- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Угода
Угода
між Кабінетом Міністрів України і Урядом Республіки Таджикистан про співробітництво у митних справах
( Угоду затверджено Постановою КМ
N 492 від 11.04.2002 )
( Про набуття чинності Угоди додатково див. Лист
Державної митної служби
N 11/4-18-5780-ЕП від 03.07.2002 )
Дата підписання: Дата набрання чинності для України: 20.04.2002 | 06.07.2001 |
Кабінет Міністрів України і Уряд Республіки Таджикистан, далі Сторони,
бажаючи розвивати дружні відносини, у тому числі і за допомогою співробітництва у галузі митної справи,
прагнучи шляхом співробітництва митних служб сприяти розвитку та прискоренню пасажирського та вантажного сполучення між Сторонами,
маючи на увазі, що дотримання митного законодавства та боротьба з митними правопорушеннями можуть бути більш успішно здійснюватися при співробітництві митних служб Сторін,
домовилися про таке:
Стаття 1
Визначення
Для цілей цієї Угоди застосовуватимуться такі терміни:
"митне законодавство" - сукупність нормативних правових актів держав Сторін, що регулюють порядок ввезення, вивезення та транзиту товарів, ручної поклажі та багажу пасажирів, валютних та інших цінностей, міжнародних поштових відправлень, стягнення мита, зборів та інших платежів, надання пільг, установлення заборон та обмежень, а також контролю за переміщенням товарів через митні кордони Сторін;
"митні служби" - центральні митні органи держав Сторін;
"митне правопорушення" - порушення або спроба порушення митного законодавства;
"особа" - фізична або юридична особа;
"прекурсори" - речовини, класифіковані у відповідних міжнародних конвенціях і національних переліках як вихідні або допоміжні під час вироблення, виготовлення та переробки наркотичних засобів і психотропних речовин;
"контрольована поставка" - метод, за яким допускається вивезення, транзит чи ввезення на територію держави однієї із Сторін незаконних, або підозрюваних щодо їх незаконності партій наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів з відома та під наглядом компетентних органів Сторін з метою виявлення осіб, причетних до незаконного обігу наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів;
"свідоцтво" - офіційний документ, який підтверджує фактичне оформлення товару у відповідності до національного законодавства держави, в якої було здійснено оформлення товару.
Стаття 2
Сфера застосування Угоди
Сторони, на основі цієї Угоди та через митні служби, у рамках їх компетенції і за умови додержання законодавства держав Сторін, будуть співпрацювати з метою:
а) удосконалення пасажирського та вантажного сполучення між державами Сторін;
б) забезпечення вірного стягнення мита, зборів та інших платежів, а також застосування митних пільг;
в) відвернення, розслідування та припинення митних правопорушень;
г) спрощення процедури митного оформлення між двома державами.
Стаття 3
Спрощення митних формальностей
1. Митні служби:
а) вживають за взаємним погодженням необхідні заходи до спрощення митного оформлення;
б) визнають митні забезпечення (пломби, відбитки печаток, штампів) і митні документи одна одної, а при необхідності накладають власні митні забезпечення на товари, що переміщуються.
2. Товари і транспортні засоби, які прямують транзитом, звільняються від митного огляду, за винятком випадків, коли є підстави вважати, що їх ввезення, вивезення і транзит заборонені відповідно до законодавства держав Сторін: має місце митне правопорушення, або відповідно до національного законодавства держави однієї із Сторін транзит проводиться за умови забезпечення сплати митних платежів і податків.
Стаття 4
Надання свідчень
1. Митні служби надають одна одній на запит свідчення, які підтверджують, що товари вивезені з території держави однієї Сторони, ввозяться на територію держави іншої Сторони на законних підставах. У свідченнях зазначаються вид та результати митних процедур, відповідно до яких оформлялися товари.
2. Митні служби подають одна одній на запит відомості про те, що надані підпорядкованими їм митними органами свідчення або інші документи є дійсними і містять усі необхідні дані.
Стаття 5
Боротьба з незаконним обігом наркотичних засобів і психотропних речовин
1. Митні служби з метою активізації дій з відвернення, розслідування та припинення незаконного обігу наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів і прекурсорів без попереднього запиту й у можливо короткий термін повідомляють одна одній відомості у межах законодавства держав Сторін:
а) про осіб, стосовно яких відомо, що вони займаються незаконним обігом наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів і прекурсорів або підозрюються у цьому;
б) про транспортні засоби, включаючи контейнери, і поштові відправлення, про які відомо, що вони використовуються для незаконного обігу наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів і прекурсорів, а також про нові методи контролю за ними;
в) про виявлені факти або спроби незаконного переміщення наркотиків на території чи з територій Сторін, про засоби їх приховування, що застосовуються під час транспортування, та про методи їх виявлення;
г) про нові досягнення в науці і практиці щодо виявлення незаконного обігу наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів.
2. Митні служби без попереднього запиту інформують одна одну про застосовувані способи незаконного обігу наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів і прекурсорів, а також про нові методи контролю за ними.
3. Отримані будь-якою зі Сторін відповідно до пунктів 1 і 2 цієї статті відомості, повідомлення і документи передаються її правоохоронним та іншим державним органам, які займаються боротьбою з наркоманією і незаконним обігом наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів і прекурсорів.
4. На основі законодавств держав Сторін і за взаємним узгодженням, митні служби використовують при потребі метод контрольованої поставки наркотичних засобів та психотропних речовин і прекурсорів з метою виявлення осіб, причетних до їх незаконного обігу.
Рішення про використання методу контрольованої поставки приймаються Сторонами окремо у кожному конкретному випадку і можуть при потребі враховувати фінансові домовленості Сторін.
Стаття 6
Передача відомостей
1. Митні служби передають одна одній на запит усі наявні в їх розпорядженні відомості, у тому числі шляхом пересилання повідомлень, протоколів та інших матеріалів або їх завірених копій:
а) про обставини, пов'язані зі стягненням мита, зборів та інших платежів, а також застосуванням митних пільг;
б) про дії, здійснені або такі, що готуються, які суперечать митному законодавству Сторони, що запитує.
2. Митні служби у можливо короткий термін повідомляють одна одній, у тому числі і без попереднього запиту, відомості про можливі митні правопорушення, у боротьбі з якими існує особлива заінтересованість Сторін. Це, у першу чергу, стосується митних правопорушень під час переміщення:
а) товарів, які можуть являти загрозу для довкілля або здоров'я населення;
б) зброї, боєприпасів, вибухових та отруйних речовин, вибухових пристроїв;
в) предметів, які становлять значну історичну, художню, культурну або археологічну цінність;
г) товарів, які відповідно до законодавств держав Сторін, підлягають обкладенню високим митом та податками;
д) товарів, які мають особливо важливе значення і підпадають під нетарифні обмеження;
е) наркотичних засобів і психотропних речовин, їх аналогів та прекурсорів.
Стаття 7
Передача документів
1. Митні служби Сторін обмінюються між собою копіями чинних законодавчих або інших нормативних актів з митних питань і негайно інформують одна одну про всі зміни та доповнення митного законодавства.
................Перейти до повного тексту