1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Указ


У К А З
ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ
( Указ припинив дію. Діяв до набрання чинності Закону N 1909-III від 13.07.2000 )
Про спеціальну економічну зону "Миколаїв"
З метою залучення інвестицій до провідної галузі промисловості Миколаївської області - суднобудування, підвищення ефективності використання виробничих потужностей суднобудівних підприємств та їх експортного потенціалу, створення науково-технічної бази суднобудування та відповідно до пункту 4 розділу XV "Перехідні положення" Конституції України
постановляю:
1. Утворити спеціальну економічну зону "Миколаїв" (далі - спеціальна економічна зона) у місті Миколаєві з 1 січня 2000 року на 30 років на території суднобудівних підприємств і прилеглій до них території згідно з картою *.
Оригінал карти зберігається у Миколаївській обласній державній адміністрації.
______________________ * Додано до оригіналу.
2. Законодавство України на території спеціальної економічної зони діє з урахуванням особливостей, передбачених цим Указом.
Положення про спеціальну економічну зону "Миколаїв" затверджується Кабінетом Міністрів України.
3. Спеціально уповноваженим органом управління спеціальною економічною зоною є Рада з питань спеціальної економічної зони (далі - Рада).
Рада створюється Миколаївською обласною державною адміністрацією.
До складу Ради входять представники, делеговані Миколаївською обласною державною адміністрацією та органами місцевого самоврядування, представники органу господарського розвитку спеціальної економічної зони (далі - орган господарського розвитку), суднобудівних підприємств, а також центральних органів виконавчої влади, визначені Кабінетом Міністрів України.
До повноважень Ради належать:
затвердження стратегічних і поточних програм розвитку спеціальної економічної зони за поданням органу господарського розвитку;
схвалення інвестиційних проектів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України;
підготовка проектів рішень, пов'язаних з функціонуванням спеціальної економічної зони;
проведення міжнародних тендерів для відбору інвестиційних проектів та їх учасників;
підготовка пропозицій відповідним органам місцевого самоврядування про ставки орендної плати, тарифи на комунальні, побутові, транспортні та інші послуги, що надаються підприємствами комунальної власності;
розгляд у досудовому порядку спорів, що виникають між органами місцевого самоврядування, органом господарського розвитку та суб'єктами спеціальної економічної зони;
прийняття у межах своєї компетенції рішень, обов'язкових для виконання на території спеціальної економічної зони;
реалізація інших повноважень, передбачених цим Указом.
4. Органи місцевого самоврядування та Миколаївська обласна державна адміністрація, на території яких знаходиться спеціальна економічна зона, здійснюють свої повноваження відповідно до законодавства України з урахуванням особливостей, визначених цим Указом.
До повноважень органів місцевого самоврядування належить:
укладення договору (контракту) з суб'єктами підприємницької діяльності про реалізацію інвестиційного проекту. Підставою для укладення договору (контракту) є схвалення Радою інвестиційного проекту. Порядок укладення договору (контракту) визначається Радою;
прийняття рішення про надання в користування органу господарського розвитку спеціальної економічної зони земельних ділянок, об'єктів інфраструктури, розташованих на відповідній території, та природних ресурсів місцевого значення.
5. Органом господарського розвитку є юридична особа, уповноважена або спеціально створена Миколаївською обласною державною адміністрацією за участю суднобудівних підприємств Миколаївської області відповідно до законодавства України.
