1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Конституційне подання


ПРЕЗИДЕНТ УКРАЇНИ
КОНСТИТУЦІЙНЕ ПОДАННЯ
З мотивів невідповідності Конституції України Указом Президента України від 6 березня 2009 року N 125 "Про зупинення дії деяких положень постанови Кабінету Міністрів України від 6 серпня 2008 року N 709" згідно з пунктом 15 частини першої статті 106 Конституції України зупинено дію пункту 3 змін, що вносяться до Порядку декларування зміни оптововідпускних цін на продовольчі товари, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 6 серпня 2008 року N 709 "Про внесення змін до Порядку декларування зміни оптово-відпускних цін на продовольчі товари".
У зв'язку з цим та відповідно до пункту 15 частини першої статті 106, статті 150 Конституції України, статей 13, 40 Закону України "Про Конституційний Суд України" звертаюсь до Конституційного Суду України для вирішення питання про конституційність зазначеної постанови Кабінету Міністрів України, опублікованої в "Офіційному віснику України" (2008 р., N 61, ст. 2072).
Оспорюваною постановою внесено низку змін до Порядку декларування зміни оптово-відпускних цін на продовольчі товари, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2007 року N 1222. При цьому на заміну порядку декларування зміни оптово-відпускних цін на продовольчі товари, що передбачав заявлення суб'єктом господарювання органам державної влади наміру змінити ціни на окремі товари, встановлено дозвільний порядок зміни суб'єктами господарювання оптово-відпускних цін на продовольчі товари (пункт 3 змін, що вносяться до Порядку декларування зміни оптово-відпускних цін на продовольчі товари) .
Зокрема, суб'єктів господарювання, які провадять діяльність із виробництва та реалізації певних продовольчих товарів, зобов'язано в разі підвищення оптово-відпускних цін більше ніж на 1 відсоток протягом місяця подавати до територіальних органів Державної інспекції з контролю за цінами пояснювальну записку щодо обґрунтування необхідності зміни оптово-відпускних цін разом із документами, що містять відомості, пов'язані з виробництвом, технологічною інформацією, управлінням, фінансами та іншою діяльністю суб'єктів господарювання, для надання висновків щодо економічного обґрунтування рівнів оптово-відпускних цін на продовольчі товари (пункти 3, 4, 5, 6 Порядку в редакції постанови N 709) . На підставі висновку територіального органу Державної інспекції з контролю за цінами керівник (заступник керівника) уповноваженого органу у дводенний строк погоджує декларацію зміни певних оптово-відпускних цін на продовольчі товари; зміна оптово-відпускних цін здійснюється з дати погодження уповноваженим органом декларації зміни оптово-відпускних цін на продовольчі товари (пункти 7, 8 Порядку в редакції постанови N 709) .
При цьому територіальні органи Державної інспекції з контролю за цінами мають право відмовити у наданні висновку щодо економічного обґрунтування рівнів оптово-відпускних цін на певні продовольчі товари (пункт 5 Порядку в редакції постанови N 709) , а уповноважений орган - відмовити в погодженні декларації (пункт 8 Порядку в редакції постанови N 709) . Конкретні критерії для відмови зазначеною постановою Кабінету Міністрів України не передбачено.
Механізм декларування зміни оптово-відпускних цін на продовольчі товари, запроваджений постановою Кабінету Міністрів України, про яку йдеться, не відповідає Конституції України з таких підстав.
Згідно з правовою позицією Конституційного Суду України на державу покладено обов'язок забезпечувати захист змагальності суб'єктів господарювання в отриманні та розподіленні ними прибутку з метою досягнення економічних та соціальних результатів (Рішення від 9 жовтня 2008 року N 22-рп/2008 у справі за конституційним поданням Президента України щодо відповідності Конституції України (конституційності) постанови Кабінету Міністрів України "Про закупівлю послуг, пов'язаних з формуванням інформаційно-телекомунікаційної системи Державного реєстру виборців") .

................
Перейти до повного тексту