- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Конституційне подання
ПРЕЗИДЕНТ УКРАЇНИ
КОНСТИТУЦІЙНЕ ПОДАННЯ
З мотивів невідповідності
Конституції України Указом Президента України від 2 липня 2008 року
N 607 "Про зупинення дії розпорядження Кабінету Міністрів України від 18 червня 2008 року N 839-р" згідно з пунктом 15 частини першої статті
106 Конституції України зупинено дію розпорядження Кабінету Міністрів України від 18 червня 2008 року
N 839-р "Про тимчасове покладення виконання обов'язків Голови Антимонопольного комітету України на Мельниченка О.І.".
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 червня 2008 року
N 839-р вирішено питання про тимчасове виконання обов'язків Голови Антимонопольного комітету України на період до призначення в установленому порядку Голови цього Комітету.
Як відзначив Конституційний Суд України у своєму Рішенні від 27 квітня 2000 року
N 7-рп/2000 у справі про тимчасове виконання обов'язків посадових осіб, відповідно до конституційно-правових засад поділу влади на законодавчу, виконавчу та судову (частина перша статті 6) та принципів конституційності, законності органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України (частина друга статті 19).
За приписом пункту 12 частини першої статті
85 Конституції України Голову Антимонопольного комітету України призначає Верховна Рада України за поданням Прем'єр-міністра України. Внесення Прем'єр-міністром України подання щодо кандидатури на посаду Голови Антимонопольного комітету України згідно з вимогами
Основного Закону держави має здійснюватися у межах парламентських процедур.
У такому ж порядку за
Конституцією України призначаються і міністри (крім Міністра оборони України та Міністра закордонних справ України). Однак, якщо
Конституцією України прямо встановлено, що міністри входять до складу Кабінету Міністрів України (частина перша
статті 114) , а міністерства належать до центральних органів виконавчої влади (пункти 9, 91 статті
116, частина третя
статті 117) , то щодо Антимонопольного комітету України норми, які б визначали його як орган, що належить до системи органів виконавчої влади, в
Основному Законі держави відсутні.
За таких обставин закріплення пунктом 12 частини першої статті
85 Конституції України (в редакції Закону України від 8 грудня 2004 року
N 2222) за Прем'єр-міністром України повноваження вносити до Верховної Ради України подання про призначення Голови Антимонопольного комітету України не означає надання Антимонопольному комітету України статусу центрального органу виконавчої влади.
Чинним Законом України
"Про Антимонопольний комітет України" Антимонопольний комітет України визначено як державний орган зі спеціальним статусом (частина перша
статті 1) , який будує свої відносини з Кабінетом Міністрів України на засадах взаємодії (
стаття 20-1) . Зокрема, статтею
20-1 названого
Закону, якою визначено відносини Антимонопольного комітету України з Кабінетом Міністрів України, передбачено, що Антимонопольний комітет України взаємодіє з Кабінетом Міністрів України в питаннях розроблення і здійснення програм економічного розвитку України, а також розробляє та подає до Кабінету Міністрів України проекти актів щодо пріоритетів і напрямів конкурентної політики на визначений період, узагальнює та аналізує інформацію про їх виконання.
Тож, на Антимонопольний комітет України не може поширюватися передбачений пунктом 9 статті
116 Конституції України порядок вирішення Кабінетом Міністрів України кадрових питань стосовно керівників центральних органів виконавчої влади, які не входять до складу Кабінету Міністрів України.
................Перейти до повного тексту