1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 12 серпня 2005 р. N 744
Київ
Про Програму зайнятості населення на 2005 рік
Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити Програму зайнятості населення на 2005 рік (далі - Програма), що додається.
2. Міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям:
забезпечити виконання завдань Програми і визначених нею заходів;
щокварталу не пізніше 30 числа першого місяця, що настає за звітним кварталом, інформувати Міністерство праці та соціальної політики про стан виконання завдань Програми і визначених нею заходів.
Міністерству праці та соціальної політики:
узагальнювати інформацію центральних та місцевих органів виконавчої влади і до 25 числа другого місяця, що настає за звітним кварталом, подавати її Кабінетові Міністрів України;
забезпечити координацію діяльності центральних та місцевих органів виконавчої влади з виконання завдань Програми і визначених нею заходів.
3. Покласти персональну відповідальність за виконання завдань Програми і визначених нею заходів на керівників центральних та місцевих органів виконавчої влади.
4. Фонду державного майна:
відповідно до законодавства вжити заходів для забезпечення виконання власниками приватизованих підприємств передбачених планами приватизації та договорами купівлі-продажу об'єктів приватизації умов щодо збереження робочих місць;
інформувати Міністерство праці та соціальної політики про стан виконання власниками приватизованих підприємств умов щодо збереження робочих місць у строки, передбачені абзацом третім пункту 2 цієї постанови.
5. Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям внести протягом місяця необхідні зміни до територіальних програм зайнятості населення на 2005 рік з метою приведення їх у відповідність із завданями Програми і визначеними нею заходами.
Прем'єр-міністр України Ю.ТИМОШЕНКО
Інд. 26
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 12 серпня 2005 р. N 744
ПРОГРАМА
зайнятості населення на 2005 рік
Цю Програму розроблено на виконання положень Закону України "Про зайнятість населення" та завдань, що випливають з Програми діяльності Кабінету Міністрів України "Назустріч людям", затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 4 лютого 2005 р. N 115.
Мета Програми
Метою Програми є забезпечення регулювання ринку праці за допомогою правового, організаційного та економічного механізму для створення умов забезпечення зайнятості населення та його соціального захисту від безробіття.
Основні завдання Програми
Основними завданнями Програми є:
сприяння повній, продуктивній та вільно обраній зайнятості населення, спрямованій на підвищення його рівня життя;
забезпечення створення нових робочих місць;
забезпечення регулювання та детінізації ринку праці, сприяння зайнятості населення, посилення соціального захисту від безробіття;
координація діяльності центральних та місцевих органів виконавчої влади, пов'язаної з виконанням завдань Програми та визначених нею заходів.
Програму розроблено виходячи з основних показників економічного та соціального розвитку України на 2005 рік з урахуванням параметрів розвитку ринку праці та основних напрямів державної політики зайнятості.
У Програмі визначено завдання Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським держадміністраціям стосовно розширення сфери застосування праці за рахунок створення нових робочих місць, а також показники ринку праці.
Необхідною умовою виконання Програми є взаємоузгодження політики зайнятості та економічної політики держави, консолідація зусиль усіх гілок влади, об'єднань роботодавців і профспілок у сприянні вирішенню питань зайнятості населення. Програма передбачає посилення відповідальності як центральних і місцевих органів виконавчої влади, так і соціальних партнерів за стан реалізації політики зайнятості.
Виконання завдань Програми тісно пов'язане з:
піднесенням економіки та збільшенням соціально орієнтованої частки ВВП, що забезпечить створення умов для:
- збереження існуючих продуктивних та створення нових робочих місць;
- посилення мотивації до легальної продуктивної зайнятості;
- розширення самостійної зайнятості населення та розвитку підприємницької ініціативи;
- професійно-кваліфікаційної збалансованості попиту та пропонування робочої сили;
- підтримки територій (регіонів) з несприятливою ситуацією на ринку праці, сприяння зайнятості населення у монофункціональних містах і шахтарських регіонах, сільського населення в умовах реорганізації агропромислового комплексу, військовослужбовців, вивільнюваних унаслідок реформування Збройних Сил України та інших військових формувань;
- детінізації трудової міграції за межі країни та посилення соціального захисту громадян України, які працюють за кордоном;
посиленням ступеня відповідальності за використання праці працівників шляхом забезпечення роботодавцями:
- додержання законодавства про працю та детінізації відносин у сфері зайнятості;
- підтримки якості найманої робочої сили.
Основні напрями розширення сфери застосування праці
Основними напрямами розширення сфери застосування праці є:
реструктуризація державних підприємств шляхом залучення інвестицій для розвитку, модернізації продуктивних старих і створення нових робочих місць;
забезпечення ефективного функціонування приватизованих підприємств у післяприватизаційний період (з урахуванням збереження продуктивних старих і створення нових робочих місць);
заохочення підприємців до створення нових робочих місць шляхом запровадження сприятливого інвестиційного режиму;
створення нових робочих місць на підприємствах незалежно від форми власності шляхом запровадження системи державного замовлення;
надання державної підтримки територіям (регіонам) з несприятливою ситуацією на ринку праці, зокрема у сільській місцевості та вугільних регіонах, шляхом запровадження особливих режимів інвестування та кредитування;
проведення політики ефективної підтримки самостійної зайнятості населення та сімейного підприємництва;
використання вакансій та незайнятих робочих місць;
економічне заохочення підприємств до створення нових робочих місць для зареєстрованих безробітних, підтримка їх підприємницької ініціативи;
створення робочих місць з неповним робочим часом на допоміжних роботах;
розширення сфери застосування оплачуваних громадських та сезонних робіт.
