- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Протокол
ІМПЛЕМЕНТАЦІЙНИЙ ПРОТОКОЛ
про порядок реалізації Угоди між Кабінетом Міністрів України та Урядом Республіки Молдова про реадмісію осіб
Дата вчинення: |
06.10.2017 |
Дата затвердження Україною: |
30.05.2018 |
Дата набрання чинності для України: |
01.02.2019 |
Кабінет Міністрів України та Уряд Республіки Молдова (далі - Сторони),
бажаючи спростити реадмісію осіб, у дусі співробітництва на основі взаємної довіри,
домовилися про таке:
Стаття 1
Компетентні органи
1. Компетентні органи, відповідальні за реалізацію положень
Угоди, є:
1.1. від Української Сторони:
- Державна міграційна служба;
- Адміністрація Державної прикордонної служби;
- Міністерство закордонних справ:
Дипломатичні представництва, консульські установи.
1.2. від Молдавської Сторони:
- Міністерство внутрішніх справ:
Бюро з міграції та притулку;
Генеральний інспекторат Прикордонної поліції;
- Міністерство закордонних справ та європейської інтеграції:
Дипломатичні представництва, консульські установи.
2. Компетентними органами, відповідальними за:
2.1. Прийняття та розгляд запитів про реадмісію власних громадян, передбачених
статтею 2 Угоди , і реадмісію громадян третіх країн та осіб без громадянства, передбачених
статтею 3 Угоди , є:
2.1.1. Від Української Сторони:
- Державна міграційна служба;
2.1.2. Від Молдавської Сторони:
- Міністерство внутрішніх справ
Бюро з міграції та притулку.
2.2. Прийняття та розгляд запитів про транзитне перевезення, передбачених
статтею 8 Угоди , є:
2.2.1. Від Української Сторони:
- Адміністрація Державної прикордонної служби (повітряне транзитне перевезення осіб);
- Державна міграційна служба (наземне транзитне перевезення осіб);
2.2.2. Від Молдавської Сторони:
- Міністерство внутрішніх справ
Бюро з міграції та притулку.
2.3. Для прийняття та розгляду запитів про реадмісію громадян за прискореною процедурою, передбачених
статтею 5 Угоди , є:
2.3.1. Від Української Сторони:
- Чернівецький прикордонний загін;
- Могилів-Подільський прикордонний загін;
- Подільський прикордонний загін;
- Білгород-Дністровський прикордонний загін;
- Ізмаїльський прикордонний загін;
- Окремий контрольно-пропускний пункт "Київ";
2.3.2. від Молдавської Сторони:
- Регіональне управління Північ;
- Регіональне управління Схід;
- Регіональне управління Південь;
- Сектор Прикордонної поліції Аеропорт - Кишинів.
3. Компетентним дипломатичним або консульським представництвом, відповідальним за оформлення необхідних проїзних документів, а також за проведення співбесіди з метою встановлення громадянства, є:
3.1. від Української Сторони:
- Посольство України в Республіці Молдова;
- Консульство України в м. Бєльці;
3.2. від Молдавської Сторони:
- Посольство Республіки Молдова в Україні;
- Консульство Республіки Молдова в м. Одеса.
4. Про зміни, що стосуються переліку компетентних органів, вказаних у пунктах 1 та 2 цієї статті, Сторони негайно інформують одна одну дипломатичними каналами.
5. З метою реалізації положень
Угоди та цього Імплементаційного протоколу компетентні органи держав Сторін взаємодіють між собою безпосередньо.
6. З метою реалізації цього Імплементаційного протоколу компетентні органи держав Сторін упродовж 15 (п’ятнадцяти) календарних днів з дати його підписання повідомляють один одному в письмовій формі дипломатичними каналами свої контактні дані.
7. Компетентні органи держав Сторін невідкладно інформують один одного в письмовій формі про зміни своїх контактних даних.
Стаття 2
Пункти пропуску через державний кордон
1. Компетентні органи держав Сторін використовують для реадмісії та транзитного перевезення наступні пункти пропуску через державний кордон:
1.1. в Україні:
- Міжнародний аеропорт "Бориспіль";
- Міжнародний аеропорт "Київ (Жуляни)".
1.2. в Республіці Молдова:
- Міжнародний аеропорт "Кишинів".
2. Крім того процедура реадмісії між Сторонами здійснюється в пунктах пропуску через державний кордон:
Мамалига (Україна) - Крива (Республіка Молдова);
Кельменці (Україна) - Ларга (Республіка Молдова);
Россошани (Україна) - Брічень (Республіка Молдова);
Сокиряни (Україна) - Окниця (Республіка Молдова);
Могилів-Подільський (Україна) - Отач (Республіка Молдова);
Ямпіль (Україна) - Косеуць (Республіка Молдова);
Маяки-Удобне (Україна) - Паланка (Республіка Молдова);
Старокозаче (Україна) - Тудора (Республіка Молдова);
Серпневе 1 (Україна) - Басараб’яска (Республіка Молдова);
Нові Трояни (Україна) - Чадир-Лунга (Республіка Молдова);
Виноградівка (Україна) - Вулкенєшть (Республіка Молдова);
Табаки (Україна) - Мирне (Республіка Молдова);
Рені (Україна) - Джюрджюлешть (Республіка Молдова).
