1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Меморандум


МЕМОРАНДУМ
про взаєморозуміння між Державною авіаційною службою України та Агентством цивільної авіації Грузії щодо розвитку безпеки цивільної авіації
Дата вчинення: 06.05.2019
Дата набрання чинності для України: 06.05.2019
Державна авіаційна служба України (ДАСУ, Державіаслужба), законодавчо визначена в якості Уповноваженого органу з питань цивільної авіації в Україні, та Агентство цивільної авіації Грузії (GCAA), законодавчо визначене в якості Уповноваженого органу цивільної авіації в Грузії, далі "Сторони":
- з урахуванням Конвенції про міжнародну цивільну авіацію, підписану в м. Чикаго 7 грудня 1944 року, сторонами якої є Україна і Грузія;
- прагнучи підвищити безпеку польотів і якість навколишнього природного середовища;
- відзначаючи спільні проблеми безпечної експлуатації повітряних суден цивільної авіації;
- визнаючи зростаючу тенденцію до міжнародної кооперації у проектуванні, виробництві та взаємному використанню виробів цивільної авіаційної техніки;
- прагнучи до розширення співпраці і підвищення ефективності в питаннях, що стосуються безпеки польотів повітряних суден цивільної авіації, на основі рівності, взаємності і взаємної вигоди, як описано нижче, і в межах чинного законодавства держави кожної Сторони;
- з урахуванням можливого скорочення економічного тягаря, що накладається на авіаційну галузь, шляхом надлишкових технічних перевірок, оцінок і випробувань; а також
- визнаючи взаємну вигоду від процедур взаємного визнання схвалень з льотної придатності, екологічних схвалень або випробувань, схвалень льотних тренажерів, схвалень організацій з технічного обслуговування повітряних суден, схвалень організацій з виконання змін та/або модифікацій повітряних суден; схвалень персоналу з технічного обслуговування та схвалень льотного персоналу;
домовилися про таке:
Стаття I
У цьому Меморандумі терміни використовуються у такому значенні:
1. Льотний персонал означає пілоти, бортінженери, бортрадисти, штурмани та бортпровідники.
2. Схвалення льотної придатності означає надання сертифікату льотної придатності, схвалення або визнання, що прийнятно, на основі висновку про те, що типова конструкція або зміна типової конструкції виробу цивільної авіаційної техніки відповідає стандартам, погодженим між Сторонами, або висновку про те, що виріб цивільної авіаційної техніки відповідає схваленій типовій конструкції що, як було встановлено, відповідає цим стандартам і знаходиться в стані, придатному для безпечної експлуатації.
3. Критерії льотної придатності означають всі критерії, що регулюють конструкцію, характеристики, матеріали, якість виготовлення, виробництво або модифікацію виробів цивільної авіаційної техніки відповідно до приписів Сторони-імпортеру, з тим щоб вона могла визначити, що конструкція, виробництво і стан цих виробів цивільної авіаційної техніки відповідають законодавству, стандартам і вимогам льотної придатності держави Сторони-імпортеру. Це включає вимоги до льотної придатності, їх тлумачення і методи визначення відповідності.
4. Заявник означає будь-яку фізичну чи юридичну особу, яка звертається до ДАСУ або GCAA за отриманням відповідного схвалення або за наданням послуги.
5. Виріб цивільної авіаційної техніки означає будь-яке повітряне судно цивільної авіації, авіаційний двигун або повітряний гвинт; а також збиральну одиницю, обладнання, матеріал, частину або компонент, які повинні бути встановлені на них, нові або які були в експлуатації.
6. Пов’язані з конструкцією експлуатаційні вимоги означають експлуатаційні або екологічні вимоги, що визначають конструктивні особливості або пов’язані з експлуатацією конструктивні параметри цього виробу цивільної авіаційної техніки, які роблять його придатним для конкретного виду експлуатації в Україні або в Грузії.
7. Екологічне схвалення означає висновок про те, що виріб цивільної авіаційної техніки відповідає стандартам, що застосовуються кожною Стороною щодо авіаційного шуму та/або емісії авіаційних двигунів.
8. Екологічні критерії означають всі критерії, що регулюють конструкцію, характеристики, матеріали, якість виготовлення, виробництво або модифікацію виробів цивільної авіаційної техніки, відповідно до приписів Сторони-імпортеру, з тим щоб вона могла визначити, що вироби цивільної авіаційної техніки відповідають законодавству, стандартам і вимогам держави Сторони-імпортеру щодо зменшення авіаційного шуму та зменшення емісії авіаційних двигунів. Це включає екологічні вимоги, їх тлумачення та методи визначення відповідності.
9. Екологічні випробування означають процес, за допомогою якого оцінюється виріб цивільної авіаційної техніки на предмет відповідності стандартам, що застосовуються кожною Стороною щодо авіаційного шуму та/або емісії авіаційних двигунів, з використанням процедур, узгоджених між Сторонами.
10. Сторона-експортер означає ДАСУ, в разі експорту виробу цивільної авіаційної техніки з України в Грузію; і означає GCAA, в разі експорту виробу цивільної авіаційної техніки з Грузії в Україну.
11. Кваліфікаційне оцінювання льотних тренажерів означає процес, за допомогою якого льотний тренажер оцінюється в порівнянні з імітованим повітряним судном, відповідно до стандартів, узгоджених між Сторонами, або означає висновок щодо відповідності льотного тренажеру цим стандартам.
12. Процедура Реалізації означає взаємно узгоджений Сторонами документ, що описує деталізовані умови та методи реалізації окремих положень цього Меморандуму за конкретними напрямками, щодо яких Сторони дійшли взаємної згоди.
13. Сторона-імпортер означає GCAA, в разі експорту виробу цивільної авіаційної техніки з України в Грузію; і означає ДАСУ, в разі експорту виробу цивільної авіаційної техніки з Грузії в Україну.
14. Типова конструкція означає опис всіх характеристик виробу цивільної авіаційної техніки, включаючи його конструкцію, виробництво, обмеження та інструкції з підтримання льотної придатності, які визначають його льотну придатність і характеристики захисту навколишнього природного середовища.
Стаття II
Для цілей цього Меморандуму Сторони домовилися відповідно до національного законодавства:
1. сприяти визнанню кожною Стороною схвалень льотної придатності і екологічних випробувань і схвалень виробів цивільної авіаційної техніки, для яких Сторона-експортер є первинним Уповноваженим органом цивільної авіації стосовно організації, відповідальної за типову конструкцію;

................
Перейти до повного тексту