- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Угода
Угода
між Урядом України і Урядом Литовської Республіки про співробітництво в боротьбі з порушеннями митного законодавства
Дата підписання: 04.08.1993
Дата набуття чинності: 06.01.1994
Уряд України і Уряд Литовської Республіки, далі Сторони,
визначаючи, що порушення митного законодавства приносять збитки економічним, податковим і громадським інтересам їх держав,
маючи на увазі, що незаконний обіг наркотиків і психотропних речовин являє небезпеку для здоров'я суспільства,
визначаючи необхідність правильного застосування мита, зборів та інших платежів, що стягуються при ввезенні, вивезенні і транзиті товарів, а також чіткого дотримання положень, що стосуються заборон, обмежень і контролю,
переконані в тому, що дотримання митного законодавства і правильне стягнення мита, зборів та інших платежів буде більш ефективнми при тісному співробітництві митних служб,
беручи до уваги Рекомендації Ради митного співробітництва про адміністративну взаємодопомогу від 5 грудня 1953 року,
домовились про таке:
Визначення
Стаття 1
Для мети даної Угоди:
а) "митне законодавство" - положення законодавчих та правових актів, що регулюють порядок ввезення, вивезення і транзиту товарів і стягнення мита, зборів та інших платежів, а також порядок заборон, обмежень і контролю;
б) "митна адміністрація" - в Україні - Державний митний комітет України, в Литовській Республіці - Митний департамент при Міністерстві фінансів Литовської Республіки;
в) "порушення митного законодавства" - будь-яке порушення митного законодавства, однаково як і будь-яка спроба порушення цього законодавства;
г) "територія" - державна територія, в тому числі території штучних островів, установок та споруд, що створюються в економічній (морській) зоні держави, над якими вона має виключну юрисдикцію щодо митної справи.
Сфера впливу
Стаття 2
1. Сторони на засадах цієї Угоди і при посередництві митних адміністрацій надають одна одній допомогу:
а) з метою чіткого дотримання митного законодавства;
б) з метою запобігання, розслідування та припинення порушень митного законодавства;
в) в частині повідомлення про документи, що стосуються застосування митного законодавства.
2. Передбачена цією Угодою допомога здійснюється у відповідності із законами і розпорядженнями запитуваної Сторони в рамках компетенції і можливостей митної адміністрації.
3. Ця Угода не передбачає компенсації мит, зборів та інших платежів.
Спостереження за особами, товарами і транспортними засобами
Стаття 3
Митні адміністрації Сторін за власною ініціативою чи по запиту здійснюють особливий нагляд за:
а) особами, про яких відомо або які підозрюються в порушенні митного законодавства іншої Сторони;
б) переміщенням товарів або платіжних засобів, про які митною адміністрацією однієї з Сторін повідомлено митній адміністрації іншої Сторони, що вони задіяні у широкомасштабному незаконному обігу на території цієї країни;
в) будь-якими транспортними засобами, про які відомо, що вони використовуються з метою порушення митного законодавства іншої Сторони або підозрюються в цьому;
г) місцями, що використовуються для зберігання товарів, які призначаються для широкомасштабного нелегального обігу на території іншої Сторони.
2. В межах своєї компетенції митні адміністрації Сторін не дозволятимуть:
а) вивезення товарів, про які відомо, чи у відношенні яких є достатні підстави припускати, що вони вивозяться на територію іншої Сторони для іншої мети, ніж законний торговельний обіг між територіями держав Сторін;
б) вивезення товарів, ввезення яких на територію країни іншої Сторони заборонене.
Обмін інформацією
Стаття 4
1. Митні адміністрації Сторін за власною ініціативою або по запиту надаватимуть одна одній всю інформацію, необхідну для встановлення правильності:
а) стягнення мита та інших імпортних та експортних зборів і платежів і, особливо, інформацію, що дає змогу встановити правильність митної оцінки товарів та їх тарифну класифікацію;
б) застосування заборон і обмежень на ввезення, вивезення і транзит;
в) використання правил визначення походження товарів, якщо це не передбачено іншими угодами.
2. У випадках, коли запитувана митна адміністрація не володіє інформацією, що запитується, вона може за власним розсудом звертатись до компетентних органів у відповідності з нормами національного законодавства.
Стаття 5
Митна адміністрація однієї Сторони надає по запиту іншої Сторони інформацію:
- про законність вивезення товарів з території держави запитуваної Сторони, що ввозяться на територію держави запитуючої Сторони,
- про законність ввезення на територію держави запитуваної Сторони товарів, що вивозяться з країни запитуючої Сторони, та про митні процедури, які до цих товарів застосовувалися.
Стаття 6
Митна адміністрація однієї Сторони за власною ініціативою чи по запиту надає митній адміністрації іншої Сторони всю інформацію, яка може бути використана нею в розслідуванні порушень митного законодавства, особливо у відношенні:
а) фізичних та юридичних осіб, про яких відомо, або які підозрюються в порушенні митного законодавства іншої Сторони;
б) товарів, по відношенню до яких відомо або є підстави вважати, що вони застосовуються в незаконному обігу;
в) транспортних засобів, по відношенню до яких відомо, або є підстави вважати, що вони використовуються при порушеннях митного законодавства Сторін;
г) способах і засобах, по відношенню до яких відомо, або є підстави вважати, що вони застосовуються при порушеннях митного законодавства Сторін.
Стаття 7
Митна адміністрація однієї з Сторін за власною ініціативою чи по запиту надає митній адміністрації іншої Сторони акти, протоколи, письмові докази чи завірені копії документів, які містять всю наявну в їх розпорядженні інформацію про установлені або плановані дії, які суперечать або можуть суперечити митному законодавству іншої Сторони.
................Перейти до повного тексту