- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Розпорядження
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
від 17 березня 2021 р. № 254-р Київ |
Деякі питання оптимізації мережі та функціонування центрів надання адміністративних послуг
1. Затвердити такі, що додаються:
план заходів щодо утворення центрів надання адміністративних послуг міськими, селищними радами, що здійснюють свої повноваження у населених пунктах - адміністративних центрах районів (станом на 1 січня 2020 р.), та ліквідації центрів надання адміністративних послуг, утворених при районних державних адміністраціях (далі - план заходів);
методичні рекомендації щодо утворення центрів надання адміністративних послуг міськими, селищними радами, що здійснюють свої повноваження в населених пунктах - адміністративних центрах районів (станом на 1 січня 2020 р.), та ліквідації центрів надання адміністративних послуг, утворених при районних державних адміністраціях (далі - методичні рекомендації).
2. Обласним разом з районними державними адміністраціями за участю органів місцевого самоврядування, а також центральним органам виконавчої влади забезпечити:
виконання плану заходів з урахуванням методичних рекомендацій;
подання щокварталу до 5 числа наступного місяця Міністерству цифрової трансформації інформації про стан виконання плану заходів для її узагальнення та подання до 15 числа Кабінетові Міністрів України.
3. Рекомендувати органам місцевого самоврядування забезпечити виконання плану заходів з урахуванням методичних рекомендацій.
Прем'єр-міністр України |
Д.ШМИГАЛЬ |
ЗАТВЕРДЖЕНО
розпорядженням Кабінету Міністрів України
від 17 березня 2021 р. № 254-р
ПЛАН
заходів щодо утворення центрів надання адміністративних послуг міськими, селищними радами, що здійснюють свої повноваження у населених пунктах - адміністративних центрах районів (станом на 1 січня 2020 р.), та ліквідації центрів надання адміністративних послуг, утворених при районних державних адміністраціях
1. Забезпечити утворення або роботу утворених спільних робочих груп при міських, селищних радах, що здійснюють свої повноваження в населених пунктах - адміністративних центрах районів (станом на 1 січня 2020 р.) (далі - міська, селищна ради), та райдержадміністраціях з питань утворення центрів надання адміністративних послуг міськими, селищними радами (далі - центри органів місцевого самоврядування) та ліквідації центрів надання адміністративних послуг, утворених при райдержадміністраціях (далі - центри райдержадміністрацій), з метою сприяння розвитку системи надання адміністративних послуг територіальним громадам.
|
Обласні, районні держадміністрації, органи місцевого самоврядування (за згодою). Квітень 2021 року. |
2. Опрацювати питання щодо створення та функціонування центрів органів місцевого самоврядування, спроможності та готовності забезпечити надання адміністративних послуг в обсягах та у спосіб, передбачений Законом України
"Про адміністративні послуги" , на територіях відповідних територіальних громад у разі прийняття відповідних рішень органами місцевого самоврядування.
|
Обласні, районні держадміністрації, органи місцевого самоврядування (за згодою). Квітень - травень 2021 року. |
3. Забезпечити підготовку та прийняти необхідних для утворення та функціонування центру органу місцевого самоврядування рішень міської, селищної ради (про його утворення, затвердження положення про центр органу місцевого самоврядування та його регламенту, переліку адміністративних послуг, які будуть надаватися, внесення змін до структури та загальної чисельності виконавчих органів міської, селищної ради) та рішення райдержадміністрації про ліквідацію центру райдержадміністрації.
|
Обласні, районні держадміністрації, органи місцевого самоврядування (за згодою). Квітень - грудень 2021 року. |
4. Забезпечити фінансування центрів райдержадміністрацій до початку роботи центрів органів місцевого самоврядування, але не пізніше 31 грудня 2021 року.
|
Облдержадміністрації. Протягом 2021 року. |
5. Опрацювати питання щодо передачі з державної власності чи спільної власності територіальних громад району в комунальну власність відповідних селищних, міських територіальних громад об’єктів нерухомого та рухомого майна центрів райдержадміністрацій, що ліквідуються.
