1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Розпорядження


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
від 19 вересня 2023 р. № 825-р
Київ
Про затвердження Національного плану захисту та забезпечення безпеки та стійкості критичної інфраструктури
1. Затвердити Національний план захисту та забезпечення безпеки та стійкості критичної інфраструктури (далі - Національний план), що додається.
2. Міністерствам, іншим органам виконавчої влади та відповідальним за виконання державним органам:
забезпечити виконання заходів Національного плану;
подавати щороку до 30 січня Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації інформацію про стан виконання заходів Національного плану.
3. Міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади та державним органам під час формування проекту Державного бюджету України на відповідний рік передбачати кошти в межах реальних можливостей бюджету, необхідні для виконання заходів Національного плану.
4. Рекомендувати органам місцевого самоврядування під час формування проектів місцевих бюджетів передбачати кошти, необхідні для виконання заходів Національного плану.
5. Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації щороку до 20 лютого інформувати Кабінет Міністрів України про стан виконання заходів Національного плану.

Прем'єр-міністр України

Д. ШМИГАЛЬ

Інд. 49


ЗАТВЕРДЖЕНО
розпорядженням Кабінету Міністрів України
від 19 вересня 2023 р. № 825-р
НАЦІОНАЛЬНИЙ ПЛАН
захисту та забезпечення безпеки та стійкості критичної інфраструктури
Найменування завдання Найменування заходу Строк виконання Відповідальні за виконання Індикатори виконання
Стратегічна ціль 1. Правова регламентація діяльності суб’єктів національної системи захисту критичної інфраструктури
Уточнення завдань та повноважень суб’єктів національної системи захисту критичної інфраструктури
1.Удосконалення законодавства, що регламентує діяльність суб’єктів національної системи захисту критичної інфраструктури 1) визначення вимог до порядку розроблення паспорта безпеки на об’єкти критичної інфраструктури, змісту і строків подання його банками, іншими юридичними особами, що провадять діяльність на ринках фінансових послуг, державне регулювання та нагляд за діяльністю яких здійснює Національний банк, платіжними організаціями, учасниками платіжних систем, операторами послуг платіжної інфраструктури IV квартал 2023 р. Національний банк (за згодою) прийнято відповідний акт Національного банку
2) удосконалення порядку проведення моніторингу рівня безпеки об’єктів критичної інфраструктури IV квартал 2023 р. Адміністрація Держспецзв’язку прийнято відповідну постанову Кабінету Міністрів України
3) удосконалення порядку віднесення об’єктів до критичної інфраструктури та методики категоризації об’єктів критичної інфраструктури -"- Адміністрація Держспецзв’язку прийнято відповідну постанову Кабінету Міністрів України
4) утворення при Кабінеті Міністрів України Міжвідомчої комісії з питань захисту критичної інфраструктури -"- Адміністрація Держспецзв’язку прийнято відповідну постанову Кабінету Міністрів України
5) підготовка пропозицій до проектів документів стратегічного планування щодо забезпечення безпеки та стійкості критичної інфраструктури, здійснення її захисту постійно Адміністрація Держспецзв’язку,
секторальні органи у сфері захисту критичної інфраструктури
підготовлено та подано Кабінетові Міністрів України відповідні пропозиції
Установлення вимог та забезпечення моніторингу рівня захисту об’єктів критичної інфраструктури
2. Розроблення вимог щодо захисту об’єктів критичної інфраструктури 1) формування та ведення Реєстру об’єктів критичної інфраструктури постійно Адміністрація Держспецзв’язку сформовано та ведеться Реєстр об’єктів критичної інфраструктури
2) складення та ведення секторальних переліків об’єктів критичної інфраструктури постійно секторальні органи у сфері захисту критичної інфраструктури складено (затверджено організаційно-розпорядчим актом) та ведеться секторальний перелік об’єктів критичної інфраструктури
3) підготовка пропозицій щодо включення об’єктів інфраструктури до Реєстру об’єктів критичної інфраструктури -"- суб’єкти національної системи захисту критичної інфраструктури подано відповідні пропозиції до секторального органу у сфері захисту критичної інфраструктури
4) подання повідомлень про внесення відомостей щодо об’єкта критичної інфраструктури до Реєстру об’єктів критичної інфраструктури -"- секторальні органи у сфері захисту критичної інфраструктури подано відповідні повідомлення до уповноваженого органу у сфері захисту критичної інфраструктури
