- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Розпорядження
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я
від 1 березня 2006 р. N 116-р Київ |
Про схвалення Концепції Комплексної програми профілактики правопорушень на 2006-2008 роки
1. Схвалити Концепцію Комплексної програми профілактики правопорушень на 2006-2008 роки, що додається.
Визначити МВС державним замовником Програми.
2. МВС разом із заінтересованими центральними органами виконавчої влади подати до 1 квітня 2006 р. Кабінетові Міністрів України проект Комплексної програми профілактики правопорушень на 2006-2008 роки.
Прем'єр-міністр України | Ю.ЄХАНУРОВ |
СХВАЛЕНО
розпорядженням Кабінету Міністрів України
від 1 березня 2006 р. N 116-р
КОНЦЕПЦІЯ
Комплексної програми профілактики правопорушень на 2006-2008 роки
Загальна частина
Основною ознакою правової держави є забезпечення сталого правопорядку насамперед шляхом підвищення рівня правової культури громадян, провадження діяльності, спрямованої на запобігання правопорушенням, забезпечення ефективного контролю за дотриманням законів.
Стан справ з правопорушеннями в Україні значною мірою впливає на соціально-економічну ситуацію. У результаті реалізації комплексу профілактичних заходів кількість зареєстрованих злочинів, у тому числі особливо тяжких та вчинених із застосуванням зброї, зменшилася. Проте нерозв'язання ряду проблем у сфері профілактики правопорушень пояснюється значною мірою відсутністю необхідних коштів, а також динамічними процесами, що відбуваються в економіці та соціальній сфері держави, банкрутством суб'єктів господарювання та частою зміною форм їх господарської діяльності, нестабільністю у сфері зайнятості, зростанням урбанізації та міграції населення, що не сприяє ліквідації таких соціальних явищ, як бідність і безробіття, жебрацтво та дитяча бездоглядність, і негативно впливає на зниження рівня злочинності та правопорушень, їх структуру, призводить до виникнення нових форм та способів протиправної діяльності.
На сьогодні залишається високим рівень тяжких насильницьких злочинів (умисних убивств, тяжких тілесних ушкоджень) та корисливо-насильницьких посягань (розбійних нападів, пограбувань), зростає злочинність у сфері господарської діяльності. Набувають дедалі більшого поширення злочини, пов'язані з торгівлею людьми. Збільшується кількість правопорушень у сфері обігу наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів і прекурсорів, зростає чисельність наркоманів. Практично в усіх сферах життєдіяльності суспільства спостерігається підвищення рівня корупції. Дії організованих злочинних груп і злочинних організацій, які дедалі активніше втручаються у сферу економіки та політичне життя держави, набувають більш витонченого і прихованого характеру.
Вжиття ряду заходів дало змогу зупинити процес тінізації економіки, спостерігається тенденція до скорочення її тіньового сектору та збільшення надходжень до бюджету. Однак держава все ще недоотримує значні кошти, що гальмує соціально-економічні реформи. Мають місце правопорушення у сфері інтелектуальної власності. Постійно збільшується кількість дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування. Діти, позбавлені постійної батьківської уваги, опиняються перед небезпекою потрапити у сферу впливу кримінальних структур, стати на шлях жебракування та бродяжництва.
Усе це зумовлює необхідність активізації профілактики правопорушень, оновлення її форм і методів відповідно до соціально-економічних умов. Профілактика правопорушень повинна здійснюватися шляхом реалізації заходів, визначених Комплексною програмою профілактики правопорушень на 2006-2008 роки (далі - Програма). Ефективність Програми залежить від спільних зусиль правоохоронних органів, центральних і місцевих органів виконавчої влади та громадськості. Програма спрямована на забезпечення узгодженості, цілеспрямованості та результативності зазначених заходів.
Мета Програми
Метою Програми слід визначити:
усунення передумов для вчинення правопорушень і забезпечення конституційних прав та свобод людини на основі чітко визначених пріоритетів, поступового нарощування у цій справі зусиль правоохоронних органів, центральних і місцевих органів виконавчої влади та громадськості;
удосконалення методів організації роботи і шляхів запобігання вчиненню правопорушень;
створення умов для проведення ефективної правової та виховної роботи серед населення, забезпечення її цілісності і різноманітності.
Порівняльний аналіз можливих варіантів розв'язання проблеми організації профілактики правопорушень
Комплекс заходів з профілактики правопорушень може бути закріплений у нормативно-правових актах, що регулюють діяльність органів, установ та організацій, які провадитимуть таку діяльність, або у спеціальній Програмі, що затверджується Кабінетом Міністрів України.
З огляду на практику здійснення профілактики правопорушень у державі другий варіант вбачається більш прийнятним. Програма на відміну від численних нормативно-правових актів дає змогу об'єднати в одному документі різні за характером стратегічні і тактичні профілактичні заходи, забезпечити взаємодію, узгодженість та координацію дій правоохоронних органів усіх рівнів, центральних і місцевих органів виконавчої влади та громадськості, оперативно доповнювати її заходами, що зумовлені змінами в стані правопорушень у державі.
................Перейти до повного тексту