1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 3 серпня 2006 р. N 1092
Київ
Про затвердження Державної програми забезпечення безпечного зберігання відпрацьованих високоактивних джерел іонізуючого випромінювання
Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити Державну програму забезпечення безпечного зберігання відпрацьованих високоактивних джерел іонізуючого випромінювання (далі - Програма), що додається.
2. Державному комітетові ядерного регулювання і Міністерству з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи разом з Міністерством фінансів, Міністерством економіки передбачати під час складання проекту Державного бюджету України на відповідний рік кошти для виконання Програми.
3. Державному комітетові ядерного регулювання подавати щороку до 1 березня Кабінетові Міністрів України інформацію про хід виконання Програми.
Прем'єр-міністр України Ю.ЄХАНУРОВ
Інд. 33
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 3 серпня 2006 р. N 1092
ДЕРЖАВНА ПРОГРАМА
забезпечення безпечного зберігання відпрацьованих високоактивних джерел іонізуючого випромінювання
Загальна частина
На даний час підприємствами, установами та організаціями використовується у технологічних процесах, під час проведення пошуково-дослідних, випробувальних, діагностичних та інших робіт або зберігається протягом значного періоду (10 років і більше) близько 1 тис. відпрацьованих високоактивних джерел іонізуючого випромінювання (далі - відпрацьовані джерела), до яких належать вироблені у період до 1990 року високоактивні джерела, призначені для використання в опромінювальних, терапевтичних, вимірювальних та діагностичних установках і пристроях, термоелектричних генераторах.
Дія цієї Програми поширюється на відпрацьовані джерела, які згідно з паспортними даними належать до першої категорії за класифікацією МАГАТЕ. Перелік зазначених джерел наведено у додатку 1.
Згідно з вимогами нормативно-правових актів, відпрацьовані джерела, строк експлуатації яких закінчився, підлягають передачі до спеціалізованих підприємств з поводження з радіоактивними відходами, оскільки вони становлять небезпеку для здоров'я працівників підприємств, установ та організацій, які виконують роботи, пов'язані з експлуатацією джерел іонізуючого випромінювання, населення, навколишнього природного середовища. Крім того, відпрацьовані джерела можуть використовуватися у злочинних цілях, їх експлуатація може призвести до виникнення радіаційної аварії.
Мета і основні завдання Програми
Мета Програми полягає у розробленні і здійсненні заходів щодо створення і сприяння безперервному довгостроковому функціонуванню інфраструктури, що забезпечує поводження з відпрацьованими джерелами та їх зберігання.
Основними завданнями Програми є:
складення реєстру відпрацьованих джерел на підставі інформації, що міститься у Державному регістрі джерел іонізуючого випромінювання, та за результатами обстеження зазначених джерел;
спорудження приповерхневого сховища для тимчасового зберігання відпрацьованих джерел;
виготовлення та закупівля сучасного технологічного обладнання для поводження з відпрацьованими джерелами.
Етапи виконання Програми
Програма виконується трьома етапами.
На першому етапі (2007 рік) передбачається складення реєстру відпрацьованих джерел, проектування приповерхневого сховища для їх тимчасового зберігання.
На другому етапі (2007-2008 роки) провадиться вилучення відпрацьованих джерел, спорудження зазначеного сховища.
На третьому етапі (2008-2009 роки) відпрацьовані джерела перевозяться та розміщуються у спорудженому сховищі.
Способи розв'язання проблеми
Основними способами розв'язання проблеми є:
забезпечення діяльності у сфері поводження з відпрацьованими джерелами відповідно до законодавства та рекомендацій міжнародних організацій, членом яких є Україна;
введення в експлуатацію сховища для тимчасового зберігання відпрацьованих джерел;
технічне переоснащення спеціалізованого підприємства з поводження з радіоактивними відходами, на майданчику якого будується сховище.
Заходи, спрямовані на забезпечення зберігання відпрацьованих джерел, наведено у додатку 2.
Очікувані результати
Виконання Програми дасть змогу:
запобігти значним економічним збиткам, пов'язаним з витратами з ліквідації наслідків радіаційної аварії, що може виникнути у разі подальшого зберігання відпрацьованих джерел на підприємствах, в установах та організаціях;
забезпечити захист життя та здоров'я працівників підприємств, установ та організацій, які виконують роботи, пов'язані з експлуатацією джерел іонізуючого випромінювання, населення та навколишнього природного середовища від негативного впливу іонізуючого випромінювання, спричиненого експлуатацією відпрацьованих джерел, можливою радіаційною аварією;
створити додаткові робочі місця на спеціалізованих підприємствах з поводження з радіоактивними відходами;
мінімізувати потенційну небезпеку в результаті вивільнення виробничих майданчиків підприємств, установ та організацій від відпрацьованих джерел;
забезпечити ведення відповідно до норм та правил радіаційної безпеки обліку відпрацьованих джерел та їх зберігання;
створити інфраструктуру, що забезпечує поводження з відпрацьованими джерелами та їх зберігання.