|
Обласні, районні держадміністрації, органи місцевого самоврядування (за згодою). Квітень - травень 2021 року. |
6. Узагальнити у розрізі областей узгоджені в установленому Законом України
"Про передачу об’єктів права державної та комунальної власності" порядку переліки майна центрів райдержадміністрацій, що передається у власність відповідних селищних, міських територіальних громад, та подати їх до Мінекономіки разом з відповідною документацією.
|
Обласні, районні держадміністрації, Мінекономіки, Фонд державного майна, Мінцифри, органи місцевого самоврядування (за згодою). Квітень - червень 2021 року. |
7. Подати в установленому порядку на розгляд Кабінету Міністрів України узгоджені проекти актів щодо передачі майна центрів райдержадміністрацій, що потребує рішення Кабінету Міністрів України, у розрізі областей.
|
Мінекономіки, Мінфін, Фонд державного майна. Протягом місяця з дня надходження пропозицій від облдержадміністрацій. |
8. Вжити у разі потреби заходів до передачі із спільної власності територіальних громад району у власність відповідних селищних, міських територіальних громад об’єктів нерухомого та рухомого майна центрів райдержадміністрацій.
|
Обласні, районні держадміністрації, органи місцевого самоврядування (за згодою). Квітень - червень 2021 року. |
9. Вжити у разі потреби заходів до передачі з державної власності в комунальну власність відповідних селищних, міських територіальних громад об’єктів нерухомого та рухомого майна центрів райдержадміністрацій.
|
Обласні, районні держадміністрації, органи місцевого самоврядування (за згодою), Мінекономіки. Квітень - грудень 2021 року. |
10. Опрацювати питання щодо надання фінансової підтримки з державного бюджету на розвиток мережі центрів надання адміністративних послуг насамперед селищним, міським територіальним громадам, які не мають таких центрів.
|
Мінцифри, Мінфін. Квітень - грудень 2021 року. |
11. Здійснити заходи щодо забезпечення початку роботи центру органу місцевого самоврядування, зокрема реєстрації утворення юридичної особи, у разі потреби виготовлення печаток та штампів, укладення договорів (прийняття узгоджених рішень) із суб’єктами надання адміністративних послуг, держателями (адміністраторами) державних електронних інформаційних ресурсів та проведення навчання працівників центру щодо взаємодії (роботи) із зазначеними суб’єктами (ресурсами), укладення договорів з надавачами супутніх послуг, затвердження інформаційних та технологічних карток адміністративних послуг, які надаватимуться центром органу місцевого самоврядування, у разі прийняття відповідних рішень органами місцевого самоврядування.
|
Обласні, районні держадміністрації, органи місцевого самоврядування (за згодою). Квітень - грудень 2021 року. |
12. У разі досягнення згоди щодо переведення державних службовців з посад адміністраторів центрів райдержадміністрацій, що ліквідуються, на такі самі посади в органах місцевого самоврядування забезпечити їх переведення без проведення конкурсу та з урахуванням положень Законів України
"Про державну службу" та
"Про службу в органах місцевого самоврядування".
|
Обласні, районні держадміністрації, органи місцевого самоврядування (за згодою). Квітень - грудень 2021 року. |
13. Забезпечити надання методичної допомоги та координацію здійснення міськими, селищними радами заходів з утворення центрів органів місцевого самоврядування та ліквідації центрів райдержадміністрацій.
|
Мінцифри, облдержадміністрації. Квітень - грудень 2021 року. |
14. Забезпечити оприлюднення інформації про здійснення заходів щодо утворення центрів органів місцевого самоврядування та ліквідації центрів райдержадміністрацій на офіційних веб-сайтах зазначених органів.
