1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Розпорядження


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
від 1 листопада 2024 р. № 1091-р
Київ
Про затвердження плану заходів з реалізації у 2024-2027 роках Стратегії демографічного розвитку України на період до 2040 року
1. Затвердити план заходів з реалізації у 2024-2027 роках Стратегії демографічного розвитку України на період до 2040 року (далі - план заходів), що додається.
2. Міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади, обласним, Київській міській державним адміністраціям (військовим адміністраціям) забезпечити:
виконання плану заходів за рахунок і в межах видатків, передбачених у державному та місцевих бюджетах на відповідний рік, а також за рахунок міжнародної технічної допомоги, інших джерел фінансування, не заборонених законодавством;
подання щороку до 1 березня та 1 вересня Міністерству соціальної політики інформації про стан реалізації Стратегії демографічного розвитку України на період до 2040 року та виконання плану заходів.
3. Міністерству соціальної політики:
забезпечити подання щороку до 1 травня Кабінетові Міністрів України звіту про стан виконання плану заходів;
починаючи з 2027 року один раз на три роки розробляти та подавати до 1 грудня Кабінетові Міністрів України проект операційного плану заходів з реалізації Стратегії демографічного розвитку України на період до 2040 року на трирічний період.

Прем'єр-міністр України

Д. ШМИГАЛЬ

Інд. 80


ЗАТВЕРДЖЕНО
розпорядженням Кабінету Міністрів України
від 1 листопада 2024 р. № 1091-р
ПЛАН ЗАХОДІВ
з реалізації у 2024-2027 роках Стратегії демографічного розвитку України на період до 2040 року
( Див. текст )
Найменування завдання Найменування заходу Строк виконання Відповідальні за виконання Індикатор виконання
Стратегічна ціль 1. Створення умов для міграційного приросту населення та зниження рівня відтоку українців за кордон
1. Створення умов для добровільного повернення українців із-за кордону та зменшення відтоку населення з України 1) забезпечення супроводу громадян України в поверненні з країн тимчасового перебування та адаптації в Україні після тривалого перебування за кордоном 2025 рік МЗС
Мінреінтеграції
Мінсоцполітики
Мінекономіки
Державний центр зайнятості (за згодою)
інші центральні органи виконавчої влади
обласні, Київська міська держадміністрації (військові адміністрації)
прийнято відповідний нормативно-правовий акт
2) реалізація Стратегії державної міграційної політики України на період до 2025 року
, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 12 липня 2017 р. № 482, та виконання плану заходів на 2024 і 2025 роки щодо реалізації Стратегії державної міграційної політики України на період до 2025 року
, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 3 вересня 2024 р. № 837
2024-2025 роки ДМС
МВС
інші центральні органи виконавчої влади
оприлюднено на офіційному веб-сайті ДМС звіти про виконання плану заходів на 2024 і 2025 роки щодо реалізації Стратегії державної міграційної політики України на період до 2025 року
3) забезпечення розвитку фондів соціального житла, програм пільгового іпотечного кредитування, субсидій на оренду житла, інших інструментів підтримки у забезпеченні житлом, якими можуть скористатися українці, які виїхали з тимчасово окупованих територій чи зони ведення бойових дій, втратили житло та повертаються до України після перебування за кордоном на умовах наданого тимчасового захисту 2026-2027 роки Мінінфраструктури
Мінекономіки
Мінсоцполітики
Мінфін
інші центральні органи виконавчої влади
збільшено кількість українців, що скористалися програмою
4) створення та забезпечення розвитку цифрових інструментів для українців, які перебувають за кордоном, що містять всю необхідну інформацію та послуги для громадян, що повертаються або мають намір повернутися в Україну 2025 рік МЗС
Мінцифри
МКСК
інші центральні органи виконавчої влади
створено цифрову платформу
5) створення реєстру громадян України, депортованих до Російської Федерації, та здійснення обміну інформацією з міжнародними організаціями та державами-партнерами з метою отримання інформації про таких громадян -"- Мінреінтеграції
МЗС
Мінветеранів
інші центральні органи виконавчої влади
створено відповідний реєстр
6) оптимізація процедури видачі посвідчення особи на повернення в Україну 2025-2027 роки МЗС
ДМС
інші центральні органи виконавчої влади
оптимізовано процедуру
7) проведення комплексних кількісних та якісних досліджень потреб та настроїв різних категорій мігрантів щодо бажання повертатися до України - передумов для повернення в Україну, зокрема із залученням представників української діаспори -"- Мінсоцполітики
МЗС
ДМС
міжнародні організації (за згодою)
міжнародні партнери
(за згодою)
проведено не менше трьох досліджень
8) забезпечення надання українцям, які повертаються в Україну із-за кордону, соціальних послуг з метою їх швидшої реінтеграції -"- Мінсоцполітики
обласні, Київська міська держадміністрації (військові адміністрації)
надано соціальні послуги не менше ніж 500 українцям, які повертаються в Україну із-за кордону
9) опрацювання питання щодо створення віртуальних центрів життєстійкості для українців за кордоном (в дистанційному форматі) -"- Мінсоцполітики розроблено механізм підтримки українців за кордоном
10) забезпечення вивчення українськими дітьми, які здобувають освіту в закладах освіти країн перебування, предметів та інтегрованих курсів навчального плану типових освітніх програм України, вивчення яких не передбачено навчальними планами закордонних закладів освіти 2024-2027 роки МОН розроблено навчальні матеріали для вивчення предметів навчального плану українських освітніх програм за модифікованими навчальними програмами з української мови, української літератури, історії України, географії України, правознавства
11) проведення інформаційної кампанії серед українців, які виїхали за кордон, щодо можливостей професійного розвитку та започаткування власної справи в Україні 2025-2026 роки Мінекономіки
Державний центр зайнятості (за згодою)
МЗС
МКСК
проведено інформаційні кампанії
2. Поглиблення співпраці із представниками закордонних українців 1) реалізація спільних з громадськими організаціями українців за кордоном проектів різного спрямування 2025-2027 роки МЗС
Мінекономіки
Мінсоцполітики
інші центральні органи виконавчої влади
запроваджено не менше 10 проектів
2) проведення дослідження щодо наявності перешкод у процедурі набуття громадянства України етнічними українцями, які проживають за межами України та бажають переїхати в Україну 2025 рік ДМС
МВС
Мінсоцполітики
проведено відповідне дослідження
3) проведення дослідження щодо наявності факторів ризику надання громадянства етнічним українцям, які мають громадянство Російської Федерації та Республіки Білорусь -"- -"- проведено відповідне дослідження та підготовлено рекомендації щодо надання громадянства етнічним українцям, які мають громадянство Російської Федерації та Республіки Білорусь
4) за результатами проведених досліджень підготовлено пропозиції щодо необхідності внесення змін до нормативно-правових актів щодо спрощення процедури набуття громадянства України закордонними українцями, які проживають за межами України та бажають переїхати в Україну 2026 рік МВС
ДМС
Мінветеранів
подано узгоджені пропозиції на розгляд Кабінету Міністрів України
5) створення умов для відновлення зв’язків закордонних українців з Україною, зокрема через інститут громадянства 2025-2027 роки МВС
ДМС
прийнято Верховною Радою України відповідний закон