Фінансове забезпечення Програми
Фінансування Програми здійснюється за рахунок державного бюджету, а також інших джерел.
Орієнтовний обсяг фінансування становить 12,475 млн. гривень, у тому числі з державного бюджету - 11,977 млн., інших джерел - 0,498 млн. гривень.
Додаток 1
до Програми
ПЕРЕЛІК
високоактивних джерел іонізуючого випромінювання першої категорії за класифікацією МАГАТЕ
1. Джерела гамма-випромінювання на основі радіонуклідів 137Cs (період напіврозпаду дорівнює 30,07 року), 60Co (5,27 року), 226Ra (1600 років) - з активністю від 10(в ступ. 13) до 10(в ступ. 17) Бк.
2. Джерела бета-випромінювання на основі радіонуклідів 90Sr (період напіврозпаду дорівнює 28,4 року), 147Pm (2,62 року), 204Tl (3,78 року) - з активністю від 10(в ступ. 14) до 2,5*10(в ступ. 16) Бк та поверхневим потоком бета-частинок до 10(в ступ. 12) (бета*част)/сек.
3. Джерела альфа-випромінювання на основі радіонуклідів 238Pu (період напіврозпаду дорівнює 87,7 року), 240Pu (6564 роки), 241Am (432,2 року) - з активністю від 10(в ступ. 12) до 10(в ступ. 13) Бк та з поверхневим потоком альфа-частинок до 10(в ступ. 9) (альфа*част)/сек.
4. Нейтронні джерела на основі суміші з берилієм або бором альфа-випромінюючих радіонуклідів 226Ra (період напіврозпаду дорівнює 1600 років), 252Cf (2,64 року), 210Pb (22,2 року), 210Po (210Pb) (22,2 року) - з активністю до 10(в ступ. 13) Бк.
5. Нейтронні джерела на основі радіонуклідів, що спонтанно діляться, 252Cf (період напіврозпаду дорівнює 2,64 року), 240Pu (6564 роки) - з активністю до 10(в ступ. 13) Бк.
Додаток 2
до Програми
ЗАХОДИ,
спрямовані на забезпечення зберігання відпрацьованих високоактивних джерел іонізуючого випромінювання
Найменування заходу Джерело
фінансування
Орієнтовний
обсяг
фінансування,
тис. гривень
У тому числі за
роками
2007 2008 2009
Держатомрегулювання
1. Складення на
підставі
інформації, що
міститься у
Державному
регістрі джерел
іонізуючого
випромінювання,
вихідного реєстру
відпрацьованих
джерел, що
зберігаються (не
використовуються)
на підприємствах,
в установах та
організаціях
державний
бюджет
в обсязі,
передбаченому
органу
виконавчої
влади
2. Визначення на
тендерній основі
виконавця робіт з
обстеження
відпрацьованих
джерел для
визначення їх
фактичного стану
-"- -"-
3. Збирання і
аналіз паспортної,
проектної та
експлуатаційної
документації, що
стосується
відпрацьованих
джерел, які
включені до
Державного
регістру джерел
іонізуючого
випромінювання
-"- -"-
4. Складення
графіка обстеження
відпрацьованих
джерел, що не
використовуються,
на підприємствах,
установах та
організаціях
-"- -"-
5. Обстеження
відпрацьованих
джерел, що не
використовуються,
на підприємствах,
в установах та
організаціях
державний
бюджет
інші джерела
702 702
198 198
6. Складення
реєстру
відпрацьованих
джерел на підставі
інформації, що
міститься у
Державному
регістрі джерел
іонізуючого
випромінювання, та
за результатами
обстеження таких
джерел
державний
бюджет
в обсязі,
передбаченому
органу
виконавчої
влади
7. Визначення на
тендерній основі
виконавця робіт з
вилучення та
попереднього
кондиціонування
відпрацьованих
джерел
-"- -"-
8. Розроблення
технологій
вилучення,
визначення
характеристик і
контейнеризації
відпрацьованих
джерел та їх
попереднього
кондиціонування до
стану, придатного
для перевезення
-"- 331,2 331,2
9. Проведення
державної
експертизи,
узгодження та
затвердження
технологічних
рішень щодо
вилучення
відпрацьованих
джерел та їх
попереднього
кодиціонування
-"- 29,2 29,2