5) розроблення та затвердження паспорта безпеки на об’єкт критичної інфраструктури протягом трьох місяців з дня внесення об’єкта до Реєстру об’єктів критичної інфраструктури оператори критичної інфраструктури (за згодою) затверджено паспорт безпеки на об’єкт критичної інфраструктури
6) погодження паспорта безпеки на об’єкт критичної інфраструктури протягом десяти днів з дня отримання паспорта безпеки на об’єкт критичної інфраструктури секторальні органи у сфері захисту критичної інфраструктури погоджено паспорт безпеки на об’єкт критичної інфраструктури
7) розроблення та встановлення вимог, норм, регламентів захисту критичної інфраструктури IV квартал 2023 р., у подальшому постійно секторальні органи у сфері захисту критичної інфраструктури прийнято відповідні нормативно-правові акти секторального органу у сфері захисту критичної інфраструктури
8) розроблення, оновлення та забезпечення виконання об’єктових планів заходів щодо забезпечення безпеки і стійкості критичної інфраструктури, правил управління ризиками безпеки, планів локалізації та ліквідації наслідків аварій, а також заходів щодо забезпечення кіберзахисту постійно оператори критичної інфраструктури (за згодою) затверджено відповідні плани та правила
9) створення структурних підрозділів з питань захисту критичної інфраструктури IV квартал 2023 р. секторальні органи у сфері захисту критичної інфраструктури створено структурний підрозділ з питань захисту критичної інфраструктури
10) створення окремого структурного підрозділу або визначення відповідальної особи за організацію захисту критичної інфраструктури та забезпечення постійного зв’язку з відповідними суб’єктами національної системи захисту критичної інфраструктури постійно оператори критичної інфраструктури (за згодою) створено структурний підрозділ/визначено відповідальну особу та затверджено посадові інструкції осіб, відповідальних за організацію та забезпечення захисту об’єктів критичної інфраструктури
11) подання рекомендацій щодо визначення вимог до забезпечення захисту та стійкості секторів критичної інфраструктури відповідно до категорій об’єктів критичної інфраструктури -"- Адміністрація Держспецзв’язку подано рекомендації секторальним та функціональним органам у сфері захисту критичної інфраструктури
12) подання операторам критичної інфраструктури рекомендацій з питань захисту критичної інфраструктури та обов’язкових до виконання вимог щодо усунення причин і умов, які порушують стійкість критичної інфраструктури постійно секторальні органи у сфері захисту критичної інфраструктури відповідні рекомендації та вимоги надіслані операторам критичної інфраструктури
13) проведення моніторингу рівня безпеки об’єктів критичної інфраструктури один раз на три роки секторальні органи у сфері захисту критичної інфраструктури, функціональні органи у сфері захисту критичної інфраструктури за результатами проведеного моніторингу підготовлено акт оцінки стану захищеності
14) затвердження секторальних планів проведення моніторингу рівня безпеки об’єктів критичної інфраструктури до 15 грудня року, що передує плановому періоду секторальні органи у сфері захисту критичної інфраструктури, функціональні органи у сфері захисту критичної інфраструктури розроблено та затверджено організаційно-розпорядчим актом план проведення моніторингу рівня безпеки об’єктів критичної інфраструктури
15) розроблення критеріїв оцінки стану захищеності, їх показників та методики оцінки стану захищеності об’єктів критичної інфраструктури IV квартал 2023 р. Адміністрація Держспецзв’язку прийнято відповідний нормативно-правовий акт уповноваженого органу у сфері захисту критичної інфраструктури
16) розроблення та затвердження вимог щодо організації захисту об’єктів критичної інфраструктури -"- оператори критичної інфраструктури (за згодою) розроблено та затверджено відповідні вимоги
3. Проведення моніторингу стану виконання вимог законодавства та звітування з питань захисту критичної інфраструктури 1) підготовка та подання щорічного звіту щодо забезпечення захисту критичної інфраструктури у відповідному секторі щороку до 30 січня секторальні органи у сфері захисту критичної інфраструктури подано звіт уповноваженому органу у сфері захисту критичної інфраструктури
2) підготовка та подання щорічного звіту щодо виконання повноважень, визначених Законом України
"Про критичну інфраструктуру"
щороку до 15 січня оператори критичної інфраструктури (за згодою) подано звіт секторальному органу у сфері захисту критичної інфраструктури
3) інформування Кабінету Міністрів України про стан виконання Закону України
"Про критичну інфраструктуру"
до 29 грудня 2023 року Адміністрація Держспецзв’язку поінформовано Кабінет Міністрів України