6) залучення громадських організацій закордонних українців і українських мігрантів за кордоном до популяризації України як країни, де талановиті люди можуть швидко будувати кар’єру та бути корисними для суспільства -"- МЗС
інші центральні органи виконавчої влади
міжнародні організації (за згодою)
міжнародні партнери (за згодою)
проведено не менше 30 заходів
7) поглиблення співпраці з українською всесвітньою спільнотою 2025-2027 роки МЗС реалізовано не менше трьох проектів із залученням української всесвітньої спільноти
3. Залучення мігрантів із числа іноземних громадян для задоволення потреб ринку праці, які неможливо задовольнити за рахунок внутрішніх ресурсів 1) проведення щороку аналізу потреби роботодавців у працівниках, яка не може бути задоволена за рахунок внутрішніх ресурсів, у розрізі окремих видів економічної діяльності та регіонів щороку Мінекономіки
Державний центр зайнятості (за згодою)
міжнародні організації (за згодою)
міжнародні партнери (за згодою)
проведено відповідний аналіз
2) розроблення механізму відбору іноземних спеціалістів і працівників для задоволення потреб українських роботодавців у висококваліфікованій робочій силі на внутрішньому ринку праці з урахуванням вимог до рівня освіти, кваліфікації та професійних навичок 2025-2027 роки Мінекономіки
ДМС
міжнародні організації (за згодою)
міжнародні партнери (за згодою)
прийнято відповідний нормативно-правовий акт
3) оптимізація процедур видачі посвідок на тимчасове проживання і дозволів на застосування праці іноземців та осіб без громадянства відповідно до acquis communautaire 2025 рік МВС
ДМС
Мінекономіки
Державний центр зайнятості (за згодою)
подано Кабінетом Міністрів України до Верховної Ради України законопроект
4) проведення інформаційних кампаній щодо процедур надання українського громадянства трудовим мігрантам та інтеграції їх в українське суспільство 2025-2026 роки ДМС
МВС
Мінветеранів
інші центральні органи виконавчої влади
проведено інформаційні кампанії
5) опрацювання питання щодо збільшення строку перебування в Україні випускників закладів вищої освіти з числа іноземних громадян, що успішно завершили навчання в Україні, з урахуванням європейської практики; надання дозволу на працевлаштування за фахом в Україні іноземним студентам після завершення навчання 2025 рік МВС
ДМС
МОН
Мінекономіки
інші центральні органи виконавчої влади
підготовлено пропозиції щодо необхідності збільшення строку перебування в Україні випускників закладів вищої освіти з числа іноземних громадян
6) визначення категорій іноземних громадян, яким повинні бути спрощені умови в’їзду та перебування для цілей наукової роботи та навчання відповідно до acquis communautaire -"- МОН
МВС
ДМС
Адміністрація Держприкордонслужби
МЗС
проаналізовано законодавчу базу; подано узгоджені пропозиції Кабінету Міністрів України
7) популяризація найкращих українських закладів вищої освіти і наукових установ для залучення мігрантів з числа іноземних громадян; проведення інформаційних кампаній з популяризації можливостей проведення наукових досліджень в Україні іноземними науковцями 2026-2027 роки МОН
Національна академія наук (за згодою)
інші центральні органи виконавчої влади
проведено інформаційні кампанії
8) забезпечення надання соціальних послуг мігрантам з числа іноземних громадян з метою їх швидшої інтеграції 2025-2027 роки Мінсоцполітики
обласні, Київська міська держадміністрації (військові адміністрації)
надано соціальні послуги не менше ніж 200 мігрантам з числа іноземних громадян
9) створення сприятливих умов для залучення в Україну іноземних науковців та інноваторів -"- МОН
Мінекономіки
обласні, Київська міська держадміністрації (військові адміністрації)
Спільний представницький орган сторони роботодавців на національному рівні (за згодою)
Національна академія наук (за згодою)
проведено не менше 10 наукових заходів та досліджень із залученням іноземних науковців та інноваторів
4. Сприяння зниженню рівня відтоку молоді за кордон 1) впровадження програм фінансування та підтримки студентів, які бажають пройти навчання або стажування за кордоном з подальшим поверненням в Україну, за підтримки міжнародних партнерів -"- МОН
Мінфін
міжнародні організації (за згодою)
міжнародні партнери (за згодою)
надано можливість 300 студентам пройти навчання або стажування за кордоном
2) забезпечення розвитку фондів соціального житла, програм пільгового іпотечного кредитування, субсидій на оренду житла, інших інструментів підтримки у забезпеченні житлом, якими може скористатися молодь 2026-2027 роки Мінінфраструктури
Мінекономіки
Мінсоцполітики
Мінфін
інші центральні органи виконавчої влади
міжнародні організації (за згодою)
міжнародні партнери (за згодою)
збільшено кількість молоді, яка скористалися програмою
3) реформування системи мобілізації та кадрової політики сил оборони, зокрема для зниження рівня відтоку за кордон юнаків допризовного віку 2024-2025 роки Міноборони
інші центральні органи виконавчої влади
прийнято відповідні нормативно-правові акти
4) розроблення механізму реалізації ініціативи ЄС "Молодіжна гарантія" 2025-2027 роки Мінекономіки
Мінмолодьспорт
Державний центр зайнятості (за згодою)
прийнято відповідні нормативно-правові акти
Стратегічна ціль 2. Створення умов для підвищення рівня народжуваності, підтримка сім’ї
5. Подолання негативних наративів/стереотипів серед громадян щодо материнства та батьківства 1) включення до змісту освітніх програм тем щодо відповідального батьківства 2025-2027 роки МОН
заклади освіти (за згодою)
включено до змісту освітніх програм теми щодо відповідального батьківства
2) проведення інформаційно-просвітницьких кампаній, спрямованих на подолання негативних стереотипів щодо батьківства, забезпечення розвитку батьківських компетентностей, зокрема створення серіалів для молоді, що допомагають зменшити страх бути поганими батьками, страх народжувати дітей (за умови надання відповідного контенту та інформаційних матеріалів) 2025-2027 роки МКСК
МОН
Мінмолодьспорт
Мінсоцполітики
МОЗ
міжнародні організації (за згодою)
міжнародні партнери (за згодою)
проведено відповідні комунікаційні кампанії
3) забезпечення психологічного супроводу жінок до та під час пологів для попередження та/або подолання перед та післяпологової депресії -"- МОЗ
Мінсоцполітики
надано відповідні послуги не менше ніж 500 жінкам
4) запровадження в окремих існуючих програмах соціальної підтримки сімей стимулів для проходження майбутніми батьками підготовчих курсів та тренінгів щодо батьківства -"- Мінсоцполітики
МОЗ
Мінекономіки
пройдено підготовчі курси та тренінги не менше ніж 300 майбутніми батьками
5) забезпечення орієнтації на боротьбу із стереотипами культурного та мистецького контенту, що створюється різними стейкхолдерами та транслюється через аудіовізуальні сервіси, кінематограф та сценічне мистецтво (за умови надання відповідного контенту та інформаційних матеріалів) -"- МКСК
Мінсоцполітики
Мінмолодьспорт
міжнародні організації (за згодою)
міжнародні партнери (за згодою)
проведено комунікаційні кампанії
6. Покращення репродуктивного здоров’я нації 1) включення до змісту освітніх програм тем щодо репродуктивного та сексуального здоров’я 2025 рік МОН
заклади освіти (за згодою)
включено до змісту освітніх програм теми щодо репродуктивного та сексуального здоров’я
2) пріоритизація та розширення програм профілактики, діагностики та лікування безпліддя 2024-2027 роки МОЗ
НСЗУ
Мінветеранів
збільшено кількість пролікованих випадків безпліддя, кількість застосованих циклів допоміжних репродуктивних технологій (екстракорпоральне запліднення)