10. Визначення
місць остаточного
кондиціонування
відпрацьованих
джерел та
тимчасового
зберігання
радіоактивних
відходів
-"- в обсязі,
передбаченому
органу
виконавчої
влади
11. Складення та
затвердження
графіка вилучення,
визначення
характеристик і
контейнеризації
відпрацьованих
джерел та їх
попереднього
кондиціонування, а
також графіка
перевезення таких
джерел на
спеціалізоване
підприємство з
поводження з
радіоактивними
відходами
державний
бюджет
в обсязі,
передбаченому
органу
виконавчої
влади
12. Оформлення
дозволу на
вилучення
відпрацьованих
джерел та їх
попереднє
кондиціонування
-"- -"-
МНС
13. Класифікація
обладнання за
цільовим
призначенням для
всіх типів
відпрацьованих
джерел, його
закупівля,
розроблення
необхідної
документації та
виготовлення
нестандартного
обладнання
державний
бюджет
1100 280 820
14. Вилучення,
визначення
характеристик і
контейнеризація
відпрацьованих
джерел або їх
попереднє
кондиціонування до
стану, придатного
для перевезення
-"- 3000 3000
15. Розроблення
проекту
спорудження
(розширення)
сховища
спеціалізованого
підприємства з
поводження з
радіоактивними
відходами для
тимчасового їх
зберігання
відповідно до
вибраної
технології
-"- 330,3 198,2 132,1
16. Проведення
державної
експертизи,
узгодження та
затвердження
проекту
спорудження
(розширення)
сховища
державний
бюджет
33 33
17. Спорудження
(розширення)
сховища
спеціалізованого
підприємства з
поводження з
радіоактивними
відходами для
тимчасового
зберігання таких
відходів
(кондиціонованих
відпрацьованих
джерел)
-"-



інші джерела
3700 3700
300 300
18. Оформлення
дозволу на
перевезення
контейнеризованих
відпрацьованих
джерел на
спеціалізоване
підприємство з
поводження з
радіоактивними
відходами
державний
бюджет
в обсязі,
передбаченому
органу
виконавчої
влади
19. Перевезення
контейнеризованих
відпрацьованих
джерел на
спеціалізоване
підприємство з
поводження з
радіоактивними
відходами
-"- 408 360 48
20. Приймання та
розміщення
контейнеризованих
відпрацьованих
джерел на
спеціалізованому
підприємстві з
поводження з
радіоактивними
відходами для
тимчасового
зберігання або
підготовки їх до
кондиціонування до
стану, придатного
для тимчасового
зберігання
-"- 6,4 5,7 0,7
21. Визначення на
тендерній основі
виконавця робіт з
кондиціонування
відпрацьованих
джерел до стану,
придатного для
тимчасового
зберігання
державний
бюджет
в обсязі,
передбаченому
органу
виконавчої
влади
22. Розроблення
технологій
кондиціонування
відпрацьованих
джерел до стану,
придатного для
тимчасового
зберігання
-"- 330,6 198,2 132,4
23. Проведення
державної
експертизи та
затвердження
технологічних
рішень щодо
кондиціонування
відпрацьованих
джерел до стану,
придатного для
тимчасового
зберігання
-"- в обсязі,
передбаченому
органу
виконавчої
влади
24. Складення
графіка
кондиціонування
відпрацьованих
джерел до стану,
придатного для
тимчасового
зберігання
-"- -"-
25. Оформлення
дозволу на
кондиціонування
відпрацьованих
джерел та
тимчасового
зберігання
радіоактивних
відходів
-"- -"-
26.
Кондиціонування
відпрацьованих
джерел до стану у
повному обсязі
контрольованих
паспортизованих
радіоактивних
відходів
державний
бюджет
2000 1000 1000
27. Розміщення у
повному обсязі
контрольованих
паспортизованих
радіоактивних
відходів у сховищі
спеціалізованого
підприємства з
поводження з
радіоактивними
відходами для
тимчасового
зберігання
-"- 6,4 1,6 4,8
Усього -"- 11977,1 1738,8 9184,8 1053,5
інші джерела 498 198 300

................
Перейти до повного тексту