Стратегічна ціль 2. Створення системи координації та взаємодії суб’єктів національної системи захисту критичної інфраструктури
Визначення порядку взаємодії під час реагування на загрози критичній інфраструктурі та виникнення кризових ситуацій
4. Удосконалення порядку взаємодії суб’єктів національної системи захисту критичної інфраструктури 1) розроблення плану взаємодії суб’єктів національної системи захисту критичної інфраструктури IV квартал 2023 р. Адміністрація Держспецзв’язку,
суб’єкти національної системи захисту критичної інфраструктури
прийнято відповідну постанову Кабінету Міністрів України
2) перегляд плану взаємодії суб’єктів національної системи захисту критичної інфраструктури один раз на три роки Адміністрація Держспецзв’язку,
суб’єкти національної системи захисту критичної інфраструктури
переглянуто та за потреби подано відповідні пропозиції Кабінетові Міністрів України
3) організація взаємодії суб’єктів національної системи захисту критичної інфраструктури з використанням системи центрів з питань захисту критичної інфраструктури IV квартал 2024 р. суб’єкти національної системи захисту критичної інфраструктури прийнято постанову Кабінету Міністрів України
4) утворення за потреби консультативних рад з питань захисту критичної інфраструктури при секторальних органах у сфері захисту критичної інфраструктури I квартал 2024 р. секторальні органи у сфері захисту критичної інфраструктури утворено консультативну раду з питань захисту критичної інфраструктури (за потреби)
5. Запровадження планів взаємодії суб’єктів національної системи захисту критичної інфраструктури щодо забезпечення стійкості надання життєво важливих функцій та/або послуг 1) розроблення та затвердження у відповідних секторах планів взаємодії та підтримання життєво важливих функцій та послуг на випадок порушення функціонування об’єктів критичної інфраструктури IV квартал 2023 р. секторальні органи у сфері захисту критичної інфраструктури розроблено та затверджено відповідні плани
2) розроблення та затвердження галузевих, регіональних планів та програм з протидії загрозам критичній інфраструктурі, включаючи аварійні плани, плани реагування на кризові ситуації, плани взаємодії, плани відновлення об’єктів критичної інфраструктури, плани проведення навчань та тренувань II квартал 2024 р. секторальні органи у сфері захисту критичної інфраструктури, обласні держадміністрації (обласні військові адміністрації),
функціональні органи у сфері захисту критичної інфраструктури,
оператори критичної інфраструктури (за згодою)
розроблено та затверджено відповідні плани
3) розроблення та затвердження планів взаємодії функціональних органів у сфері захисту критичної інфраструктури у відповідних секторах для всіх режимів функціонування критичної інфраструктури IV квартал 2023 р. секторальні органи у сфері захисту критичної інфраструктури розроблено та затверджено відповідні плани
Забезпечення функціонування системи обміну інформацією
6. Удосконалення порядку обміну інформацією між суб’єктами національної системи захисту критичної інфраструктури в разі порушення функціонування об’єктів критичної інфраструктури 1) вжиття заходів, спрямованих на забезпечення функціонування системи обміну інформацією та взаємодії у відповідних секторах критичної інфраструктури між суб’єктами національної системи захисту критичної інфраструктури I квартал 2024 р., у подальшому постійно секторальні органи у сфері захисту критичної інфраструктури функціонування системи обміну інформацією між суб’єктами національної системи захисту критичної інфраструктури та їх взаємодії
2) удосконалення системи обміну інформацією між суб’єктами національної системи захисту критичної інфраструктури IV квартал 2024 р. Адміністрація Держспецзв’язку,
секторальні органи у сфері захисту критичної інфраструктури,
функціональні органи у сфері захисту критичної інфраструктури
розроблення та подання Кабінетові Міністрів України відповідних пропозицій
Стратегічна ціль 3. Запровадження управління ризиками критичної інфраструктури
Періодичне проведення оцінки ризиків і загроз
7. Оцінка ризиків і загроз критичній інфраструктурі 1) проведення оцінки загроз критичній інфраструктурі на національному рівні та оцінки загроз національній безпеці внаслідок реалізації загроз критичній інфраструктурі щороку до 1 грудня Адміністрація Держспецзв’язку із залученням секторальних та функціональних органів у сфері захисту критичної інфраструктури підготовлено щорічну оцінку ризиків і загроз критичній інфраструктурі національного рівня