|
Обласні, районні держадміністрації, органи місцевого самоврядування (за згодою). Щомісяця протягом 2021 року. |
ЗАТВЕРДЖЕНО
розпорядженням Кабінету Міністрів України
від 17 березня 2021 р. № 254-р
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо утворення центрів надання адміністративних послуг міськими, селищними радами, що здійснюють свої повноваження в населених пунктах - адміністративних центрах районів (станом на 1 січня 2020 р.), та ліквідації центрів надання адміністративних послуг, утворених при районних державних адміністраціях
Загальна частина
1. Ці методичні рекомендації розроблені з метою забезпечення єдиного підходу щодо утворення центрів надання адміністративних послуг міськими, селищними радами, що здійснюють свої повноваження в населених пунктах - адміністративних центрах районів (станом на 1 січня 2020 р.) (далі - центри органів місцевого самоврядування), та ліквідації центрів надання адміністративних послуг, утворених при райдержадміністраціях (далі - центри райдержадміністрацій), чіткості та ефективності процесу формування мережі центрів органів місцевого самоврядування, зокрема щодо передачі з державної власності чи спільної власності територіальних громад району у власність відповідних селищних, міських територіальних громад об’єктів нерухомого та рухомого майна центрів райдержадміністрацій, які ліквідуються.
2. Основними завданнями щодо утворення центрів органів місцевого самоврядування та ліквідації центрів райдержадміністрацій є:
1) забезпечення доступності та безперервності надання адміністративних послуг територіальним громадам під час утворення центрів органами місцевого самоврядування та ліквідації центрів райдержадміністрацій;
2) здійснення соціально-правового захисту працівників центрів райдержадміністрацій у зв’язку з ліквідацією;
3) раціональне використання майна центрів райдержадміністрацій, які ліквідуються, для комплектування і облаштування центрів органів місцевого самоврядування, що утворюються.
Зазначені завдання досягаються, зокрема, за умови прийняття та вчинення органами місцевого самоврядування і райдержадміністраціями узгоджених рішень та дій.
Утворення центру органу місцевого самоврядування
3. Центр органу місцевого самоврядування утворюється міською, селищною радою.
4. Заходи з утворення центру органів місцевого самоврядування, зокрема, включають:
1) опрацювання питань щодо утворення та функціонування центру органу місцевого самоврядування;
2) підготовку та прийняття необхідних рішень;
3) організацію початку роботи центру органу місцевого самоврядування, його матеріально-технічного забезпечення з урахуванням вимог
Примірного регламенту центру надання адміністративних послуг, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 588 (Офіційний вісник України, 2013 р., № 66, ст. 2396).
5. З метою здійснення заходів щодо утворення та функціонування центру органу місцевого самоврядування рішенням міської, селищної ради утворюється спільна робоча група, до складу якої включаються відповідні фахівці органів місцевого самоврядування (зокрема, представники органів місцевого самоврядування району, якщо планується передача майна спільної власності територіальних громад району), райдержадміністрації, представники суб’єктів надання адміністративних послуг, а також з метою забезпечення інтересів різних суспільних груп населення (насамперед вразливих) - представники громадськості та експерти.
Керівником спільної робочої групи призначається посадова особа на рівні не нижче заступника міського, селищного голови.
Забезпечення діяльності спільної робочої групи покладається на апарат міської, селищної ради або її виконавчий комітет.
6. Спільна робоча група вивчає, зокрема, такі питання:
1) загальну характеристику території, яка буде обслуговуватися центром органу місцевого самоврядування (зокрема, кількість населення, кількість населених пунктів, стан транспортної та іншої інфраструктури);
2) місце розташування центру органу місцевого самоврядування.
Насамперед розглядається питання щодо можливості розташування центру органу місцевого самоврядування у будівлі, приміщеннях центру райдержадміністрації, який ліквідується. В іншому випадку вибір місця розташування центру органу місцевого самоврядування здійснюється з урахуванням вимог
Примірного регламенту центру надання адміністративних послуг, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 588;
3) територіальну доступність центру органу місцевого самоврядування.
Територіальна доступність визначається відповідно до частини четвертої статті
12 Закону України
"Про адміністративні послуги" . Зокрема, аналізуються питання щодо необхідності утворення територіальних підрозділів центру органу місцевого самоврядування та віддалених, зокрема пересувних, робочих місць адміністраторів (далі - територіальний підрозділ, віддалене робоче місце) та місця їх розташування в разі утворення;
4) перелік послуг, які надаватимуться у центрі органу місцевого самоврядування, територіальному підрозділі, віддаленому робочому місці.
