1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Розпорядження


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я
від 2 березня 2010 р. N 354-р
Київ
( Розпорядження втратило чинність на підставі Постанови КМ N 71 від 05.03.2014 )
Про схвалення Концепції Державної цільової соціальної програми профілактики травматизму невиробничого характеру на період до 2015 року
1. Схвалити Концепцію Державної цільової соціальної програми профілактики травматизму невиробничого характеру на період до 2015 року, що додається.
Визначити Міністерство з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи державним замовником Програми.
2. Міністерству з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи разом із заінтересованими центральними і місцевими органами виконавчої влади розробити та подати у шестимісячний строк Кабінетові Міністрів України проект Державної цільової соціальної програми профілактики травматизму невиробничого характеру на період до 2015 року.
Прем'єр-міністр України Ю.ТИМОШЕНКО
Інд. 33
СХВАЛЕНО
розпорядженням Кабінету Міністрів України
від 2 березня 2010 р. N 354-р
КОНЦЕПЦІЯ
Державної цільової соціальної програми профілактики травматизму невиробничого характеру на період до 2015 року
Визначення проблеми, на розв'язання якої спрямована Програма
За даними ВООЗ, у світі 9 відсотків усіх випадків смертності та 16 - інвалідності настають внаслідок травматизму. Екзогенний ризик смертності становить понад 83 випадки на 100 тис. населення світу. Щорічні економічні збитки, пов'язані з виплатою компенсацій, втратою робочого часу, перервами у виробничій сфері, видатками на медичне обслуговування та іншими витратами, становлять 1,25 трлн. доларів США (4 відсотки світового валового внутрішнього продукту).
Щороку в Україні кількість травмованих і загиблих внаслідок нещасних випадків невиробничого характеру людей в розрахунку на 100 тис. населення у три рази більше, ніж в інших європейських країнах. З 1991 року загинуло понад 1 млн. осіб, що становить 99 відсотків усіх загиблих від впливу небезпечних факторів середовища життєдіяльності людини, і травмовано понад 44 млн. громадян України переважно працездатного віку. Травмованих і загиблих у сфері, не пов'язаній з виробництвом, у 70 разів більше, ніж на виробництві, та у 200 разів більше, ніж у надзвичайних ситуаціях природного та техногенного характеру.
Щорічні втрати економіки, за оцінкою фахівців Інституту демографії та соціальних досліджень Національної академії наук, тільки внаслідок травмування та загибелі громадян у сфері, не пов'язаній з виробництвом, перевищують 10 млрд. гривень, зокрема внаслідок загибелі - 9,2 млрд., травмування, що призвело до тимчасової непрацездатності, - 1,12 млрд. гривень, що становить близько 2,5 відсотка валового внутрішнього продукту України.
Високий рівень смертності внаслідок нещасних випадків невиробничого характеру в Україні становить загрозу для національної безпеки в соціальній і економічній сферах, призводячи до поглиблення демографічної кризи.
Аналіз причин виникнення проблеми та обґрунтування необхідності її розв'язання програмним методом
На даний час низький рівень державного регулювання у сфері профілактики травматизму невиробничого характеру внаслідок довготривалої структурної перебудови економіки та адміністративної реформи, розпорошення між різними органами виконавчої влади функцій, пов'язаних з профілактикою травматизму невиробничого характеру, призвели до зниження ефективності управління діяльністю із створення безпечного і сприятливого для здоров'я середовища життєдіяльності людини, фінансування відповідних заходів за залишковим принципом.
Основними причинами виникнення проблеми є:
неврегульованість суспільних відносин у сфері профілактики травматизму невиробничого характеру;
відсутність цілісної системи державного управління у зазначеній сфері, чіткого розподілу повноважень центральних та місцевих органів виконавчої влади;
недосконалість нормативно-правового, організаційного, фінансового, кадрового та інформаційного забезпечення системи профілактики травматизму невиробничого характеру;
здійснення на неналежному рівні або зволікання із здійсненням комплексних запобіжних заходів, спрямованих на усунення існуючих та потенційних джерел небезпеки середовища життєдіяльності людини;
припинення здійснення заходів, передбачених галузевими державними програмами, щодо запобігання виникненню нещасних випадків невиробничого характеру через недостатнє їх фінансування;
низький рівень культури безпеки, обізнаності населення з питань безпеки життєдіяльності, формування відповідального ставлення громадян до особистої безпеки людини та безпеки оточуючих у сфері, не пов'язаній з виробництвом.
Зміна адміністративних і соціально-економічних відносин, поглиблення кризових демографічних і фінансових процесів, значна кількість випадків не усунення джерел небезпеки середовища життєдіяльності людини спричиняють необхідність формування принципово нового підходу до розв'язання проблем у сфері профілактики травматизму невиробничого характеру.
Комплексне розв'язання проблеми можливе шляхом розроблення, затвердження та виконання Державної цільової соціальної програми профілактики травматизму невиробничого характеру на період до 2015 року.
Мета Програми
Метою Програми є здійснення комплексних заходів на національному та місцевому рівні із створення безпечного і сприятливого для здоров'я середовища життєдіяльності людини, формування ефективної системи профілактики травматизму невиробничого характеру для підвищення рівня безпеки життя людини, зниження рівня і мінімізації соціальних, економічних та демографічних наслідків травматизму невиробничого характеру.
Визначення оптимального варіанта розв'язання проблеми на основі порівняльного аналізу можливих варіантів
Знизити рівень травматизму невиробничого характеру можливо шляхом підвищення ефективності системи управління ризиками у сфері, не пов'язаній з виробництвом, впровадження в практику наукових досягнень у цій сфері, розроблення нових методів, систем і засобів оцінки стану безпеки середовища життєдіяльності людини, підвищення рівня організації і здійснення заходів з профілактики травматизму невиробничого характеру, культури безпеки, обізнаності населення з питань забезпечення особистої безпеки людини та безпеки оточуючих у сфері, не пов'язаній з виробництвом.

................
Перейти до повного тексту