1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Меморандум


МЕМОРАНДУМ
про взаєморозуміння між Урядом України та Урядом Сполучених Штатів Америки щодо основних напрямів та цілей програми допомоги з боку Агентства США з міжнародного розвитку у 2012 році
Дата підписання: 03.08.2012
Дата набрання чинності для України: 03.08.2012
Уряд України та Уряд Сполучених Штатів Америки, який діє через Агентство США з міжнародного розвитку (АМР США), (далі - Сторони) мають намір шляхом укладення цього Меморандуму про взаєморозуміння та в рамках Угоди між Урядом України і Урядом Сполучених Штатів Америки про гуманітарне і техніко-економічне співробітництво від 7 травня 1992 року (далі - Двостороння Угода) сприяти дієвій реалізації програми допомоги Україні з боку АМР США.
Також на основі відповідних механізмів співробітництва і координації дій Сторони бажають забезпечити ефективний обмін інформацією про проекти допомоги з боку АМР США, включаючи проведення регулярних зустрічей, та звільнення в рамках цих проектів від податків і митних зборів, як передбачено положеннями Двосторонньої Угоди.
Сторони визначили і погодилися про основні напрями та цілі програми допомоги з боку АМР США у 2012 році, які викладені нижче та на підставі яких будуть розроблятися, погоджуватися та впроваджуватися конкретні проекти. Сторони також домовилися про те, що погоджені проекти, які відповідають Основним напрямам та цілям програми допомоги АМР США, визначеним у цьому Меморандумі про взаєморозуміння, за згодою Сторін будуть вважатися такими, що здійснюються в рамках Двосторонньої Угоди.
Основні напрями та цілі програми допомоги з боку АМР США
1. Економічне зростання
1.1 Торгівля та інвестиції
Створення сприятливого середовища для торгівлі та інвестицій:
- співпраця з державними установами та приватними підприємствами і організаціями України з метою сприяння реалізації зобов'язань, взятих Україною при вступі до СОТ, зокрема у сферах державних закупівель та митної служби;
- надання допомоги на національному та місцевому рівнях з метою поліпшення регуляторного клімату для підприємницької діяльності, що має забезпечити інвесторам більш сприятливі можливості для вкладення коштів;
- сприяння створенню комерційних зв'язків з місцевими та міжнародними ринками;
- сприяння в утворенні та розбудові кластерів у визначених регіонах з метою підвищення продуктивності та дотримання інноваційних методів роботи;
- запровадження визнаних міжнародних стандартів якості продукції та продуктивності роботи підприємств України з метою використання більш сприятливих можливостей у сфері міжнародної торгівлі;
- за необхідності надання допомоги у процесі приєднання України до зони вільної торгівлі з Європейським Союзом;
- підтримка у створенні електронної "Біржі проектів", інтернет-порталу, який міститиме інформацію про інвестиційний потенціал України та можливості для інвестування, "єдиного інвестиційного вікна", а також індустріальних парків.
1.2 Сприятливе середовище для діяльності фінансового сектору
1.2.1 Створення сприятливого середовища для діяльності фінансового сектору:
- надання допомоги у правовій та регуляторній сферах, що має сприяти Україні у пом'якшенні наслідків фінансової кризи;
- допомога у розбудові потенціалу регуляторів, інститутів та учасників фінансового ринку;
- підвищення обізнаності учасників ринку та регуляторів з міжнародними стандартами, практикою, принципами та етичними засадами діяльності фінансового ринку;
- допомога у створенні інтегрованої електронної системи регулювання та нагляду за ринками небанківських фінансових послуг України;
- підтримка у запровадженні найкращої практики застосування міжнародних стандартів фінансової звітності учасниками фінансового ринку.
