- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ ТА ЗВ'ЯЗКУ УКРАЇНИ
Н А К А З
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
27 червня 2007 р.
за N 740/14007
Про затвердження Інструкції щодо процедур приймання та скидання водяного баласту на акваторії річкових внутрішніх водних шляхів України
Відповідно до підпункту 5 пункту 4 Положення про Міністерство транспорту та зв'язку України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.06.2006
N 789, та для забезпечення екологічної безпеки на річкових внутрішніх водних шляхах України
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Інструкцію щодо процедур приймання та скидання водяного баласту на акваторії річкових внутрішніх водних шляхів України, що додається.
2. Державному департаменту морського і річкового транспорту (Кушніренко А.В.):
2.1. Забезпечити подання цього наказу в установленому порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
2.2. Забезпечити доведення цього наказу до відома всіх заінтересованих підприємств, організацій та установ.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Касапчука В.А.
Міністр ПОГОДЖЕНО: В.о. Голови Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва Перший заступник Міністра охорони здоров'я України, Головний державний санітарний лікар України Заступник Міністра охорони навколишнього природного середовища України Перший заступник Голови Державного комітету рибного господарства України | М.Рудьковський К.Ващенко С.П.Бережнов С.Лизун А.Г.Філімонов |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
транспорту та зв'язку
України
13.06.2007 N 491
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
27 червня 2007 р.
за N 740/14007
ІНСТРУКЦІЯ
щодо процедур приймання та скидання водяного баласту на акваторії річкових внутрішніх водних шляхів України
1. Загальні положення
1.1. Ця Інструкція розроблена з метою запобігання забрудненню річкових внутрішніх водних шляхів суднами під час проведення баластних операцій і спрямована на забезпечення ефективного вирішення завдань екологічного оздоровлення водного басейну і поліпшення якості питної води.
Дія Інструкції поширюється на судна річкового транспорту внутрішнього і змішаного "ріка-море" плавання, що використовуються для судноплавства на внутрішніх водних шляхах України, за винятком лиманів і гирл річок, що впадають у море, та української прикордонної ділянки річки Дунай.
1.2. В Інструкції визначена процедура приймання до суднових ізольованих баластних танків тільки чистого водяного баласту і скидання його на акваторіях річкових внутрішніх водних шляхів і річкових портів.
Усі інші суднові стічні води (підсланеві, господарсько-побутові, лляльні, промивні, баластні з неізольованих танків) під час плавання суден на річкових внутрішніх водних шляхах підлягають здаванню на судна-збирачі, очисні плавстанції або приймальні споруди портів.
У разі виявлення забруднювальних речовин або шкідливих водних організмів і патогенних мікроорганізмів ізольований баласт очищається і знезаражується на відповідних очисних установках порту.
1.3. Судна в баласті, що прямують з моря на акваторію річкових внутрішніх водних шляхів України, повинні до проходження створу Херсонського морського торговельного порту замінити морський ізольований баласт на прісноводний у районі, визначеному відповідними установами та закладами з охорони навколишнього природного середовища та державної санітарно-епідеміологічної служби на водному транспорті.
1.4. Судна змішаного "ріка-море" плавання, що прийняли прісноводний баласт до проходження створу Херсонського морського торговельного порту, і судна внутрішнього плавання, що працюють без виходу в море, здійснюють заміну водяного баласту в ізольованих танках та його скидання на річкових внутрішніх водних шляхах і в річкових портах без обмеження відповідно до цієї Інструкції та ДСП 7.7.4-048-99.
1.5. Нормативні посилання
Перелік внутрішніх водних шляхів України, що належать до категорії судноплавних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 12.06.96
N 640.
