- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 12 серпня 2005 р. N 744 Київ |
Про Програму зайнятості населення на 2005 рік
Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити Програму зайнятості населення на 2005 рік (далі - Програма), що додається.
2. Міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям:
забезпечити виконання завдань Програми і визначених нею заходів;
щокварталу не пізніше 30 числа першого місяця, що настає за звітним кварталом, інформувати Міністерство праці та соціальної політики про стан виконання завдань Програми і визначених нею заходів.
Міністерству праці та соціальної політики:
узагальнювати інформацію центральних та місцевих органів виконавчої влади і до 25 числа другого місяця, що настає за звітним кварталом, подавати її Кабінетові Міністрів України;
забезпечити координацію діяльності центральних та місцевих органів виконавчої влади з виконання завдань Програми і визначених нею заходів.
3. Покласти персональну відповідальність за виконання завдань Програми і визначених нею заходів на керівників центральних та місцевих органів виконавчої влади.
4. Фонду державного майна:
відповідно до законодавства вжити заходів для забезпечення виконання власниками приватизованих підприємств передбачених планами приватизації та договорами купівлі-продажу об'єктів приватизації умов щодо збереження робочих місць;
інформувати Міністерство праці та соціальної політики про стан виконання власниками приватизованих підприємств умов щодо збереження робочих місць у строки, передбачені абзацом третім пункту 2 цієї постанови.
5. Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям внести протягом місяця необхідні зміни до територіальних програм зайнятості населення на 2005 рік з метою приведення їх у відповідність із завданями Програми і визначеними нею заходами.
Прем'єр-міністр України | Ю.ТИМОШЕНКО |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 12 серпня 2005 р. N 744
ПРОГРАМА
зайнятості населення на 2005 рік
Цю Програму розроблено на виконання положень Закону України
"Про зайнятість населення" та завдань, що випливають з Програми діяльності Кабінету Міністрів України
"Назустріч людям", затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 4 лютого 2005 р.
N 115.
Мета Програми
Метою Програми є забезпечення регулювання ринку праці за допомогою правового, організаційного та економічного механізму для створення умов забезпечення зайнятості населення та його соціального захисту від безробіття.
Основні завдання Програми
Основними завданнями Програми є:
сприяння повній, продуктивній та вільно обраній зайнятості населення, спрямованій на підвищення його рівня життя;
забезпечення створення нових робочих місць;
забезпечення регулювання та детінізації ринку праці, сприяння зайнятості населення, посилення соціального захисту від безробіття;
координація діяльності центральних та місцевих органів виконавчої влади, пов'язаної з виконанням завдань Програми та визначених нею заходів.
Програму розроблено виходячи з основних показників економічного та соціального розвитку України на 2005 рік з урахуванням параметрів розвитку ринку праці та основних напрямів державної політики зайнятості.
У Програмі визначено завдання Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським держадміністраціям стосовно розширення сфери застосування праці за рахунок створення нових робочих місць, а також показники ринку праці.
Необхідною умовою виконання Програми є взаємоузгодження політики зайнятості та економічної політики держави, консолідація зусиль усіх гілок влади, об'єднань роботодавців і профспілок у сприянні вирішенню питань зайнятості населення. Програма передбачає посилення відповідальності як центральних і місцевих органів виконавчої влади, так і соціальних партнерів за стан реалізації політики зайнятості.
Виконання завдань Програми тісно пов'язане з:
піднесенням економіки та збільшенням соціально орієнтованої частки ВВП, що забезпечить створення умов для:
- збереження існуючих продуктивних та створення нових робочих місць;
- посилення мотивації до легальної продуктивної зайнятості;
- розширення самостійної зайнятості населення та розвитку підприємницької ініціативи;
- професійно-кваліфікаційної збалансованості попиту та пропонування робочої сили;
- підтримки територій (регіонів) з несприятливою ситуацією на ринку праці, сприяння зайнятості населення у монофункціональних містах і шахтарських регіонах, сільського населення в умовах реорганізації агропромислового комплексу, військовослужбовців, вивільнюваних унаслідок реформування Збройних Сил України та інших військових формувань;
- детінізації трудової міграції за межі країни та посилення соціального захисту громадян України, які працюють за кордоном;
посиленням ступеня відповідальності за використання праці працівників шляхом забезпечення роботодавцями:
- додержання законодавства про працю та детінізації відносин у сфері зайнятості;
- підтримки якості найманої робочої сили.
Основні напрями розширення сфери застосування праці
Основними напрямами розширення сфери застосування праці є:
реструктуризація державних підприємств шляхом залучення інвестицій для розвитку, модернізації продуктивних старих і створення нових робочих місць;
забезпечення ефективного функціонування приватизованих підприємств у післяприватизаційний період (з урахуванням збереження продуктивних старих і створення нових робочих місць);
заохочення підприємців до створення нових робочих місць шляхом запровадження сприятливого інвестиційного режиму;
створення нових робочих місць на підприємствах незалежно від форми власності шляхом запровадження системи державного замовлення;
надання державної підтримки територіям (регіонам) з несприятливою ситуацією на ринку праці, зокрема у сільській місцевості та вугільних регіонах, шляхом запровадження особливих режимів інвестування та кредитування;
проведення політики ефективної підтримки самостійної зайнятості населення та сімейного підприємництва;
використання вакансій та незайнятих робочих місць;
економічне заохочення підприємств до створення нових робочих місць для зареєстрованих безробітних, підтримка їх підприємницької ініціативи;
створення робочих місць з неповним робочим часом на допоміжних роботах;
розширення сфери застосування оплачуваних громадських та сезонних робіт.
