1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Розпорядження


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я
від 9 листопада 2011 р. N 1216-р
Київ
Деякі питання забезпечення безпеки і правопорядку під час підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу
1. Внести до розпорядження Кабінету Міністрів України від 17 вересня 2008 р. N 1244 "Про схвалення Інтегрованої концепції забезпечення безпеки і правопорядку під час підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу" (Офіційний вісник України, 2008 р., N 71, ст. 2395; 2009 р., N 88, ст. 2978; 2010 р., N 45, ст. 1486) зміни, що додаються.
2. Національному агентству з питань підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу та реалізації інфраструктурних проектів, центральним та місцевим органам виконавчої влади відповідно до їх компетенції разом з органами місцевого самоврядування у двомісячний строк розробити та в установленому порядку подати на розгляд Кабінету Міністрів України план заходів щодо реалізації Інтегрованої концепції забезпечення безпеки і правопорядку під час підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу.
3. Обласним, Київській та Севастопольській міським держадміністраціям за погодженням з Національним агентством з питань підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу та реалізації інфраструктурних проектів у разі потреби утворити штаби з питань безпеки і правопорядку на об'єктах, задіяних в обслуговуванні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу.
4. Київській міській держадміністрації привести в місячний строк у відповідність з Інтегрованою концепцією забезпечення безпеки і правопорядку під час підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу план заходів щодо забезпечення безпеки і правопорядку у м. Києві.
5. Рекомендувати органам місцевого самоврядування в мм. Донецьку, Львові і Харкові привести в місячний строк у відповідність з Інтегрованою концепцією забезпечення безпеки і правопорядку під час підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу плани заходів щодо забезпечення безпеки і правопорядку у зазначених містах.
Прем'єр-міністр України М.АЗАРОВ
Інд. 70
ЗАТВЕРДЖЕНО
розпорядженням Кабінету Міністрів України
від 9 листопада 2011 р. N 1216-р
ЗМІНИ,
що вносяться до розпорядження Кабінету Міністрів України від 17 вересня 2008 р. N 1244 ( 1244-2008-р )
1. Пункти 3 і 4 розпорядження виключити.
2. Інтегровану концепцію забезпечення безпеки і правопорядку під час підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу, схвалену зазначеним розпорядженням, викласти в такій редакції:
"СХВАЛЕНО
розпорядженням Кабінету Міністрів України
від 17 вересня 2008 р. N 1244
(у редакції розпорядження Кабінету Міністрів України
від 9 листопада 2011 р. N 1216-р)
ІНТЕГРОВАНА КОНЦЕПЦІЯ
забезпечення безпеки і правопорядку під час підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу
Загальна частина
Проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу (далі - чемпіонат) пов'язане з вирішенням багатьох питань, зокрема із забезпеченням безпеки і правопорядку.
Ця Концепція спрямована на визначення комплексу організаційних заходів щодо розв'язання проблем безпеки і правопорядку, що виникають під час підготовки та проведення чемпіонату, з урахуванням вимог УЄФА та досвіду чемпіонатів з футболу, проведених у 2004, 2006, 2008 і 2010 роках.
Визначення проблем, на розв'язання яких спрямована Концепція
Передбачається, що матчі чемпіонату відвідають понад 600 тис. футбольних уболівальників з різних країн світу. У зв'язку з цим існує можливість в'їзду на територію України осіб, що відомі як порушники громадського порядку та особи, пов'язані з терористичною діяльністю. Крім того, в Україні також зареєстровано організації футбольних уболівальників, окремі члени яких відомі як порушники громадського порядку.
Інтенсивний рух осіб і транспортних засобів через державний кордон на шляхах міжнародного залізничного, повітряного та автомобільного сполучення, зокрема з використанням індивідуального автомобільного та авіаційного транспорту, потребує вжиття додаткових заходів, спрямованих на забезпечення безпеки і правопорядку в цей час.
Під час проведення чемпіонату в містах та поза їх межами збільшиться навантаження на громадський транспорт. Додаткові проблеми для безпеки спричинить поява великої кількості користувачів транспортних засобів, які вперше відвідуватимуть Україну і говоритимуть іноземними мовами.
