1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Регламент


29.05.2014 UA Офіційний вісник Європейського Союзу L 163/10
(До Розділу V : Економічне та галузеве співробітництво Глава 5 . Статистика)
РЕГЛАМЕНТ ЄВРОПЕЙСЬКОГО ПАРЛАМЕНТУ І РАДИ (ЄС) № 545/2014
від 15 травня 2014 року про внесення змін до Регламенту Ради (ЄС) № 577/98 про організацію вибіркового обстеження робочої сили у Співтоваристві
(Текст стосується ЄЕП)
ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ПАРЛАМЕНТ І РАДА ЄВРОПЕЙСЬКОГО СОЮЗУ,
Беручи до уваги Договір про функціонування Європейського Союзу, зокрема його статтю 338(1),
Беручи до уваги пропозицію Європейської Комісії,
Після передачі проекту законодавчого акта національним парламентам,
Діючи згідно зі звичайною законодавчою процедурою (- 1),
Оскільки:
(1) Щоб ефективно боротися з дискримінацією відповідно до статті 10 Договору про функціонування Європейського Союзу (ДФЄС), сприяти забезпеченню дотримання статті 21 Хартії фундаментальних прав Європейського Союзу та досягти мети повної зайнятості та соціального прогресу відповідно до статті 3 Договору про Європейський Союз (ДЄС), а також щоб здійснювати моніторинг ходу досягнення цілей політики Союзу, таких як головні цілі стратегії "Європа 2020", необхідно мати порівнянну, надійну та об’єктивну статистику найманих працівників, безробітних і осіб, що перебувають за межами ринку праці, з дотриманням принципів статистичної конфіденційності, приватності та захисту персональних даних.
(2) У результаті набуття чинності ДФЄС повноваження, надані Комісії, повинні бути узгоджені з його статтею 290 та новими правовими рамками, що виникли внаслідок набуття чинності Регламентом Європейського Парламенту і Ради (ЄС) № 182/2011 (- 2).
(3) Згідно з Регламентом (ЄС) № 182/2011, Комісія взяла на себе зобов’язання переглянути законодавчі акти, які наразі містять покликання на регуляторну процедуру з ретельним вивченням, у світлі критеріїв, встановлених у ДФЄС.
(4) Регламент Ради (ЄС) № 577/98 (- 3) містить покликання на регуляторну процедуру з ретельним вивченням і тому повинен бути переглянутий у світлі критеріїв, встановлених у ДФЄС.
(5) З метою, зокрема, врахування економічного, соціального та технічного розвитку повноваження ухвалювати акти, відповідно до статті 290 ДФЄС, щодо коригування переліку змінних обстеження, як визначено в переліку 14 груп характеристик обстеження, вказаних у Регламенті (ЄС) № 577/98, повинні бути делеговані Комісії для створення трирічної програми спеціалізованих модулів з визначенням для кожного спеціалізованого модуля теми, переліку та опису області спеціалізованої інформації (далі - спеціалізовані підмодулі), а також референтного періоду. Крім того, Комісія повинна мати повноваження ухвалювати делеговані акти для ухвалення переліку структурних змінних і періодичності обстеження. Комісія повинна забезпечити, щоб такі делеговані акти не створювали значного додаткового тягаря для держав-членів або респондентів.
(6) Особливо важливо, щоб Комісія проводила належні консультації в ході підготовчої роботи, у тому числі на рівні експертів. Під час підготовки та складання делегованих актів Комісія повинна забезпечити одночасне, своєчасне та належне передавання відповідних документів до Європейського Парламенту та Ради.
(7) Щоб забезпечити однакові умови імплементації Регламенту (ЄС) № 577/98, Комісії повинні бути надані виконавчі повноваження. Такі повноваження повинні здійснюватися відповідно до Регламенту (ЄС) № 182/2011.
(8) З огляду на важливість спеціалізованих модулів обстеження робочої сили для політик Союзу, Союз повинен робити внесок у фінансування їх впровадження відповідно до принципу обґрунтованого розподілу фінансових витрат між бюджетами Союзу та держав-членів. Гранти повинні надаватися без конкурсів пропозицій відповідно до Регламенту Європейського Парламенту і Ради (ЄС, Євратом) № 966/2012 (- 4). Такі гранти повинні надаватися, за умови фактичного впровадження спеціалізованих модулів, національним статистичним інститутам та іншим національним органам, зазначеним у Регламенті Європейського Парламенту і Ради (ЄС) № 223/2009 (- 5). Гранти для проведення обстежень робочої сили можуть надаватись у формі одноразових виплат. У цьому контексті використання одноразових виплат має слугувати одним з основних засобів спрощення управління грантами.