3) розроблення методичних рекомендацій для надавачів первинної медичної допомоги щодо надання медичних послуг з питань сексуального та репродуктивного здоров’я 2025 рік МОЗ розроблено методичні рекомендації
4) організація здійснення заходів із популяризації здорового способу життя, спрямованих на усвідомлення громадянами їх обов’язку піклуватися про своє здоров’я та здоров’я дітей, не шкодити здоров’ю інших громадян, важливості збереження сексуального, репродуктивного та психічного здоров’я 2025-2027 роки МОЗ
МОН
обласні, Київська міська держадміністрації (військові адміністрації)
заклади освіти (за згодою)
міжнародні організації (за згодою)
міжнародні партнери (за згодою)
державна установа "Центр громадського здоров’я Міністерства охорони здоров’я України" (за згодою)
органи місцевого самоврядування (за згодою)
проведено інформаційно- роз’яснювальну роботу
5) удосконалення законодавства щодо застосування репродуктивних технологій 2025-2027 роки МОЗ прийнято відповідні нормативно-правові акти
7. Формування середовища, дружнього до сімей з дітьми 1) проведення аналізу достатності мережі закладів дошкільної освіти з урахуванням зміни кількості населення у розрізі громад внаслідок суттєвого зовнішнього та внутрішнього переміщення 2026-2027 роки МОН
обласні, Київська міська держадміністрації (військові адміністрації)
органи місцевого самоврядування (за згодою)
проведено відповідний аналіз та підготовлено рекомендації щодо оптимізації кількості закладів дошкільної освіти
2) проведення дослідження щодо доцільності розвитку, зокрема у сільській місцевості, альтернативних форм навчання, організації освітнього процесу та типів закладів дошкільної освіти -"- МОН
обласні, Київська міська держадміністрації (військові адміністрації)
міжнародні організації (за згодою)
міжнародні партнери (за згодою)
органи місцевого самоврядування (за згодою)
проведено відповідне дослідження
3) впровадження програми надання грантів на відкриття невеликих приватних закладів дошкільної освіти для дітей віком від 1 року за підтримки міжнародних партнерів 2025-2027 роки Мінекономіки
МОН
Державний центр зайнятості (за згодою)
обласні, Київська міська держадміністрації (військові адміністрації)
міжнародні організації (за згодою)
міжнародні партнери (за згодою)
видано не менше 50 грантів на відкриття закладів дошкільної освіти для дітей віком від 1 року
4) забезпечення психологічної та інформаційно- консультативної підтримки сімей з дітьми або сімей, які планують народити дитину, у територіальних громадах, центрах життєстійкості в рамках надання послуг сім’ям з дітьми -"- Мінсоцполітики
обласні, Київська міська держадміністрації (військові адміністрації)
органи місцевого самоврядування (за згодою)
надано не менше ніж 1 тис. сімей психологічну та інформаційно-консультативну підтримку
5) створення в закладах охорони здоров’я, що надають первинну медичну допомогу, просторів, дружніх до сімей з дітьми, де може надаватися комплекс послуг дитині та родині в дружньому сімейному середовищі 2025-2027 роки МОЗ створено у закладах охорони здоров’я, що надають первинну медичну допомогу, відповідні простори
6) заохочення закладів дошкільної освіти до впровадження гнучкого режиму робочого часу, зокрема з диференціацією оплати відповідно до часу перебування у них дітей -"- МОН
обласні, Київська міська держадміністрації (військові адміністрації)
міжнародні організації (за згодою)
міжнародні партнери (за згодою)
збільшено відсоток закладів дошкільної освіти, де впроваджено гнучкий режим робочого часу
7) дослідження стану доступності закладів дошкільної освіти для дітей з особливими освітніми потребами, удосконалення мережі закладів дошкільної освіти з інклюзивними та спеціальними групами 2026-2027 роки -"- проведено відповідний аналіз та внесено пропозиції щодо удосконалення мережі закладів дошкільної освіти з інклюзивними та спеціальними групами
8) підтримка грудного вигодовування та пропагування в суспільстві дружнього ставлення до жінок, які годують грудьми 2024-2027 роки МОЗ
обласні, Київська міська держадміністрації (військові адміністрації)
органи місцевого самоврядування (за згодою)
проведено відповідні заходи
8. Підвищення економічної самодостатності сімей, створення сприятливих умов для поєднання батьківства із навчанням/
професійною зайнятістю
1) забезпечення розвитку фондів соціального житла, програм пільгового іпотечного кредитування, субсидій на оренду житла, інших інструментів підтримки у забезпеченні житлом, якими можуть скористатися сім’ї з дітьми 2026-2027 роки Мінінфраструктури
Мінекономіки
Мінсоцполітики
Мінфін
інші центральні органи виконавчої влади
збільшено кількість сімей з дітьми, які скористалися програмою
2) забезпечення надання підтримки у вигляді субсидії на оренду житла для сімей з дітьми з числа внутрішньо переміщених осіб -"- Мінсоцполітики
Мінекономіки
інші центральні органи виконавчої влади
збільшено відсоток сімей з дітьми, яким надано підтримку
3) підтримка професійного розвитку та кар’єрних можливостей жінок, які повертаються на ринок праці після періоду догляду за дитиною 2025-2027 роки Мінекономіки
Державний центр зайнятості (за згодою)
Мінсоцполітики
інші центральні органи виконавчої влади
збільшено частку жінок, які повернулися на ринок праці після періоду догляду за дитиною, що пройшли програму професійної перепідготовки або підвищення кваліфікації та успішно працевлаштувалися протягом шести місяців після завершення програми
4) удосконалення програм навчання зареєстрованих безробітних жінок, зокрема матерів, спрямованих на опанування основ підприємництва, конкурентних професій, підвищення кваліфікації з орієнтуванням на гнучкий режим робочого часу або надомну/дистанційну роботу 2025-2027 роки Мінекономіки
Державний центр зайнятості (за згодою)
МОН
збільшено відсоток жінок, охоплених програмами
5) розроблення тренінгових програм щодо підприємництва для жінок, у тому числі зареєстрованих безробітних жінок, що опинилися у складних життєвих обставинах та отримують соціальні виплати/допомоги -"- Мінекономіки
Мінсоцполітики
Державний центр зайнятості (за згодою)
інші центральні органи виконавчої влади
розроблено відповідні програми
6) опрацювання питання щодо внесення змін до законодавства щодо запровадження обов’язкового використання батьком частини відпустки по догляду за дитиною у шести-місячний строк після припинення або скасування воєнного стану в Україні Мінекономіки
інші центральні органи виконавчої влади
підготовлено пропозиції щодо необхідності внесення змін до законодавства щодо запровадження обов’язкового використання батьком частини відпустки по догляду за дитиною
7) створення законодавчих умов для запровадження гнучкого режиму робочого часу для окремих категорій працівників 2025 рік Мінекономіки
інші центральні органи виконавчої влади
прийнято відповідні нормативно-правові акти
8) проведення аналізу системи підтримки у допологовий, післяпологовий, доглядовий період та підготовка у разі потреби відповідних пропозицій щодо удосконалення законодавства 2026-2027 роки Мінсоцполітики
МОЗ
Мінфін
проведено відповідний аналіз, підготовлено у разі потреби відповідні пропозиції
9. Забезпечення комплексної державної підтримки сімей з дітьми (до досягнення дітьми повноліття) 1) розроблення та подання Кабінетові Міністрів України законопроекту про внесення змін до деяких законів щодо надання базової соціальної допомоги з метою забезпечення ефективного захисту родин від ризику бідності 2025 рік Мінсоцполітики подано Кабінетом Міністрів України до Верховної Ради України законопроект
