1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Протокол


Протокол N 7
до Меморандуму про взаєморозуміння між Урядом України та Урядом Сполучених Штатів Америки щодо допомоги з правоохоронних питань від 9 грудня 2002 року
Дата підписання:
Дата набрання чинності для України:
23.11.2010
23.11.2010
I. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
Уряд України та Уряд Сполучених Штатів Америки дійшли спільної згоди про внесення таких змін та доповнень до Меморандуму про взаєморозуміння між Урядом України та Урядом Сполучених Штатів Америки, підписаного 9 грудня 2002 року:
Уряд США надасть Урядові України додаткову технічну допомогу в розмірі 1 810 000 доларів США на безповоротній основі. Фінансування цих проектів здійснюватиметься за умови схвалення Конгресом США виділення коштів та затвердження Помічником Держсекретаря США з міжнародних питань у сфері боротьби з незаконним обігом наркотиків та правоохоронних питань.
Фінансування забезпечується для таких проектів:
1. Зміцнення системи професійної підготовки з питань аналізу ризиків та кримінального аналізу в Державній прикордонній службі України;
2. Удосконалення інтегрованого підходу до професійної підготовки відповідно до стандартів ЄС в Державній прикордонній службі України;
3. Удосконалення управління діяльністю відділів прикордонної служби;
4. Удосконалення правоохоронних програм підготовки і можливостей забезпечення базової підготовки в навчальних закладах Державної прикордонної служби України.
Повний опис проектів та їх цілей наведено далі в Розділі II. Усі інші зобов'язання та умови, передбачені Меморандумом про взаєморозуміння від 9 грудня 2002 року, залишаються в силі.
II. ОПИС ПРОЕКТІВ, ЇХНІ ЦІЛІ ТА ПЕРЕВІРКА РЕЗУЛЬТАТІВ
1. Зміцнення системи професійної підготовки з питань аналізу ризиків та кримінального аналізу в Державній прикордонній службі України (продовження проекту, визначеного пунктом 6 розділу II Протоколу N 5)
Бенефіціар/Реципієнт: Державна прикордонна служба України (ДПСУ)
Мета: Сприяння розвитку правоохоронного аналітичного потенціалу ДПСУ відповідно до передової європейської та міжнародної практики та стандартів.
Опис проекту: Цей проект зміцнюватиме й розвиватиме досягнення попередніх проектів і відповідних зусиль ДПСУ, що докладалися для розвитку самостійних систем професійної підготовки з питань аналізу ризиків та кримінального аналізу відповідно до стандартів ЄС і Шенгенської зони та передової міжнародної практики.
Протягом останніх трьох років ДПСУ досягла величезного прогресу у використанні потенціалу аналізу ризиків та кримінального аналізу для підвищення ефективності охорони кордону. ДПСУ також створила базові структури й стандарти для професійної підготовки з питань аналізу ризиків і кримінального аналізу. Разом з тим, ДПСУ необхідна додаткова міжнародна допомога і досвід для створення сучасної і самодостатньої системи професійної підготовки аналітиків, яка б задовольняла потреби аналітичних підрозділів.
Проект буде зосереджено на розвитку постійної системи підготовки аналітиків ризиків та кримінальних аналітиків ДПСУ відповідно до стандартів ЄС. Проект працюватиме з Адміністрацією Державної прикордонної служби України, навчальними закладами та аналітичними підрозділами ДПСУ над формуванням сучасних систем базової підготовки, підвищення кваліфікації і безперервного навчання з питань аналізу ризиків і кримінального аналізу, а також вдосконалення відомчої нормативно-правової бази з метою гармонізації систем професійної підготовки з питань аналізу ризиків і кримінального аналізу з існуючими стандартами та практикою ЄС відповідно до поточних потреб ДПСУ.
Проектні заходи передбачатимуть:
1. Проведення аналізу існуючої системи професійної підготовки в ДПСУ з питань аналізу ризиків та кримінального аналізу і реалізації рекомендацій щодо забезпечення її самодостатності, самостійності й відповідності стандартам та передовій практиці в ЄС.
2. Проведення оцінки існуючої нормативно-правової бази, яка стосується професійної підготовки з питань аналізу ризиків і кримінального аналізу, та подання рекомендацій щодо внесення відповідних змін.
3. Розроблення принципів навчання каскадним методом для аналітиків ризиків та/або кримінальних аналітиків ДПСУ.
