1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Угода


Угода
стосовно деяких питань судноплавства між Урядом України і Урядом Сполучених Штатів Америки
Дата підписання: 03.12.1992
Дата набуття чинності: 03.12.1992
Уряд України і Уряд Сполучених Штатів Америки,
визнаючи важливість відносин між двома країнами в галузі морського судноплавства, бажаючи поліпшити ці відносини, особливо шляхом досягнення домовленостей стосовно доступу в порти та перевезення вантажів і пасажирів морем, а також прагнучи поліпшити подальший розвиток своєї двосторонньої і міжнародної торгівлі,
беручи до уваги сприятливий вплив на торгівлю перебудови та розвитку ринкових економічних відносин в Україні, а також керуючись принципами рівності і взаємної вигоди,
домовилися про таке:
Стаття I
Для цілей цієї Угоди:
а. Термін "судно" означає будь-яке судно, що плаває під прапором будь-якої Сторони і має на борту документи, які відповідно до законів цієї Сторони необхідні для надання суднам національної приналежності для реєстрації суден на її території, а також для отримання права плавання під її прапором, і яке використовується для:
(і) комерційного судноплавства; та/або
(іі) національних цілей торгового судноплавства.
б. Під термін "судно" не підпадають:
(і) військові кораблі, як вони визначені в Конвенції ООН 1982 року з морського права;
(іі) судна, які проводять гідрографічні, океанографічні, метеорологічні дослідження або дослідження магнітного поля Землі в цивільних цілях, за винятком згаданих у пункті "а" цієї статті.
в. Суто рибальські та рибальські науково-дослідні судна або допоміжні рибальські судна.
Стаття II
Захід суден однієї Сторони в порти іншої Сторони, за винятком портів, зазначених у статті III, дозволяється за умови попередження відповідних властей за двадцять чотири години до запланованого заходу. Ця стаття стосується таких портів в Україні: Одеса, Южний, Херсон, Ізмаїл, Білгород-Дністровський, Кілія, Іллічівськ, Рені, Маріуполь, Усть-Дунайськ, Бердянськ, Феодосія, Ялта, Скадовськ, Генічеськ, Євпаторія і Керч.
Стаття III
Захід у порти Сполучених Штатів Нью-Лондон і Гротон (Коннектікут), Порт Канаверал (Флоріда), Кінгс-Бей (Джорджія), Порт-Уінімі (Каліфорнія), Сан-Дієго (Каліфорнія), Чарлстон (Південна Кароліна), Хемптон-Роудс (Вірджінія, в тому числі Норфолк, Ньюпорт-Ньюс, Джеймстаун, Йорктаун, Портсмут і доступ до річки Джеймс-Рівер), Гонолулу (Гаваї), Порт Сейнт-Джоу (Флоріда), Панама-Сіті (Флоріда), Портсмут (Ньюгемпшір) і Пенсакола (Флоріда), а також до українського порту Миколаїв розглядатиметься на основі запиту, поданого відповідним властям за сім календарних днів до передбаченого заходу. Захід у порти України, окрім тих, що перелічені в статті II, дозволяється суднам, що плавають під прапором Сполучених Штатів, як тільки такі порти будуть відкриті. Україна продовжить свої зусилля по збільшенню кількості відкритих портів і буде негайно повідомляти американські власті про їх відкриття.
Стаття IV
Кожна Сторона забезпечує, щоб судові збори, що збираються з суден другої Сторони, не перевищували збори, що накладаються в подібних ситуаціях по відношенню до її власних національних суден.
Стаття V
Кожна Сторона визнає зацікавленість іншої Сторони в участі в перевезеннях у рамках двосторонньої торгівлі, що здійснюються суднами під її національним прапором. У цьому зв'язку обидві Сторони щорічно проводять консультації з метою обговорення планів своїх вантажних перевезень, а також прогнозування участі суден, що плавають під національними прапорами України і США, в двосторонній торгівлі згідно з положеннями пункту 2 Додатка, який є невід'ємною частиною цієї Угоди. Кожна Сторона визнає зацікавленість Другої Сторони в участі в перевезеннях вантажів і пасажирів між портами другої Сторони і портами третіх країн і діє відповідно до положень пункту 4 Додатка.
Стаття VI
Кожна Сторона забезпечує, щоб вибір суден для перевезення комерційних вантажів у рамках двосторонньої торгівлі здійснювався лише на основі комерційних міркувань, і надає суднам другої Сторони справедливі і недискримінаційні можливості для конкуренції при перевезенні такого вантажу.
Стаття VII
Кожна Сторона, згідно зі своїми законами і правилами, надає недискримінаційний режим щодо комерційних операцій, які здійснюються перевізниками другої Сторони, в тому числі і щодо створення ділових контор, придбання у власність морських споруд і спорядження, доступу до терміналів, а також створення такої матеріальної бази, яка може бути необхідна для ефективного здійснення судноплавства. Якщо недискримінаційний режим виявляється недостатнім для надання можливості бізнесовим організаціям досягти ефективної комерційної присутності і здійснювати ефективні ділові операції згідно з цією Статтею, відповідна Сторона вживає таких додаткових заходів, які необхідні для того, щоб вони могли це зробити.
Стаття VIII
Оплата послуг за перевезення, які здійснюються у відповідності до цієї Угоди, здійснюється у конвертованій валюті, взаємоприйнятній для зацікавлених фірм, компаній, корпорацій або торговельних організацій. Як тимчасовий захід, така оплата може здійснюватися у відповідності до Угод, укладених між двома Сторонами ділової угоди.

................
Перейти до повного тексту