1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Розпорядження


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я
від 16 грудня 2009 р. N 1555-р
Київ
Про схвалення Стратегії розвитку залізничного транспорту на період до 2020 року
Схвалити Стратегію розвитку залізничного транспорту на період до 2020 року, що додається.
Прем'єр-міністр України Ю.ТИМОШЕНКО
Інд. 21
СХВАЛЕНО
розпорядженням Кабінету Міністрів України
від 16 грудня 2009 р. N 1555-р
СТРАТЕГІЯ
розвитку залізничного транспорту на період до 2020 року
Загальна частина
Українська мережа залізниць є однією з найбільш розвинутих серед європейських країн, займає провідне місце за обсягами перевезень та відіграє важливу транзитну роль на Євразійському континенті.
Залізничний транспорт є базовою галуззю національної економіки та основою її транспортної системи, забезпечує понад дві третини загального вантажо- та пасажирообігу. У подальшому, враховуючи вимоги Європейського Союзу щодо необхідності зменшення шкідливого впливу автомобільного транспорту на навколишнє природне середовище, питома вага залізничних перевезень збільшуватиметься.
На сьогодні резерви технічних потужностей залізничного транспорту, його провізної спроможності практично вичерпані, що ставить під загрозу можливість безперебійного задоволення зростаючих потреб суспільства у транспортному обслуговуванні.
Крім того, основними проблемами галузі залізничного транспорту є:
значний знос основних виробничих фондів, насамперед рухомого складу;
недостатній обсяг інвестицій, необхідних для оновлення основних виробничих фондів та забезпечення інноваційного розвитку галузі;
перехресне субсидування збиткових пасажирських перевезень за рахунок вантажних перевезень;
відсутність механізму компенсації витрат, пов'язаних з перевезенням пільгових категорій пасажирів;
недосконалість організаційної структури та системи управління галуззю;
низький рівень розвитку приватно-державного партнерства.
Мета та основні напрями реалізації Стратегії
Метою Стратегії є визначення концептуальних засад формування та реалізації державної політики щодо забезпечення розвитку галузі залізничного транспорту, її стабільного та ефективного функціонування.
Основними напрямами реалізації Стратегії є:
технічне переоснащення об'єктів інфраструктури залізниць, зокрема:
- модернізація залізничних ліній за напрямками міжнародних транспортних коридорів;
- підвищення пропускної спроможності залізничних ліній за напрямками Знам'янка - Долинська - Миколаїв - Херсон - Джанкой та Куп'янськ - Полтава - Користівка - Знам'янка - Одеса;
- модернізація об'єктів інфраструктури залізничних ліній за напрямками Київ - Коростень - Шепетівка, Київ - Полтава - Харків - Донецьк, Київ - Львів, Київ - Миронівка;
- подальша електрифікація залізничних ліній з інтенсивним рухом вантажних поїздів;
- упровадження пристроїв, що підвищують безпеку руху поїздів та автомобільного транспорту на залізничних переїздах;
- будівництво шляхопроводів замість залізничних переїздів та огородження залізничних ліній в межах населених пунктів;
- технічне переоснащення колійного господарства, забезпечення подальшої механізації технологічних процесів;
- збільшення міжремонтних строків експлуатації залізничних колій;
забезпечення залізниць рухомим складом вітчизняного виробництва, здатним істотно підвищити техніко-технологічні показники, зокрема щодо:
- підвищення швидкості руху вантажних поїздів до 100-120 і пасажирських - до 160-200 кілометрів на годину;
- збільшення маси поїздів, відстані безоглядного та міжремонтного пробігу транспортних засобів, строку їх експлуатації;
- зниження питомих витрат енергоресурсів;
- підвищення ефективності використання вагонів і локомотивів;
- зниження собівартості та підвищення рентабельності перевезень;
- зменшення строку доставки вантажів;

................
Перейти до повного тексту