1.6. Визначення термінів
Терміни, що використовуються в цій Інструкції, уживаються в таких значеннях:
акваторія річкового порту - водна поверхня порту, що в установлених межах забезпечує в своїй судноплавній частині маневрування і стоянку суден;
баластна вода - забортна вода, прийнята для баластування судна;
вода лляльна (підсланева) - вода з домішками (переважно нафтопродуктів), зібрана в колодязях - ллялах машинних відділень судна;
вода стічна із суден - вода, що відводиться із суден після її використання у побутовій та виробничій діяльності людей;
ізольований баласт - баластна вода, прийнята в танк, який повністю відділений від вантажної та паливної систем і призначений тільки для перевезення баластних вод;
річкові внутрішні водні шляхи (далі - РВВШ) - судноплавні шляхи, що проходять акваторіями рік, озер, водосховищ і належать до категорії внутрішніх водних шляхів України;
судновласник - юридична чи фізична особа, що експлуатує судно від свого імені, незалежно від того, є вона власником цього судна чи використовує його на іншій законній підставі;
якість води - характеристика складу і властивостей води, яка визначає придатність її для конкретної мети користування.
2. Порядок приймання і скидання суднами водяного баласту на акваторії річкових внутрішніх водних шляхів
2.1. Заміну водяного баласту слід проводити на глибоководних ділянках РВВШ у зонах, що рекомендуються для цієї мети відповідними установами та закладами з охорони навколишнього природного середовища та державної санітарно-епідеміологічної служби на водному транспорті.
2.2. Для запобігання забрудненню водяного баласту слід уникати прийняття баласту поблизу місць:
проведення робіт технічним флотом (днопоглиблення, русловиправлення, намивання тощо);
скидання берегових комунально-побутових і промислових стічних вод;
"цвітіння" води, яке спричинене масовим розвитком фітопланктону;
зараження акваторії шкідливими водними організмами і патогенними мікроорганізмами, уключаючи випадки виявлення осередків інфекційних захворювань, які розповсюджуються гідробіонтами;
підвищення концентрації шкідливих і завислих речовин унаслідок дії течій, шторму і малих глибин (мілководдя), коли виникає ймовірність скаламучення води гвинтом судна або захоплення мулу баластним насосом.
2.3. Скидати ізольований водяний баласт із суден дозволяється без обмеження на всій акваторії РВВШ, окрім:
зон санітарної охорони біля джерел господарсько-питного водопостачання;
зон рекреації (масового купання і відпочинку людей);
зон особливого рибогосподарського значення (риборозплідники).
Скидати із судна ізольований водяний баласт дозволяється за умови, якщо кількість шкідливих речовин у ньому не перевищує граничнодопустимих скидів.
Під час стоянки в порту скидання водяного баласту із судна без одержання попереднього дозволу відповідних установ та закладів державної санітарно-епідеміологічної служби на водному транспорті і диспетчерської служби порту не дозволяється.
У разі обґрунтованої необхідності відповідні установи та заклади державної санітарно-епідеміологічної служби на водному транспорті здійснюють контрольну перевірку стану водяного баласту в ізольованих танках, не створюючи перешкод ефективному виконанню суднорейсів.
2.4. Якщо встановлено, що якість баластної води не відповідає санітарно-гігієнічним та екологічним нормам щодо суднового ізольованого баласту (вміст речовин, щодо яких не встановлено граничнодопустимі концентрації речовин у водних об'єктах, та речовин, що перевищують граничнодопустимі концентрації речовин у водних об'єктах, наявність хвороботворних організмів тощо), то баластна вода за вказівкою відповідних установ та закладів з охорони навколишнього природного середовища та державної санітарно-епідеміологічної служби на водному транспорті здається на плавучі або стаціонарні пристрої порту для очищення і знешкодження.
Рішення щодо відповідності якості баластної води нормативам граничнодопустимих концентрацій речовин у водних об'єктах приймається відповідними установами та закладами державної санітарно-епідеміологічної служби на водному транспорті на підставі результатів аналізів проб баластної води, узятих з баластних танків.
