1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Конституційне подання


КОНСТИТУЦІЙНЕ ПОДАННЯ
З мотивів невідповідності Конституції України Указом Президента України від 13 серпня 2007 року N 706 згідно з пунктом 15 частини першої статті 106 Конституції України зупинено дію постанови Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2006 року N 1854 "Про вдосконалення управління атомно-промисловим комплексом", опублікованої в "Офіційному віснику України" (2007 р., N 1, ст. 40), та постанови Кабінету Міністрів України від 14 березня 2007 року N 456 "Деякі питання державного концерну "Укратомпром", опублікованої в "Офіційному віснику України" (2007 р., N 22, ст. 857).
У зв'язку з цим та відповідно до пункту 15 частини першої статті 106, статті 150 Конституції України, статей 13, 40 Закону України "Про Конституційний Суд України" звертаюсь до Конституційного Суду України для вирішення питання про конституційність зазначених постанов Кабінету Міністрів України.
Названими постановами Кабінет Міністрів України утворив державний концерн "Укратомпром" як господарське об'єднання державних підприємств та організацій, зокрема державних підприємств "Національна атомна енергогенеруюча компанія "Енергоатом", "Східний гірничо-збагачувальний комбінат", "Смоли", Українського науково-дослідного та проектно-розвідувального інституту промислової технології, які відповідно до Закону України "Про перелік об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації" є такими, що не підлягають приватизації, із передачею до статутного фонду Концерну виробничих і невиробничих фондів, коштів, інших цінностей зазначених підприємств.
Утворення такого господарського об'єднання, що володіє, користується та розпоряджається належним йому майном, діє на принципах повної господарської самостійності, несе відповідальність за результати своєї господарської діяльності та виконання зобов'язань (пункти 2.2, 2.4, 4.3 Статуту державного концерну "Укратомпром"), уможливлює відчуження з державної власності переданого Концерну його учасниками майна, приватизація якого заборонена.
Таким чином, зазначеними постановами Кабінету Міністрів України всупереч Закону України "Про основи національної безпеки України", за яким стале функціонування і розвиток паливно-енергетичного комплексу держави визначено одним з основних напрямів державної політики з питань національної безпеки в економічній сфері (стаття 8) , надається можливість відчуження з державної власності майна, приватизація якого заборонена, зокрема атомних електростанцій, які працюють в єдиній енергосистемі України і забезпечують її цілісність. Таке рішення створює загрозу економічній безпеці держави.

................
Перейти до повного тексту