2) проведення аналізу ефективності системи підтримки сімей на ключових етапах розвитку дитини - від народження до 18 років, надання у разі потреби пропозицій щодо удосконалення такої системи 2026 рік Мінсоцполітики
інші центральні органи виконавчої влади
надано підтримку сім’ям
3) розроблення та затвердження порядку надання послуги з раннього втручання 2025 рік -"- прийнято відповідні нормативно-правові акти
4) впровадження надання послуги з раннього втручання 2025 рік Державна служба у справах дітей
обласні, Київська міська держадміністрації (військові адміністрації)
громадські організації (за згодою)
органи місцевого самоврядування (за згодою)
впроваджено надання відповідної послуги
5) впровадження критеріїв проведення оцінки стану розвитку дитини раннього віку -"- МОЗ затверджено методичні рекомендації щодо проведення оцінки стану розвитку дитини раннього віку
6) розширення переліку послуг з надання тимчасового відпочинку батькам або особам, які їх замінюють, що здійснюють догляд за дітьми з інвалідністю, а також особам, що здійснюють догляд за особами з інвалідністю, особами, які мають невиліковні хвороби, хвороби, що потребують тривалого лікування, з урахуванням можливості отримання батьками та опікунами компенсації вартості послуги з догляду за дитиною "муніципальна няня" 2024-2027 роки Мінсоцполітики
обласні, Київська міська держадміністрації (військові адміністрації)
міжнародні організації (за згодою)
міжнародні партнери (за згодою)
органи місцевого самоврядування (за згодою)
надано щороку не менше ніж 200 сім’ям відповідні послуги
10. Створення умов для виховання всіх народжених дітей у біологічних сім’ях, а в разі неможливості - в інших сімейних формах виховання 1) соціальний супровід родин, що перебувають у групі ризику народження дитини з інвалідністю, з метою попередження відмови від дитини 2024-2027 роки Мінсоцполітики
МОЗ
обласні, Київська міська держадміністрації (військові адміністрації)
органи місцевого самоврядування (за згодою)
зменшення частки випадків відмов від дітей
2) розширення мережі закладів для тимчасового проживання матері та дитини, які опинилися у складних життєвих обставинах, що перешкоджають виконанню материнських обов’язків, з урахуванням потреб та фінансових можливостей відповідної адміністративно-територіальної одиниці та за наявності необхідної матеріально-технічної бази (зокрема приміщень, що відповідають санітарно-гігієнічним вимогам, вимогам пожежної безпеки) 2025-2027 роки Мінсоцполітики
обласні, Київська міська держадміністрації (військові адміністрації)
міжнародні організації (за згодою)
міжнародні партнери (за згодою)
органи місцевого самоврядування (за згодою)
відкрито не менше 30 закладів для тимчасового проживання матері та дитини
3) супроводження у Верховній Раді України законопроектів про внесення змін до Бюджетного кодексу України
, Податкового кодексу України
та деяких законодавчих актів щодо удосконалення механізмів захисту прав та інтересів дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах, та інших вразливих груп дітей (реєстраційні номери 11311-11313)
до прийняття законів Мінсоцполітики
інші центральні органи виконавчої влади
прийнято Верховною Радою України закони
4) розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту розпорядження Кабінету Міністрів України щодо схвалення Стратегії забезпечення права кожної дитини в Україні на зростання в сімейному оточенні до 2028 року та затвердження операційного плану заходів з її реалізації 2024 рік Мінсоцполітики
інші центральні органи виконавчої влади
прийнято розпорядження Кабінету Міністрів України
5) забезпечення розвитку мережі сімей патронатних вихователів з метою надання дітям та їх законним представникам послуг, спрямованих на реінтеграцію дитини в сім’ю 2024-2027 роки Мінсоцполітики
обласні, Київська міська держадміністрації (військові адміністрації)
Державна служба у справах дітей
органи місцевого самоврядування
(за згодою)
збільшено кількість патронатних вихователів з метою надання дітям та їх законним представникам послуг, спрямованих на реінтеграцію дитини в сім’ю
6) налагодження якісної процедури добору кандидатів у прийомні батьки або батьки-вихователі 2024-2027 роки Мінсоцполітики
обласні, Київська міська держадміністрації (військові адміністрації)
органи місцевого самоврядування (за згодою)
збільшено до 92,6 відсотка влаштованих до сімейних форм виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування
7) забезпечення соціального супроводу опікунів/піклувальників, прийомних сімей та дитячих будинків сімейного типу -"- Мінсоцполітики
обласні, Київська міська держадміністрації (військові адміністрації)
органи місцевого самоврядування (за згодою)
збільшено до 92,6 відсотка влаштованих до сімейних форм виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування
8) проведення інформаційних кампаній щодо популяризації усиновлення дітей, формування в суспільстві культури усиновлення дітей з інвалідністю, дітей старшого віку, братів і сестер, зокрема шляхом поширення успішних історій про усиновлення (за згодою усиновлювачів та дітей, яких це стосується) -"- Державна служба у справах дітей
обласні, Київська міська держадміністрації (військові адміністрації)
органи місцевого самоврядування (за згодою)
проведено інформаційні кампанії
Стратегічна ціль 3. Зниження рівня передчасної смертності
11. Популяризація здорового способу життя і відповідальності за власне здоров’я 1) включення до модельних навчальних програм та/або навчальних програм питань щодо безпеки життєдіяльності, здорового способу життя та проведення інформаційних кампаній, спрямованих на підвищення рівня особистої відповідальності за здоров’я, формування навичок здорового способу життя та обізнаності щодо факторів передчасної смертності 2024-2027 роки МОН
МОЗ
інші центральні органи виконавчої влади
оновлено зміст модельних навчальних програм та/або навчальних програм;
проведено інформаційні кампанії
2) проведення інформаційних кампаній щодо формування навичок здорового способу життя, зокрема здорових харчових звичок та регулярної дозованої фізичної активності, та шкоди тютюнопаління та споживання алкоголю, обізнаності щодо факторів передчасної смертності (за умови надання відповідного контенту та інформаційних матеріалів) 2025-2027 роки МКСК
МОЗ
МОН
Мінмолодьспорт
проведено комунікаційні кампанії, вебінари для населення щодо підвищення рівня обізнаності щодо факторів ризику виникнення неінфекційних захворювань, підбито підсумки
12. Раннє виявлення та попередження хвороб, що найчастіше призводять до передчасної смертності або втрати здоров’я 1) проведення аналізу доцільності перегляду законодавства про працю, соціальний захист та соціальне страхування населення, спрямованого на заохочення груп населення з підвищеним ризиком розвитку захворювань з урахуванням віку, статі, професії до проходження скринінгових досліджень стану здоров’я 2026 рік Мінсоцполітики
Мінекономіки
МОЗ
Пенсійний фонд України
Спільний представницький орган сторони роботодавців на національному рівні (за згодою)
Спільний представницький орган репрезентативних всеукраїнських об’єднань профспілок на національному рівні (за згодою)
проведено аналіз та підготовлено рекомендації щодо доцільності перегляду законодавства про працю, соціальний захист та соціальне страхування населення
2) популяризація серед населення, зокрема груп ризику, проходження скринінгових досліджень стану здоров’я для раннього виявлення серцево-судинних захворювань, цукрового діабету та злоякісних новоутворень шляхом запровадження місцевих стимулів 2025-2027 роки МОЗ
