- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Розпорядження
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
від 11 листопада 2015 р. № 1179-р Київ |
Про схвалення Концепції Державної цільової правоохоронної програми "Облаштування та реконструкція державного кордону" на період до 2020 року
1. Схвалити Концепцію Державної цільової правоохоронної програми "Облаштування та реконструкція державного кордону" на період до 2020 року, що додається.
Визначити Адміністрацію Державної прикордонної служби державним замовником Програми.
2. Адміністрації Державної прикордонної служби разом з іншими заінтересованими центральними органами виконавчої влади розробити та подати в установленому порядку у тримісячний строк Кабінетові Міністрів України проект Державної цільової правоохоронної програми "Облаштування та реконструкція державного кордону" на період до 2020 року.
Прем'єр-міністр України |
А.ЯЦЕНЮК |
СХВАЛЕНО
розпорядженням Кабінету Міністрів України
від 11 листопада 2015 р. № 1179-р
КОНЦЕПЦІЯ
Державної цільової правоохоронної програми "Облаштування та реконструкція державного кордону" на період до 2020 року
Проблеми, які потребують розв'язання
Збройна агресія Російської Федерації проти України, яка почалася з тимчасової окупації невід'ємної частини України - Автономної Республіки Крим та м. Севастополя і продовжується на Сході України, інші загрози територіальній цілісності України, її незалежності та існуванню, небезпека сепаратизму, міжнародний тероризм, активізація контрабанди зброї та засобів терору, наркобізнесу, нелегальної міграції зумовлюють необхідність удосконалення системи захисту державного кордону.
Незавершеність договірно-правового оформлення і недостатнє облаштування державного кордону залишається однією з потенційних загроз національним інтересам і національній безпеці.
Недостатність ресурсного та технічного забезпечення суб'єктів інтегрованого управління кордонами не дає змоги повною мірою реагувати на потенційні загрози національній безпеці.
Наявна мережа пунктів пропуску через державний кордон не забезпечує швидкого перетинання державного кордону особами і переміщення через нього вантажів, завдає шкоди міжнародному іміджу держави, стримує збільшення обсягів транзитних перевезень її територією, призводить до значних економічних втрат та уповільнює процес інтеграції України до Європейського Союзу.
Актуальність розроблення Державної цільової правоохоронної програми "Облаштування та реконструкція державного кордону" на період до 2020 року (далі - Програма) зумовлена необхідністю здійснення ряду взаємопов'язаних заходів, спрямованих на відновлення, облаштування та реконструкцію державного кордону, підвищення спроможності уповноважених органів державної влади протидіяти існуючим та потенційним загрозам, створення сприятливих умов для розвитку транскордонного співробітництва, забезпечення соціально-економічного розвитку прикордонних регіонів.
Мета і завдання Програми
Метою Програми є підвищення рівня облаштування державного кордону, технічне переоснащення суб'єктів інтегрованого управління кордонами сучасними зразками озброєння, військової техніки, системами спостереження і контролю забезпечення їх спроможності протидіяти існуючим та потенційним загрозам і готовності до охорони тимчасово неконтрольованих ділянок державного кордону після відновлення контролю над ними, а також готовності до охорони державного кордону в межах тимчасово окупованої території після відновлення на ній конституційного ладу України, створення сприятливих умов для розвитку транскордонного співробітництва із суміжними державами.
Основними завданнями Програми є:
завершення договірно-правового оформлення державного кордону;
удосконалення порядку спільного патрулювання державного кордону з Республікою Польща, Словацькою Республікою, Румунією, Угорщиною, Республікою Молдова та скоординованого патрулювання державного кордону з Республікою Білорусь;
удосконалення інженерно-технічного облаштування державного кордону;
забезпечення розвитку та удосконалення мережі пунктів пропуску через державний кордон, створення їх сучасної інфраструктури, оснащення сучасними технічними системами та засобами митного, екологічного і радіологічного контролю;
створення державної інтегрованої інформаційної системи висвітлення надводної і підводної обстановки в акваторії Чорного і Азовського морів та басейнах річок Дніпро і Дунай для виявлення загроз та прийняття відповідних управлінських рішень;
технічне переоснащення сучасними зразками озброєння і військової техніки, технічними засобами контролю і спостереження суб'єктів інтегрованого управління кордонами, створення та модернізація інформаційно-телекомунікаційних систем.
Визначення оптимального варіанта розв'язання проблем на основі порівняльного аналізу можливих варіантів
Можливі два варіанти розв'язання проблеми, що передбачають:
Недоліками зазначеного варіанта є:
зазначена
Програма затверджувалася у 2007 році з урахуванням пріоритетів, які на сьогодні втратили актуальність;
завдання і заходи з облаштування державного кордону не відповідають воєнно-політичним викликам, які становлять загрозу національній безпеці у сфері безпеки державного кордону;
другий - схвалення цієї Концепції і відповідно затвердження Програми, здійснення заходів щодо коригування дій з охорони державного кордону та прикордонного контролю з урахуванням обстановки на державному кордоні, завершення здійснення центральними органами виконавчої влади заходів щодо лібералізації Європейським Союзом візового режиму для України, подальшого розвитку системи інтегрованого управління кордонами як механізму забезпечення захисту державного кордону, удосконалення інформаційної, оперативної, технічної та фізичної складових частин системи захисту державного кордону.
Перевагами такого варіанта є:
здійснення модернізації та технічного переоснащення сучасними зразками озброєння і військової техніки, технічними засобами контролю і спостереження суб'єктів інтегрованого управління кордонами;
створення умов для забезпечення готовності до охорони тимчасово неконтрольованих ділянок державного кордону в межах Донецької та Луганської областей після відновлення контролю над ними, а також готовності до охорони державного кордону в межах тимчасово окупованої території після встановлення на ній конституційного ладу України.
................Перейти до повного тексту