1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Розпорядження


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
від 23 серпня 2017 р. № 570-р
Київ
Про схвалення Стратегії у сфері протидії незаконному виробництву та обігу тютюнових виробів на період до 2021 року
Схвалити Стратегію у сфері протидії незаконному виробництву та обігу тютюнових виробів на період до 2021 року, що додається.
Прем'єр-міністр України В.ГРОЙСМАН
Інд. 75
СХВАЛЕНО
розпорядженням Кабінету Міністрів України
від 23 серпня 2017 р. № 570-р
СТРАТЕГІЯ
у сфері протидії незаконному виробництву та обігу тютюнових виробів на період до 2021 року
Загальна частина
Незаконна торгівля тютюновими виробами сприяє поширенню тютюнової епідемії, яка є глобальною проблемою із серйозними наслідками для здоров’я населення, підвищуючи доступність тютюнових виробів та зменшуючи ефективність заходів, спрямованих на зменшення споживання цих виробів, що має негативний вплив на здоров’я і добробут, зокрема молоді, малозабезпечених та інших вразливих груп населення.
Незаконна торгівля тютюновими виробами (насамперед сигаретами) традиційно є одним з найбільш дохідних видів діяльності міжнародних злочинних угруповань. У сучасних умовах вона має глобальний транскордонний характер, швидко розвивається та пристосовується до нових обставин, використовує дешеві та широкодоступні новітні технології.
Разом з тим незаконна торгівля тютюновими виробами впливає на ефективність державної митної політики, державної податкової політики, державної політики у сфері охорони здоров’я; створює умови для розвитку "тіньової" економіки, зростання корупції, сприяє криміналізації суспільства внаслідок розвитку незаконних мереж розповсюдження продукції; може бути джерелом фінансування організованої злочинності та терористичних організацій; становить загрозу для національної безпеки та гальмує економічний розвиток держави; має негативний вплив на імідж України на міжнародній арені.
Проблема незаконної торгівлі тютюновими виробами є загальносуспільною. Вона є комплексом системно пов’язаних між собою факторів, сукупний негативний вплив яких відчувається у багатьох сферах суспільного життя. Мова йде не лише про кошти, які недоотримує державний бюджет внаслідок несплати акцизного та інших податків. Для ліквідації всіх форм незаконної торгівлі сигаретами та іншими тютюновими виробами, у тому числі контрабанди, незаконного виробництва та підробки, необхідні спільні дії.
Цю Стратегію розроблено відповідно до:
Рамкової конвенції ВООЗ із боротьби проти тютюну 2003 року, ратифікованої Законом України від 15 березня 2006 р. № 3534-IV, зокрема статей 5, 6, і 15;
Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, ратифікованої Законом України від 16 вересня 2014 р. № 1678-VII, зокрема статей 352, 427 і 428, а також додатка XLI до Угоди .
Ця Стратегія спрямована на ліквідацію незаконної торгівлі сигаретами та іншими тютюновими виробами, їх незаконного виробництва та підробки шляхом:
удосконалення законодавчого регулювання, посилення санкцій за вчинення відповідних правопорушень;
координації дій правоохоронних органів та органів, що відповідають за реалізацію державної податкової політики, державної митної політики, державної політики у сфері охорони здоров’я;
створення системи моніторингу і збору даних про внутрішню та транскордонну торгівлю тютюновими виробами, у тому числі незаконну торгівлю, яка повинна включати обмін інформацією з митними, податковими та іншими уповноваженими органами (у тому числі правоохоронними) іноземних держав, насамперед держав - членів Європейського Союзу;
посилення співпраці із закордонними та міжнародними інституціями, об’єднаннями громадян, діяльність яких не пов’язана з тютюновою промисловістю;
протидії зусиллям тютюнової промисловості підірвати або послабити заходи щодо боротьби із незаконною торгівлею тютюновими виробами.
Мета Стратегії
Метою цієї Стратегії є покращення здоров’я та добробуту населення шляхом зменшення обсягів незаконного виробництва та обігу тютюнових виробів в Україні, їх незаконного переміщення через митний кордон України.
Основні напрями реалізації Стратегії
Основними напрямами реалізації цієї Стратегії є:
нормативно-правове регулювання у сфері протидії незаконному виробництву та обігу тютюнових виробів, а саме:
- забезпечення формування податкової політики і у разі доцільності цінової політики щодо тютюнових виробів, спрямованих на скорочення споживання тютюну;
- усунення прогалин у законодавстві у сфері регулювання відносин, пов’язаних з виробництвом та обігом тютюнових виробів, що на даний час надають можливість правопорушникам ухилятися від відповідальності;
- чітке розмежування кримінальної та адміністративної відповідальності за вчинення правопорушень у сфері незаконного виробництва та обігу тютюнових виробів, уніфікація понятійного апарату, що використовується у законодавстві про кримінальну відповідальність та законодавстві про адміністративні правопорушення;
- запровадження кримінальної відповідальності за незаконне переміщення тютюнових виробів через митний кордон України;
- посилення відповідальності за правопорушення у сфері незаконного виробництва та обігу тютюнових виробів, зокрема суб’єктів господарювання, які отримали ліцензії на роздрібну, оптову торгівлю тютюновими виробами або на виробництво тютюнових виробів;
- удосконалення законодавства з метою заборони чи обмеження продажу тютюнових виробів, що не обкладаються податками, особам, які здійснюють міжнародні поїздки, і/або обмеження обсягів ввезення та вивезення ними цих виробів;
- нормативно-правове вдосконалення процедури знищення конфіскованих тютюнових виробів, встановлення процедури знищення конфіскованого обладнання для промислового виробництва тютюнових виробів;
- створення законодавчої основи для припинення нелегального обігу тютюнових виробів з використанням поштових і кур’єрських перевезень;
- нормативно-правове забезпечення здійснення контролю за обігом обладнання для промислового виробництва тютюнових виробів;
- створення правової основи для запровадження ведення офіційної статистики у сфері протидії незаконній торгівлі тютюновими виробами;
- посилення відповідальності працівників органів доходів і зборів, правоохоронних органів за сприяння незаконній торгівлі тютюновими виробами;
здійснення контролю за переміщенням тютюнової продукції, сировини та виробничих матеріалів через митну територію України, а саме:
- посилення контролю за виконанням законодавства щодо імпорту сировини та виробничих матеріалів;
- посилення контролю під час залізничних перевезень тютюнової продукції;
- забезпечення здійснення ефективного контролю за переміщенням тютюнової продукції у морських портах;
- посилення контролю за переміщенням тютюнової продукції у пунктах пропуску через державний кордон;
протидія нелегальному виробництву тютюнових виробів на території України, а саме:
- припинення діяльності організованих злочинних угруповань у сфері незаконного обігу тютюнових виробів;
- недопущення потрапляння нелегально виготовлених та ввезених тютюнових виробів у місця торгівлі;
- забезпечення належного зберігання тютюнових виробів, обладнання для їх виготовлення, вилучених з обігу в рамках кримінальних проваджень, до прийняття відповідних судових рішень;

................
Перейти до повного тексту