Мінсоцполітики
обласні, Київська міська держадміністрації (військові адміністрації)
органи місцевого самоврядування (за згодою)
проведено інформаційні кампанії
3) проведення інформаційної кампанії щодо важливості вакцинації дорослого населення, зокрема обов’язкових (дифтерія, правець) та рекомендованих щеплень (за умови надання відповідного контенту та інформаційних матеріалів) -"- МОЗ
МКСК
обласні, Київська міська держадміністрації (військові адміністрації)
органи місцевого самоврядування (за згодою)
проведено комунікаційні кампанії
13. Зменшення факторів ризику травмування чи смертності в повсякденному житті 1) супроводження у Верховній Раді України проекту Закону України "Про безпеку та здоров’я працівників на роботі" (реєстраційний номер 10147) до прийняття Закону Мінекономіки
Мінсоцполітики
Держпраці
Пенсійний фонд України
інші центральні органи виконавчої влади
прийнято Верховною Радою України Закон
2) розроблення та подання Кабінетові Міністрів України законопроекту про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо формування комплексної та справедливої соціальної підтримки (виплат та послуг) для осіб, у яких обмежена працездатність, зокрема осіб з інвалідністю 2025 рік Мінсоцполітики
інші центральні органи виконавчої влади
подано Кабінетом Міністрів України до Верховної Ради України законопроект
3) стимулювання роботодавців до впровадження програм психосоціальної підтримки на робочому місці, що включають профілактику стресу, попередження професійного вигорання та управління іншими психосоціальними ризиками -"- Держпраці
МОЗ
проведено інформаційні відвідування роботодавців (за результатами визначено чисельність проінформованих роботодавців);
впроваджено онлайн-системи психологічного тестування для надання психологічної допомоги
4) забезпечення безпеки дорожнього руху на автомобільних дорогах загального користування, вулицях і дорогах міст та інших населених пунктів шляхом забезпечення дотримання основних вимог до відповідних споруд на всіх етапах їх життєвого циклу 2025-2027 роки Агентство відновлення
обласні, Київська міська держадміністрації (військові адміністрації)
органи місцевого самоврядування (за згодою)
забезпечено безпеку дорожнього руху на автомобільних дорогах загального користування, вулицях і дорогах міст та інших населених пунктів
5) посилення безпеки дорожнього руху шляхом внесення змін до Правил дорожнього руху
, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2001 р. № 1306, в частині посилення відповідальності учасників дорожнього руху
-"- МВС
Національна поліція
інші центральні органи виконавчої влади
прийнято постанову Кабінету Міністрів України
14. Підвищення рівня доступності медичної допомоги та її якості 1) врахування гендерно-вікової структури населення під час погодження планів розвитку госпітальних округів 2024-2027 роки МОЗ
обласні, Київська міська держадміністрації (військові адміністрації)
органи місцевого самоврядування (за згодою)
забезпечено відповідність планів розвитку госпітальних округів гендерно-віковій структурі населення
2) забезпечення наявності та доступності для пацієнтів ефективних, безпечних та якісних лікарських засобів, включених до Національного переліку основних лікарських засобів
, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2009 р. № 333
2024-2027 роки МОЗ
НСЗУ
обласні, Київська міська держадміністрації (військові адміністрації)
заклади охорони здоров’я державної та комунальної форми власності, що частково або повністю фінансуються з державного та місцевих бюджетів (у тому числі мають укладені договори про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій) (за згодою)
органи місцевого самоврядування (за згодою)
задоволено у повному обсязі потреби пацієнтів у лікарських засобах, включених до Національного переліку основних лікарських засобів
3) розроблення та подання Кабінетові Міністрів України законопроекту щодо запровадження Міжнародної класифікації функціональності обмеження життєдіяльності та здоров’я 2026 рік Мінсоцполітики
МОЗ
Мінветеранів
інші центральні органи виконавчої влади
Фонд соціального захисту осіб з інвалідністю (за згодою)
подано Кабінетом Міністрів України до Верховної Ради України законопроект
15. Збереження людської гідності та високого рівня якості життя в період хвороби та лікування 1) створення сучасної людиноцентричної системи ставлення медичних працівників до осіб, що перебувають на лікуванні, розроблення необхідних інформаційно-консультаційних матеріалів, організація та проведення тренінгів 2024-2027 роки МОЗ
Мінсоцполітики
Мінветеранів
розроблено інформаційно-консультаційні матеріали, проведено тренінги для медичних працівників
2) перегляд підходів до надання страхових виплат особам та запровадження лікарняних на період реабілітації для осіб, які проходять реабілітацію відповідно до медичних показань 2025 рік Мінсоцполітики
Мінветеранів
інші центральні органи виконавчої влади
прийнято відповідні нормативно-правові акти
3) затвердження державного стандарту надання соціальної послуги з консультування щодо облаштування житла для осіб з інвалідністю -"- Мінсоцполітики
Мінветеранів
інші центральні органи виконавчої влади
обласні, Київська міська держадміністрації (військові адміністрації)
органи місцевого самоврядування (за згодою)
видано відповідний наказ Мінсоцполітики
4) забезпечення розвитку надання соціальних послуг для осіб з інвалідністю 2025-2026 роки Мінсоцполітики
Мінветеранів
обласні, Київська міська держадміністрації (військові адміністрації)
органи місцевого самоврядування (за згодою)
видано відповідні накази Мінсоцполітики
5) забезпечення надання послуги із соціального супроводу осіб з інвалідністю на робочому місці -"- Мінсоцполітики
Мінекономіки
Мінветеранів
інші центральні органи виконавчої влади
обласні, Київська міська держадміністрації (військові адміністрації)
органи місцевого самоврядування (за згодою)
охоплено послугами із соціального супроводу не менше ніж 10 тис. осіб з інвалідністю
6) запровадження соціального таксі для осіб з інвалідністю за рахунок коштів міжнародних партнерів 2025-2026 роки Мінсоцполітики
Мінветеранів
інші центральні органи виконавчої влади
обласні, Київська міська держадміністрації (військові адміністрації)
органи місцевого самоврядування (за згодою)
забезпечено роботу соціального таксі у кожній громаді
7) забезпечення надання соціальних послуг, зокрема послуг з догляду 2024-2027 роки Мінсоцполітики
Мінветеранів
обласні, Київська міська держадміністрації (військові адміністрації)
органи місцевого самоврядування (за згодою)
надано послуги з догляду не менше ніж 10 відсоткам осіб, що їх потребують
8) забезпечення розвитку системи духовної опіки над паліативними пацієнтами, які перебувають у закладах охорони здоров’я на стаціонарному лікуванні 2025-2027 роки МОЗ
НСЗУ
обласні, Київська міська держадміністрації (військові адміністрації)
органи місцевого самоврядування (за згодою)
запроваджено у не менше ніж 50 відсотках закладів охорони здоров’я, в яких функціонують стаціонарні паліативні відділення, посади капеланів у сфері охороні здоров’я
16. Розвиток інфраструктури для здорового дозвілля 1) забезпечення облаштування пішохідних та прогулянкових доріжок за рахунок коштів міжнародних партнерів 2025-2027 роки Мінінфраструктури
обласні, Київська міська держадміністрації (військові адміністрації)
міжнародні організації (за згодою)
міжнародні партнери (за згодою)
органи місцевого самоврядування (за згодою)
