- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
РАДА РЕГІОНІВ ПРИ ПРЕЗИДЕНТОВІ УКРАЇНИ
Р І Ш Е Н Н Я
Про забезпечення виконання Указу Президента України від 3 грудня 1999 року N 1529 "Про невідкладні заходи щодо прискорення реформування аграрного сектора економіки"
Рада регіонів, зважаючи на ситуацію, що склалася в аграрному секторі економіки, зумовлену відсутністю реального реформування відносин власності, схвалює Указ Президента України від 3 грудня 1999 року
N 1529 "Про невідкладні заходи щодо прискорення реформування аграрного сектора економіки".
Органами виконавчої влади розгорнута певна організаторська робота з роз'яснення та широкого висвітлення положень Указу, доведення його змісту до кожного сільськогосподарського підприємства, кожного селянина.
Однак, внаслідок недостатньої роботи на місцях у селян виникає багато питань щодо погашення заборгованості, утримання закладів соціальної інфраструктури села, фінансового та матеріально-технічного забезпечення новостворюваних приватних формувань.
В окремих випадках проявляються відверте перекручення змісту Указу, заклики до блокування його виконання тощо.
Політичні сили, які не бажають ринкових перетворень, і яким потрібно збереження колективної власності, як основи своєї політичної платформи, відверто ігнорують світовий досвід і реалії сьогодення, безпідставно заявляють про неконституційність Указу, його невідповідність інтересам селян.
З метою посилення соціального захисту інтересів селян, реалізації їх конституційного права приватної власності на землю, прискорення формування приватних структур на селі і створення на цій основі сприятливих умов економічного зростання в агропромисловому комплексі Рада регіонів в и р і ш и л а:
1. Підтримати прийняті Президентом України рішення щодо реформування аграрного сектора економіки.
2. Визнати першочерговим і пріоритетним завданням керівників та інших посадових осіб відповідних центральних органів виконавчої влади, місцевих державних адміністрацій, а також органів місцевого самоврядування здійснення заходів з реформування аграрного сектора економіки та запровадження ефективних форм господарювання на селі.
3. Звернутися до Верховної Ради України з пропозиціями:
розглянути в місячний термін законопроект "Про внесення змін і доповнень до Земельного кодексу України", внесений Кабінетом Міністрів України 21 вересня 1999 року;
розглянути законопроект щодо реструктуризації та списання заборгованості колективних сільськогосподарських підприємств, що реформуються;
передбачити при формуванні Державного бюджету України на 2000 рік не менше 2 млрд. грн. для фінансово-кредитної підтримки сільськогосподарських підприємств, заснованих на приватній власності, а також кошти для закупівлі 3 млн. тонн продовольчого зерна до державного резерву.
4. Запропонувати центральним і місцевим органам виконавчої влади та місцевого самоврядування:
проаналізувати та спрогнозувати соціально-економічні і політичні наслідки реформування аграрного сектора в кожному регіоні і сільськогосподарському підприємстві. Дати оцінку діям керівників та посадових осіб, винних у невиконанні нормативних актів щодо видачі селянам на руки сертифікатів на земельні частки (паї), у зволіканні з укладенням договорів оренди з пенсіонерами - власниками земельних часток (паїв) та виплатою орендної плати;
організувати належну роботу з виконання Указу, зосередивши увагу на роз'ясненні селянам його мети і завдань, економічної суті і соціальної спрямованості, визначенні в кожному конкретному випадку найбільш доцільних форм господарювання, підборі авторитетних і досвідчених керівників та спеціалістів, здатних створити приватні формування, взяти в оренду більшість земельних часток (паїв), забезпечити їх ефективне використання і виплату селянам орендної плати;
не допускати в процесі реформування скорочення на селі мережі закладів освіти, культури, охорони здоров'я та їх перепрофілювання. Вжити додаткових заходів щодо передачі до сфери управління місцевих органів самоврядування закладів, що перебувають на балансі сільськогосподарських підприємств;
опрацювати механізми підтримки й обслуговування соціальної сфери в селах, де реформуються КСП, приватними формуваннями і селянськими господарствами, а також використання майна міжгосподарських підприємств з покладенням організації цієї справи на органи місцевого самоврядування;
................Перейти до повного тексту