2.5. За наявності на судні систем або установок для ефективної обробки водяного баласту за погодженням з диспетчерською службою, відповідними установами та закладами з охорони навколишнього природного середовища та державної санітарно-епідеміологічної служби на водному транспорті перед скиданням водяного баласту за борт використовуються ці суднові установки.
3. Правила реєстрації суднових операцій з водяним баластом
3.1. При виконанні розпоряджень капітана щодо баластування і дебаластування судна особа командного складу, відповідальна за проведення цих операцій, робить запис у судновому журналі про:
час початку і закінчення приймання, перекачування чи скидання водяного баласту;
місце проведення операції (координати, район буя, причал порту тощо);
порядок проведення операції, номери танків і кількість прийнятого до них або відкачаного водяного баласту;
заходи, ужиті для запобігання забрудненню суднових ізольованих танків і баластної води.
3.2. У разі потреби скидання водяного баласту в порту призначення на акваторії РВВШ капітан судна зобов'язаний завчасно сповістити диспетчерську службу порту про наявність в ізольованих танках прісної баластної води, що підлягає відкачуванню за борт з початку навантаження судна.
Після приходу судна в порт капітан повинен надіслати до диспетчерської служби порту повідомлення про контроль водяного баласту (додаток 1) та інформацію про прийнятий водяний баласт (додаток 2) щодо кількості і стану водяного баласту на судні й одержати дозвіл на його скидання в акваторію порту.
4. Судновий план проведення баластних операцій
4.1. Кожне судно, що використовує водяний баласт для забезпечення безпеки судноплавства, повинне мати план проведення баластних операцій (далі - план).
4.2. План підлягає включенню до складу обов'язкової документації з технічної експлуатації судна.
4.3. Виходячи з типів і технічних характеристик суден, що експлуатуються на РВВШ, судновласники розробляють спеціальні плани для кожної конкретної серії суден з урахуванням затверджених для них:
інструкції з навантаження-розвантаження і баластування судна;
інформації капітана про посадку й остійність судна;
експлуатаційних умов (район плавання, гідрометеорологічні умови, рід вантажу, варіант завантаження).
4.4. План повинен мати:
4.4.1. Перелік найбільш ефективних заходів і рекомендацій щодо запобігання переносу шкідливих водних організмів і патогенних мікроорганізмів та забруднювальних речовин на акваторії РВВШ у процесі баластування і дебаластування судна.
4.4.2. Перелік обставин, за яких операції баластування на судні не повинні проводитися (форс-мажорні ситуації, загроза людському життю і безпеці судна, перебування судна у водоохоронних і рекреаційних зонах).
4.4.3. Схему суднової системи ізольованих баластних відсіків з насосами, клапанними коробками, трубопроводами, водовідливними патрубками, мірними і повітряними трубками.
4.4.4. Таблицю часу, необхідного для проведення операцій приймання, скидання або заміни суднового водяного баласту.
4.4.5. Перелік і обов'язки суднового екіпажу, що забезпечує проведення операцій з баластування.
4.4.6. Методи моніторингу і контролю водяного баласту з урахуванням експлуатаційних запобіжних заходів для уникнення потенційних небезпек і наслідків для судна під час проведення баластування (вплив вільних поверхонь на остійність, припустимі межі перерізувальних сил і згинальних моментів для подовжньої міцності).
4.4.7. Порядок дій суднового екіпажу в надзвичайних ситуаціях (аварія, відмова обладнання, вимушене скидання баласту).
4.4.8. Порядок реєстрації на судні операцій з водяним баластом і форми оповіщення диспетчерської служби порту про його стан.
4.4.9. Схему розміщення точок узяття проб водяного баласту із суднових ізольованих відсіків (як правило - мірних трубок).
4.4.10. Перелік і технічні характеристики суднового обладнання для обробки баластної води.
4.4.11. Документацію стосовно схвалення класифікаційним товариством суднового обладнання для обробки баластної води.
5. Обов'язки судновласника і капітана судна щодо проведення баластних операцій
................Перейти до повного тексту