1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рекомендації


L 64/60
UA
Офіційний вісник Європейського Союзу
04.03.2006
(До Розділу V "Економічне та галузеве співробітництво"
Глава 23. Освіта, навчання та молодь)
II
(Акти, необов'язкові до опублікування)
РЕКОМЕНДАЦІЯ ЄВРОПЕЙСЬКОГО ПАРЛАМЕНТУ І РАДИ
від 15 лютого 2006 року
про подальшу європейську співпрацю у сфері забезпечення якості вищої освіти
(2006/143/ЄС)
ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ПАРЛАМЕНТ І РАДА ЄВРОПЕЙСЬКОГО СОЮЗУ,
Беручи до уваги Договір про заснування Європейських співтовариств, зокрема його статті 149(4) і 150(4)
Беручи до уваги пропозицію Європейської Комісії,
Беручи до уваги висновок Європейського економічно-соціального комітету (-1)
Після консультацій з Комітетом регіонів
Діючи згідно з процедурою, встановленою у статті 251 Договору (-2),
Оскільки:
(1) Незважаючи на помітний успіх імплементації Рекомендації Ради 98/561/ЄС від 24 вересня 1998 року про європейську співпрацю у сфері забезпечення якості вищої освіти (-3) - як про це свідчить звіт Комісії від 30 вересня 2004 року - все ще існує потреба у підвищенні ефективності європейської вищої освіти, зокрема її якості, для того, щоб вона стала прозорішою і надійнішою для громадян Європи, студентів і науковців з інших континентів.
(2) Рекомендація 98/561/ЄС покликана надати підтримку і, за необхідності, встановити прозорі системи забезпечення якості. Майже усі держави-члени запровадили національні системи, ініціювали або забезпечили створення одного чи декількох агентств забезпечення якості або агентств з акредитації.
(3) Рекомендацією 98/561/ЄС передбачено, що системи забезпечення якості повинні базуватися на низці ключових особливостей, у тому числі оцінюванні освітніх програм або закладів освіти шляхом проведення внутрішнього оцінювання, зовнішньої перевірки, і передбачати участь студентів, публікацію результатів та залучення у міжнародних експертів. Результати оцінювання забезпечення якості відіграють значну роль у сприянні підвищенню результатів діяльності закладів вищої освіти.
(4) Ключові особливості, вказані в пункті 3, було головним чином запроваджено в усі системи забезпечення якості і затверджено на конференції міністрів освіти Європи у вересні 2003 року в Берліні, в контексті Болонського процесу, що спрямований на створення Європейського простору вищої освіти.
(5) Європейську асоціацію із забезпечення якості вищої освіти (ENQA) засновано у 2000 році, а кількість її учасників в особі агентств забезпечення якості і агентств з акредитації в усіх державах - членах постійно зростає.
(6) У контексті Болонського процесу, міністри освіти з 45 держав ухвалили стандарти і настанови із забезпечення якості у Європейському просторі вищої освіти, за пропозицією ENQA, на зустрічі у Бергені 19-20 травня 2005 року та як продовження роботи після зустрічі у Берліні у вересні 2003 року. Вони також схвалили концепцію Європейського реєстру агентств забезпечення якості на основі результатів національного оцінювання та рекомендували, щоб у подальшому розроблення практичних механізмів імплементації здійснювала ENQA у співпраці із Асоціацією університетів Європи (EUA), Європейською асоціацією закладів вищої освіти (EUR - ASHE) і Національними спілками студентів Європи (ESIB), із наданням звіту міністрам через Групу супроводу Болонського процесу. Окрім того, вони наголосили на необхідності співпраці між визнаними на національному рівні агентств з метою покращення взаємного визнання рішень про надання акредитації або рішень щодо забезпечення якості.
(7) Дії ЄС з підтримки забезпечення якості необхідно розробити відповідно до заходів, яких вживають у контексті Болонського процесу.
(8) Бажано розробити реєстр незалежних та надійних європейських агентств забезпечення якості, незважаючи на те, чи є вони регіональними або національними, загальними або галузевими, публічними або приватними, для підтримки прозорості вищої освіти і сприяння визнанню кваліфікацій та строків навчання за кордоном.
(9) У контексті Лісабонської стратегії, Європейська Рада у Барселоні, у березні 2002 року виразила свій висновок, що європейські системи освіти і навчання повинні стати "світовим взірцем якості",
__________
(-1) ОВ С 255,14.10.2005, с. 72.
(-2) Висновок Європейського Парламенту від 13 жовтня 2005 року (ще не опублікований в Офіційному віснику) і Рішення Ради від 30 січня 2006 року.

................
Перейти до повного тексту