- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
ЄВРОПЕЙСЬКИЙ СУД З ПРАВ ЛЮДИНИ
П'ята секція
Р І Ш Е Н Н Я
Справа "Серікова проти України"
(Заява N 43108/04)
Страсбург, 7 грудня 2006 року |
Переклад офіційний
Це рішення стане остаточним відповідно до умов, визначених п. 2 статті
44 Конвенції. Воно може підлягати редакційним виправленням.
У справі "Серікова проти України"
Європейський суд з прав людини (п'ята секція), засідаючи палатою, до складу якої увійшли:
п. П.Лоренцен (P.Lorenzen), Голова,
п. К.Юнгвірт (K.Jungwiert),
п. В.Буткевич (V.Butkevych),
пані М.Цаца-Ніколовська (M.Tsatsa-Nikolovska),
п. Дж.Боррего Боррего (J.Borrego Borrego),
пані Р.Ягер (R.JAEGER),
п. М.Віллігер (M.Villiger), судді,
та пані К.Вестердік (C.Westerdiek), Секретар секції,
після обговорення у нарадчій кімнаті 13 листопада 2006 року,
виносить таке рішення, яке було прийняте того ж дня:
ПРОЦЕДУРА
1. Справа порушена за заявою (N 43108/04), поданою проти України до Європейського суду з прав людини (далі - Суд) відповідно до статті
34 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (далі - Конвенція) громадянкою України пані Ганною Архипівною Серіковою (далі - заявниця) 2 березня 2004 року.
2. У Суді заявницю представляв пан В.Бичковський з міста Міусинська. Уряд України (далі - Уряд) був представлений його Уповноваженим - п. Юрієм Зайцевим, та пані Іриною Шевчук - керівником Секретаріату Урядового уповноваженого у справах Європейського суду з прав людини.
3. 8 листопада 2005 року Суд прийняв рішення направити скарги за пунктом 1 статті
6 Конвенції та статтею 1 Першого протоколу до
Конвенції щодо невиконання рішень, винесених на користь заявниці, на комунікацію Уряду. Відповідно до положень пункту 3 статті 29 Конвенції Суд вирішив розглядати питання щодо прийнятності та суті заяви одночасно.
ФАКТИ
I. ОБСТАВИНИ СПРАВИ
4. Заявниця народилась у 1943 році та проживає у місті Вахрушево Луганської області.
5. 5 червня 2000 року та 5 червня 2001 року Краснолуцький міський суд Луганської області присудив стягнути на користь заявниці заборгованість із заробітної плати та інших виплат з її колишнього працедавця - Управління з тушіння, профілактики териконів та рекультивації земель ДХК "Донбасантрацит" (далі - Управління) у сумі 1278,79 грн (1) та 375,06 грн (2) відповідно. Ці рішення набрали законної сили, і виконавчі листі були передані на виконання до відділу державної виконавчої служби Краснолуцького міського управління юстиції (далі - виконавча служба).
_______________
(1) 243,08 євро.
(2) 82,27 євро.
6. У той час відповідно до тверджень Уряду з 12 серпня 1998 року активи Управління знаходились у податковій заставі, що блокувало можливість їх продажу. Крім того, відповідно до роз'яснень виконавчої служби від 11 лютого 2005 року виконанню завадила реорганізація Державної холдингової компанії "Донбасантрацит" у державне підприємство "Донбасантрацит" та необхідність призначити правонаступника Управління для цілей виконавчого провадження.
7. 14 жовтня 2004 року заявниця отримала заборгованість, належну їй за рішенням суду від 5 червня 2000 року та 14 жовтня 2005 року - за рішенням суду від 5 червня 2001 року.
II. ВІДПОВІДНЕ НАЦІОНАЛЬНЕ ЗАКОНОДАВСТВО
8. Відповідне національне законодавство викладене у рішенні
"Ромашов проти України" (N 67534/01, пункти 16-18, рішення від 27 липня 2004 року).
ПРАВО
9. Заявниця скаржилася на неспроможність державних органів вчасно виконати рішення від 5 червня 2000 року та 5 червня 2001 року. При цьому вона посилалась на пункт 1 статті
6 Конвенції та статтю 1 Першого протоколу до
Конвенції, в яких зазначено:
Пункт 1 статті 6
"Кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов'язків цивільного характеру (...)".
Стаття 1
Першого протоколу "Кожна фізична або юридична особа має право мирно володіти своїм майном. Ніхто не може бути позбавлений своєї власності інакше як в інтересах суспільства і на умовах, передбачених законом і загальними принципами міжнародного права. Проте попередні положення жодним чином не обмежують право держави вводити в дію такі закони, які вона вважає за необхідне, щоб здійснювати контроль за користуванням майном відповідно до загальних інтересів..."
I. ПРИЙНЯТНІСТЬ
10. Уряд подав зауваження, які заявниця заперечила, стосовно статусу жертви, подібні до тих, які Суд уже відхилив у низці справ, що стосувались невиконання судових рішень, винесених проти державних підприємств (див., наприклад, серед багатьох інших, справу
"Ромашов проти України", згадану вище, пункти 25-27). Суд не вбачає причин для винесення іншого висновку в цій справі і тому відхиляє ці зауваження.
................Перейти до повного тексту