побудовано не менше 10 нових та покращено не менше 10 існуючих пішохідних та прогулянкових доріжок
2) реалізація соціального проекту "Активні парки - локації здорової України" -"- Мінмолодьспорт
обласні, Київська міська держадміністрації (військові адміністрації)
Всеукраїнський центр фізичного здоров’я населення "Спорт для всіх" (за згодою)
центри фізичного здоров’я населення "Спорт для всіх" (за згодою)
органи місцевого самоврядування (за згодою)
залучено щороку не менше ніж 500 тис. осіб до оздоровчо-рухової активності в рамках реалізації проекту
3) реалізація проекту "Пліч-о-пліч всеукраїнські шкільні ліги" шляхом залучення дітей шкільного віку до занять фізичною культурою та спортом з урахуванням міжнародного досвіду ведення здорового способу життя 2025-2027 роки Мінмолодьспорт
МОН
обласні, Київська міська держадміністрації (військові адміністрації)
органи місцевого самоврядування (за згодою)
залучено щороку не менше ніж 300 тис. дітей шкільного віку в межах реалізації проекту
4) проведення аналізу мережі спортивної інфраструктури з метою ухвалення рішення щодо пріоритетності її розбудови та відновлення і подання партнерам з розвитку переліку об’єктів для визначення їх інвестиційної привабливості 2027 рік
(у разі припинення або скасування воєнного стану в Україні)
Мінмолодьспорт
Мінінфраструктури
інші центральні органи виконавчої влади
обласні, Київська міська держадміністрації (військові адміністрації)
органи місцевого самоврядування (за згодою)
визначено кількість об’єктів спортивної інфраструктури, що підлягають першочерговому відновленню
Стратегічна ціль 4. Активізація на ринку праці максимальної кількості громадян, які можуть працювати
17. Регулярний аналіз поточного стану та прогноз попиту і пропозиції на ринку праці, адаптація освітніх програм до потреб ринку праці 1) проведення аналізу щодо дисбалансу між попитом і пропозицією на робочу силу за видами економічної діяльності та регіонами 2024-2027 роки Мінекономіки
Державний центр зайнятості (за згодою)
громадські організації (за згодою)
міжнародні організації (за згодою)
міжнародні партнери (за згодою)
проведено відповідний аналіз
2) складення середньострокового прогнозу потреби у фахівцях та робітничих кадрах на ринку праці 2024-2026 роки Мінекономіки
Держстат
інші центральні органи виконавчої влади
Спільний представницький орган роботодавців (за згодою)
Спільний представницький орган профспілок (за згодою)
Державний центр зайнятості (за згодою)
Пенсійний фонд України
складено прогноз та доведено його державним замовникам
3) забезпечення прямого зв’язку між прогнозом попиту на ринку праці і державним замовленням на підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації фахівців 2024-2026 роки Мінекономіки
Мінветеранів
інші центральні органи виконавчої влади
прийнято відповідний нормативно-правовий акт
4) розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту розпорядження Кабінету Міністрів України щодо схвалення Стратегії зайнятості населення та затвердження операційного плану заходів з її реалізації 2026 рік Мінекономіки
інші центральні органи виконавчої влади
прийнято розпорядження Кабінету Міністрів України
5) удосконалення умов для підтвердження професійної кваліфікації, що включає оновлення процедур підтвердження професійної кваліфікації 2025-2026 роки МОН
Мінекономіки
інші центральні органи виконавчої влади
прийнято відповідні нормативно-правові акти
6) проведення моніторингу професійних навичок ветеранів війни, набутих ними під час військової служби, з метою адаптації до умов цивільного життя під час їх працевлаштування -"- Мінветеранів
Мінекономіки
інші центральні органи виконавчої влади
громадські організації (за згодою)
міжнародні організації (за згодою)
міжнародні партнери (за згодою)
проведено відповідний моніторинг, підготовлено висновки
18. Сприяння поверненню на ринок праці окремих категорій громадян (особи з інвалідністю, люди похилого віку, внутрішньо переміщені особи, ветерани) 1) залучення громадських організацій та міжнародних партнерів до проведення досліджень ринку праці, зокрема визначення причин виключення з ринку праці окремих категорій осіб (осіб з інвалідністю, людей старшого віку, внутрішньо переміщених осіб, ветеранів), та визначення обсягів втрат людського капіталу внаслідок такого виключення один раз на рік Мінекономіки
Державний центр зайнятості (за згодою)
Мінреінтеграції
Мінсоцполітики
Мінветеранів
інші центральні органи виконавчої влади
громадські організації (за згодою)
міжнародні організації (за згодою)
міжнародні партнери (за згодою)
проведено відповідні дослідження
2) визначення професій для найшвидшої та найбільш оптимальної перекваліфікації окремих категорій осіб (осіб з інвалідністю, людей старшого віку, внутрішньо переміщених осіб, ветеранів); розроблення та актуалізація відповідних програм 2024-2027 роки Мінекономіки
Державний центр зайнятості (за згодою)
МОН
Мінсоцполітики
Мінветеранів
інші центральні органи виконавчої влади
громадські організації (за згодою)
міжнародні організації (за згодою)
міжнародні партнери (за згодою)
проведено відповідне дослідження
3) проведення семінарів та тренінгів для окремих категорій громадян 2025-2027 роки Державний центр зайнятості (за згодою) проведено не менше 50 семінарів та тренінгів
4) проведення для роботодавців (їх представників) семінарів щодо особливостей працевлаштування окремих категорій громадян -"- -"- забезпечено інформування роботодавців (їх представників) щодо особливостей роботи з окремими категоріями громадян
5) виконання програм сприяння зайнятості населення та їх оновлення відповідно до потреб відновлення економіки 2025-2026 роки Мінекономіки
Державний центр зайнятості (за згодою)
Мінветеранів
збільшено кількість осіб, у тому числі з числа вразливих категорій населення, охоплених активними програмами зайнятості
6) супроводження у Верховній Раді України проекту Закону України "Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення прав осіб з інвалідністю на працю" (реєстраційний номер 5344-д) до прийняття Закону Мінсоцполітики Мінекономіки прийнято Верховною Радою України Закон
7) оновлення Державного стандарту соціального супроводу сімей (осіб), які перебувають у складних життєвих обставинах, зокрема щодо надання соціальної послуги із супроводу під час працевлаштування та на робочому місці 2025 рік Мінсоцполітики видано наказ Мінсоцполітики
8) розроблення та впровадження стандартів безбар’єрного доступу на робочих місцях -"- Мінекономіки
Мінсоцполітики
затверджено відповідний стандарт
9) заохочення осіб передпенсійного та пенсійного віку до провадження трудової діяльності шляхом запровадження додаткових стимулів у пенсійному законодавстві 2024-2027 роки Мінсоцполітики
Пенсійний фонд України
прийнято відповідні нормативно-правові акти
10) формування мережі кваліфікаційних центрів для оцінювання і визнання результатів навчання, зокрема тих, що здобуті шляхом неформальної чи інформальної освіти, присвоєння/підтвердження відповідних професійних кваліфікацій 2024-2026 роки Національне агентство кваліфікацій (за згодою)
обласні, Київська міська держадміністрації (військові адміністрації)
міжнародні організації (за згодою)
міжнародні партнери (за згодою)
сформовано мережу відповідних центрів
11) стимулювання до участі у програмах наставництва для окремих категорій громадян 2025-2027 роки Мінекономіки
Спільний представницький орган сторони роботодавців на національному рівні (за згодою)
проведено інформаційні кампанії щодо програм наставництва для окремих категорій громадян
