Найменування заходу |
Відповідальні за виконання |
Строк виконання |
Очікувані результати |
Забезпечення рівного доступу учнів до вивчення математики |
1. Створення безоплатного математичного онлайн-ресурсу та розроблення відповідного контенту для учнів та вчителів математики |
МОН |
квітень 2021 р. |
вчителі математики використовують матеріали онлайн-курсу під час підготовки та проведення уроків математики учні мають можливість самостійного опрацювання тем з математики батьки можуть розвивати власну математичну компетентність та надавати підтримку дітям у вивченні математики |
2. Запровадження індивідуальних занять для учнів, які потребують додаткової підтримки в опануванні математики |
-"- |
2021 рік |
учні отримують додаткову підтримку у формуванні їх математичної компетентності та мають можливість вивчати математику відповідно до їх індивідуальної траєкторії розвитку |
3. Збільшення навчальних годин для математичної освітньої галузі в державному стандарті базової середньої освіти |
МОН |
серпень 2020 р. |
учні мають більше часу для опанування нової теми, а вчителі можуть більш ефективно оцінювати сформованість математичної грамотності учнів на кожному етапі освітньої програми |
4. Забезпечення впровадження навчальних курсів "Логіка", "Математична логіка" у межах варіативної складової навчальних планів 1-11 класів закладів загальної середньої освіти |
МОН обласні та Київська міська держадміністрації |
2020/21 навчальний рік |
учні закладів освіти різних типів мають можливість розвитку логічного мислення як складової їх математичної компетентності |
5. Розроблення методичних рекомендацій та практичного інструментарію щодо використання міжпредметних зв’язків математики з іншими навчальними предметами |
МОН |
квітень 2021 р. |
учні усвідомлюють роль математики як практичного інструменту у розв’язанні завдань з різних сфер життя та галузей науки |
Застосування сучасних технологій навчання математики |
6. Організація майстер-класів для батьків та тренінгових сесій для педагогів щодо механізмів розвитку математичної компетентності у рамках Всеукраїнського фестивалю гри, навчання та натхнення Play Fest |
МОН |
червень 2020 р.; квітень - травень 2021 р. |
батьки та педагоги усвідомлять освітній потенціал ігрової діяльності для формування математичних компетентностей та набудуть практичних умінь щодо застосування ігрових та діяльнісних методів навчання математики |
7. Організація літніх "математичних шкіл" для професійного зростання та формування професійної спільноти вчителів |
МОН |
червень - серпень 2021 р. |
вчителі математики опанують діяльнісний підхід до формування математичних компетентностей учнів на базі шкіл утворено математичні гуртки |
8. Організація проведення: |
|
|
|
1) математичних квестів, майстер-класів, семінарів, тренінгів для вчителів математики |
МОН обласні та Київська міська держадміністрації |
2021 рік |
вчителі математики оволодіють практичним інструментарієм навчання учнів математики в ігровій формі |
2) тренінгів для вчителів початкових класів та вихователів закладів дошкільної освіти із застосування легоматематики в освітньому процесі |
МОН |
2020/21 навчальний рік |
вчителі математики та вихователі закладів дошкільної освіти набувають практичних умінь щодо застосування легоматематики в освітньому процесі |
9. Розроблення модулів та спецкурсів із запровадження ігрових та діяльнісних методів навчання у підготовку вчителів початкової школи та вихователів у закладах вищої освіти |
МОН заклади вищої освіти (за згодою) |
2020 рік |
випускники закладів вищої освіти володіють ігровими та діяльнісними методами навчання математики дітей дошкільного та молодшого шкільного віку |
Удосконалення ресурсного забезпечення освітнього процесу |
10. Оснащення закладів загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти, що забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти, обладнанням для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій |
МОН обласні та Київська міська держадміністрації |
2020 рік |
оснащення закладів загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти, що забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти, сучасним обладнанням для вивчення математики в закладах загальної середньої освіти |
11. Створення освітніх майданчиків для вивчення математики на базі публічних бібліотек та інших просторів |
МКІП МОН обласні та Київська міська держадміністрації |
2020/21 навчальний рік |
діти шкільного віку залучені до різних видів активності щодо вивчення математики на базі освітніх майданчиків публічних бібліотек та інших просторів |
12. Створення каталогу освітніх ресурсів з вивчення математики |
МОН |
-"- |
створено окремий блок на безоплатному математичному онлайн-ресурсі, в якому систематизовано математичні симулятори, ресурси для дистанційного вивчення математики, підготовки до зовнішнього незалежного оцінювання тощо |
13. Розширення мережі математичних гуртків у закладах загальної середньої та позашкільної освіти |
МОН обласні та Київська міська держадміністрації |
-"- |
учні розширюють уявлення про застосування математики в різних сферах діяльності, отримують можливість розвитку математичної компетентності у позаурочній та позашкільній діяльності |
Підвищення мотивації школярів до вивчення математики та її застосування в житті |
14. Організація проведення літніх "математичних шкіл" для учнів |
МОН |
червень - серпень 2021 р. |
учні отримують можливість ознайомитися з іншими підходами і практиками у навчанні, знайти нові джерела для мотивації у вивченні математики |
15. Організація конкурсу командних головоломок для школярів |
МОН обласні та Київська міська держадміністрації |
2020 рік |
учні заінтересовані новим видом діяльності, який сприяє розвитку їх логічного мислення |
16. Сприяння організації просвітницької роботи та популяризації іміджу спеціальностей, оволодіння якими потребує здобуття математичної освіти |
-"- |
2020/21 навчальний рік |
учні отримують інформацію про застосування математики у різних сферах професійної діяльності учні професійно орієнтовані |
17. Запровадження обов’язкової державної підсумкової атестації (у формі зовнішнього незалежного оцінювання) з математики для здобувачів повної загальної середньої освіти |
МОН |
травень 2021 р. |
учні / студенти / слухачі отримають можливість справедливого, неупередженого, об’єктивного, незалежного, недискримінаційного та доброчесного оцінювання результатів навчання з математики, здобутих незалежно від виду та форми здобуття освіти |
Популяризація математичної освіти |
18. Відкриття Музею науки |
МОН |
листопад 2021 р. |
створено інтерактивний навчальний простір за прикладами найкращих музеїв математики світу, де можна відчути важливість та значущість математики в житті людини |
19. Сприяння проведенню флешмобу "Математика в житті" |
МОН обласні та Київська міська держадміністрації |
1 вересня 2020 р. |
учасники освітнього процесу різного віку залучені до співучасті у загальному русі щодо проведення Року математичної освіти |
20. Сприяння впровадженню математичного контенту в тематику літніх дитячих таборів |
Мінсоцполітики МОН |
червень - серпень 2021 р. |
учні різного віку цікавляться математикою та розуміють її зв’язки із різними сферами життя людини, наукою та технікою |
21. Організація створення серії мотивуючих відеороликів за участю відомих осіб з прикладами практичного застосування математики у професії та житті людини |
МОН МКІП |
2021 рік |
зростання мотивації дітей та дорослих щодо вивчення математики привернення уваги дітей та дорослих до ролі математики у суспільному житті та розвитку суспільства в цілому |
22. Організація математичних хаб-просторів (осередків, клубів) на базі закладів вищої освіти, що мають факультети (інститути) з підготовки вчителів |
МОН заклади вищої освіти (за згодою) |
2020/21 навчальний рік |
майбутні вчителі математики та інших навчальних предметів розширюють уявлення щодо потенціалу математики для розв’язання соціальних та наукових проблем |