1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Розпорядження


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
від 7 листопада 2018 р. № 825-р
Київ
Про схвалення Концепції створення загальнодержавної автоматизованої системи "Відкрите довкілля"
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 1065 від 04.12.2019 № 826 від 09.09.2020 )
1. Схвалити Концепцію створення загальнодержавної автоматизованої системи "Відкрите довкілля", що додається.
2. Міністерству захисту довкілля та природних ресурсів разом з іншими заінтересованими центральними органами виконавчої влади розробити та в установленому порядку подати у тримісячний строк Кабінетові Міністрів України план заходів з реалізації Концепції, схваленої цим розпорядженням.
( Пункт 2 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 1065 від 04.12.2019, № 826 від 09.09.2020 )
Прем'єр-міністр України В.ГРОЙСМАН
Інд. 75
СХВАЛЕНО
розпорядженням Кабінету Міністрів України
від 7 листопада 2018 р. № 825-р
КОНЦЕПЦІЯ
створення загальнодержавної автоматизованої системи "Відкрите довкілля"
Проблеми, які потребують розв’язання
Розвиток телекомунікаційних технологій, глобальних інформаційних мереж та автоматизація технологій отримання, обробки, представлення візуалізації даних спричинили високий рівень очікувань громадян на доступ до екологічної інформації про стан навколишнього природного середовища, існуючі екологічні ризики/загрози для безпечної життєдіяльності, екологічну перспективу в електронному вигляді, вимогу модернізації державного управління, прозорості та відкритості діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування у сфері охорони навколишнього природного середовища, у тому числі раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, впровадження сучасних електронних форм взаємодії та залучення громадян до прийняття управлінських рішень.
Сучасні проблеми із забезпеченням надання вільного доступу до екологічної інформації про стан навколишнього природного середовища в електронному вигляді спричинені:
нездатністю/низькою спроможністю державного управління для запобігання надзвичайним ситуаціям техногенного та природного характеру, недостатньою оперативністю системи державного кризового реагування;
невизначеністю інформаційних потреб державного управління у сфері охорони навколишнього природного середовища, зокрема раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, які могли б стати стратегічною основою формування програм моніторингу навколишнього природного середовища як основи генерування екологічних даних та інформації;
відсутністю загальнодержавної природоохоронної інформаційно-телекомунікаційної інфраструктури органів державної влади та органів місцевого самоврядування для виконання їх повноважень та акумуляції інформації у сфері охорони навколишнього природного середовища, в тому числі раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів;
недостатньо чітким розподілом повноважень, низьким рівнем координації дій та інституційної спроможності органів державної влади та органів місцевого самоврядування у збиранні, накопиченні та обміні екологічною інформацією, внаслідок чого існують автономні та неуніфіковані за структурою реєстри/бази даних, наявне дублювання функцій, нераціональне використання коштів державного бюджету на збирання та накопичення однотипної інформації про стан навколишнього природного середовища;
наявністю значної кількості несистематизованої та непереведеної у цифровий формат екологічної інформації про стан навколишнього природного середовища на паперових носіях;
необхідністю приведення нормативно-правових актів з питань надання, збирання, звітності, експертного аналізу, накопичення, обміну та розпоряджання інформацією про стан навколишнього природного середовища у відповідність з європейськими вимогами;
відсутністю комплексного підходу та механізму автоматизованої інтегральної оцінки даних про суб’єкт господарювання, який використовує природні ресурси та спричиняє вплив на навколишнє природне середовище;
необхідністю впровадження ефективного превентивного механізму запобігання та протидії корупції, зменшення впливу корупціогенних ризиків і посилення громадського контролю за діяльністю органів державної влади та органів місцевого самоврядування у сфері охорони навколишнього природного середовища, в тому числі раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.
Мета і строки реалізації Концепції
Мета створення загальнодержавної автоматизованої системи "Відкрите довкілля" (далі - система "Відкрите довкілля") - управління екологічною інформацією у сфері охорони навколишнього природного середовища, зокрема раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів відповідно до європейських стандартів і вимог для забезпечення дотримання екологічних прав громадян і забезпечення надання вільного доступу до екологічної інформації про стан навколишнього природного середовища, екологічні ризики/загрози для безпечної життєдіяльності, екологічну перспективу із застосуванням телекомунікаційних технологій та глобальних інформаційних мереж досягається за такими напрямами:
впровадження механізму електронного урядування, інформатизації органів державної влади та органів місцевого самоврядування у сфері охорони навколишнього природного середовища, в тому числі раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів;
модернізація державного управління та цифровізація управлінської діяльності, зокрема процесу надання адміністративних послуг;
публікація та візуалізація відкритих даних та іншої геопросторової екологічної інформації у форматах, доступних і зручних для користувачів.
Реалізацію Концепції передбачено здійснити протягом 2018-2020 років.
Шляхи і способи розв’язання проблеми
Основними шляхами розв’язання проблеми є:
удосконалення нормативно-правового, інституційного, організаційного та ресурсного забезпечення для створення системи "Відкрите довкілля" та її компонентів;
формування загальнодержавної інформаційно-телекомунікаційної інфраструктури органів державної влади та органів місцевого самоврядування у сфері охорони навколишнього природного середовища, зокрема раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, яка забезпечить безперебійну роботу системи "Відкрите довкілля";
створення компонентів системи "Відкрите довкілля" у процесі модернізації державного управління та впровадження механізму електронного урядування у сфері охорони навколишнього природного середовища, в тому числі раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів;
дослідна експлуатація та тестування компонентів системи "Відкрите довкілля" з метою її впровадження в експлуатацію в цілому.
Удосконалення нормативно-правового, інституційного, організаційного та ресурсного забезпечення створення системи "Відкрите довкілля" та її структурних компонентів передбачено здійснити такими способами:
ефективний розподіл повноважень і встановлення дієвого механізму координації органів державної влади та органів місцевого самоврядування відповідно до їх компетенції з питань створення, наповнення, впровадження, забезпечення функціонування та адміністрування системи "Відкрите довкілля";
нормативно-правове регулювання, а саме:
- процедура звітності суб’єктів господарювання, які використовують природні ресурси та спричиняють вплив на навколишнє природне середовище;
- конфіденційність даних відповідно до положень Протоколу про реєстри викидів та перенесення забруднювачів, ратифікованого Законом України від 3 лютого 2016 р. № 980-VIII;

................
Перейти до повного тексту