1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 22 лютого 2006 р. N 206
Київ
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ N 784 від 09.11.2016 )
Про затвердження Порядку підготовки, розгляду, схвалення та реалізації проектів, спрямованих на скорочення обсягу антропогенних викидів парникових газів
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ N 392 від 17.04.2008 N 718 від 20.08.2008 N 616 від 12.08.2015 )
Кабінет Міністрів України
постановляє:
Затвердити Порядок підготовки, розгляду, схвалення та реалізації проектів, спрямованих на скорочення обсягу антропогенних викидів парникових газів, що додається.
( Постановляюча частина в редакції Постанови КМ N 718 від 20.08.2008 )
Прем'єр-міністр України Ю.ЄХАНУРОВ
Інд. 33
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 22 лютого 2006 р. N 206
ПОРЯДОК
підготовки, розгляду, схвалення та реалізації проектів, спрямованих на скорочення обсягу антропогенних викидів парникових газів
( У тексті Порядку слово “Нацекоінвестагентство” в усіх відмінках замінено словом “Мінприроди” згідно з Постановою КМ N 616 від 12.08.2015 )
1. Цей Порядок визначає процедуру підготовки, розгляду, схвалення та реалізації проектів, спрямованих на скорочення обсягу антропогенних викидів парникових газів (далі - проект спільного впровадження) згідно із статтею 6 Кіотського протоколу до Рамкової конвенції ООН про зміну клімату (далі - Кіотський протокол).
2. Терміни, що вживаються у цьому Порядку, мають таке значення:
верифікація - перевірка та підтвердження звіту про обсяги скорочення антропогенних викидів парникових газів, досягнуті в результаті реалізації проекту спільного впровадження, з видачею верифікаційного висновку;
власник об'єкта - фізична особа-підприємець або юридична особа, діяльність яких не припинена внаслідок ліквідації, у процесі відновлення їх платоспроможності або банкрутства, у власності або законному користуванні яких на території України на строк реалізації проекту спільного впровадження перебуває цех, агрегат, установка чи будь-який інший об'єкт, функціонування якого зумовлює антропогенні викиди парникових газів;
детермінація - експертиза проектно-технічної документації проекту спільного впровадження з метою перевірки, аналізу та кількісної оцінки можливих скорочень антропогенних викидів парникових газів, а також відповідності зазначеного проекту вимогам, встановленим для проектів спільного впровадження, з видачею детермінаційного висновку;
іноземна держава - Сторона, яка включена до додатка В Кіотського протоколу, що відповідає правилам прийнятності згідно із статтями 5 і 7 Кіотського протоколу;
контракт - зовнішньоекономічний контракт або інший двосторонній договір власника об'єкта з покупцем, за яким покупець набуває право на оплатне отримання одиниць скорочення викидів;
міжнародна процедура - процедура реалізації проекту спільного впровадження відповідно до рішення першої сесії Конференції Сторін Рамкової конвенції ООН про зміну клімату - наради Сторін Кіотського протоколу (далі - перша сесія Сторін) та роз'яснень Наглядового комітету спільного впровадження (далі - Наглядовий комітет);
міжнародний верифікатор - незалежний орган, акредитований Наглядовим комітетом, який має право на проведення верифікації проекту спільного впровадження за міжнародною та національною процедурою;
міжнародний детермінатор - незалежний орган, акредитований Наглядовим комітетом, який має право на проведення детермінації проекту спільного впровадження за міжнародною та національною процедурою;
національний верифікатор - незалежна спеціалізована організація, що має право на проведення верифікації проекту спільного впровадження за національною процедурою;
національний детермінатор - незалежна експертна організація, що має право на проведення детермінації проекту спільного впровадження за національною процедурою;
національна процедура - процедура реалізації проекту спільного впровадження, затверджена Мінприроди відповідно до цього Порядку;
одиниці (частини) установленої кількості (AAUs) - вуглецеві одиниці, які індивідуально позначені серійними номерами і введення в обіг кожної з яких засвідчує право України на викиди парникових газів, еквівалентні 1 метричній тонні двоокису вуглецю, з урахуванням кількісних обмежень викидів парникових газів, розрахованих згідно з рішенням першої сесії Сторін;
одиниці скорочення викидів (ERUs) - вуглецеві одиниці, які індивідуально позначені додаванням до серійного номера одиниць (частин) установленої кількості ідентифікатора (реєстраційного номера) проекту і введення в обіг кожної з яких засвідчує скорочення викидів парникових газів, еквівалентних 1 метричній тонні двоокису вуглецю;
покупець - юридична або фізична особа іноземної держави, якій ця держава відкрила рахунок для зарахування отриманих одиниць скорочення викидів у власному реєстрі вуглецевих одиниць;
проектний рахунок - рахунок України в Національному електронному реєстрі антропогенних викидів та абсорбції парникових газів (далі - Національний реєстр), відкритий для депонування одиниць (частин) установленої кількості на перший період дії Кіотського протоколу для проекту спільного впровадження, що реалізується за національною процедурою;
рахунок власника об'єкта - рахунок, відкритий власникові об'єкта в Національному реєстрі для зарахування одиниць скорочення викидів, отриманих в ході реалізації проекту спільного впровадження;
рахунок перенесення - рахунок України в Національному реєстрі, на який зараховуються одиниці (частини) установленої кількості, депоновані для перенесення на наступний період дії Кіотського протоколу, та який відкрито для реалізації проекту спільного впровадження за національною процедурою;
резерв періоду зобов'язань (CPR) - мінімальна кількість одиниць (частин) установленої кількості, що повинна бути заблокована в Національному реєстрі для забезпечення зобов'язань України з кількісних обмежень і скорочення викидів у перший період дії Кіотського протоколу та розрахована відповідно до рішення першої сесії Сторін;
скорочення викидів - зменшення обсягу антропогенних викидів парникових газів внаслідок цілеспрямованої діяльності власника об'єкта.
3. Власник об'єкта має право реалізувати проект спільного впровадження за міжнародною процедурою, а також за національною процедурою за погодженням з Мінприроди.
У процесі підготовки проекту спільного впровадження власник об'єкта готує проектну пропозицію щодо обґрунтування скорочення антропогенних викидів парникових газів, отримує лист-підтримку, розробляє проектно-технічну документацію, отримує позитивний детермінаційний висновок, лист-схвалення Мінприроди та лист-погодження іноземної держави, подає затверджений належним чином проект спільного впровадження та контракт або попередній договір для реєстрації Мінприроди.
Для отримання одиниць скорочення викидів власник об'єкта реалізує проект спільного впровадження згідно із схваленою проектно-технічною документацією, подає Мінприроди річний звіт з розрахунком обсягів скорочення викидів, досягнутих в результаті реалізації зазначеного проекту, і верифікаційний висновок.
У разі реалізації проекту спільного впровадження за міжнародною процедурою детермінація проектно-технічної документації проводиться міжнародним детермінатором, зазначений проект затверджується Наглядовим комітетом, а досягнуті обсяги скорочення викидів парникових газів підтверджуються міжнародним верифікатором.

................
Перейти до повного тексту