1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Розпорядження


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я
від 3 серпня 2011 р. N 732-р
Київ
Про схвалення Концепції Державної цільової економічної програми розвитку автомобільного транспорту на період до 2015 року
1. Схвалити Концепцію Державної цільової економічної програми розвитку автомобільного транспорту на період до 2015 року, що додається.
Визначити Міністерство інфраструктури державним замовником Програми.
2. Міністерству інфраструктури разом з іншими заінтересованими центральними органами виконавчої влади розробити та подати у шестимісячний строк Кабінетові Міністрів України проект Державної цільової економічної програми розвитку автомобільного транспорту на період до 2015 року.
Прем'єр-міністр України М.АЗАРОВ
Інд. 70
СХВАЛЕНО
розпорядженням Кабінету Міністрів України
від 3 серпня 2011 р. N 732-р
КОНЦЕПЦІЯ
Державної цільової економічної програми розвитку автомобільного транспорту на період до 2015 року
Визначення проблеми, на розв'язання якої спрямована Програма
Автомобільний транспорт відіграє важливу роль в соціально-економічному розвитку країни. На сьогодні більш як 100 тис. автомобільних перевізників надають послуги з перевезення 52 відсотків пасажирів та 64 відсотків вантажів.
Автомобільний транспорт у цілому задовольняє потреби національної економіки та населення у перевезеннях, однак структура парку автобусів та вантажних автомобілів є недосконалою, більшість транспортних засобів за своєю конструкцією, пасажиромісткістю, вантажністю, типами кузова, параметрами комфортності, видами та питомими витратами палива, екологічними показниками не відповідають сучасним вимогам.
Оновлення парку рухомого складу автомобільного транспорту відбувається повільними темпами - майже 70 відсотків рухомого складу є технічно та/або морально застарілими, а 50 відсотків автобусів експлуатуються більш як 10 років.
Проблемним питанням залишається компенсація втрат доходів автомобільних перевізників у зв'язку з перевезенням пільгових категорій громадян, а також визначення реального обсягу таких втрат.
Недосконалою є система організації міжнародних перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом.
Крім того, викиди в атмосферу шкідливих речовин, що здійснюються автомобільним транспортом, становлять 95 відсотків викидів, що здійснюються пересувними джерелами забруднення.
Аналіз причин виникнення проблеми та обґрунтування необхідності її розв'язання програмним методом
Основними причинами виникнення проблеми є:
недосконалість законодавства з питань регулювання діяльності автомобільних перевізників та інших суб'єктів підприємницької діяльності, які забезпечують безпеку перевезень пасажирів та вантажів, а також системи державного контролю за дотриманням вимог законодавства з питань автомобільного транспорту;
недостатній обсяг фінансування витрат, пов'язаних з наданням соціально значущих послуг, за рахунок бюджетних коштів;
відсутність системного підходу до забезпечення функціонування автомобільного транспорту, створення конкурентного середовища на ринку транспортних послуг.
Комплексне розв'язання проблеми можливе шляхом розроблення, прийняття та виконання Державної цільової економічної програми розвитку автомобільного транспорту на період до 2015 року (далі - Програма).
Мета Програми
Метою Програми є модернізація системи надання послуг автомобільного транспорту шляхом підвищення якості та рівня безпеки перевезень пасажирів та вантажів, створення конкурентного середовища на ринку транспортних послуг, підвищення рівня екологічності та енергоефективності транспортних засобів, забезпечення розвитку інфраструктури галузі автомобільного транспорту.
Визначення оптимального варіанта розв'язання проблеми на основі порівняльного аналізу можливих варіантів
Розв'язати проблему можливо двома варіантами, які передбачають:
перший - визначення механізму підвищення якості та рівня безпеки перевезень пасажирів та вантажів шляхом посилення вимог до автомобільних перевізників, підприємств та персоналу автомобільного транспорту, нормативного врегулювання питань, зокрема щодо проведення конкурсів на право обслуговування автобусних маршрутів загального користування, розроблення нормативно-правових актів щодо провадження діяльності автомобільними перевізниками, в тому числі, тарифів на перевезення вантажів автомобільним транспортом у внутрішньому та міжнародному сполученні;
другий, оптимальний - поєднання зусиль органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств та персоналу автомобільного транспорту, спрямованих на підвищення якості та рівня безпеки перевезень пасажирів та вантажів.
Шляхи та способи розв'язання проблеми
Для розв'язання проблеми необхідно:

................
Перейти до повного тексту