1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Конституційне подання


ПРЕЗИДЕНТ УКРАЇНИ
КОНСТИТУЦІЙНЕ ПОДАННЯ
( У відкритті конституційного провадження відмовлено згідно з Ухвалою Конституційного Суду N 4-у/2009 від 11.02.2009 )
З мотивів невідповідності Конституції України Указом Президента України від 3 грудня 2008 року N 1139 "Про зупинення дії постанов Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2008 року N 827 і N 837, від 17 жовтня 2008 року N 955 та від 19 листопада 2008 року N 1022" зупинено дію постанов Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2008 року N 827 "Про ліквідацію Державної служби лікарських засобів і виробів медичного призначення", N 837 "Питання здійснення державного контролю якості лікарських засобів", від 17 жовтня 2008 року N 955 "Про заходи щодо стабілізації цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення" та від 19 листопада 2008 року N 1022 "Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2008 р. N 837 і від 17 жовтня 2008 р. N 955".
У зв'язку з цим та відповідно до пункту 15 частини першої статті 106, статті 150 Конституції України, статей 13, 40 Закону України "Про Конституційний Суд України" звертаюсь до Конституційного Суду України для вирішення питання про конституційність названих постанов Кабінету Міністрів України, опублікованих відповідно в газеті Урядовий кур'єр" від 27 вересня 2008 року N 180, від 24 вересня 2008 року N 177, від 6 листопада 2008 року N 208, від 29 листопада 2008 року N 225.
Постановою Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2008 року N 827 ліквідовано Державну службу лікарських засобів і виробів медичного призначення.
Постановою Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2008 року N 837 погоджено пропозицію Міністерства охорони здоров'я щодо ліквідації Державної інспекції з контролю якості лікарських засобів Міністерства охорони здоров'я України, а також утворено Державну інспекцію з контролю якості лікарських засобів як центральний орган виконавчої влади та затверджено Положення про неї.
Постановами Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2008 року N 955 та від 19 листопада 2008 року N 1022 установлено граничні постачальницько-збутові надбавки (націнки) та граничні торговельні (роздрібні) надбавки (націнки) на лікарські засоби і вироби медичного призначення.
Зазначені постанови видано Кабінетом Міністрів України всупереч нормам Конституції України. Конституція України проголошує Україну правовою державою ( стаття 1) , в якій визнається і діє принцип верховенства права ( стаття 8) , зобов'язує органи виконавчої влади діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України (частина друга статті 19) , і наділяє Кабінет Міністрів України повноваженням утворювати центральні органи виконавчої влади відповідно до закону (пункт 9-1 статті 116) .
Тому, приймаючи рішення про утворення центрального органу виконавчої влади з контролю якості лікарських засобів, Кабінет Міністрів України мав діяти відповідно до Законів України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" та "Про лікарські засоби", за якими виключно законами встановлюються органи, уповноважені здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності, та відповідні повноваження таких органів, спеціальним органом державного контролю якості лікарських засобів визначено Державну інспекцію з контролю якості лікарських засобів Міністерства охорони здоров'я України з безпосередньо підпорядкованими їй державними інспекціями з контролю якості лікарських засобів в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі, Основ законодавства України про охорону здоров'я, якими контроль за якістю лікарських засобів та імунобіологічних препаратів, що виготовляються підприємствами України, покладено на Міністерство охорони здоров'я України.

................
Перейти до повного тексту