- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Протокол
ПРОТОКОЛ
між Державною Службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів та Головним Митним Управлінням Китайської Народної Республіки щодо вимог для меду, що експортується з України до Китайської Народної Республіки
Дата вчинення: |
27.11.2019 |
Дата набрання чинності для України: |
27.11.2019 |
Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (далі - Українська Сторона) та Головне Митне Управління Китайської Народної Республіки (GACC, далі - Китайська Сторона), шляхом дружніх перемовин, домовились щодо наступних ветеринарно-санітарних заходів щодо меду, що експортується з України до Китайської Народної Республіки (далі - КНР).
Стаття 1
Українська Сторона відповідальна за ветеринарно-санітарні заходи щодо меду, що призначений для експорту до КНР та видачу сертифікатів здоров’я.
Стаття 2
Українська Сторона надасть Китайській Стороні нормативні акти, що стосуються виробництва меду та регулювання його обігу, а також програми інспектування та карантину, опис методів і процесів, відповідні стандарти для меду, призначеного для експорту до КНР.
Українська Сторона надасть Китайській Стороні інформацію про План державного моніторингу залишків ветеринарних препаратів, гігієну їжі, захворювань медоносних бджіл та забруднювачів в меді разом із щорічним звітом про результати моніторингу. Українська Сторона повинна розробити деталізовану систему профілактики та контролю захворювань медоносних бджіл, зазначених у статтях 4 та 5, як того вимагає Китайська Сторона, а також про інші захворювання медоносних бджіл та регулярно інформувати Китайську Сторону щодо цього.
Обидві Сторони розроблять високоефективну систему обміну інформацією для співпраці щодо розслідування та вирішення наявних проблем, щодо вжиття коригувальних та профілактичних заходів для забезпечення відповідності підприємств імпортним вимогам КНР.
Українська Сторона постійно забезпечує відповідність систем управління безпечністю харчових продуктів вимогам КНР. За необхідності Китайська Сторона може регулярно або періодично направляти до України експертів для проведення аудиту на місці або контролю. Українська Сторона надасть необхідну допомогу для забезпечення проведення аудиту та інспекції.
Стаття 3
Медоносні бджоли, від яких отриманий мед, що призначений для експорту, повинні відповідати наступним вимогам:
(1) Походити з пасік, які знаходяться в Україні, зареєстровані та знаходяться під ефективним наглядом Української Сторони;
(2) Нектар, падь або секрет рослин, які збирають бджоли, повинні бути нетоксичними, походити від нетоксичних чи нетрансгенних рослин.
Стаття 4
Українська Сторона офіційно підтверджує відсутність на території України зараження медоносних бджіл будь-яким малим вуликовим жуком (Aethinatumida Murray Spp.) та будь-яким кліщем Tropilaelaps (Tropilaelaps mites Spp.).
Стаття 5
(1) Протягом шести місяців не повинно бути офіційно зареєстровано жодного випадку зараження медоносних бджіл Американським гнильцем і Європейським гнильцем у радіусі п’яти кілометрів навколо пасік.
(2) Карантинні вимоги до Varroa Destructor.
Мед походить з пасік, розташованих у країні або зоні, вільній від Varroa spp; або проціджений через фільтр із діаметром пор менше 0,42 мм; або має бути розігрітий до температури щонайменше 50 °C в товщині і витриманий при цій температурі протягом принаймні 20 хвилин; або заморожений в товщині до температури мінус 12 °C або нижче і витриманий при цій температурі протягом принаймні 24 годин. Це дозволить повністю вбити кліща Varroa Destructor і вжити необхідних заходів для ефективного видалення мертвих кліщів.
Стаття 6
Виробничі підприємства, мед із яких призначений для експорту до КНР, повинні бути зареєстрованими Китайською Стороною. Компетентні органи Української Сторони повинні перевірити відповідність виробничих підприємств, які будуть експортувати мед до КНР, вимогам законодавства КНР, а також цього Протоколу, перед тим, як рекомендувати їх Китайській Стороні. Китайська Сторона ухвалює рішення про реєстрацію на основі цих рекомендацій. Незареєстровані виробничі підприємства не мають права експортувати продукцію до Китайської Народної Республіки.
Стаття 7
Мед, що призначений до експорту до КНР, буде супроводжуватися таким сертифікатом:
(1) де засвідчено, що сировина продуктів бджільництва, що експортуються, відповідає вимогам статей 3, 4 та 5 цього Протоколу;
(2) де засвідчено, що заборонені ветеринарні препарати та кормові добавки ніколи не використовувались на пасіках, з яких походить мед, призначений для експорту;
(3) планування та виконання національної програми моніторингу залишків; засвідчуючи, що рівень залишків ветеринарних препаратів, пестицидів, мікроорганізмів і забруднювачів навколишнього середовища, зокрема важких металів та інших небажаних речовин, що забруднюють продукти, не перевищує встановлені Україною і КНР рівні;
(4) де засвідчено, що мед відповідає гігієнічним вимогам і є безпечним для споживання людиною;
(5) де засвідчено, що мед походить із підприємств, на яких запроваджена система простежуваності, і його походження можна простежити до пасік.
Стаття 8
Мед, що експортується до КНР, не повинен змішуватись або перероблятися разом з іншими продуктами, відповідно до вимог Статей 3, 4 та 5 цього Протоколу, або з продуктів, що не були вироблені на цьому зареєстрованому підприємстві, або з продуктами інших видів, що одночасно були вироблені на цьому зареєстрованому підприємстві. Маркування на кожному етапі, зокрема маркування пасік, кімнат для збору меду, процесів виробництва, упаковки та сховищ, повинно здійснюватися згідно із відповідним законодавством. Виключно для зберігання меду, призначеного для експорту, повинні бути доступні відокремлений склад або конкретна визначена зона.
................Перейти до повного тексту