1.2.2 Сектор фінансових послуг:
- надання консультаційної допомоги регуляторним установам фінансового сектору з питань забезпечення стабільної діяльності фінансового сектору, в тому числі з питань впровадження механізмів нагляду на основі оцінки ризиків, консолідованого пруденційного нагляду за фінансовими установами та контролю за кінцевими власниками фінансових установ, а також у регулюванні недержавної пенсійної системи;
- сприяння підвищенню обсягів торгівлі на ринку державних цінних паперів з метою запровадження сучасної практики управління державним боргом та збільшення обігу цінних паперів;
- надання допомоги для запровадження сучасної практики управління державним боргом та збільшення обсягів торгівлі на ринках державних цінних паперів;
- надання допомоги органам місцевого самоврядування у визначенні та використанні довготермінових джерел залучення коштів, що має забезпечити здійснення капітальних проектів та дозволити регіональним і місцевим органам влади вкладати кошти у втілення заходів з модернізації інфраструктури та підвищення якості послуг громадянам;
- надання допомоги Міністерству фінансів України у запровадженні програмно-цільового методу бюджетування на рівні областей;
- надання допомоги у розповсюдженні програмно-цільового методу бюджетування на всі місцеві бюджети України, у підвищенні потенціалу визначених територіальних громад до мобілізації фінансових ресурсів та ефективного впровадження проектів місцевого розвитку, у тому числі тих методів фінансової діяльності, що заохочують заходи з енергозбереження у визначених територіальних громадах, а також підвищують рівень інформованості суспільства про бюджетний процес, надходження та видатки;
- сприяння розробці та внесенню змін до Податкового Кодексу з метою збільшення надходжень до місцевих бюджетів;
- підтримка заходів з удосконалення діяльності інфраструктурних інститутів ринку - фондових бірж, депозитарію цінних паперів, галузевих саморегулівних організацій тощо;
- надання допомоги центральним органам виконавчої влади, регуляторним органам та учасникам ринку у запровадженні пенсійної реформи;
- підтримка розвитку ринку похідних цінних паперів (деривативів), який має забезпечити ефективні інструменти для страхування фінансових ризиків;
- підтримка заходів з допомоги вразливим верствам суспільства у питаннях реструктуризації заборгованостей, підвищення рівня фінансової грамотності населення шляхом реалізації інформаційних кампаній, удосконалення механізмів захисту прав споживачів.
1.3 Конкурентоспроможність приватного сектору
Створення сприятливого середовища для підприємницької діяльності:
- допомога в усуненні нормативно-правових колізій, зниженні адміністративних бар'єрів та гармонізації норм комерційного права України з міжнародною практикою;
- допомога у зниженні бар'єрів, які впливають на конкуренцію та здійснення інвестування шляхом удосконалення функціонування ринку землі;
- допомога у створенні сприятливого середовища для бізнесу шляхом забезпечення підтримки дерегуляції підприємницької діяльності та поліпшення конкурентоспроможності малого та середнього бізнесу на національному і регіональному рівні;
- підтримка діяльності агентств з питань інвестицій з метою поліпшення інвестиційного клімату;
- допомога у розвитку механізмів експортної підтримки малого і середнього бізнесу.
1.4 Сільське господарство
Сприяння більш швидкому та широкомасштабному відновленню економіки України, а також заходам у сфері світової продовольчої безпеки шляхом допомоги у забезпеченні комплексної, різнопланової та конкурентоспроможної діяльності сільського господарства, а саме:
- допомога у забезпеченні сталого, ринково орієнтованого стратегічного середовища для роботи аграрної галузі;
- стимулювання кращого доступу до фінансових ресурсів для діяльності сільськогосподарських виробників;
- сприяння розвитку інфраструктури ринку для потреб малих та середніх виробників;
- сприяння діалогу між державою та приватними виробниками з питань аграрної політики;
- сприяння кращій обізнаності суспільства з основними реформами в аграрному секторі, а також з правами громадян стосовно землі;
- допомога малим та середнім виробникам у підвищенні продуктивності роботи та забезпеченні кращого доступу до ринку;
- сприяння максимально ефективному використанню водних ресурсів для потреб сільськогосподарського виробництва.
1.5 Енергетика
- сприяння підвищенню рівня енергетичної безпеки України шляхом надання допомоги для вирішення питання зниження обсягів споживання газу у сфері комунального теплопостачання, а також запровадження програм співпраці на регіональному рівні з таких питань, як енергоефективність житлових і промислових споруд, освоєння відновлюваних джерел енергії, розвиток стратегічного планування та планування діяльності регіональних систем електропередачі, а також навчальних програм з питань регулювання енергетики на регіональному рівні;
- допомога у перетворенні газового сектору України на законодавчо врегульовану, прозору та рентабельну структуру, здатну мобілізувати фінансові та інвестиційні ресурси для модернізації газотранспортної системи;
- сприяння реалізації екологічних проектів в енергетиці шляхом надання допомоги у виявленні та скороченні витоків метану;
- допомога у скороченні глобальних викидів парникових газів, а також у розробці та гармонізації нормативної бази, що забезпечує діяльність регіональних енергетичних ринків і торгівлю енергоресурсами.