3. Про зміни в переліку пунктів пропуску Сторони інформують одна одну дипломатичними каналами.
Стаття 3
Докази наявності громадянства
1. Наявність громадянства України підтверджується наступними документами:
- паспорт громадянина України;
- паспорт громадянина України для виїзду за кордон;
- дипломатичний паспорт;
- службовий паспорт;
- тимчасове посвідчення громадянина України;
- посвідчення члена екіпажу;
- посвідчення особи моряка;
- посвідчення особи на повернення в Україну.
2. Наявність громадянства Республіки Молдова підтверджується наступними документами:
- посвідчення особи;
- паспорт для виїзду за кордон;
- дипломатичний паспорт;
- службовий паспорт;
- свідоцтво на повернення в Республіку Молдова.
3. Підстави вважати, що особа має громадянство України, є за наявності:
- документів, зазначених у пункті 1 цієї статті, термін дії яких закінчився;
- копій або дублікатів документів, зазначених у пункті 1 цієї статті;
- паспорта громадянина СРСР із внесеним до нього написом "громадянин України" і штампом про прописку за місцем проживання на території України на 13 листопада 1991 року;
- інших, крім зазначених в пункті 1 цієї статті документів, виданих компетентними органами України;
- заповненої особою, яка підлягає реадмісії, заяви за формою згідно з Додатком 1 до цього Імплементаційного протоколу;
- письмових пояснень свідків, отриманих на законних підставах відповідними компетентними органами;
- письмових пояснень компетентних посадових осіб;
- результатів співбесіди з особою, яка підлягає реадмісії, що дають підстави вважати, що особа є громадянином України.
4. Підстави вважати, що особа має громадянство Республіки Молдова, є за наявності:
- документів, зазначених у пункті 2 цієї статті, термін дії яких закінчився;
- копій або дублікатів документів, зазначених у пункті 2 цієї статті;
- інших, крім зазначених в пункті 2 цієї статті документів, виданих компетентними органами Республіки Молдова;
- заповненої особою, яка підлягає реадмісії,
заяви за формою згідно з Додатком 1 до цього Імплементаційного протоколу;
- письмових пояснень свідків, отриманих на законних підставах відповідними компетентними органами;
- письмових пояснень компетентних посадових осіб;
- результатів співбесіди з особою, яка підлягає реадмісії, що дають підстави вважати, що особа є громадянином Республіки Молдова;
- паспорта громадянина СРСР із внесеним до нього написом "громадянин Республіки Молдова".
Стаття 4
Докази наявності підстав для реадмісії громадян третіх країн та осіб без громадянства
1. Доказом наявності підстав для реадмісії громадян третіх країн та осіб без громадянства є дійсні:
- в’їзна (виїзна) відмітка відповідних компетентних органів держав Сторін у будь-якому документі, що посвідчує особу і дає право на перетин державного кордону;
- в’їзна (виїзна) відмітка компетентних органів держав Сторін у фальшивому або підробленому документі;
- документ, що дає право на проживання на території держави запитуваної Сторони;
- документ, виданий компетентними органами, що підтверджує особу, яка отримала одну з форм міжнародного захисту на території держави запитуваної Сторони;
- відмітка, яка надає право на проживання у державі запитуваної Сторони, проставлена у документі, що посвідчує особу громадянина третьої країни або особу без громадянства.
2. Дійсні документи, вказані в пункті 1 цієї статті, визнаються Сторонами без додаткових формальностей.
3. Непрямим доказом наявності підстав для реадмісії громадян третіх країн та осіб без громадянства є:
- документи, зазначені в пункті 1 цієї статті, строк дії яких закінчився не більше ніж 180 (сто вісімдесят) календарних днів тому;
- віза, видана компетентними органами держави запитуючої Сторони на території держави запитуваної Сторони, строк дії якої закінчився, при наявності відмітки про в’їзд;
- іменні проїзні квитки, а також будь-які документи, видані на території держави запитуваної Сторони;
- офіційні заяви, зроблені для прискореної процедури, зокрема, заяви співробітників органу прикордонного відомства, які можуть підтвердити перетинання державного кордону відповідною особою з території держави запитуваної Сторони безпосередньо на територію держави запитуючої Сторони;
- письмові пояснення компетентних посадових осіб;
- письмові пояснення особи, яка підлягає реадмісії, отримані на законних підставах;
- документи, якими зафіксовано факт затримання особи в прикордонному районі держави запитуючої Сторони, яка потрапила безпосередньо з території держави запитуючої Сторони з порушенням законодавства про в’їзд іноземців та осіб без громадянства;
- зафіксовані в установленому порядку відбитки слідів, залишені на смузі або ділянці місцевості, ідентичні з відбитками слідів затриманих осіб.
................Перейти до повного тексту