Масові зібрання людей можуть створити загрозу життю і здоров'ю учасників та відвідувачів футбольних матчів, зокрема внаслідок можливості спалаху інфекційних хвороб, виникнення пожеж та аварій на стадіонах і в громадському транспорті, а також інших надзвичайних ситуацій.
Ураховуючи масштаби чемпіонату, не виключається можливість проведення політичних або громадянських акцій.
Перебування делегатів міжнародних організацій і гостей чемпіонату, щодо яких здійснюється державна охорона на території України, також потребуватиме вжиття додаткових заходів для забезпечення їх безпеки.
Таким чином, під час проведення чемпіонату можуть виникнути проблеми, пов'язані з:
порушенням громадського порядку та хуліганськими проявами з боку футбольних уболівальників;
можливістю вчинення терористичного акту;
виникненням загрози санітарному та епідемічному благополуччю населення;
можливістю вчинення злочинів проти життя, здоров'я, волі, честі та гідності, власності, статевої свободи та статевої недоторканості особи, громадського порядку та моральності, а також у сфері обігу наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів або прекурсорів;
скоєнням дорожньо-транспортних пригод, що спричиняють затори та блокування об'єктів інфраструктури, а також виникнення аварійних ситуацій на залізничному та авіаційному транспорті;
проведенням політичних або громадянських акцій;
виникненням надзвичайних ситуацій техногенного характеру;
недостатнім рівнем забезпечення безпеки у місцях тимчасового перебування делегатів міжнародних організацій і гостей чемпіонату, зокрема тих, щодо яких здійснюється державна охорона;
відсутністю достатнього досвіду управління великими зібраннями людей, що може призвести до порушень правопорядку в містах, в яких проводитимуться матчі чемпіонату (приймаючих містах);
відсутністю ефективної взаємодії з організованими групами вболівальників;
наявністю несприятливого інформаційного забезпечення та несприятливої інформаційної атмосфери під час проведення чемпіонату.
Мета, основні завдання і принципи Концепції
Метою Концепції є забезпечення безпеки і правопорядку на національному та регіональному рівні у зв'язку з підготовкою та проведенням чемпіонату, гарантування Урядом безпеки і забезпечення громадського порядку, створення дружньої атмосфери для всіх відвідувачів та вболівальників, щоб вони відчували себе гостинно та безпечно, як вдома.
Основними завданнями Концепції є:
забезпечення дотримання правил безпеки і правопорядку;
запобігання та припинення хуліганських проявів, порушень громадського порядку;
забезпечення підготовки об'єктів та інфраструктури стадіонів і прилеглої до них території відповідно до вимог УЄФА;
запобігання людським жертвам та надзвичайним ситуаціям;
забезпечення рівня безпеки на стадіонах відповідно до вимог УЄФА;
запобігання заподіянню шкоди міжнародному іміджу держави.
Основними принципами забезпечення безпеки і правопорядку під час підготовки та проведення чемпіонату є превентивність, адекватність і практичність.
Аналіз причин виникнення проблем
Основними причинами виникнення проблем є:
недосконалість методів та форм забезпечення безпеки і правопорядку під час проведення футбольного матчу;
недостатнє матеріально-технічне забезпечення правоохоронних та інших державних органів, які забезпечують безпеку і правопорядок;
невідповідність сучасним вимогам деяких об'єктів спортивної, транспортної, інформаційно-телекомунікаційної та соціальної інфраструктури, які повинні забезпечувати проведення чемпіонату та прийом уболівальників, делегатів міжнародних організацій і гостей, зокрема тих, щодо яких здійснюється державна охорона;
відсутність достатньої кількості фахівців, що володіють необхідними професійними знаннями і досвідом роботи з підготовки та проведення міжнародних масових спортивних заходів.
Шляхи розв'язання проблем
З метою розв'язання проблем планується вжити заходів до:
запобігання порушенням правил поведінки на стадіоні (зокрема несанкціонованому доступу сторонніх осіб на поле для гри, проявам расизму та неадекватної поведінки, використанню піротехнічних виробів та інше);

................
Перейти до повного тексту