19. Підвищення рівня працевлаштування молоді після завершення навчання 1) забезпечення розвитку універсальних компетентностей у всіх освітніх програмах вищої освіти 2025-2026 роки МОН запроваджено універсальні компетентності у всіх стандартах вищої освіти всіх рівнів (бакалавра, магістра, доктора філософії)
2) запровадження у старшій профільній школі (10-12 класи) кар’єрних радників, які супроводжують молодь у системі професійної орієнтації, для підвищення привабливості навчання у закладах професійної (професійно-технічної) і фахової передвищої освіти 2027 рік МОН
інші центральні органи виконавчої влади
забезпечено вступ 40 відсотків випускників закладів загальної середньої освіти до закладів професійної (професійно-технічної) і фахової передвищої освіти на основі повної загальної середньої освіти
Стратегічна ціль 5. Адаптація соціуму до демографічного старіння та формування умов для активного довголіття
20. Забезпечення підтримки здоров’я та благополуччя осіб похилого віку 1) включення до переліку лікарських засобів і медичних виробів, які підлягають реімбурсації за програмою державних гарантій медичного обслуговування населення, лікарських засобів і медичних виробів, зокрема з урахуванням потреб осіб похилого віку 2024-2027 роки МОЗ
НСЗУ
розширено перелік лікарських засобів і медичних виробів, які підлягають реімбурсації за програмою державних гарантій медичного обслуговування населення
2) розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту розпорядження Кабінету Міністрів України про схвалення Стратегії реформування психоневрологічних, інших інтернатних закладів та деінституціоналізації догляду за особами з інвалідністю та особами похилого віку на період до 2035 року та затвердження операційного плану заходів з її реалізації у 2025-2027 роках 2024 рік Мінсоцполітики
інші центральні органи виконавчої влади
прийнято розпорядження Кабінету Міністрів України
3) упорядкування системи пенсійного забезпечення з метою посилення її справедливості та забезпечення гідного рівня пенсійного забезпечення 2026-2027 роки Мінсоцполітики
Пенсійний фонд України
інші центральні органи виконавчої влади
прийнято відповідні нормативно-правові акти
21. Створення умов для реалізації та активної життєдіяльності осіб похилого віку 1) проведення серед людей старшого віку соціологічних досліджень щодо самосприйняття, їх сприйняття до змін, бажання до продовження праці, активної суспільної позиції тощо 2025-2026 роки Мінсоцполітики проведено відповідне дослідження
2) розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту розпорядження Кабінету Міністрів України щодо схвалення Стратегії розвитку освіти дорослих в Україні на період до 2033 року та затвердження операційного плану заходів з її реалізації у шестимісячний строк після прийняття Закону України "Про освіту дорослих" МОН
інші центральні органи виконавчої влади
прийнято розпорядження Кабінету Міністрів України
3) розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту розпорядження Кабінету Міністрів України про схвалення Стратегії державної політики з питань активного та здорового довголіття на період до 2030 року та затвердження операційного плану заходів з її реалізації 2025 рік Мінсоцполітики
МОЗ
МОН
Мінекономіки
НСЗУ
Нацсоцслужба
інші центральні органи виконавчої влади
обласні, Київська міська держадміністрації (військові адміністрації)
громадські об’єднання та благодійні організації (за згодою)
органи місцевого самоврядування (за згодою)
прийнято розпорядження Кабінету Міністрів України
4) забезпечення розвитку програм щодо залучення людей похилого віку до волонтерства 2025-2026 роки Мінсоцполітики збільшено кількість людей похилого віку, залучених до волонтерства
Стратегічна ціль 6. Розвиток можливостей для якісного життя. Україна - держава, в якій хочеться жити
22. Формування безпечного довкілля 1) виконання операційного плану заходів з реалізації у 2024-2026 роках Національної стратегії протимінної діяльності на період до 2033 року
, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 28 червня 2024 р. № 616
2024-2026 роки Мінекономіки
МВС
Міноборони
ДСНС
інші центральні органи виконавчої влади
обласні, Київська міська держадміністрації (військові адміністрації)
органи місцевого самоврядування (за згодою)
оприлюднено на офіційному веб-сайті Мінекономіки звіт про реалізацію Національної стратегії протимінної діяльності на період до 2033 року
2) внесення змін до актів законодавства щодо обов’язковості проектування під час будівництва багатоквартирних житлових будинків захисних споруд цивільного захисту або споруд подвійного призначення 2025-2027 роки Мінінфраструктури
Міноборони
МВС
ДСНС
Генеральний штаб Збройних Сил (за згодою)
забезпечено захисними спорудами цивільного захисту або спорудами подвійного призначення 100 відсотків об’єктів нового будівництва (багатоквартирних житлових будинків, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками)
3) забезпечення органами місцевого самоврядування (місцевими військовими адміністраціями - у разі їх утворення в умовах воєнного стану) будівництва захисних споруд цивільного захисту, призначених для укриття:
населення, що проживає в існуючих житлових будинках, в яких відсутні захисні споруди цивільного захисту або інші об’єкти фонду захисних споруд;
здобувачів освіти та осіб, які отримують медичну та реабілітаційну допомогу
-"- Мінінфраструктури
МОН
МОЗ
Мінсоцполітики
ДСНС
обласні, Київська міська держадміністрації (військові адміністрації)
міжнародні організації (за згодою)
міжнародні партнери (за згодою)
органи місцевого самоврядування (за згодою)
створено фонд захисних споруд цивільного захисту для забезпечення укриття всіх категорій населення за місцем роботи та місцем проживання, а також інших категорій населення за місцем тимчасового перебування у визначених законодавством випадках
4) визначення територій ризикованого проживання (зокрема прикордонних територій і територій, що розташовані у безпосередній близькості до лінії розмежування) та визначення доцільності заселення цих територій з огляду на потреби сил безпеки та оборони 2025-2027 роки Мінреінтеграції
Міноборони
МВС
Адміністрація Держприкордонслужби
обласні, Київська міська держадміністрації (військові адміністрації)
органи місцевого самоврядування (за згодою)
визначено доцільність заселення відповідних територій
5) створення мережі центрів безпеки, на території яких розміщені пожежно-рятувальні підрозділи, поліцейські пункти -"- МВС
ДСНС
обласні, Київська міська держадміністрації (військові адміністрації)
органи місцевого самоврядування (за згодою)
утворено не менше 20 центрів безпеки
6) проведення інформаційних кампаній щодо формування у громадян готовності до захисту суверенітету та територіальної цілісності України (за умови надання відповідного контенту та інформаційних матеріалів) 2025-2027 роки МКСК
Міноборони
проведено комунікаційні кампанії
23. Забезпечення безбар’єрності на всіх об’єктах житлової та соціальної інфраструктури 1) реалізація Національної стратегії із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року
, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14 квітня 2021 р. № 366
2024-2027 роки Мінінфраструктури
інші центральні органи виконавчої влади
створено безперешкодне середовище для всіх груп населення
2) удосконалення вимог до інклюзивності будівель 2025-2026 роки Мінінфраструктури
Мінсоцполітики
Мінветеранів
прийнято нормативно-правові акти
