- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Протокол
Протокол
до Угоди між Міністерством оборони України та Міністерством національної оборони Республіки Польща про військове співробітництво стосовно обміну інформацією й виконання польотів військовими повітряними суднами України та Республіки Польща в повітряному просторі обох держав
( Зміни та доповнення до Протоколу додатково див. у
Протоколі від 17.05.2012 )
Дата підписання: Дата набрання чинності для України: | 07.09.2010 07.12.2010 |
Міністерство оборони України та Міністерство національної оборони Республіки Польща (далі - Сторони),
з метою зміцнення співробітництва й дальшого сприяння йому у сфері управління повітряним простором та з метою зменшення відповідних фінансових витрат;
згідно із законодавством стосовно використання повітряного простору обох країн;
домовилися про таке:
Стаття 1
До вжитих нижче термінів і визначень застосовується таке значення:
1. "Політ поблизу державного кордону" - політ повітряного судна на відстані не більше 15 км від державного кордону країн Сторін.
2. "Аварійна ситуація в польоті" - умови, що виникають унаслідок раптової відмови авіаційної техніки, погіршення здоров'я членів екіпажу або польоту повітряного судна за умов, що потребують від екіпажу вжиття заходів та відрізняються від нормальних умов польоту.
3. "Система обміну інформацією" - система, що включає технічні засоби обробки й передачі даних, які забезпечують обмін інформацією через виділені канали зв'язку.
4. "Неідентифіковане повітряне судно" - повітряне судно, приналежність і мету польоту якого неможливо визначити за допомогою заходів, ужитих відповідно до законодавства країни Сторони, у якій таке судно здійснює свій політ.
5. "Повітряне судно - порушник" - повітряне судно, що перетнуло державний кордон без дозволу компетентного органу або вчинило будь-яке інше порушення порядку використання повітряного простору.
6. "Інцидент" - подія, що пов'язана з використанням повітряного судна як на землі (від початку запуску двигуна до його зупинки відповідно до порядку паркування), так і в повітрі, характеризується відхиленням від нормального функціонування повітряного судна, екіпажу, роботи системи управління польотами і їх забезпечення, а також несприятливими умовами навколишнього середовища, та негативно вплинула на безпеку польотів, але не призвела до авіаційних подій.
7. "Повітряне судно - загроза" - повітряне судно, що несе загрозу життю чи здоров'ю людини або заподіяння значної майнової шкоди чи настання інших тяжких наслідків та може бути використано для вчинення терористичного акта.
8. Центральні командні пункти:
a) в Україні - Командний центр Повітряних Сил, Збройні Сили України;
b) в Республіці Польща - Центр повітряних операцій Республіки Польща.
Стаття 2
1. Інформація, якою обмінюються Сторони через свої відповідні командні пункти, уключає інформацію стосовно:
1) всіх запланованих польотів поблизу державного кордону;
2) польотів військових повітряних суден, що виконують оперативні завдання поблизу державного кордону;
3) неідентифікованих повітряних суден та повітряних суден - порушників на маршрутах польоту в напрямку державного кордону на відстані ближче 50 км від нього.
2. Під час здійснення запланованих польотів, зазначених у пункті 1 статті 2 цього Протоколу, центральні командні пункти Сторін повинні інформувати один одного про:
1) тип та ешелон польоту повітряного судна;
2) маршрут або район польоту;
3) запланований час польоту (універсальний координований час).
3. У разі виявлення неідентифікованого повітряного судна Сторони негайно інформують одна одну для його ідентифікації.
4. Дії військових повітряних суден, які виконують завдання стосовно надання допомоги в аварійних ситуаціях, здійснюються відповідно до міжнародного права.
5. Для виконання положень цього Протоколу Сторони введуть у дію систему обміну інформацією між центральними командними пунктами.
6. Питання, що стосуються функціонування системи обміну інформацією, погоджуються Сторонами.
7. Сторони покривають витрати на експлуатацію виділених каналів зв'язку кожна на своїй території.
8. Центральні командні пункти Сторін перевіряють технічну справність каналів зв'язку не менше одного разу на добу.
Стаття 3
1. Запит на отримання дозволу на здійснення польоту (посадки) військових повітряних суден у межах території країн Сторін, а також подання запитів на використання повітряного простору й виконання польотів (посадок) здійснюються згідно з міжнародними правилами, законодавством країн Сторін та цим Протоколом.
2. Запити на отримання дозволу на здійснення польоту (посадки) українських військових повітряних суден у повітряному просторі Республіки Польща й польських військових повітряних суден у повітряному просторі України подаються не пізніше, ніж за 9 діб до виконання польоту, шляхом надіслання дипломатичної ноти, зразки якої можна знайти в додатку до цього Протоколу (додатки 1, 2).
3. Запитуючій Стороні дають відповідь не пізніше, ніж за 24 години до здійснення запланованого польоту.
4. Запити на використання повітряного простору подаються до органів організації повітряного руху Сторін напередодні здійснення запланованих польотів, але не пізніше 10.00 (за універсальним координованим часом).
Стаття 4
Польоти українських і польських військових повітряних суден у повітряному просторі обох країн, на борту яких знаходяться бойові засоби, вибухові матеріали та інші небезпечні вантажі, здійснюються лише після отримання належного дозволу відповідно до законодавства країн Сторін. Польоти військових повітряних суден, обладнаних розвідувальною апаратурою, забороняються.
Стаття 5
1. У разі ненавмисного порушення державного кордону військовими повітряними суднами будь-якої Сторони внаслідок аварійної ситуації в польоті, несприятливих метеорологічних умов або інших форс-мажорних обставин, командувачі Повітряних Сил як України, так і Республіки Польща (оперативні чергові командних пунктів) уживають належних погоджених заходів, що забезпечують безпечне повернення або посадку військового повітряного судна.
2. Дії військових повітряних суден, спрямовані на надання допомоги в аварійних ситуаціях чи безпечного супроводження інших повітряних суден, здійснюються згідно з Правилами Міжнародної організації цивільної авіації (ІКАО).
Стаття 6
1. У будь-який час, коли військовий повітряне судно або України, або Республіки Польща здійснює посадку на аеродромі іншої Сторони, Сторони зобов'язуються надавати такі послуги:
1) безкоштовно, на умовах взаємного погашення:
a) надання інформації про аеродроми посадки;
b) забезпечення зльоту-посадки;
c) надання метеорологічної інформації;
d) використання військових навігаційних систем на маршруті, під час зльоту-посадки;
e) надання швидкої медичної допомоги;
f) перевезення в межах аеродрому;
g) паркування й охорону;
2) за плату:
a) забезпечення пальним, мастильними матеріалами, спеціальними рідинами та газами;
b) перебування екіпажу (харчування, розміщення, стаціонарне лікування, перевезення за межами аеродрому). Оплата за надані послуги здійснюється після отримання них у національній валюті Сторони, яка надає послуги.
2. Послуги, що отримуються в цивільних аеродромах, сплачуються згідно з правилами та нормами відповідних аеродромів.
3. За надані послуги й матеріали Сторони розраховуються на підставі документів, що складаються фінансовими органами обох Повітряних Сил.
4. Такі розрахункові документи складаються й подаються будь-якою Стороною іншій не пізніше, ніж за 30 діб після надання послуги. Сторони зобов'язуються здійснювати оплату в рамках двох місяців після отримання таких документів.
5. Оплата за пальне, мастильні матеріали, спеціальні рідини, гази та інші матеріальні послуги здійснюється відповідно до ринкових цін на день розрахунку в національній валюті Сторони, яка надає послуги.
................Перейти до повного тексту