- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
ЄВРОПЕЙСЬКИЙ СУД З ПРАВ ЛЮДИНИ
П'ята секція
Р І Ш Е Н Н Я
Справа "Луганська проти України" (Заява N 29435/04)
Страсбург, 14 грудня 2006 року |
Переклад офіційний
Це рішення стає остаточним відповідно до умов, зазначених у п. 2 статті
44 Конвенції. Воно може підлягати редакційним виправленням.
У справі "Луганська проти України"
Європейський суд з прав людини (п'ята секція), що засідав палатою у складі:
п. П.Лоренцен (P.Lorenzen), Голова,
пані С.Ботучарова (S.Botoucharova),
п. В.Буткевич (V.Butkevych),
пані М.Цаца-Ніколовська (M.Tsatsa-Nikolovska),
п. Р.Маруст (R.Maruste),
п. Дж.Боррего Боррего (J.Borrego Borrego),
пані Р.Ягер (R.Jaeger), судді,
та пані К.Вестердік (C.Westerdiek), Секретар секції,
після обговорення в нарадчій кімнаті 20 листопада 2006 року,
виносить таке рішення, що було прийняте того ж дня:
ПРОЦЕДУРА
2. Уряд України (далі - Уряд) був представлений його Уповноваженим - паном Ю. Зайцевим.
3. 5 грудня 2005 року Суд вирішив направити на комунікацію Уряду скаргу за пунктом 1 статті
6 Конвенції та статті
1 Першого протоколу щодо невиконання рішень, винесених на користь заявниці. Відповідно до пункту 3 статті 29 Конвенції Суд вирішив розглядати питання прийнятності і суті заяви одночасно.
ЩОДО ФАКТІВ
I. ОБСТАВИНИ СПРАВИ
4. Заявниця народилася у 1938 році та проживає у м. Новогродівка Донецької області, Україна.
5. 21 квітня та 13 червня 2003 року Новогродівський міський суд Донецької області зобов'язав колишнього роботодавця заявниці - ДВАТ шахта 1/3 "Новогродівська" виплатити заявниці заборгованість із заробітної плати у розмірі 5010,72 грн (1) та 4211,75 грн (2) в якості інших виплат.
----------------
(1) Приблизно 890,89 євро.
(2) Приблизно 691,10 євро.
6. 5 травня та 21 липня 2003 року відділ державної виконавчої служби Новогродівського міського управління юстиції відкрив виконавчі провадження щодо зазначених рішень.
7. Шахта "Новогродівська" була реорганізована і стала структурним підрозділом ДП "Селидіввугілля". Оскільки останнє, таким чином, стало боржником, виконавчі провадження були передані до відділу державної виконавчої служби Селидівського міського управління юстиції.
8. У лютому 2004 року заявниця подала позов до Новогродівського міського суду до відділу державної виконавчої служби Новогродівського міського управління юстиції, вимагаючи компенсації за невиконання рішень, винесених на її користь. 11 березня 2004 року суд відхилив її позов, не встановивши вини з боку виконавчої служби. Він постановив, що рішення не могли бути виконані через, inter alia, мораторій на примусову реалізацію майна державних підприємств, введений
Законом від 29 листопада 2001 року. 5 липня 2004 року апеляційний суд Донецької області залишив без змін рішення суду першої інстанції. Заявниця подала касаційну скаргу щодо цих рішень. Сторони не надали інформації про хід цього провадження.
9. У вересні 2004 року заявниця подала позов до Селидівського міського суду до відділу державної виконавчої служби Селидівського міського управління юстиції, вимагаючи компенсації за невиконання рішень, винесених на її користь. 14 жовтня 2004 року суд відхилив її позов, не встановивши вини з боку державної виконавчої служби. 14 лютого 2005 року апеляційний суд Донецької області залишив без змін рішення суду першої інстанції. Заявниця оскаржила ці рішення у касаційному порядку. Сторони не надали інформації про хід цього провадження.
10.14 вересня 2004 року заявниця отримала 3996,65 грн (3). Відповідно до наданої заявницею інформації решта присуджених їй сум залишається невиплаченою.
----------------
(3) Приблизно 672 євро.
II. ВІДПОВІДНЕ НАЦІОНАЛЬНЕ ЗАКОНОДАВСТВО
11. Відповідне національне законодавство викладене в рішенні у справі
"Сокур проти України" (N 29439/02, пункти 17-22, рішення від 26 квітня 2005 року).
ЩОДО ПРАВА
12. Посилаючись на статтю
13 Конвенції та статтю
1 Першого протоколу, заявниця скаржилась на тривале невиконання рішень, винесених на її користь. У цих статтях зазначено наступне:
Стаття 13 "Кожен, чиї права та свободи, визнані в цій
Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження".
Стаття 1
Першого протоколу "Кожна фізична або юридична особа має право мирно володіти своїм майном. Ніхто не може бути позбавлений своєї власності інакше як в інтересах суспільства і на умовах, передбачених законом і загальними принципами міжнародного права. Проте попередні положення жодним чином не обмежують право держави вводити в дію такі закони, які вона вважає за необхідне, щоб здійснювати контроль за користуванням майном відповідно до загальних інтересів..."
13. Суд вважає, що скарги заявниці щодо тривалого невиконання рішень, винесених на її користь, повинні також розглядатися за пунктом 1 статті
6 Конвенції, який зазначає наступне:
Пункт 1 статті 6
"Кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який вирішить його спір щодо його прав та обов'язків цивільного характеру..."
................Перейти до повного тексту