1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Меморандум


Меморандум
про взаєморозуміння стосовно взаємного співробітництва й обміну інформацією у сфері страхового нагляду між Державною комісією з регулювання ринків фінансових послуг України та Комісією зі страхового нагляду Литовської Республіки
Дата підписання:
Дата набрання чинності для України:
15.07.2011
15.07.2011
Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг України та Комісія зі страхового нагляду Литовської Республіки (далі - Сторони),
визнаючи зростаючі міжнародні показники розвитку на страховому ринку та потребу у взаємному співробітництві,
домовилися про таке:
I. Мета Меморандуму про взаєморозуміння
1. Метою цього Меморандуму про взаєморозуміння (далі - Меморандум) є захист інтересів власників страхових полісів страхових компаній та сприяння цілісності, стабільності й ефективності страхування шляхом забезпечення основи для співробітництва, зокрема каналів зв'язку, поглиблення взаєморозуміння, збільшення обміну інформацією та допомогою настільки, наскільки це дозволено національним законодавством Сторін.
2. Цей Меморандум є основою співробітництва Сторін та не впливає на будь-які правові зобов'язання за іншими міжнародними угодами, підписаними з третіми сторонами. Цей Меморандум не створює юридичних зобов'язань.
3. Виконання цього Меморандуму здійснюється в межах наявних відповідних ресурсів Сторін з урахуванням національного законодавства й інтересів держав відповідних Сторін.
4. Відповідно до національного законодавства держав Сторін кожна Сторона надаватиме іншій Стороні необхідну інформацію про підозру в порушенні або очікуване порушення нормативних вимог або законів на страховому ринку, який контролюється іншою Стороною.
II. Визначення
Для цілей цього Меморандуму:
1. "Сторона" означає:
- Державну комісію з регулювання ринків фінансових послуг України;
- Комісію зі страхового нагляду Литовської Республіки.
2. "Сторона, що запитує" означає Сторону, яка робить запит відповідно до цього Меморандуму.
3. "Запитувана Сторона" означає Сторону, якій робиться запит відповідно до цього Меморандуму.
4. "Страхова компанія" означає страховика, перестраховика та страхову (перестрахову) групу або її частину.
5. "Особа" означає фізичну особу або юридичну особу, створену відповідно до національного законодавства Сторін.
6. "Національне законодавство" означає будь-які чинні нормативно-правові акти, які застосовуються в юрисдикціях держав Сторін та які стосуються страхового нагляду.
7. "Конфіденційна інформація" означає будь-яку інформацію, яка вважається конфіденційною відповідно до національного законодавства держав Сторін.
III. Сфера застосування Меморандуму про взаєморозуміння
Сторони домовляються сприяти взаємній допомозі та обмінові інформацією, яка допомагатиме їм у виконанні їхніх відповідних функцій, відповідно до національного законодавства держав Сторін у таких напрямах:
a) правових положень, які стосуються пропозицій про заснування, придбання й приєднання страхових компаній;
b) надання інформації про осіб, які займають відповідальні посади у страховій компанії (у тому числі власників, акціонерів, директорів менеджерів, працівників або підрядників);
c) постійного моніторингу, аудиту й перевірки страхових компаній стосовно дотримання пруденційніх вимог, вимог стосовно фінансової звітності й інших наглядових вимог;
d) проведення спеціальних перевірок діяльності окремих страхових компаній;
e) перевірки дотримання вимоги національного законодавства своєї держави стосовно розкриття інформації та маркетингу страхових продуктів;
f) шахрайської практики, яка стосується пропозиції, придбання та продажу страхових продуктів;
g) технічного співробітництва й допомоги;
h) інших питань за згодою та в межах компетенції Сторін.
IV. Запити й виконання
1. Запити робитимуться в письмовому вигляді англійською мовою відповідальним контактним особам. У невідкладних випадках запити можуть робитись у формі короткого викладу, який якнайшвидше повинен бути доповнений повним запитом.
2. Будь-які запити повинні визначати:
a) запит про співробітництво чи інформацію;
b) мету, з якою запитується інформація (у тому числі подробиці про закони та нормативні вимоги стосовно питання, яке є предметом запиту);
c) подробиці запиту, які містять інформацію про особу чи відповідний суб'єкт, наприклад опис фактів, на основі якої робиться запит, конкретні запитання, на які необхідно відповісти;
d) зв'язок між окремими законами або нормативними вимогами та регуляторними функціями Сторони, що запитує;
e) осіб, які, на думку Сторони, що запитує, володіють інформацією, яка запитується, або місце, де таку інформацію можна отримати, якщо Сторона, що запитує, має такі відомості;
f) кому, якщо такі особи є, подальше розкриття інформації може бути необхідним та причину такого розкриття;
g) бажаний час надання відповіді.
3. Якщо у сфері, охопленій цим Меморандумом, Сторона, що запитує, робить запит для отримання інформації від імені іншої сторони цієї самої держави (поліції, суду тощо), про це зазначається в запиті. Сторони обговорюватимуть подальші дії й точний тип інформації, яку може надати запитувана Сторона.

................
Перейти до повного тексту