6. До повноважень органу господарського розвитку належить:
розроблення та забезпечення реалізації програм розвитку спеціальної економічної зони;
розгляд пропозицій суб'єктів підприємницької діяльності щодо реалізації інвестиційних проектів на території спеціальної економічної зони та надання Раді висновку з цього питання;
реєстрація суб'єктів спеціальної економічної зони, в порядку, визначеному Миколаївською обласною державною адміністрацією;
облаштування території спеціальної економічної зони;
будівництво об'єктів виробничої та невиробничої інфраструктури;
розвиток мережі комунікаційних зв'язків;
укладення договорів про виконання підрядних робіт щодо облаштування території спеціальної економічної зони, будівництва і експлуатації об'єктів виробничої та невиробничої інфраструктури, розвитку мережі комунікаційних зв'язків;
укладення у межах повноважень, наданих органами місцевого самоврядування, із суб'єктами підприємницької діяльності договорів оренди земельних ділянок, використання природних ресурсів місцевого значення та об'єктів інфраструктури у спеціальній економічній зоні;
участь у реалізації інвестиційних проектів;
провадження іншої, визначеної засновницькими документами, діяльності та виконання функцій, переданих органу господарського розвитку іншими органами управління спеціальною економічною зоною.
7. На території спеціальної економічної зони провадяться всі види підприємницької діяльності, які відповідають меті створення зони, крім заборонених законодавством України.
Створення на території спеціальної економічної зони підприємств, установ та організацій, діяльність яких підлягає ліцензуванню, здійснюється в установленому законодавством порядку з урахуванням особливостей, передбачених цим Указом.
На території спеціальної економічної зони не можуть розміщуватися казино та інші об'єкти грального бізнесу.
8. Суб'єктами спеціальної економічної зони є:
1) суб'єкти підприємницької діяльності - підприємства суднобудівної промисловості, створені відповідно до законодавства України на території спеціальної економічної зони;
2) суб'єкти підприємницької діяльності - юридичні особи, створені відповідно до законодавства України на території спеціальної економічної зони, які уклали з органом місцевого самоврядування договір (контракт) про реалізацію на території цієї зони інвестиційного проекту з пріоритетних видів економічної діяльності.
Перелік пріоритетних видів економічної діяльності затверджується Кабінетом Міністрів України.
За реєстрацію суб'єкта спеціальної економічної зони на території цієї зони справляється плата, розмір та напрями використання якої встановлюються Миколаївською обласною державною адміністрацією за погодженням з Міністерством фінансів України.
Суб'єкти спеціальної економічної зони не можуть мати філій, відділень, інших відокремлених підрозділів за межами спеціальної економічної зони.
9. На території спеціальної економічної зони на строк, зазначений у статті 1 цього Указу, встановлюються спеціальні митний, податковий та інші режими економічної діяльності згідно з цим Указом.
10. Спеціальний режим економічної діяльності передбачає встановлення відповідно до цього Указу податкових, митних та інших пільг для суб'єктів спеціальної економічної зони - юридичних осіб, які відповідно до укладеного з органами місцевого самоврядування договору (контракту) реалізують на території спеціальної економічної зони інвестиційні проекти кошторисною вартістю не менш як:
500 тис. доларів США - у харчовій промисловості та переробленні сільськогосподарських продуктів;
700 тис. доларів США - у будівництві, енергетиці, сфері транспорту;
1 млн. доларів США - у машинобудуванні та приладобудуванні;
3 млн. доларів США - на підприємствах суднобудівної промисловості.
Відповідно до цього режиму:
1) під час ввезення (пересилання) в Україну виключно для реалізації інвестиційних проектів звільняються на період до введення об'єкта інвестування в експлуатацію, але не більше ніж на п'ять років від обкладення:
ввізним митом - сировина, матеріали, перелік яких визначається в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, устаткування, обладнання та комплектуючі вироби до них (крім підакцизних товарів);
податком на додану вартість - операції з ввезення (пересилання) на територію спеціальної економічної зони устаткування, обладнання та комплектуючих виробів до них (крім підакцизних товарів).
У разі порушення цільового використання зазначених сировини, матеріалів, устаткування, обладнання та комплектуючих виробів до них:
платник податку зобов'язаний сплатити ввізне мито в установленому законодавством України порядку;
податок на додану вартість справляється з урахуванням їх договірної (контрактної) вартості, але не нижче за митну вартість, перераховану в гривні за валютним (обмінним) курсом, установленим Національним банком України на день оформлення ввізної митної декларації.

................
Перейти до повного тексту