Пріоритетними галузями у створенні нових робочих місць є:
аграрний сектор економіки, зокрема підприємства із зберігання та переробки сільськогосподарської продукції, агросервісного обслуговування сільськогосподарського виробництва. Для створення робочих місць у сільському господарстві необхідно розробити ефективний дотаційний механізм підтримки цієї сфери господарської діяльності;
вугільна та торфодобувна промисловість, де розв'язанню проблеми зайнятості вивільнених працівників та членів їх сімей сприятиме економічне заохочення суб'єктів господарювання до створення нових робочих місць шляхом здешевлення кредитів;
авіа- та суднобудування, зокрема будівництво нових типів конкурентоспроможних літаків і суден;
машинобудування, зокрема забезпечення потреб агропромислового комплексу високотехнологічною технікою та обладнанням;
приладобудування, зокрема виробництво та впровадження телекомунікаційного обладнання цифрових автоматичних станцій;
система забезпечення мереж міжнародних транспортних коридорів та функціонування їх інфраструктури;
деревообробна та легка промисловість, де реалізуються інвестиційні проекти з модернізації застарілих виробництв;
сфера малого підприємництва (розвиток гнучких форм зайнятості, легалізація підприємницької діяльності, у тому числі шляхом удосконалення спрощеної системи оподаткування, обліку, звітності та запровадження єдиного соціального внеску для суб'єктів господарювання).
Найбільшу кількість нових робочих місць передбачається створити в Донецькій, Одеській, Харківській, Львівській, Луганській і Дніпропетровській областях та м. Києві (майже 50 відсотків загальної кількості нових робочих місць, запланованих до створення у 2005 році).
Очікується збільшення кількості суб'єктів малого підприємництва на рівні 6-7 відсотків, а також збільшення чисельності працюючих у ньому до 10 відсотків.
У 2005 році передбачається розширення сфери застосування праці шляхом створення нових робочих місць (додаток 1).
У результаті позитивних змін в економіці у 2005 році очікується подальше зростання рівня зайнятості і зниження рівня безробіття. Рівень зайнятості, визначений за методологією Міжнародної організації праці, буде варіювати у межах 57,5-58,6 відсотка, а рівень безробіття 8-7,7 відсотка (додаток 2).
Виконання Програми
Програма виконується шляхом реалізації заходів щодо поліпшення ситуації у сфері зайнятості, а також територіальних (регіональних) програм зайнятості населення на поточний рік (додаток 3).
Додаток 1
до Програми
ЗАВДАННЯ
з розширення сфери застосування праці за рахунок створення нових робочих місць на 2005 рік
(тис. чоловік)
Регіон |
2004 рік (звітні дані) |
2005 рік (прогнозні дані, сформовані на основі пропозицій місцевих органів виконавчої влади) |
Автономна Республіка Крим |
22,2 |
36 |
Області: |
Вінницька |
16,7 |
21 |
Волинська |
8,6 |
19 |
Дніпропетровська |
35,3 |
54 |
Донецька |
71 |
107 |
Житомирська |
18,7 |
32 |
Закарпатська |
27,6 |
33 |
Запорізька |
31 |
43 |
Івано-Франківська |
24,2 |
41 |
Київська |
14,1 |
35 |
Кіровоградська |
12,8 |
24 |
Луганська |
33,8 |
35 |
Львівська |
32,2 |
64 |
Миколаївська |
21,2 |
36 |
Одеська |
54,5 |
65 |
Полтавська |
24,7 |
28 |
Рівненська |
9,7 |
18 |
Сумська |
20,2 |
34 |
Тернопільська |
18 |
28 |
Харківська |
44,4 |
55 |
Херсонська |
19,8 |
31 |
Хмельницька |
16 |
26 |
Черкаська |
19,1 |
24 |
Чернівецька |
10,1 |
16 |
Чернігівська |
15,5 |
20 |
м. Київ |
32,6 |
69 |
м. Севастополь |
5 |
6 |
Усього |
659 |
1000 |
Додаток 2
до Програми
ОСНОВНІ ПРОГНОЗНІ ПОКАЗНИКИ
ринку праці на 2005 рік (у середньому за рік)
Показник |
2003 рік (звітні дані) |
2004 рік (звітні дані) |
2005 рік (прогнозні дані) |
1. Чисельність працівників у віці 15-70 років, зайнятих економічною діяльністю (у середньому за рік), млн. чоловік |
20,2 |
20,3 |
20,4-20,8 |
2. Рівень зайнятості населення у віці 15-70 років (у середньому за рік), відсотків* |
56,2 |
56,7 |
57,5-58,6 |
3. Рівень безробіття, визначений за методологією МОП, відсотків** |
9,1 |
8,6 |
8-7,7 |
4. Середньомісячна номінальна заробітна плата в економіці (без малих підприємств), гривень |
462,27 |
589,62 |
778-817 |
5. Розширення сфери застосування праці за рахунок створення нових робочих місць (у цілому за рік), тис. чоловік |
651*** |
659*** |
1000 |
6. Чисельність незайнятого населення, працевлаштовано- го за сприяння державної служби зайнятості (у ціло- му за рік), тис. чоловік |
877,3 |
984,2 |
1015 |
7. Чисельність зареєстрованих безробітних (на кінець року), тис. чоловік |
988,9 |
981,8 |
981,7 |
______________
* Відносний показник, який характеризує ступінь залучення населення, що підлягає обстеженню, до зайнятості. Визначається як відношення (у відсотках) чисельності зайнятого населення відповідного віку до чисельності всього населення відповідної вікової групи.
** Відносний показник, що характеризує ступінь нереалізованого пропонування робочої сили на ринку праці. Визначається як відношення (у відсотках) чисельності безробітних віком 15-70 років до чисельності економічно активного населення (зайняті та безробітні у визначенні МОП) зазначеного віку.
................Перейти до повного тексту