1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Розпорядження


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
від 8 травня 2019 р. № 293-р
Київ
Про схвалення Концепції розвитку міжнародного аеропорту "Бориспіль" на період до 2045 року
1. Схвалити Концепцію розвитку міжнародного аеропорту "Бориспіль" на період до 2045 року, що додається.
2. Центральним та місцевим органам виконавчої влади за участю органів місцевого самоврядування в межах своїх повноважень забезпечити:
врахування положень Концепції, схваленої цим розпорядженням, під час погодження та затвердження містобудівної документації;
формування, а у разі потреби вилучення та/або викуп земельних ділянок для суспільних потреб та надання державному підприємству "Міжнародний аеропорт "Бориспіль" відповідних земельних ділянок, необхідних для реалізації положень зазначеної Концепції.
3. Визнати такими, що втратили чинність:
розпорядження Кабінету Міністрів України від 11 січня 2007 р. № 5 "Про схвалення Концепції Державної програми розвитку міжнародного аеропорту "Бориспіль" на період до 2020 року" (Офіційний вісник України, 2007 р., № 2, ст. 75);
розпорядження Кабінету Міністрів України від 11 серпня 2010 р. № 1635 "Про внесення змін до розпорядження Кабінету Міністрів України від 11 січня 2007 р. № 5" (Офіційний вісник України, 2010 р., № 61, ст. 2131).
Прем'єр-міністр України В.ГРОЙСМАН
Інд. 21
СХВАЛЕНО
розпорядженням Кабінету Міністрів України
від 8 травня 2019 р. № 293-р
КОНЦЕПЦІЯ
розвитку міжнародного аеропорту "Бориспіль" на період до 2045 року
Загальна частина
Протягом останніх років повітряний транспорт та пов’язана з ним інфраструктура справляють значний вплив на розвиток національної економіки в цілому.
Міжнародний аеропорт "Бориспіль" (далі - Аеропорт) є одним з найважливіших економічних активів України, найбільшим міжнародним аеропортом, який забезпечує близько 60 відсотків всіх авіаційних пасажирських перевезень країни та є базою для провідних українських авіакомпаній.
Завдяки зручному географічному розташуванню Аеропорт має всі передумови для того, щоб вести боротьбу за позицію провідного міжнародного вузлового аеропорту, який забезпечує трансферне обслуговування пасажирів в регіоні. Економіко-географічне положення України сприяє розвитку її авіаційного потенціалу та інтеграції у європейську та світову транспортні системи.
Світовий досвід переконує, що стати вузловим аеропортом будь-який аеропорт може лише діючи разом з авіакомпаніями, які мають розгалужену мережу маршрутів. Поєднання зусиль авіакомпанії та аеропорту створює спільний продукт (авіаперевезення), який є конкурентоспроможним за критерієм ціна-якість.
Аеропорт є єдиним в Україні міжнародним вузловим аеропортом і з часом втратить цю позицію, якщо не зможе розвивати свою інфраструктуру, щоб обслуговувати збільшену кількість пасажирських і вантажних перевезень, та не зможе генерувати додаткову пропускну спроможність системи злітно-посадкових смуг та термінального комплексу.
На сьогодні Аеропорт використовує дві злітно-посадкові смуги та пасажирські термінали, що обслуговують більше 12 млн. пасажирів на рік.
Проблема, яка потребує розв’язання
Авіаційний транспорт - одна з найважливіших галузей національної економіки, ефективне функціонування якої є необхідною умовою для зростання та розвитку економіки, її структурних перетворень, задоволення суспільних потреб в перевезеннях та забезпечення захисту економічних інтересів України.
Відповідно до аналізу попиту та розрахунків, проведених провідною консалтинговою компанією Airport Consulting Vienna GmbH, прогнозується, що у 2045 році Аеропорт буде обслуговувати близько 54 млн. пасажирів на рік.
Відсутність концепції розвитку Аеропорту, що відповідала б сучасним вимогам і очікуваним обсягам перевезень разом з розвитком іноземних аеропортів-конкурентів, призведе до втрати Аеропортом своїх позицій та обсягів авіаперевезень.
Для поетапного розв’язання зазначеної проблеми необхідно схвалити Концепцію розвитку міжнародного аеропорту "Бориспіль" на період до 2045 року.
Мета і строки реалізації Концепції
Метою Концепції є:
забезпечення сталого розвитку Аеропорту як міжнародного вузлового аеропорту;
підвищення рівня безпеки польотів та авіаційної безпеки;
підвищення рівня обслуговування пасажирів;
створення сприятливого інвестиційного клімату для забезпечення розвитку інфраструктури Аеропорту, в тому числі для мінімізації використання державних коштів;
подолання зростаючої конкуренції з боку європейських аеропортів, посилення статусу міжнародного вузлового аеропорту;
врахування можливості обслуговування низькобюджетних авіакомпаній в зоні покриття Аеропорту;
розмежування пасажиро- та вантажопотоків, що прямують в Аеропорт і з Аеропорту;
забезпечення можливості будівництва підземної залізничної колії до центрального термінала Аеропорту.
Реалізація Концепції запланована на період до 2045 року і складається із етапів, кожен з яких визначається обсягом прогнозованих авіаперевезень.
Передбачається поділ території Аеропорту та прилеглої до неї території на:
льотну зону (аеродром);
зону пасажирських терміналів;
зону вантажних терміналів та технічного обслуговування повітряних суден;
зону розвитку бізнес-авіації та державного підприємства "Зал офіційних делегацій";
промислово-складську зону;
зону для розвитку інфраструктури обслуговування Аеропорту;
зону розвитку комерційної інфраструктури (готелі, бізнес-центри, офіси та парковки).
Розташування зазначених зон наведено у плані розподілу території на функціональні зони, що додається (додаток 1).
Етапи і способи розв’язання проблеми
Для досягнення мети Концепції передбачається:
на першому етапі (15 млн. пасажирів на рік, орієнтовно 2019-2021 роки):
реконструкція злітно-посадкової смуги № 2 (ЗПС 18R/36L);
подовження галереї термінала "D" на південь;
розширення перону термінала "D" на південь;

................
Перейти до повного тексту