1.6 Інфраструктура та ефективне врядування
- надання допомоги органам державної влади та місцевого самоврядування у реформуванні системи комунального теплопостачання з метою її перетворення на фінансово спроможну галузь з досконалим управлінням та справедливим регулюванням, яка забезпечує надання якісних послуг населенню, державним організаціям і приватним підприємствам за доступними цінами;
- сприяння зміцненню нормативно-правової та інституційної бази з метою підвищення якості послуг теплопостачання, вдосконалення тарифного регулювання та дотримання вимог законодавства Європейського Союзу у цій сфері;
- допомога у підвищенні потенціалу органів влади міст до планування, управління та фінансування розвитку систем теплопостачання у співпраці з визначеними 36 містами України, де втілюватимуться пілотні проекти, а також надання допомоги містам в отриманні фінансових ресурсів для реалізації проектів у сфері енергозбереження;
- допомога у запровадженні технологій енергоефективності у сфері комунального теплопостачання;
- допомога в освоєнні та використанні альтернативних джерел енергії;
- підтримка створення державно-приватних партнерств (ДПП) з метою поліпшення стану інфраструктури, зокрема у сфері комунального теплопостачання та інших галузях;
- допомога у формуванні сприятливого середовища для розвитку ДПП, передусім на місцевому і регіональному рівні;
- допомога у створенні, за рішенням Уряду України, підрозділу з питань ДПП, який дозволить органам влади працювати з приватними постачальниками у такий спосіб, що сприятиме підвищенню ефективності та якості соціальних послуг та комунальної інфраструктури;
- допомога у доведенні переваг ДПП до зацікавлених сторін, а також у розбудові потенціалу місцевих організацій до якісного визначення можливостей та учасників, розробки та оцінки проектів, управління чи моніторингу ініціатив зі створення ДПП з поступовим наближенням до оптимальної міжнародної практики;
- допомога у визначенні та розвитку успішних ДПП.
2. Справедливе та демократичне врядування
- допомога у зміцненні регіонального і місцевого самоврядування, зокрема у таких напрямах, як розширення участі громадян, підтримка вироблення відповідної державної політики у сфері місцевого самоврядування та розбудова асоціацій органів самоврядування, покращення системи надання послуг, підвищення якості комунальних послуг, бюджетування та фінансового управління, стратегічне планування місцевого економічного розвитку за участю широкого кола заінтересованих сторін, розширення доступу органів місцевого самоврядування до кредитних ресурсів;
- допомога у створенні та розбудові середовища, що сприятиме здійсненню реформ місцевого самоврядування та забезпечить широку підтримку децентралізації влади з боку державних службовців, організацій громадянського суспільства та широкого загалу;
- допомога у приведенні законодавства про вибори у відповідність із загально визнаними міжнародними демократичними стандартами та у прискоренні його кодифікації з метою забезпечення більш ефективних, відкритих та конкурентних виборів; серед іншого передбачається робота з поліпшення інформованості виборців, моніторингу виборчого процесу виборцями, громадськими організаціями та політичними партіями; вдосконалення навичок, майстерності та незалежності членів виборчих комісій на всіх рівнях;
- допомога політичним партіям у межах законодавства України в демократизації їхньої діяльності, більш активному реагуванні на потреби громадян та кращому відображенні тих питань, які турбують суспільство;
- сприяння більш сумлінному дотриманню норм виборчого законодавства шляхом надання технічної допомоги;
- допомога у зміцненні діяльності Верховної Ради України як демократичного інституту шляхом підтримки системи внутрішнього управління, активнішої взаємодії між законодавчою та виконавчою гілками влади та підвищення доступу громадян до законотворчості і зворотнього зв'язку;
- сприяння більш досконалій розробці заходів державної політики, прийняттю законодавчих рішень, розбудові кадрового та організаційного потенціалу законодавчої і виконавчої гілок влади;

................
Перейти до повного тексту