1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Розпорядження


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
від 1 лютого 2017 р. № 100-р
Київ
Про схвалення Концепції розвитку Національної гвардії на період до 2020 року
Схвалити Концепцію розвитку Національної гвардії на період до 2020 року, що додається.
Прем'єр-міністр України В.ГРОЙСМАН
Інд. 29
СХВАЛЕНО
розпорядженням Кабінету Міністрів України
від 1 лютого 2017 р. № 100-р
КОНЦЕПЦІЯ
розвитку Національної гвардії на період до 2020 року
Проблема, що потребує розв’язання
Цинічне порушення Російською Федерацією норм міжнародного права, знехтування принципами непорушності державних кордонів, анексія Автономної Республіки Крим і м. Севастополя, відкрита збройна агресія проти України, напружена суспільно-політична ситуація в державі, підвищення рівня зовнішньої та внутрішньої загрози національній безпеці, зокрема активізація терористичної діяльності, призводять до необхідності ефективного реагування на зазначені зміни в оперативній обстановці під час виконання Національною гвардією покладених на неї завдань.
За результатами проведеного комплексного огляду сектору безпеки і оборони, оцінки стану воєнної безпеки держави встановлено, що на сьогодні в умовах реальних та потенційних загроз Національна гвардія має обмежену спроможність до виконання визначених завдань з охорони громадського порядку та забезпечення громадської безпеки, охорони ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання державної власності, важливих державних об’єктів, участі в заходах щодо припинення збройних конфліктів та інших провокацій на державному кордоні, а також підтримки операцій Збройних Сил у кризових ситуаціях, що загрожують національній безпеці в особливий період.
Існує нагальна потреба в продовженні нарощування здатності Національної гвардії виконувати покладені на неї завдання, що відповідає пріоритетам державної політики, визначеним абзацом шістнадцятим частини другої статті 8 Закону України "Про основи національної безпеки України" , абзацом четвертим частини першої статті 6 Закону України "Про засади внутрішньої і зовнішньої політики" , а також Указами Президента України від 14 березня 2016 р. № 92 "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 4 березня 2016 року "Про Концепцію розвитку сектору безпеки і оборони України" та від 6 червня 2016 р. № 240 "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 20 травня 2016 року "Про Стратегічний оборонний бюлетень України".
Аналіз причин виникнення проблеми та обґрунтування необхідності її розв’язання
Основними причинами виникнення проблеми є:
незавершеність процесу переоснащення Національної гвардії спеціальною технікою, сучасним озброєнням, спеціальними засобами, засобами зв’язку для ефективного виконання покладених завдань;
недосконалість системи логістики, медичного забезпечення та реабілітації;
незавершеність переходу на контрактний принцип комплектування Національної гвардії з дотриманням прийнятих НАТО принципів реалізації кадрової політики;
незавершеність формування військових частин (підрозділів) оперативного призначення, загонів спеціального призначення Національної гвардії;
неналежний рівень бойової та спеціальної підготовки військовослужбовців для виконання завдань в умовах суттєвих змін у безпековому середовищі, низький рівень підготовки військовозобов’язаних та резервістів унаслідок непроходження ними протягом тривалого часу зборів;
незавершеність процесу побудови ефективної системи оперативного (бойового) управління, зв’язку, розвідки та спостереження відповідно до прийнятих стандартів держав - членів ЄС та НАТО;
недосконалість нормативно-правового забезпечення щодо окремих питань виконання завдань з охорони громадського порядку та забезпечення громадської безпеки, охорони ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання державної власності, важливих державних об’єктів, а також організації взаємодії під час реалізації визначених законом функцій з іншими складовими сектору безпеки і оборони, у тому числі з урахуванням нових викликів;
неузгодженість процедур оборонного планування з бюджетним процесом, недосконалість механізму програмного управління оборонними ресурсами;
недостатній обсяг фінансування з урахуванням зростаючого обсягу завдань Національної гвардії;
необхідність відновлення військових запасів озброєння, військової техніки, боєприпасів, інших матеріально-технічних засобів (далі - військові запаси).