2) підготовка пропозицій щодо проектних ризиків та загроз критичній інфраструктурі національного рівня та проведення щорічної оцінки ризиків і загроз критичній інфраструктурі національного рівня у разі потреби секторальні органи у сфері захисту критичної інфраструктури підготовлено пропозиції та надіслано до уповноваженого органу у сфері захисту критичної інфраструктури
3) організація проведення оцінки загроз та ризиків критичній інфраструктурі у відповідних сферах щороку до 1 грудня функціональні органи у сфері захисту критичної інфраструктури проведено оцінку ризиків та загроз критичній інфраструктурі у відповідних сферах
4) проведення оцінки ризиків на об’єктах критичної інфраструктури постійно оператори критичної інфраструктури (за згодою) проведено оцінку ризиків на об’єктах критичної інфраструктури
5) створення баз даних щодо загроз і вразливостей критичній інфраструктурі IV квартал 2024 р. Адміністрація Держспецзв’язку створено бази даних загроз
Управління рівнем захисту та розвиток спроможностей реагувати на загрози
8. Проектні загрози 1) розроблення та затвердження проектних загроз критичній
інфраструктурі секторального рівня
II квартал 2024 р. секторальні органи у сфері захисту критичної інфраструктури прийнято відповідний нормативно-правовий акт секторального органу у сфері захисту критичної інфраструктури
2) розроблення та затвердження проектних загроз критичній інфраструктурі об’єктового рівня III квартал 2024 р. оператори критичної інфраструктури (за згодою) прийнято відповідний акт оператора критичної інфраструктури
9. Розвиток спроможності суб’єктів національної системи захисту критичної інфраструктури реагувати на загрози критичній інфраструктурі, що виникають 1) затвердження секторальних програм підготовки персоналу щодо забезпечення стійкості та захисту критичної інфраструктури IV квартал 2024 р. секторальні органи у сфері захисту критичної інфраструктури прийнято нормативно-правовий акт секторального органу у сфері захисту критичної інфраструктури
2) забезпечення захисту персоналу об’єктів критичної інфраструктури, організація та здійснення заходів до евакуації населення в разі виникнення надзвичайних ситуацій постійно оператори критичної інфраструктури (за згодою) вжито заходів до евакуації населення у разі виникнення надзвичайних ситуацій
3) проведення спільних командно-штабних, тактико-спеціальних навчань, спільних тренувань та занять із захисту, охорони, оборони, припинення
злочинних дій, інцидентів та кібератак
-"- суб’єкти національної системи захисту критичної інфраструктури проведено відповідні заходи
Стратегічна ціль 4. Посилення стійкості національної системи захисту критичної інфраструктури
Посилення стійкості критичної інфраструктури до функціонування у кризовій ситуації
10. Розроблення механізмів співпраці на секторальному та регіональному рівні у кризових ситуаціях для забезпечення споживачів визначеним мінімальним рівнем надання життєво важливих функцій та/або послуг 1) створення і використання необхідних резервів фінансових та матеріальних ресурсів для реагування на кризові ситуації та ліквідації їх наслідків постійно оператори критичної інфраструктури (за згодою) подання інформації до секторального органу у сфері захисту критичної інфраструктури про створення та використання резервів фінансових та матеріальних ресурсів
11. Запровадження системи постійного підвищення рівня кваліфікації персоналу операторів критичної інфраструктури 1) підвищення рівня комплексних знань, навичок і умінь персоналу та керівного складу операторів критичної інфраструктури, які провадять діяльність із забезпечення безпеки об’єктів критичної інфраструктури та реагування на кризові ситуації на таких об’єктах -"- суб’єкти національної системи захисту критичної інфраструктури проведено відповідні заходи
2) проведення навчань та тренінгів, підготовка та перевірка персоналу, який відповідає за охорону, безпеку та захист об’єктів критичної інфраструктури постійно оператори критичної інфраструктури (за згодою) проведено відповідні заходи
3) виконання науково-дослідних робіт з доповнення переліку галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти
, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 квітня 2015 р. № 266, новою позицією у сфері забезпечення стійкості та захисту критичної інфраструктури
до 1 січня 2024 р. МОН,
Адміністрація Держспецзв’язку
подано Кабінетові Міністрів України проект відповідного рішення та пропозиції щодо програм навчання, підвищення кваліфікації, робочих і навчальних програм
12. Розроблення оптимальних методів забезпечення безпечного середовища та мінімізації наслідків надзвичайних ситуацій на об’єктах критичної інфраструктури 1) розроблення та затвердження плану заходів цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки об’єктів критичної інфраструктури та його перегляд щороку оператори критичної інфраструктури (за згодою),
