1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Конституційне подання


ПРЕЗИДЕНТ УКРАЇНИ
КОНСТИТУЦІЙНЕ ПОДАННЯ
( Розгляд конституційного подання припинено згідно з Ухвалою Конституційного Суду N 8-у/2009 від 17.02.2009 )
З мотивів невідповідності Конституції України Указом Президента України від 2 січня 2009 року N 1 "Про зупинення дії розпорядження Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2008 року N 1599-р" згідно з пунктом 15 частини першої статті 106 Конституції України зупинено дію розпорядження Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2008 року N 1599-р "Про тимчасове покладення виконання обов'язків Голови Фонду державного майна України на Парфененка Д.М.".
У зв'язку з цим та відповідно до пункту 15 частини першої статті 106, статті 150 Конституції України, статей 13, 40 Закону України "Про Конституційний Суд України" звертаюсь до Конституційного Суду України для вирішення питання про конституційність розпорядження Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2008 року N 1599-р "Про тимчасове покладення виконання обов'язків Голови Фонду державного майна України на Парфененка Д.М.", на даний час неопублікованого.
У названому розпорядженні йдеться про покладення Кабінетом Міністрів України тимчасово, до призначення в установленому порядку Голови Фонду державного майна України, виконання обов'язків Голови цього Фонду на заступника Голови Фонду державного майна України Парфененка Дмитра Миколайовича.
Зазначене не відповідає Конституції України з таких підстав.
Основним Законом держави закріплено правовий порядок, за яким органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених Конституцією України межах і відповідно до законів України (частина друга статті 6) , органи державної влади зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України (частина друга статті 19) . Відповідно до частини третьої статті 113 Конституції України Кабінет Міністрів України у своїй діяльності керується, зокрема, Конституцією та законами України.
Питання щодо призначення Голови Фонду державного майна України врегульовано пунктом 12 частини першої статті 85 Конституції України, за яким до повноважень Верховної Ради України належить призначення за поданням Прем'єр-міністра України, зокрема, Голови Фонду державного майна України. Цим самим пунктом Конституції України врегульовано й питання звільнення Голови Фонду державного майна України.
Таким чином, Основний Закон держави не визначає Кабінет Міністрів України серед суб'єктів призначення (звільнення) Голови Фонду державного майна України.
Питання тимчасового виконання обов'язків, зокрема, Голови Фонду державного майна України до внесення змін до Конституції України Законом України від 8 грудня 2004 року N 2222-IV було врегульовано Законом України "Про тимчасове виконання обов'язків посадових осіб, яких призначає на посаду за згодою Верховної Ради України Президент України або Верховна Рада України за поданням Президента України". Відповідно до статті 1 названого Закону в разі звільнення (відставки) особи, яку призначає на посаду за згодою Верховної Ради України Президент України, або особи, яку призначає на посаду Верховна Рада України за поданням Президента України, обов'язки звільненої особи тимчасово, але не більше одного місяця, виконує перший заступник (а у разі його відсутності - заступник) цієї посадової особи, призначений конституційне легітимною особою. При цьому конституційне легітимною особою визнається особа, яка згідно з Конституцією України призначена на посаду відповідно Президентом України за згодою Верховної Ради України або Верховною Радою України за поданням Президента України. Конституційний Суд України визнав такий підхід у вирішенні питання про тимчасове виконання обов'язків посадових осіб конституційним (Рішення від 27 квітня 2000 року N 7-рп/2000 у справі про тимчасове виконання обов'язків посадових осіб).

................
Перейти до повного тексту