(9) Як відступ від Регламенту (ЄС, Євратом) № 966/2012 та з огляду на збільшення навантаження, пов’язаного зі збором додаткової інформації для спеціалізованих модулів обстеження робочої сили, що сприятиме отриманню показників для цілей політики Союзу, необхідно співфінансувати витрати на оплату праці персоналу національних адміністрацій, навіть якщо відповідний орган публічної влади здійснив би підтримувані заходи без гранту Союзу, а також співфінансувати інші відповідні санкціоновані витрати.
(10) Що стосується надання повноважень Комісії, цей Регламент обмежується узгодженням наявних повноважень Комісії, передбачених у Регламенті (ЄС) № 577/98, зі статтею 290 ДФЄС і новими законодавчими рамками, що виникла в результаті набуття чинності Регламентом (ЄС) № 182/2011, а також, у відповідних випадках, переглядом обсягу цих повноважень. Оскільки цілі Регламенту (ЄС) № 577/98 усе ще не можуть бути достатньою мірою досягнуті державами-членами, але можуть бути краще досягнуті на рівні Союзу, Союз може ухвалювати інструменти відповідно до принципу субсидіарності, як визначено у статті 5 ДЄС. Згідно з принципом пропорційності, як визначено у зазначеній статті, цей Регламент не виходить за межі необхідного для досягнення таких цілей.
(11) Щоб забезпечити правову визначеність, необхідно, щоб цей Регламент не впливав на процедури ухвалення інструментів, які були ініційовані, але не завершені до набуття чинності цим Регламентом.
(12) Таким чином, до Регламенту (ЄС) № 577/98 необхідно внести відповідні зміни,
УХВАЛИЛИ ЦЕЙ РЕГЛАМЕНТ:
Стаття 1
Внести до Регламенту (ЄС) № 577/98 такі зміни:
(1) До статті 4 внести такі зміни:
(a) параграфи 2 і 3 викласти у такій редакції:
"2. Комісія повинна мати повноваження, відповідно до статті 7c, ухвалювати делеговані акти щодо коригування переліку змінних обстеження, як визначено в переліку 14 груп характеристик обстеження, вказаних у параграфі 1 цієї статті, що обумовлено еволюцією методів і понять. Делегований акт, ухвалений відповідно до цього параграфа, не повинен перетворювати необов’язкові змінні на обов’язкові. Обов’язкові змінні, які мають охоплюватися на постійній основі, повинні бути в межах характеристик обстеження, зазначених у пунктах (a)-(j) і пунктах (l), (m) та (n) параграфа 1 цієї статті. Такі змінні повинні бути в межах 94 характеристик обстеження. Відповідний делегований акт повинен бути ухвалений не пізніше ніж за 15 місяців до початку референтного періоду для обстеження.
Комісія повинна мати повноваження, відповідно до статті 7c, ухвалювати делеговані акти щодо переліку змінних (далі - структурні змінні) з-поміж характеристик обстеження, зазначених у параграфі 1 цієї статті, які потребують обстеження лише як середньорічні показники з використанням підвибірки незалежних спостережень за 52 тижні, а не як середньоквартальні показники.
2a. Структурні змінні повинні відповідати умові, згідно з якою відносна стандартна похибка (без урахування впливу дизайну (плану)) будь-якої річної оцінки, що представляє 1% або більше населення працездатного віку, не перевищує:
(a) 9% для держав-членів із населенням від 1 мільйона до 20 мільйонів осіб; та
(b) 5% для держав-членів із населенням 20 мільйонів осіб або більше.
Держави-члени з населенням менш ніж 1 мільйон осіб звільняються від вимог щодо відносної стандартної похибки, а змінні повинні бути зібрані для всієї вибірки, за винятком випадків, коли вибірка відповідає критерію, визначеному в пункті (a).
Для держав-членів, які використовують підвибірку для збору даних про структурні змінні, якщо використовується більше однієї хвилі, загальна використовувана підвибірка повинна складатися з незалежних спостережень.
2b. Необхідно забезпечити узгодженість між загальними річними показниками підвибірки та середньорічними показниками повної вибірки щодо зайнятості, безробіття та економічно неактивного населення за статтю та для таких вікових груп: 15-24 роки, 25-34 роки, 35-44 роки, 45-54 роки та 55+ років.
3. Комісія за допомогою імплементаційних актів ухвалює правила щодо правок, які підлягають використанню, нормування змінних і переліку принципів формулювання запитань стосовно трудового статусу. Такі імплементаційні акти повинні ухвалюватися відповідно до експертної процедури, зазначеної у статті 8(2).";
(b) параграф 4 вилучити;
(2) додати такі статті:
"Стаття 7a

................
Перейти до повного тексту