24. Розвиток механізмів забезпечення житлом громадян відповідно до їх потреб і можливостей 1) розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту Закону України "Про основні засади житлової політики" 2025 рік Мінінфраструктури
Мінсоцполітики
Мінреінтеграції
Мінветеранів
подано Кабінетом Міністрів України до Верховної Ради України законопроект
2) розроблення та подання Кабінетові Міністрів України законопроекту про внесення змін до Закону України "Про житловий фонд соціального призначення" 2026 рік Мінінфраструктури
Мінсоцполітики
Мінреінтеграції
Мінветеранів
подано Кабінетом Міністрів України до Верховної Ради України законопроект
3) забезпечення реалізації експериментального проекту щодо надання внутрішньо переміщеним особам субсидії на оплату вартості або частини вартості оренди житлового приміщення 2025 рік Мінсоцполітики
Мінветеранів
інші центральні органи виконавчої влади
прийнято постанову Кабінету Міністрів України
4) розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту Соціального кодексу України -"- Мінсоцполітики
Мінреінтеграції
інші центральні органи виконавчої влади
подано Кабінетом Міністрів України до Верховної Ради України проект Соціального кодексу України
5) створення за фінансової підтримки міжнародних організацій Єдиної інформаційно-аналітичної житлової системи 2026-2027 роки Мінінфраструктури
Мінфін
Мінекономіки
Мінреінтеграції
Мінветеранів
Мінсоцполітики
обласні, Київська міська держадміністрації (військові адміністрації)
міжнародні організації (за згодою)
міжнародні партнери (за згодою)
створено систему обліку житла та громадян, які його потребують
6) проведення інвентаризації об’єктів нерухомості щодо наявних вільних приміщень, зокрема таких, що за умови приведення їх до стану, придатного для проживання, можуть бути використані для забезпечення житлом, та внесення зазначеної інформації до Єдиної інформаційно-аналітичної житлової системи 2026-2027 роки Мінінфраструктури
обласні, Київська міська держадміністрації (військові адміністрації)
органи місцевого самоврядування (за згодою)
забезпечено доступ до переліку вільних житлових приміщень, які можуть бути включені до житлових фондів тимчасового проживання та соціального призначення для надання внутрішньо переміщеним особам, в Єдиній інформаційно-аналітичній житловій системі
7) створення дієвої системи інформування внутрішньо переміщених осіб та інших осіб, які потребують житла, стосовно наявних можливостей щодо забезпечення житлом на території громад -"- Мінінфраструктури
Мінреінтеграції
обласні, Київська міська держадміністрації (військові адміністрації)
органи місцевого самоврядування (за згодою)
забезпечено доступ до інформації про наявні можливості щодо забезпечення житлом на території громад в Єдиній інформаційно-аналітичній житловій системі
25. Доступність і якість інфраструктури, дружність середовища до людини 1) формування ефективної мережі соціальної інфраструктури (заклади освіти, соціальні заклади, заклади культури, молодіжні центри та молодіжні простори, заклади фізичної культури і спорту, зокрема фізкультурно-оздоровчі заклади), що відповідає потребам населення з урахуванням його вікової структури та прогнозу розподілу між територіальними громадами 2025-2027 роки МОН
Мінсоцполітики
Мінмолодьспорт
МКСК
обласні, Київська міська держадміністрації (військові адміністрації)
органи місцевого самоврядування (за згодою)
задоволено відповідні потреби населення
2) розроблення проектів залучення приватних інвестицій до модернізації/будівництва та підтримки діяльності багатофункціональних культурних центрів, концертних залів, художніх галерей, майстерень для проведення занять з різних видів мистецтв тощо -"- МКСК
обласні, Київська міська держадміністрації (військові адміністрації)
міжнародні організації (за згодою)
міжнародні партнери (за згодою)
органи місцевого самоврядування (за згодою)
модернізовано/
побудовано не менше 10 концертних залів, художніх галерей, майстерень для проведення занять з різних видів мистецтв, багато-
функціональних культурних центрів, розроблено методичні рекомендації
3) підтримка модернізації публічних бібліотек, зокрема шляхом створення поліфункціональних та інклюзивних просторів, впровадження новітніх технологій, з метою підвищення якості надання послуг 2025-2027 роки МКСК
обласні, Київська міська держадміністрації (військові адміністрації)
міжнародні організації (за згодою)
міжнародні партнери (за згодою)
органи місцевого самоврядування (за згодою)
модернізовано не менше 10 бібліотек, розроблено методичні рекомендації
4) забезпечення надання соціальних послуг внутрішньо переміщеним особам з метою їх швидшої реінтеграції на новому місці -"- Мінсоцполітики
обласні, Київська міська держадміністрації (військові адміністрації)
органи місцевого самоврядування (за згодою)
надано соціальні послуги не менше ніж 1 тис. внутрішньо переміщених осіб
26. Соціальна згуртованість українського суспільства 1) розроблення та подання Кабінетові Міністрів України законопроекту про внесення змін до деяких законів щодо забезпечення надання підтримки залежно від потреби ветерана і його родини, зокрема потреби у фінансовій підтримці, працевлаштуванні/
перенавчанні, медичній та соціальній реабілітації, забезпеченні житлом, рівному доступі до освіти
2024-2025 роки Мінветеранів
Міноборони
Мінсоцполітики
Мінекономіки
МОЗ
МОН
інші центральні органи виконавчої влади
подано Кабінетом Міністрів України до Верховної Ради України законопроект
2) розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту розпорядження Кабінету Міністрів України про схвалення Стратегії переходу від військової служби до цивільного життя та затвердження операційного плану заходів з її реалізації -"- Мінветеранів
Міноборони
Мінсоцполітики
Мінекономіки
МОЗ
МОН
інші центральні органи виконавчої влади
прийнято розпорядження Кабінету Міністрів України
3) формування державної політики щодо реінтеграції до українського суспільства громадян, які проживали на тимчасово окупованих територіях, після деокупації таких територій 2025-2027 роки Мінреінтеграції
інші центральні органи виконавчої влади
прийнято відповідні нормативно-правові акти
4) проведення заходів, реалізація проектів, спрямованих на утвердження української національної та громадянської ідентичності 2024-2027 роки Мінмолодьспорт
МКСК
Український інститут національної пам’яті
МОН
обласні, Київська міська держадміністрації (військові адміністрації)
органи місцевого самоврядування (за згодою)
проведено (реалізовано) не менше 40 заходів (проектів) всеукраїнського та регіонального рівня
5) проведення інформаційних кампаній, спрямованих на формування в суспільстві сприйняття міграції як позитивного явища та як інструмента для підвищення показників соціально-демографічного розвитку 2025-2027 роки Мінекономіки
МКСК
Державний центр зайнятості (за згодою)
міжнародні організації (за згодою)
міжнародні партнери (за згодою)
проведено не менше 100 заходів
6) сприяння створенню регіональних інноваційних просторів (для забезпечення розвитку науки, бізнесу, економіки регіону тощо) -"- Мінекономіки
МОН
Мінінфраструктури
обласні, Київська міська держадміністрації (військові адміністрації)
органи місцевого самоврядування (за згодою)
створено не менше 50 інноваційних просторів
7) забезпечення збереження регіональних традицій шляхом проведення відповідних культурних заходів 2025-2027 роки МКСК
інші центральні органи виконавчої влади
обласні, Київська міська держадміністрації (військові адміністрації)
органи місцевого самоврядування (за згодою)
проведено не менше 30 заходів, спрямованих на збереження регіональних традицій

................
Перейти до повного тексту