Пріоритетними галузями у створенні нових робочих місць є:
аграрний сектор економіки, зокрема підприємства із зберігання та переробки сільськогосподарської продукції, агросервісного обслуговування сільськогосподарського виробництва. Для створення робочих місць у сільському господарстві необхідно розробити ефективний дотаційний механізм підтримки цієї сфери господарської діяльності;
вугільна та торфодобувна промисловість, де розв'язанню проблеми зайнятості вивільнених працівників та членів їх сімей сприятиме економічне заохочення суб'єктів господарювання до створення нових робочих місць шляхом здешевлення кредитів;
авіа- та суднобудування, зокрема будівництво нових типів конкурентоспроможних літаків і суден;
машинобудування, зокрема забезпечення потреб агропромислового комплексу високотехнологічною технікою та обладнанням;
приладобудування, зокрема виробництво та впровадження телекомунікаційного обладнання цифрових автоматичних станцій;
система забезпечення мереж міжнародних транспортних коридорів та функціонування їх інфраструктури;
деревообробна та легка промисловість, де реалізуються інвестиційні проекти з модернізації застарілих виробництв;
сфера малого підприємництва (розвиток гнучких форм зайнятості, легалізація підприємницької діяльності, у тому числі шляхом удосконалення спрощеної системи оподаткування, обліку, звітності та запровадження єдиного соціального внеску для суб'єктів господарювання).
Найбільшу кількість нових робочих місць передбачається створити в Донецькій, Одеській, Харківській, Львівській, Луганській і Дніпропетровській областях та м. Києві (майже 50 відсотків загальної кількості нових робочих місць, запланованих до створення у 2005 році).
Очікується збільшення кількості суб'єктів малого підприємництва на рівні 6-7 відсотків, а також збільшення чисельності працюючих у ньому до 10 відсотків.
У 2005 році передбачається розширення сфери застосування праці шляхом створення нових робочих місць (додаток 1).
У результаті позитивних змін в економіці у 2005 році очікується подальше зростання рівня зайнятості і зниження рівня безробіття. Рівень зайнятості, визначений за методологією Міжнародної організації праці, буде варіювати у межах 57,5-58,6 відсотка, а рівень безробіття 8-7,7 відсотка (додаток 2).
Виконання Програми
Програма виконується шляхом реалізації заходів щодо поліпшення ситуації у сфері зайнятості, а також територіальних (регіональних) програм зайнятості населення на поточний рік (додаток 3).
Додаток 1
до Програми
ЗАВДАННЯ
з розширення сфери застосування праці за рахунок створення нових робочих місць на 2005 рік
(тис. чоловік)
Регіон 2004 рік
(звітні дані)
2005 рік
(прогнозні дані,
сформовані на основі
пропозицій місцевих
органів виконавчої
влади)
Автономна Республіка Крим 22,2 36
Області:
Вінницька 16,7 21
Волинська 8,6 19
Дніпропетровська 35,3 54
Донецька 71 107
Житомирська 18,7 32
Закарпатська 27,6 33
Запорізька 31 43
Івано-Франківська 24,2 41
Київська 14,1 35
Кіровоградська 12,8 24
Луганська 33,8 35
Львівська 32,2 64
Миколаївська 21,2 36
Одеська 54,5 65
Полтавська 24,7 28
Рівненська 9,7 18
Сумська 20,2 34
Тернопільська 18 28
Харківська 44,4 55
Херсонська 19,8 31
Хмельницька 16 26
Черкаська 19,1 24
Чернівецька 10,1 16
Чернігівська 15,5 20
м. Київ 32,6 69
м. Севастополь 5 6
Усього 659 1000
Додаток 2
до Програми
ОСНОВНІ ПРОГНОЗНІ ПОКАЗНИКИ
ринку праці на 2005 рік (у середньому за рік)
Показник 2003 рік
(звітні
дані)
2004 рік
(звітні
дані)
2005 рік
(прогнозні
дані)
1. Чисельність працівників у
віці 15-70 років, зайнятих
економічною діяльністю (у
середньому за рік),
млн. чоловік
20,2 20,3 20,4-20,8
2. Рівень зайнятості населення
у віці 15-70 років (у
середньому за рік),
відсотків*
56,2 56,7 57,5-58,6
3. Рівень безробіття,
визначений за методологією
МОП, відсотків**
9,1 8,6 8-7,7
4. Середньомісячна номінальна
заробітна плата в економіці
(без малих підприємств),
гривень
462,27 589,62 778-817
5. Розширення сфери
застосування праці за
рахунок створення нових
робочих місць (у цілому
за рік), тис. чоловік
651*** 659*** 1000
6. Чисельність незайнятого
населення, працевлаштовано-
го за сприяння державної
служби зайнятості (у ціло-
му за рік), тис. чоловік
877,3 984,2 1015
7. Чисельність зареєстрованих
безробітних (на кінець
року), тис. чоловік
988,9 981,8 981,7
______________
* Відносний показник, який характеризує ступінь залучення населення, що підлягає обстеженню, до зайнятості. Визначається як відношення (у відсотках) чисельності зайнятого населення відповідного віку до чисельності всього населення відповідної вікової групи.
** Відносний показник, що характеризує ступінь нереалізованого пропонування робочої сили на ринку праці. Визначається як відношення (у відсотках) чисельності безробітних віком 15-70 років до чисельності економічно активного населення (зайняті та безробітні у визначенні МОП) зазначеного віку.

................
Перейти до повного тексту