від 27 грудня 2017 р. № 983-р Київ |
Прем'єр-міністр України | В.ГРОЙСМАН |
Інд. 67 |
Найменування заходу | Відповідальні за виконання | Строк виконання | Індикатор виконання | |
Удосконалення законодавства у сфері захисту прав споживачів | ||||
1. | Забезпечення супроводження у Верховній Раді України проекту Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо захисту прав споживачів" (реєстраційний номер 5548) | Мінекономрозвитку | до прийняття Закону України | прийняття Закону України |
2. |
Забезпечення супроводження у Верховній Раді України проектів Законів України: Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення захисту прав споживачів фінансових послуг (реєстраційний номер 2456-д); Про страхування (реєстраційний номер 1797-1); Про обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів (реєстраційний номер 3670); Про Фонд гарантування страхових виплат за договорами страхування життя (реєстраційний номер 0958); Про фінансовий лізинг (реєстраційний номер 6395); Про кредитні спілки (реєстраційний номер 6405) |
Нацкомфінпослуг (за згодою) | до прийняття Законів України | прийняття Законів України |
3. |
Вжиття заходів до забезпечення проведення Європейською Комісією офіційного оцінювання відповідності Закону України "Про захист прав споживачів" відповідним актам законодавства ЄС |
Мінекономрозвитку МЗС |
2017-2018 роки | надіслання до Європейської Комісії в установленому порядку відповідного звернення |
4. |
Подання в установленому порядку на розгляд Кабінету Міністрів України за результатами офіційного оцінювання, проведеного Європейською Комісією, у разі потреби пропозицій щодо внесення змін до Закону України "Про захист прав споживачів" |
Мінекономрозвитку | 2018-2020 роки |
приведення Закону України "Про захист прав споживачів" у відповідність з відповідними актами законодавства ЄС у разі потреби |
5. |
Розроблення проекту закону щодо внесення змін до деяких законодавчих актів, у якому передбачити: імплементацію законодавчих актів Європейського Союзу у сфері захисту прав споживачів, зокрема директив, передбачених Угодою про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони; поширення дії Закону України "Про захист прав споживачів" на всі види продукції (харчової та нехарчової), послуг і робіт для споживачів; створення умов для ефективного досудового (альтернативного) врегулювання споживчих спорів; сприяння розвитку системи незалежних досліджень рівня якості та безпеки товарів, робіт і послуг на споживчому ринку; захист прав споживачів у сфері електронної торгівлі; захист прав вразливих категорій споживачів, зокрема осіб з вадами розумового та фізичного розвитку |
Мінекономрозвитку заінтересовані центральні органи виконавчої влади громадські об'єднання споживачів (за згодою) |
2020 рік | подання на розгляд Кабінету Міністрів України проекту Закону України |
Розвиток взаємодії між державними органами, органами місцевого самоврядування, громадськими об'єднаннями споживачів, представниками бізнесу | ||||
6. | Проведення семінарів для представників громадських об'єднань споживачів та суб'єктів господарювання (виробників, імпортерів та розповсюджувачів продукції) з метою обговорення питання необхідності додержання вимог законодавства у сфері захисту прав споживачів |
Держпродспоживслужба Нацкомфінпослуг (за згодою) Київський національний торговельно-економічний університет (за згодою) |
2017-2020 роки | розміщення звіту про проведені семінари на офіційному веб-сайті Держпродспоживслужби |
7. | Проведення нарад, семінарів, засідань за круглим столом щодо обговорення проблемних питань у сфері захисту прав споживачів та шляхів їх вирішення |
Держпродспоживслужба Мінекономрозвитку інші заінтересовані центральні органи виконавчої влади Нацкомфінпослуг (за згодою) НКРЕКП (за згодою) органи місцевого самоврядування (за згодою) громадські об'єднання споживачів (за згодою) |
постійно | проведення нарад, семінарів, засідань за круглим столом |
8. | Вивчення європейського досвіду щодо створення та функціонування консультаційних центрів для споживачів |
Мінекономрозвитку Мінагрополітики Держпродспоживслужба Нацкомфінпослуг (за згодою) НКРЕКП (за згодою) Антимонопольний комітет НКРЗІ (за згодою) Київський національний торговельно-економічний університет (за згодою) громадські об'єднання споживачів (за згодою) |
2018-2019 роки | подання на розгляд Кабінету Міністрів України пропозицій щодо доцільності створення консультаційних центрів для споживачів в Україні |
9. | Включення до програм соціально-економічного та культурного розвитку питань захисту прав споживачів |
органи місцевого самоврядування (за згодою) громадські об'єднання споживачів (за згодою) |
2019 рік | затверджені програми |
Інформаційна підтримка споживачів | ||||
10. | Забезпечення функціонування системи оперативного взаємного сповіщення про продукцію, що становить серйозний ризик |
Мінекономрозвитку ДФС інші заінтересовані центральні органи виконавчої влади |
2017-2020 роки | функціонування інформаційної системи про продукцію, що становить серйозний ризик |
