- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Розпорядження
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
від 23 грудня 2015 р. № 1411-р Київ |
Про схвалення Концепції здійснення першочергових заходів з реформування Державної міграційної служби
1. Схвалити Концепцію здійснення першочергових заходів з реформування Державної міграційної служби, що додається.
2. Державній міграційній службі розробити та подати в установленому порядку Кабінетові Міністрів України план заходів щодо реалізації Концепції, схваленої цим розпорядженням.
Прем'єр-міністр України |
А.ЯЦЕНЮК |
СХВАЛЕНО
розпорядженням Кабінету Міністрів України
від 23 грудня 2015 р. № 1411-р
КОНЦЕПЦІЯ
здійснення першочергових заходів з реформування Державної міграційної служби
Проблеми, які потребують розв’язання
Реформування ДМС зумовлене насамперед необхідністю підвищення ефективності виконання покладених на неї завдань та запровадження сучасних прозорих процедур надання високоякісних послуг, подолання негативних явищ, зокрема корупції, а також відновлення довіри громадськості до ДМС та системи державних органів у цілому.
На сьогодні до кадрового складу ДМС входять переважно колишні співробітники Державного департаменту у справах громадянства, імміграції та реєстрації фізичних осіб, який діяв у складі МВС, внаслідок чого у системі ДМС залишилися всі негативні корупційні явища радянської правоохоронної системи, які, на жаль, не вдається викорінити до цього часу.
Необхідність реформування ДМС пов’язана насамперед з прагненням українського народу до докорінних перетворень у системі державних органів з метою забезпечення захисту законних прав та інтересів громадян України на отримання високоякісних, доступних, прозорих послуг.
Курс нашої держави на європейську інтеграцію та вжиття ряду заходів у рамках Плану дій щодо лібералізації ЄС візового режиму для України також зумовлюють необхідність реформування ДМС.
Відхід від успадкованої з радянських часів системи обліку фізичних осіб, роботи з паперовими архівами, створення на виконання
рішення Ради національної безпеки і оборони України від 20 липня 2015 р. "Про додаткові заходи щодо запровадження безвізового режиму між Україною та Європейським Союзом", введеного в дію Указом Президента України від 18 серпня 2015 р.
№ 478, національної системи ідентифікації громадян України, іноземців та осіб без громадянства неможливо здійснити без відповідного реформування ДМС.
Широке впровадження інформаційних технологій в управління сучасною системою надання адміністративних послуг у міграційній сфері вимагає підвищення якості професійної підготовки працівників ДМС, оптимізації системи професійної підготовки з урахуванням потреб Служби.
Внаслідок ситуації, яка склалася на сьогодні в міграційній сфері, одним з важливих напрямів реформування ДМС є посилення спроможності нашої держави щодо протидії нелегальній міграції, що обумовлене різким зростанням кількості мігрантів у цілому, зокрема в державах ЄС. Зростає кількість примусово видворених іноземців та осіб без громадянства з території України, а отже - обсяг видатків держави на їх примусове видворення. Для цього необхідне вжиття невідкладних правових та організаційних заходів до залучення додаткових ресурсів, у тому числі для забезпечення інституційної розбудови ДМС.
У ході реформування ДМС повинен забезпечуватися процес подолання негативних явищ, насамперед корупції. Це потребує формування відповідного антикорупційного механізму, у тому числі посилення внутрішнього контролю, запобігання виникненню конфлікту інтересів, а також організації антикорупційних тренінгів для працівників ДМС, мінімізації контактів суб’єктів звернення з посадовими особами ДМС, які ухвалюють рішення. З метою посилення функціональних спроможностей працівників ДМС, які виконуватимуть функції внутрішнього контролю, та уникнення впливу на них керівників територіальних органів ДМС їх буде підпорядковано безпосередньо Голові ДМС.
Мета і строки реалізації Концепції
Метою Концепції є визначення основних пріоритетів, напрямів, механізму, етапів і строків реформування ДМС, а також очікуваних результатів.
Реалізація Концепції передбачена на період до 2017 року та складається з двох етапів.
Перший етап (січень - квітень 2016 р.) передбачає:
проведення функціонального аналізу та оптимізації структури ДМС у зв’язку із створенням, забезпеченням функціонування та розвитку національної системи ідентифікації громадян України, іноземців та осіб без громадянства;
розроблення програми підвищення кваліфікації та запровадження тренінгів для працівників ДМС, залучених до роботи з національною системою ідентифікації громадян України, іноземців та осіб без громадянства, в тому числі запровадження практики використання ДМС нових електронних інструментів ідентифікації особи;
розроблення та впровадження нового механізму комунікації з громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, уніфікацію, стандартизацію та спрощення процедур обслуговування зазначених категорій громадян;
розвиток інформаційно-аналітичного напряму роботи ДМС із забезпечення проведення моніторингу міграційних процесів;
ініціювання внесення змін до нормативно-правових актів та розроблення нових з питань:
- запровадження страхового фонду іноземців та спрямування надходжень на компенсацію витрат Адміністрації Держприкордонслужби та ДМС, пов’язаних з примусовим видворенням іноземців та осіб без громадянства, які порушили міграційне законодавство;
- спрощення процедури реєстрації місця проживання та приведення зазначеної процедури у відповідність з декларативною;
................Перейти до повного тексту