Для розв’язання проблеми необхідно здійснити програмні комплексні заходи, що передбачають:
підвищення якості спеціальної та бойової підготовки військовослужбовців, резервістів та підрозділів Національної гвардії;
організацію логістичного забезпечення відповідно до зростаючих потреб Національної гвардії;
створення необхідних непорушних військових запасів;
оснащення військових частин і підрозділів Національної гвардії новітніми та модернізованими зразками озброєння, військової та спеціальної техніки, спеціальними засобами та обладнанням;
покращення медичного забезпечення особового складу Національної гвардії, у тому числі шляхом розроблення та запровадження єдиних військово-медичних стандартів щодо діяльності військово-медичних служб складових сектору безпеки і оборони;
узгодження нормативно-правового забезпечення з питань охорони громадського порядку та забезпечення громадської безпеки, охорони ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання державної власності, важливих державних об’єктів, а також організації взаємодії під час реалізації визначених законом функцій з іншими складовими сектору безпеки і оборони з новими викликами та загрозами;
удосконалення організаційно-штатної структури органів військового управління, систем оперативного (бойового) управління, зв’язку, розвідки та спостереження, інформаційної системи управління ресурсами;
підвищення мотивації для проходження військової служби в Національній гвардії.
Мета Концепції
Метою Концепції є розбудова Національної гвардії як мобільного, боєздатного військового формування з правоохоронними функціями, здатного у взаємодії з іншими складовими сектору безпеки і оборони виконувати визначені правоохоронні і оборонні завдання з протидії загрозам національній безпеці.
Визначення оптимального варіанта розв’язання проблеми на основі порівняльного аналізу можливих варіантів
Можливі два варіанти розв’язання проблеми, що передбачають:
перший - забезпечення розвитку спроможностей Національної гвардії з виконання покладених на неї завдань в межах виділених бюджетних асигнувань.
Основними недоліками зазначеного варіанта є:
відставання Національної гвардії від інших складових сектору безпеки і оборони через повільні темпи нарощування власних спроможностей;
неможливість створення нових елементів логістики для задоволення потреб Національної гвардії;
неможливість відновлення військових запасів;
неможливість підтримання належного рівня взаємодії Національної гвардії з іншими складовими сектору безпеки і оборони під час виконання спільних завдань;
обмежена спроможність Національної гвардії реагувати в межах повноважень на нові виклики і загрози національній безпеці;
другий (оптимальний) - комплексне розв’язання проблеми шляхом надання державної підтримки, залучення допомоги органів державної влади та міжнародної допомоги для поетапного здійснення заходів щодо розвитку Національної гвардії, спрямованих на забезпечення здатності Національної гвардії у взаємодії з іншими складовими сектору безпеки і оборони виконувати завдання за призначенням.
Перевагами такого варіанта є:
забезпечення системного сталого нарощування спроможності Національної гвардії виконувати визначені завдання та функції;
стале планове відновлення непорушних військових запасів;
ефективна взаємодія Національної гвардії з іншими складовими сектору безпеки і оборони під час виконання спільних завдань із забезпечення реалізації правоохоронних функцій з протидії загрозам національній безпеці;
раціональний розподіл видатків, призначених для розвитку Національної гвардії, а також залучення міжнародної допомоги;
наближення за показниками управління, підготовки, технічного оснащення та матеріального забезпечення до стандартів, установлених для аналогічних формувань відповідних держав - членів ЄС та НАТО.
Шляхи і способи розв’язання проблеми, строк реалізації Концепції
Розв’язання проблеми здійснюється шляхом виконання комплексу завдань і заходів за такими пріоритетними напрямами:
оснащення військових частин та підрозділів Національної гвардії новітнім та модернізованим озброєнням, військовою та спеціальною технікою, спеціальними засобами та обладнанням з урахуванням їх потреб;
забезпечення розвитку системи бойової та спеціальної підготовки;
удосконалення системи управління Національною гвардією;
реформування системи логістики (технічного та тилового забезпечення) відповідно до зростаючих потреб Національної гвардії;
узгодження системи кадрового відбору з новими завданнями Національної гвардії, пов’язаними із суттєвими змінами в безпековому середовищі;
удосконалення системи медичного забезпечення, реабілітації та психологічної підтримки особового складу Національної гвардії;
відновлення інфраструктури Національної гвардії та військових містечок, розгортання автономних військових баз з відповідною інфраструктурою для розташування військових частин та соціально-побутових об’єктів для військовослужбовців та членів їх сімей;
удосконалення правових засад функціонування Національної гвардії.
Реалізація Концепції здійснюється двома етапами.
На першому етапі (2017 рік) передбачається:

................
Перейти до повного тексту