ДСНС,
секторальні органи у сфері захисту критичної інфраструктури, Адміністрація Держспецзв’язку
затверджено план заходів
2) організація та забезпечення охорони від пожеж об’єктів критичної інфраструктури в установленому Кабінетом Міністрів України порядку щороку оператори критичної інфраструктури (за згодою),
ДСНС,
секторальні органи у сфері захисту критичної інфраструктури
створено на об’єктах критичної інфраструктури державний пожежно-рятувальний підрозділ з охорони від пожеж
Посилення стійкості населення до припинення надання життєво важливих функцій та/або послуг
13. Розвиток спроможностей територіальних громад підтримувати власними силами мінімальний рівень життєво важливих функцій та/або послуг 1) розроблення та затвердження місцевих програм забезпечення безпеки та стійкості критичної інфраструктури, програм підвищення стійкості територіальних громад до кризових ситуацій, спричинених припиненням або погіршенням надання важливих для їх життєдіяльності послуг чи для виконання життєво важливих функцій IV квартал 2023 року обласні держадміністрації (обласні військові адміністрації) розроблено та затверджено відповідні програми
2) розроблення, затвердження та погодження із заінтересованими органами місцевих планів взаємодії залучених суб’єктів у кризовій ситуації з метою підтримання життєво важливих функцій та надання життєво важливих послуг, планів відновлення функціонування критичної інфраструктури -"- обласні держадміністрації (обласні військові адміністрації), оператори критичної інфраструктури (за згодою), секторальні органи у сфері захисту критичної інфраструктури, функціональні органи у сфері захисту критичної інфраструктури, Адміністрація Держспецзв’язку розроблено та затверджено відповідні плани
3) затвердження за результатами погодження із заінтересованими органами програм навчання населення для забезпечення захисту в разі виникнення режиму реагування на виникнення кризової ситуації та режиму відновлення штатного функціонування IV квартал 2023 р. обласні держадміністрації (обласні військові адміністрації), оператори критичної інфраструктури (за згодою), секторальні органи у сфері захисту критичної інфраструктури, функціональні органи у сфері захисту критичної інфраструктури, Адміністрація Держспецзв’язку затверджено відповідні програми навчання
4) визначити структурний підрозділ з утворених раніше, відповідальний за здійснення заходів з питань захисту критичної інфраструктури IV квартал 2023 р. обласні держадміністрації (обласні військові адміністрації) визначено відповідальний підрозділ
14. Запровадження механізму державної підтримки здійснення заходів щодо підвищення стійкості населення у ситуаціях порушення функціонування критичної інфраструктури 1) створення системи оповіщення населення та суб’єктів господарювання про інциденти та кризові ситуації на об’єктах критичної інфраструктури -"- обласні держадміністрації (обласні військові адміністрації), оператори критичної інфраструктури (за згодою),
секторальні органи у сфері захисту критичної інфраструктури,
функціональні органи у сфері захисту критичної інфраструктури
створено відповідну систему оповіщення
Стратегічна ціль 5. Налагодження міжнародної співпраці
Взаємодія національної системи захисту критичної інфраструктури з міжнародними системами
15. Взаємодія національної системи захисту критичної інфраструктури з відповідними міжнародними системами, насамперед європейськими та євроатлантичними 1) співробітництво у сфері захисту критичної інфраструктури з іноземними державами, їх правоохоронними органами і спеціальними службами, а також з міжнародними організаціями, які здійснюють боротьбу з міжнародною злочинністю та тероризмом постійно суб’єкти національної системи захисту критичної інфраструктури (у межах своїх повноважень) укладено угоди (меморандуми) про співробітництво
2) розвиток міжнародної співпраці з питань безпеки і стійкості критичної інфраструктури постійно суб’єкти національної системи захисту критичної інфраструктури (у межах своїх повноважень) укладено угоди (меморандуми) про співробітництво
3) участь у здійсненні спільних заходів із забезпечення захисту критичної інфраструктури, зокрема у проведенні спільних навчань суб’єктів сектору безпеки і оборони в рамках здійснення заходів колективної оборони з дотриманням вимог законів України -"- суб’єкти національної системи захисту критичної інфраструктури взято участь у здійсненні відповідних заходів

................
Перейти до повного тексту