- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Розпорядження
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
від 16 червня 2021 р. № 656-р Київ |
Про схвалення Державної програми з безпеки польотів
Схвалити Державну програму з безпеки польотів, що додається.
Прем'єр-міністр України |
Д.ШМИГАЛЬ |
СХВАЛЕНО
розпорядженням Кабінету Міністрів України
від 16 червня 2021 р. № 656-р
ДЕРЖАВНА ПРОГРАМА
з безпеки польотів
Загальні положення
Цивільна авіація є невід’ємною частиною економіки та суспільства, що інтегрована в транспортну систему України. Забезпечення безпеки польотів є пріоритетом діяльності авіаційного транспорту і невід’ємною складовою національної безпеки.
Україна як держава, що приєдналася до
Конвенції про міжнародну цивільну авіацію (далі - Конвенція), несе відповідальність за виконання міжнародних зобов’язань, що випливають з Конвенції, в тому числі впровадження Державної програми з безпеки польотів (далі - Програма), що є цілісною основою ефективного та результативного управління безпекою польотів.
В основі управління безпекою польотів лежить системний підхід до виявлення і усунення небезпечних факторів та здійснення контролю за ризиками для забезпечення безпеки польотів з метою мінімізації людських втрат, матеріальних, фінансових, екологічних та соціальних збитків.
Поетапне виконання Програми дасть змогу забезпечити на належному рівні безпеку польотів кожним суб’єктом авіаційної діяльності.
Терміни у Програмі застосовуються у значенні, наведеному в додатку 19 до
Конвенції .
Державна політика та цілі у сфері забезпечення безпеки польотів
Система державного регулювання безпеки польотів ґрунтується на взаємодії між державними органами та суб’єктами авіаційної діяльності.
Реалізація ефективної системи управління безпекою польотів на державному рівні шляхом впровадження положень Європейського регіонального плану з безпеки польотів та відповідно до положень IКAO Doc 10131 Керівництво з розробки регіональних та національних планів забезпечення безпеки польотів дасть змогу:
забезпечити впровадження інноваційних технологій;
встановити національну політику та правила відповідно до SARPs ІКАО та законодавства ЄС;
забезпечити сприяння безпеці польотів, що базується на оцінці рівня ризику, пов’язаного з виконанням авіаційних робіт;
підвищити ефективність розслідування авіаційних подій та інцидентів;
заохочувати суб’єктів авіаційної діяльності до збору, аналізу, захисту та обміну інформацією;
контролювати рівень ефективності авіаційної системи з безпеки польотів;
впроваджувати практику постійного підвищення рівня культури в галузі цивільної авіації.
Управління факторами ризику для безпеки польотів на державному рівні
Україна має високий рівень безпеки польотів та авіаційної безпеки. Для підвищення рівня безпеки в умовах сучасних викликів необхідний системний і всеосяжний підхід до управління ризиками для безпеки польотів.
Системне управління безпекою польотів базується на ризиках і прогнозованості, що поєднує елементи менеджменту якості та управління ризиками в інтегровану систему, та допомагає суб’єктам авіаційної діяльності:
виявляти загрози та пов’язані з ними ризики, які впливають на всю організацію;
контролювати, спостерігати, повідомляти та переглядати такі ризики;
забезпечувати якість продукції та послуг, дотримуючись стандартів;
постійно вдосконалювати продукти та послуги.
Встановлення, підтримання та вдосконалення системи управління безпекою польотів є обов’язковим для більшості суб’єктів авіаційної діяльності.
Перехід до системи управління безпекою польотів зміщує акцент від політики дотримання правил до політики дотримання вимог безпеки управління ризиками.
Зобов’язання щодо системи управління безпекою польотів
Впровадження системи управління безпекою польотів є обов’язковим для таких суб’єктів авіаційної діяльності:
навчальних організацій, що схильні до впливу ризиків безпеці польотів, пов’язаних з виконанням польотів повітряних суден в ході надання ними своїх послуг, визначених у додатку 1 до
Конвенції ;
експлуатантів літаків або вертольотів, що мають дозвіл на виконання міжнародних комерційних авіаперевезень відповідно до частини першої або розділу II частини третьої додатка 6 до
Конвенції;
схвалених організацій з технічного обслуговування, що надають послуги експлуатантам літаків або вертольотів, які виконують міжнародні комерційні авіаперевезення відповідно до частини першої або розділу II частини третьої додатка 6 до
Конвенції;
організацій розробника та виробника, що відповідають за типову конструкцію, виготовлення повітряних суден, двигунів або повітряних гвинтів згідно з додатком 8 до
Конвенції ;
постачальників послуг з обслуговування повітряного руху згідно з додатком 11 до
Конвенції ;
експлуатантів сертифікованих аеродромів згідно з додатком 14 до
Конвенції .
................Перейти до повного тексту