідприємництва, який звертається до Мінфіну з пропозицією щодо анулювання ліцензії.
5.16. Акт про неможливість ліцензіата забезпечити виконання
Ліцензійних умов, який є підставою для анулювання ліцензії, складається на підставі акта планової (позапланової) перевірки додержання ліцензіатом Ліцензійних умов.
5.17. Неможливість ліцензіата забезпечити виконання
Ліцензійних умов, установлених для господарської діяльності з розроблення, виробництва та сертифікаційних випробувань ГЗЕ, визначається на підставі акта планової (позапланової) перевірки.
5.18. Неможливістю ліцензіата забезпечити виконання
Ліцензійних умов уважається: допуск до здійснення
технологічних операцій з розроблення,
виробництва, сертифікаційних випробувань ГЗЕ осіб, які не відповідають рівню освіти і кваліфікації, необхідних для провадження відповідного виду господарської діяльності;
здійснення господарської діяльності з порушенням вимог до провадження господарської діяльності з розроблення, виробництва та сертифікаційних випробувань ГЗЕ, викладених у главі 2
Ліцензійних умов;
порушення ліцензіатом особливих умов провадження господарської діяльності з розроблення, виробництва та сертифікаційних випробувань ГЗЕ, викладених у главі 3
Ліцензійних умов.
5.19. Відмовою ліцензіата в проведенні перевірки вважається:
відсутність керівника ліцензіата (юридичної особи), ліцензіата (фізичної особи - суб'єкта господарської діяльності) або їх уповноважених представників у час, визначений органом контролю для проведення перевірки, у разі відсутності клопотання ліцензіата щодо перенесення строку перевірки;
відмова ліцензіата забезпечити умови для проведення перевірки або надати всі необхідні документи, що підтверджують додержання ним
Ліцензійних умов;
відмова ліцензіата в доступі комісії з перевірки на свою територію, до будівель, споруд та інших приміщень, щодо яких ліцензіат здійснює заходи охорони;
створення перешкод з боку ліцензіата щодо проведення перевірки органом контролю, при цьому в акті перевірки вказуються ці факти, а до акта додаються відповідні пояснення керівника (співробітників) ліцензіата та осіб, які брали участь у перевірці.
5.20. Якщо органом контролю під час перевірки виявлено:
недостовірні відомості в документах, поданих суб'єктом господарської діяльності для одержання ліцензії;
факт передачі ліцензії або її копії іншій юридичній або фізичній особі для провадження господарської діяльності;
факт неподання у встановлений строк повідомлення про зміну даних, зазначених у документах, що додавались до заяви про видачу ліцензії,
протягом трьох робочих днів з дати складання Акта перевірки орган контролю, який здійснював дану перевірку, складає відповідний акт (додаток 5) про повторне порушення ліцензіатом
Ліцензійних умов та/або акт про виявлення недостовірних відомостей у документах, поданих суб'єктом підприємницької діяльності для одержання ліцензії, та/або акт про встановлення факту передачі ліцензії або її копії іншій юридичній або фізичній особі для провадження господарської діяльності, та/або акт про встановлення факту неподання у встановлений строк повідомлення про зміну даних, зазначених у документах, що додавалися до заяви про видачу ліцензії, у двох примірниках.
Усі примірники актів підписуються особами, які проводили перевірку. Один примірник акта зберігається в органі контролю, а другий вручається або надсилається (листом з повідомленням) ліцензіату.
6. Анулювання ліцензії
У разі складання актів, які відповідно до статті
21 Закону України
"Про ліцензування певних видів господарської діяльності" є підставою для анулювання ліцензії Держкомпідприємництвом, він подає до органу ліцензування копії зазначених актів з пропозицією щодо необхідності анулювання ліцензії.
У разі складання актів, які відповідно до статті
21 Закону України
"Про ліцензування певних видів господарської діяльності" є підставою для анулювання ліцензії територіальними органами Держкомпідприємництва, копії цих актів подаються до Держкомпідприємництва, який звертається до органу ліцензування з пропозицією щодо необхідності анулювання ліцензії.
................Перейти до повного тексту