- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Указ
У К А З
ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ
Про концесію на будівництво та реконструкцію автомобільних доріг
( Із змінами, внесеними згідно з Указом Президента
N 59/2003 від 03.02.2003 )
З метою прискорення розбудови транспортних коридорів в Україні, залучення приватного капіталу для будівництва автомобільних (позаміських) доріг загального користування, а також відповідно до пункту 4 розділу XV "Перехідні положення"
Конституції України постановляю:
1. Вважати за доцільне впровадження в Україні концесії на будівництво та реконструкцію автомобільних доріг як важливого інструмента розвитку транспортно-дорожнього комплексу країни.
2. Терміни, що вживаються в цьому Указі, мають таке значення:
концесія на будівництво та реконструкцію автомобільних доріг (далі - концесія) - це правовідносини, які виникають між концесодавцем та концесіонером під час будівництва, реконструкції автомобільної (позаміської) дороги загального користування, строкового платного володіння нею та експлуатації;
автомобільна (позаміська) дорога загального користування (далі - автомобільна дорога) - лінійна споруда з інженерними та допоміжними спорудами і службами, що розміщена на землях державної власності, призначена для зручного та безпечного проїзду всіх транспортних засобів з допустимими габаритами та навантаженнями, і є державною власністю;
об'єкт концесії - автомобільна дорога, про будівництво чи реконструкцію, строкове платне володіння та експлуатацію якої укладено концесійний договір;
інженерні споруди - споруди, що будуються безпосередньо на автомобільних дорогах (мости, шляхопроводи, тунелі, естакади, труби, водовідвідні споруди, галереї, підпірні стінки);
допоміжні споруди - споруди на землях дорожнього господарства (майданчики для стоянки транспорту і відпочинку, підприємства та об'єкти служби дорожнього сервісу, снігозахисні споруди і насадження, протилавинні та протисельові споруди, з'їзди, придорожні лісосмуги для захисту доріг), призначені для обслуговування рухомого складу на дорогах, а також водіїв і пасажирів;
концесійний договір - письмова угода між концесодавцем і концесіонером, що визначає права та обов'язки сторін під час будівництва, реконструкції автомобільної дороги, строкового платного володіння та експлуатації побудованої або реконструйованої концесіонером автомобільної дороги;
концесійний конкурс - процедура визначення вигідної концесійної заявки згідно з порядком, установленим цим Указом та іншими нормативними документами, відповідно до якого претендент отримує право на концесію;
концесіонер - юридична чи фізична особа, яка в установленому порядку уклала концесійний договір з концесодавцем;
концесодавець - орган виконавчої влади, уповноважений на проведення концесійного конкурсу та укладення концесійного договору.
3. Установити, що основними принципами концесійної діяльності є:
договірний характер діяльності;
вибір концесіонерів на конкурсній основі;
дотримання чинних в Україні норм і правил будівництва та експлуатації автомобільних доріг;
наявність неплатних автомобільних доріг як можливого варіанта для проїзду транспортних засобів у необхідному напрямку;
земельні, гірничі, лісові та водні відносини, відносини, пов'язані з використанням і охороною рослинного та тваринного світу, атмосферного повітря, в процесі концесійної діяльності регулюються законодавством України.
4. Визначення об'єктів концесії здійснюється з урахуванням державної стратегії розвитку мережі автомобільних доріг у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Концесія на будівництво та реконструкцію автомобільних доріг надається за результатами концесійного конкурсу. У випадках, передбачених статтею 8 цього Указу, допускається надання концесії без проведення конкурсу на підставі рішення Кабінету Міністрів України.
Рішення про надання концесії, оголошення концесійного конкурсу та визначення концесодавця приймає:
Кабінет Міністрів України - щодо автомобільної дороги державного значення;
Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласна, Севастопольська міська державна адміністрація - щодо автомобільної дороги місцевого значення за погодженням з органом, якому ця дорога належить на праві повного господарського відання.
5. Концесійний конкурс оголошується не пізніше ніж за п'ятдесят днів до його початку з публікацією повідомлення у пресі.
Повідомлення має містити:
найменування об'єкта концесії, його характеристику і місце розташування;
спосіб, строк і місце отримання документів для участі у концесійному конкурсі;
строк та адресу для подачі заявок, форму заявки на участь у концесійному конкурсі, інформацію про мову, якою має бути викладена заявка;
строк оприлюднення результатів концесійного конкурсу.
Учасниками концесійного конкурсу можуть бути фізичні та юридичні особи, крім державних підприємств та підприємств, державна частка у статутному фонді яких перевищує 25 відсотків.
6. Під час організації та проведення концесійного конкурсу концесодавець:
надає заінтересованим особам інформацію про умови, час та місце проведення концесійного конкурсу;
видає письмові підтвердження отримання заявок на участь у концесійному конкурсі, в яких фіксується дата їх надходження.
Заявка, отримана концесодавцем після закінчення строку подачі заявок, повертається нерозглянутою заявникові за його рахунок.
До поданої заявки не можуть бути внесені зміни.
Концесійний конкурс проводиться в порядку, що встановлюється Кабінетом Міністрів України.
7. Для оцінки (експертизи) заявок концесодавець утворює конкурсну комісію і затверджує регламент її роботи.
Рішення про визначення переможця концесійного конкурсу за його результатами приймає концесодавець.
Порядок проведення оцінки (експертизи) заявок встановлюється Кабінетом Міністрів України.
8. Надання концесії без проведення конкурсу допускається у разі, коли:
терміновість виконання робіт з урахуванням об'єктивних обставин (передусім тих, що зумовлені природною катастрофою або іншою надзвичайною ситуацією) є вирішальною умовою;
на об'єкт концесії претендує лише одна особа, пропозиції якої відповідають умовам концесодавця.
9. Для забезпечення повернення інвестицій, які залучаються для будівництва та реконструкції автомобільних доріг, у концесійному договорі обумовлюється розмір плати за проїзд цими дорогами.
Побудована чи реконструйована автомобільна дорога може бути платною як за всією її довжиною, так і на окремих ділянках.
Плата за проїзд автомобільними дорогами справляється з усіх власників чи користувачів транспортних засобів, які використовують такі дороги для проїзду.
У разі стихійного лиха, катастрофи, епідемії, епізоотії плата за проїзд такими автомобільними дорогами на підставі рішення Кабінету Міністрів України не справляється.
Розмір плати за проїзд автомобільними дорогами визначається Кабінетом Міністрів України.
Плата за проїзд автомобільною дорогою справляється підприємствами, які утримують цю дорогу, в порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України.
Порядок безоплатного проїзду платними автомобільними дорогами визначається Кабінетом Міністрів України.
................Перейти до повного тексту