4. Удосконалення та/або впровадження відповідних курсів базової підготовки, підвищення кваліфікації і безперервного навчання в навчальних закладах ДПСУ.
5. Проведення аналізу існуючих посібників, навчальних матеріалів та навчальних програм і надання у разі необхідності експертних висновків та рекомендацій щодо внесення змін.
6. Розроблення і проведення тренінгів з питань методики проведення курсів підвищення кваліфікації і безперервного навчання в Національній академії Державної прикордонної служби України ім. Б.Хмельницького, а також підготовка посібників та інших матеріалів для викладачів відповідно до стандартів ЄС.
7. Проведення тренінгу з методики каскадного навчання для відібраних аналітиків з регіональних управлінь та прикордонних загонів, відповідальних за підготовку інших аналітиків на місцях їх служби.
8. Сприяння співпраці між військовослужбовцями та працівниками ДПСУ та їхніми колегами з польської поліції та прикордонної служби.
9. Забезпечення навчальних закладів ДПСУ навчальними матеріалами та обладнанням (наприклад, комп'ютерним обладнанням, програмним забезпеченням тощо).
10. Оцінку ефективності створених систем професійної підготовки, у тому числі навчальних програм і навчальних матеріалів, підготовлених в рамках проекту.
Заходи з боку Уряду США/Виконавця:
Уряд США визначить Виконавця цього проекту, який:
1. Залучить відповідних експертів ЄС, які спільно з представниками ДПСУ проведуть зазначені вище заходи.
2. Спільно з підрозділами аналізу ризиків і кримінального аналізу Адміністрації Державної прикордонної служби України виявить та усуне перешкоди для створення сучасних систем підготовки з питань аналізу ризиків та кримінального аналізу.
3. Надасть допомогу відповідним підрозділам і навчальним закладам ДПСУ у зміцненні механізмів базової підготовки, підвищення кваліфікації і безперервного навчання для аналітиків на всіх етапах їхньої кар'єри;
4. Надасть допомогу ДПСУ для вдосконалення зв'язку між аналітичними підрозділами і навчальними закладами ДПСУ для забезпечення того, щоб навчання повною мірою відповідало потребам професійної діяльності і вимогам до практичної роботи аналітиків;
5. Забезпечить необхідні консультації та допомогу, пов'язані з нормативною підтримкою зазначених зусиль.
6. Закупить необхідне обладнання та програмне забезпечення згідно зі спільно погодженим списком.
Заходи з боку Бенефіціара/Реципієнта:
1. Визначення відповідного персоналу (військовослужбовців та працівників ДПСУ) для роботи з Виконавцем над питаннями реалізації проекту з метою забезпечення повноцінної співпраці й безперешкодного спілкування з боку відповідного персоналу.
2. Сприяння реєстрації проекту у Міністерстві економіки України.
3. Забезпечення доступу згідно із законодавством України працівників Виконавця та Посольства США до Адміністрації Державної прикордонної служби України, навчальних закладів ДПСУ, регіональних управлінь, прикордонних загонів та інших підрозділів охорони державного кордону для цілей цього проекту.
4. Забезпечення достатньої кількості працівників ДПСУ для допомоги експертам у проведенні тренінгів і ефективної передачі Виконавцем відповідного обладнання, в тому числі його інвентаризації й доставки у рамках цього проекту.
5. Підписання документів на підтвердження передачі і приймання обладнання в рамках проекту і взяття зобов'язань щодо використання наданого обладнання виключно для цілей, передбачених проектом.
Запланований строк реалізації проекту: один рік.
Показники результативності:
1. Виконавець підготує аналіз існуючої системи підготовки з питань аналізу ризиків та кримінального аналізу в ДПСУ і нормативної бази разом з рекомендаціями щодо конкретних шляхів її вдосконалення для забезпечення відповідності з передовою практикою ЄС.
2. У ДПСУ буде запроваджено каскадний метод навчання аналітиків ризиків і кримінальних аналітиків для службовців з різних аналітичних підрозділів.
3. В Національній академії Державної прикордонної служби України ім. Б.Хмельницького буде введено елементи аналізу ризиків та кримінального аналізу у загальну навчальну програму з питань управління кордонами.
4. В Навчальному центрі Державної прикордонної служби України питання аналізу ризиків та кримінального аналізу буде внесено до базової шестимісячної програми професійної підготовки.