11. | Створення на офіційних веб-сайтах державних органів окремих розділів для висвітлення актуальних питань у сфері захисту прав споживачів |
Мінекономрозвитку Мінагрополітики МОЗ МОН Держпродспоживслужба Нацкомфінпослуг (за згодою) НКРЕКП (за згодою) НКРЗІ (за згодою) |
-"- | постійна інформаційна підтримка споживачів |
12. | Надання органам місцевого самоврядування рекомендацій щодо створення на власних офіційних веб-сайтах окремих розділів для висвітлення актуальних питань у сфері захисту прав споживачів |
Мінекономрозвитку органи місцевого самоврядування (за згодою) |
2017-2018 роки | -"- |
13. | Виготовлення та розповсюдження друкованих інформаційних матеріалів для громадян щодо їх прав як споживачів |
Держпродспоживслужба Мінекономрозвитку |
2018-2020 роки | -"- |
14. | Створення консультаційно-інформаційних служб "гаряча лінія" з питань захисту прав споживачів в місцевих органах виконавчої влади | місцеві держадміністрації | 2018-2019 роки | створені консультаційно-інформаційні служби "гаряча лінія" |
15. | Висвітлення на офіційному веб-сайті Держпродспоживслужби публікацій щодо випробувань споживчих товарів, проведених в акредитованих лабораторіях на замовлення громадських об'єднань споживачів, та сприяння розміщенню таких публікацій у засобах масової інформації | Держпродспоживслужба | постійно | постійна інформаційна підтримка споживачів |
16. | Проведення аналізу звернень споживачів структурними підрозділами з питань захисту прав споживачів при виконавчих органах місцевих рад | органи місцевого самоврядування (за згодою) | щороку | надання Мінекономрозвитку інформації про результати аналізу звернень споживачів |
Освітні та просвітні програми з питань захисту прав споживачів | ||||
17. | Забезпечення розроблення професійних програм підвищення кваліфікації державних службовців органів виконавчої влади, що здійснюють державний захист прав споживачів та посадових осіб органів місцевого самоврядування, з урахуванням європейського та міжнародного досвіду |
НАДС МОН Мінеконорозвитку Мінагрополітики Держпродспоживслужба органи місцевого самоврядування (за згодою) Національна академія державного управління при Президентові України (за згодою) Київський національний торговельно-економічний університет (за згодою) інші заклади освіти (за згодою) громадські об'єднання споживачів (за згодою) |
2017-2019 роки | розроблені професійні програми |
18. | Проведення навчання з питань захисту прав споживачів державних службовців центральних та місцевих органів виконавчої влади, посадових осіб органів місцевого самоврядування |
НАДС Національна академія державного управління при Президентові України (за згодою) Держпродспоживслужба інші заінтересовані органи виконавчої влади органи місцевого самоврядування (за згодою) Київський національний торговельно-економічний університет (за згодою) інші заклади освіти (за згодою) |
2018-2020 роки | забезпечення органів виконавчої влади, що здійснюють державний захист прав споживачів, та органів місцевого самоврядування кваліфікованими кадрами |
19. | Підготовка та видання навчальних посібників (матеріалів) з питань захисту прав споживачів |
МОН Мінекономрозвитку Держпродспоживслужба заінтересовані центральні органи виконавчої влади Нацкомфінпослуг (за згодою) органи місцевого самоврядування (за згодою) громадські об'єднання споживачів (за згодою) Київський національний торговельно-економічний університет (за згодою) |
2019-2020 роки | забезпечення закладів освіти навчальними матеріалами |
20. | Удосконалення та затвердження навчальних програм курсу за вибором "Основи споживчих знань" для початкової, основної та старшої школи |
МОН Інститут модернізації змісту освіти (за згодою) |
2019 рік | затверджені навчальні програми для закладів загальної середньої освіти курсу за вибором "Основи споживчих знань" |
21. | Організація та проведення конкурсу "Молодь тестує якість" |
МОН Інститут модернізації змісту освіти (за згодою) Національна академія педагогічних наук (за згодою) |
щороку | проведення конкурсу "Молодь тестує якість" |
22. | Включення в навчальну програму з громадянської освіти для 10-11 класів закладів загальної середньої освіти питань щодо споживчих знань | МОН | 2018 рік | підвищення споживчої освіти в закладах загальної середньої освіти |
23. | Розроблення методичних рекомендацій з питань споживчої освіти для вчителів закладів загальної середньої освіти |
МОН Інститут модернізації змісту освіти (за згодою) |
-"- | підвищення споживчої освіти в закладах загальної середньої освіти |
24. | Проведення семінарів з питань споживчої освіти для методистів інститутів післядипломної педагогічної освіти |
МОН Інститут модернізації змісту освіти (за згодою) Національна академія педагогічних наук (за згодою) |
2018-2020 роки | підвищення кваліфікації методистів інститутів післядипломної педагогічної освіти у сфері захисту прав споживачів |
25. | Розроблення освітніх програм підготовки фахівців освітнього рівня бакалавр, магістр за спеціалізацією "Експертиза товарів та послуг" |
заклади вищої освіти (за згодою) МОН |
2019-2020 роки | підготовка фахівців у сфері захисту прав споживачів |