Визначається потреба населення (з урахуванням його вікової та соціально-демографічної структури, наявності осіб з інвалідністю) за видами послуг.
Перелік послуг повинен обов’язково включати:
адміністративні послуги, суб’єктом надання яких є міська, селищна рада (її виконавчі органи або посадові особи);
адміністративні послуги органів виконавчої влади та адміністративні послуги, що надаються органами місцевого самоврядування у порядку виконання делегованих повноважень відповідно до затвердженого Кабінетом Міністрів України на виконання частини сьомої статті
12 Закону України
"Про адміністративні послуги" переліку.
Інші адміністративні послуги включаються до переліку послуг за рішенням міської, селищної ради, що утворила центр органу місцевого самоврядування, з урахуванням визначених потреб населення у послугах;
5) графік роботи центру органу місцевого самоврядування, територіального підрозділу, віддаленого робочого місця;
6) кількість працівників, у тому числі адміністраторів, у центрі органу місцевого самоврядування, територіальному підрозділі, віддаленому робочому місці;
7) кількість працівників центру райдержадміністрації, який ліквідується, що виявили бажання працювати у центрі органу місцевого самоврядування, територіальному підрозділі, віддаленому робочому місці, що утворюється;
8) перелік нерухомого майна органу місцевого самоврядування, що може використовуватися для утворення та функціонування центру органу місцевого самоврядування, територіального підрозділу, віддаленого робочого місця.
Визначаються земельна ділянка, будівля, приміщення для розміщення центру органу місцевого самоврядування, територіального підрозділу, віддаленого робочого місця. З’ясовується цільове призначення, право власності/користування, наявність необхідної документації, можливі обмеження щодо користування зазначеним майном;
9) перелік рухомого майна органу місцевого самоврядування, що може використовуватися для утворення та функціонування центру органу місцевого самоврядування, територіального підрозділу, віддаленого робочого місця.
Визначаються предмети облаштування, обладнання, програмні та технічні засоби, які необхідні для функціонування центру органу місцевого самоврядування, територіального підрозділу, віддаленого робочого місця. З’ясовується цільове призначення, право власності/користування, наявність необхідної документації, можливі обмеження щодо користування зазначеним майном;
10) перелік нерухомого та рухомого майна державної власності та спільної власності територіальних громад району, яке доцільно передати у власність відповідної селищної, міської територіальної громади для забезпечення функціонування центру органу місцевого самоврядування, який утворюється на її території.
Насамперед розглядається питання щодо доцільності передачі майна, що використовується центром райдержадміністрації, який ліквідується.
Міська, селищна територіальна громада, на території якої функціонує центр райдержадміністрації, за її ініціативою має пріоритетне право на отримання у комунальну власність або в оренду (користування) майна центру райдержадміністрації для забезпечення функціонування центру органу місцевого самоврядування;
11) витрати місцевого бюджету на утримання центру органу місцевого самоврядування, територіального підрозділу, віддаленого робочого місця;
12) порядок приймання від центру райдержадміністрації, який ліквідується, справ щодо адміністративних послуг, надання яких не завершено на дату прийняття рішення про ліквідацію центру райдержадміністрації (далі - момент ліквідації);
13) інші питання щодо утворення та функціонування центру органу місцевого самоврядування.
7. За результатами вивчення питань щодо утворення та функціонування центру органу місцевого самоврядування готуються проекти рішень міської, селищної ради про:
1) утворення центру органу місцевого самоврядування.
У рішенні, зокрема, зазначаються організаційно-правова форма центру органу місцевого самоврядування (постійно діючий робочий орган або виконавчий орган), строки утворення та початок роботи, посадова особа, відповідальна за координацію роботи з утворення центру органу місцевого самоврядування, а також у разі потреби питання щодо фінансування та забезпечення майном, приймання від центру райдержадміністрації, який ліквідується, справ щодо адміністративних послуг, надання яких не завершено на момент ліквідації;
2) внесення змін до структури та загальної чисельності виконавчих органів міської, селищної ради;
3) затвердження:
................Перейти до повного тексту