5. Навчальні заклади ДПСУ отримають повний набір навчальних матеріалів і відповідного обладнання для навчання аналізу ризиків та кримінального аналізу;
6. Окремі відділи охорони кордону отримають необхідне обладнання для проведення аналізу ризиків згідно зі списками закупівлі обладнання, погодженими між донором, виконавцем і реципієнтом.
Оцінка/перевірка: Виконавець забезпечить оцінку результатів виконання проекту шляхом подання регулярних звітів через відділ з правоохоронних питань Посольства США в Україні і надання зазначених вище документів. Представники відділу з правоохоронних питань Посольства США в Україні проводитимуть періодичні зустрічей з представниками Бенефіціара/Реципієнта з метою моніторингу ефективності реалізації проекту.
2. Вдосконалення інтегрованого підходу до професійної підготовки відповідно до стандартів ЄС в Державній прикордонній службі України (продовження проекту, передбаченого пунктом 6 розділу II Протоколу N 6)
Бенефіціар/Реципієнт: Державна прикордонна служба України (ДПСУ)
Мета: Сприяння перетворенню ДПСУ в правоохоронний орган спеціального призначення, який відповідає стандартам ЄС і Шенгенської зони, шляхом надання ДПСУ допомоги в розвитку сучасної системи професійної підготовки відповідно до стандартів ЄС, зокрема курсів підвищення кваліфікації і безперервної освіти для службовців на всіх етапах кар'єри.
Опис проекту: Цей проект є продовженням кількох успішно завершених проектів у сфері професійної підготовки та управління кадрами. Зусилля проекту буде зосереджено на сприянні становленню постійної системи короткострокових курсів підвищення кваліфікації та безперервної освіти, відповідно до стандартів ЄС, а також системи підготовки інструкторів ("мультиплікаторів") в ДПСУ. Короткострокові курси підвищення кваліфікації і безперервної освіти не менш важливі для персоналу ДПСУ, ніж базова підготовка, і повинні бути передумовою просування по службі.
Проект працюватиме з Адміністрацією Державної прикордонної служби України, Національною академією Державної прикордонної служби України ім. Б.Хмельницького, навчальними закладами, регіональними управліннями та підрозділами органами охорони державного кордону за такими напрямами з метою модернізації системи підвищення кваліфікації і безперервної освіти в ДПСУ відповідно до потреб відомства:
- розроблення відповідної навчальної програми і запровадження короткострокового управлінського курсу для персоналу, який призначається на керівні посади в ДПСУ;
- створення системи регулярного зворотного зв'язку й оцінки кваліфікації службовців та визначення їх навчальних потреб з метою забезпечення ефективності та актуальності навчальних програм;
- створення методики перегляду (оновлення) програм підвищення кваліфікації і безперервної освіти для задоволення потреб відомства;
- продовження розвитку системи "мультиплікаторів" відповідно до стандартів ЄС, яка дасть змогу ДПСУ проводити підготовку польових інструкторів з різних місць служби;
- створення системи зовнішнього моніторингу та оцінки випускників усіх навчальних курсів ДПСУ представниками відділів прикордонної служби;
- приведення нормативної бази ДПСУ, яка регулює питання професійної підготовки, у відповідність з існуючими стандартами і практикою ЄС;
- вивчення можливості запровадження дистанційних або електронних методів навчання з метою підвищення ефективності професійної підготовки в ДПСУ;
- продовження впровадження інтенсивних курсів англійської мови в систему професійної підготовки в ДПСУ на різних рівнях для забезпечення функціонального володіння англійською мовою персоналом ДПСУ.
Проектні заходи включатимуть:
1. Аналіз існуючої системи підвищення кваліфікації і безперервної освіти в ДПСУ, підготовку і втілення рекомендацій щодо її вдосконалення з точки зору правоохоронних пріоритетів і стандартів ЄС.
2. Вибір кількох пріоритетних напрямів професійної підготовки на місцях (без відриву від служби), розроблення, апробування й удосконалення навчальних програм і проведення курсів підготовки "мультиплікаторів" (інструкторів).
3. Перевірку й оцінку ефективності курсів мультиплікаторів, що проводяться ДПСУ.
4. Розроблення навчальної програми короткострокового курсу з питань управління для персоналу, який призначається на керівні посади в ДПСУ.
5. Аналіз існуючих систем об'єктивного оцінювання випускників прикордонних навчальних курсів у країнах - членах ЄС для вибору і впровадження найбільш ефективної системи професійної підготовки в ДПСУ.
6. Ознайомлення представників ДПСУ, причетних до реформування системи професійної підготовки, з передовою практикою в країнах ЄС за різними напрямами.
7. Організацію конференцій та семінарів з питань підвищення кваліфікації, безперервної освіти, підготовки інструкторів і підготовку відповідних рекомендацій.
8. Оцінку потреб в обладнанні, необхідному для підтримки реформ, що пропонуються.
9. Проведення зустрічей, поїздок для ознайомлення викладачів англійської мови навчальних закладів ДПСУ з підходами до викладання спеціалізованих інтенсивних курсів англійської мови для прикордонників та інших працівників правоохоронних органів в ЄС.
Заходи з боку Уряду США/Виконавця:
Уряд США визначить Виконавця цього проекту, який:
1. Залучить на платній основі або в рамках співробітництва відповідних експертів з ЄС, які у співпраці з представниками ДПСУ проведуть зазначені вище заходи.
2. Спільно з управлінням професійної підготовки та управлінням по роботі з персоналом Адміністрації Державної прикордонної служби України виявить проблеми на шляху до практичного запровадження нових систем підготовки.
3. Надасть допомогу навчальними закладам ДПСУ у підготовці програм підвищення кваліфікації, безперервної освіти і підготовки інструкторів.
4. Надасть допомогу ДПСУ у впровадженні механізмів визначення потреб у професійній підготовці, які передбачатимуть виявлення недоліків у підготовці, визначення шляхів їх подолання, визначення персоналу, якому слід пройти підготовку.
5. Надасть допомогу ДПСУ у вдосконаленні механізмів оцінки ефективності професійної підготовки (аналіз, розроблення навчальних програм, їх реалізація, підготовка викладачів) для забезпечення її повної відповідності потребам професійної діяльності і вимогам на місцях служби.
6. Надасть необхідні консультації та допомогу стосовно нормативної підтримки зазначених зусиль.
7. Проведе конференції і семінари в рамках проекту.
8. Закупить обладнання в рамках проекту згідно з узгодженим переліком необхідного обладнання, погодженим між донором, виконавцем і реципієнтом.
Заходи з боку Бенефіціара/Реципієнта:
1. Визначення відповідного персоналу (військовослужбовців та/або працівників ДПСУ) для роботи з Виконавцем над необхідними аспектами реалізації проекту і забезпечення повноцінної співпраці й безперешкодного спілкування з боку відповідного персоналу.
2. Сприяння реєстрації проекту у Міністерстві економіки України.
3. Забезпечення доступу згідно із законодавством України працівників Виконавця та Посольства США до Адміністрації Державної прикордонної служби України, інших підрозділів і навчальних закладів ДПСУ для цілей реалізації цього проекту.
4. Забезпечення достатньої кількості працівників ДПСУ для допомоги експертам у проведенні тренінгів і ефективної передачі Виконавцем відповідного обладнання, у тому числі його інвентаризації й доставки у рамках цього проекту.
5. Підписання документів, що підтверджують передачу і приймання обладнання в рамках проекту, і взяття зобов'язань щодо використання наданого обладнання виключно для цілей, передбачених проектом.
6. Забезпечення того, щоб працівники, які пройдуть курси підвищення кваліфікації, залишалися на своїх посадах принаймні один рік після закінчення відповідних курсів.
Запланований строк реалізації проекту: один рік.
Показники результативності:
1. У ДПСУ буде розроблено і запроваджено стабільно діючу систему підвищення кваліфікації і безперервної освіти, яка відповідає передовому досвіду ЄС. Підтвердженням результату станом на кінець проекту буде розроблення і документальне закріплення (в інструкціях, стандартних робочих процедурах тощо) механізмів оцінки навчальних потреб і початок використання цих механізмів.
2. У ДПСУ буде зміцнено систему мультиплікаційної підготовки (на місцях служби) і розроблено нові курси та методики підготовки інструкторів. Підтвердженням результату станом на кінець проекту буде офіційне затвердження письмово оформленої програми та змісту навчальних курсів і проведення курсів для принаймні однієї групи інструкторів. Технічні експерти забезпечать наставницьку допомогу для нових інструкторів під час перших курсів.

................
Перейти до повного тексту