1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Угода


Угода
між Міністерством України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи та Комісаріатом з атомної енергії та альтернативних енергій Французької Республіки про технічну допомогу з метою покращення умов поводження з відпрацьованими радіоактивними джерелами та високоактивними відходами в Україні
Дата підписання:
Дата набрання чинності для України:
15.10.2010
15.10.2010
Комісаріат з атомної енергії та альтернативних енергій, державна науково-дослідна і промислова установа, організована відповідно до законодавства Французької Республіки, з штаб-квартирою за адресою: Будова Ле Понад Д, 25 вул. Леблан, 75015 м. Париж (Франція), зареєстрована у Торговому реєстрі Парижа за номером R.C.S. PARIS B 775 685 019,
в особі пана Жільбера Фаді,
керівника Програми Глобальне Партнерство Групи Восьми,
іменоване надалі "КАЕ",
з однієї сторони,
Міністерство з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи,
в особі пана Михайла Болотських,
тимчасово виконуючого обов'язки Міністра,
іменоване у подальшому "МНС",
з іншої сторони,
іменовані надалі разом "Сторони" або кожна окремо "Французька сторона" і "Українська сторона"
беручи до уваги декларацію глав держав і урядів Великої Вісімки від 27 червня 2002 року про Глобальне Партнерство Групи Восьми проти розповсюдження зброї та матеріалів масового знищення" (далі - ГПГ8);
беручи до уваги Угоду між Кабінетом Міністрів України та Урядом Французької Республіки про співробітництво в сфері мирного використання ядерної енергії, підписану у Києві 3 вересня 1998 року (іменоване надалі "Угода про співпрацю"), і, зокрема, статтю III, в якій передбачається, що співпраця оформляється у вигляді окремих угод між відповідними організаціями;
беручи до уваги Угоду між Урядом України та Урядом Французької Республіки про взаємну охорону таємної інформації та матеріалів, підписану в Парижі 7 грудня 1999 року;
беручи до уваги, що Франція і Україна є країнами-учасницями таких міжнародних конвенцій у сфері використання ядерної енергії:
Конвенції про ядерну безпеку від 17 червня 1994 року;
Об'єднаної Конвенції про безпеку поводження з відпрацьованим ядерним паливом і про безпеку поводження з радіоактивними відходами від 5 вересня 1997 року;
Конвенції про фізичний захист ядерних матеріалів від 3 березня 1980 року;
беручи до уваги, що Франція є країною-учасницею Конвенції про цивільну відповідальність в області атомної енергії від 29 липня 1960 року (Паризька конвенція), а також Конвенції від 31 січня 1963 року, що є доповненням до Паризької конвенції від 29 липня 1960 року (Брюссельська додаткова конвенція),
беручи до уваги, що Україна є країною-учасницею Віденської конвенції про цивільну відповідальність за ядерну шкоду від 21 травня 1963 року і Спільного протоколу про застосування Віденської конвенції та Паризької конвенції від 21 вересня 1988 року,
беручи до уваги, що Франція та Україна є партнерами у рамках Глобальної ініціативи боротьби з ядерним тероризмом,
Сторони домовилися про нижченаведене:
Стаття 1. Предмет та сфера технічної допомоги
1.1. Ця Угода має на меті надання Технічної допомоги Французькою стороною для покращення умов поводження з відпрацьованими радіоактивними джерелами і високоактивними радіоактивними джерелами (далі - "радіоактивні джерела") в Україні (далі "Технічна допомога").
1.2. Технічна допомога реалізується за наступними напрямами:
зниження радіаційного ризику, пов'язаного з поводженням з радіоактивними джерелами, зокрема їх збереження і фізичний захист;
зниження ризику диверсій, яким радіоактивні джерела можуть піддаватися на різних етапах поводження з ними;
посилення спроможності реагування у надзвичайній ситуації (радіаційні аварії, викрадення джерел, ідентифікація джерел, над якими було втрачено господарський контроль, тощо).
1.3. У зв'язку з цим проекти Технічної допомоги (нижче іменовані "Проекти Технічної допомоги") відбиратимуться Сторонами з метою оптимізації різних етапів поводження з радіоактивними джерелами зокрема:
розбирання та вилучення радіоактивних джерел з установок, що не експлуатуються, або морально застарілих тимчасових сховищ;
їх тимчасове зберігання;
їх транспортування;
їх кондиціонування й остаточне розміщення в єдиному сховищі.
1.4. Одержувачами і юридичними особами, які будуть експлуатувати установки, устаткування та об'єкти, відносно яких надається Технічна допомога, є спецпідприємства Державної корпорації "УкрДО "Радон".
Сторони письмово домовляються про інші українські організації, діяльність яких буде пов'язана з проектами Технічної допомоги.
Стаття 2. Організація і координація технічної допомоги
2.1. Кожна із Сторін призначає координатора Технічної допомоги (іменованого надалі "Координатор"), відповідального за зв'язок між Сторонами. Дані кожного Координатора передаються письмово іншій Стороні протягом одного місяця з моменту підписання Угоди і можуть бути замінені пізніше письмово з попередженням за один місяць. Координатори забезпечують:
зв'язок між Сторонами:
відбір пріоритетних Проектів Технічної допомоги, які фінансуватимуться Французькою стороною:
управління Проектами Технічної допомоги;
контроль стану Проектів Технічної допомоги і умов виконання цієї Угоди;
урегулювання технічних питань, що виникають у рамках виконання Проектів Технічної допомоги.
Вони підзвітні Двосторонньому комітету (визначеному нижче) з реалізації Технічної допомоги і при необхідності направляють йому звіт про врегулювання технічних питань.
2.2. З метою координації Технічної допомоги, яка реалізується у рамках цієї Угоди, Сторони засновують Координаційний комітет (іменований надалі "Двосторонній комітет") під сумісним головуванням Керівника Програми ГПГ8 КАЕ і Заступника Міністра МНС, яким допомагають Координатори.
У Двосторонній комітет входять 4 особи, що призначаються по дві з кожної Сторони.
Призначення членів Двостороннього комітету підтверджується у письмовій формі кожній із Сторін на адресу іншої Сторони з попередженням протягом одного місяця після першого засідання Двостороннього комітету. Будь-яка подальша зміна його складу підтверджується кожною Стороною з таким же попередженням.
Рішення Двостороннього комітету є обов'язковими для всіх учасників Проектів Технічної допомоги.
При необхідності з метою вирішення конкретних питань Двосторонній комітет має право залучати компетентних посадовців та експертів.
2.3. Завдання Двостороннього комітету:
визначення напрямів Технічної допомоги, які реалізовуватимуться Координаторами;
розгляд технічних питань з Технічної допомоги, не вирішених Координаторами;
усунення складнощів в ході виконання Проектів Технічної допомоги.
2.4. Рішення з питань, що розглядаються Двостороннім комітетом, ухвалюються за загальною згодою. Комітет збирається за необхідністю на запит однієї або іншої Сторони.
Стаття 3. Реалізація технічної допомоги
3.1. Технічна допомога може набувати наступних форм:
експертизи, що проводяться французькими експертами, поточного поводження з радіоактивними джерелами в Україні;
постачання необхідного обладнання для задовільного поводження з джерелами;
фінансування робіт із створення необхідної інфраструктури (або відновлення існуючої інфраструктури);
навчання українських спеціалістів.
3.2. Реалізація Технічної допомоги, передбачена цією Угодою, забезпечується на підставі контрактів (послуг, робіт або обладнання). Підрядники і постачальники обираються за спільної письмової згоди Сторонами, переважно з числа французьких і українських організацій і підприємств, відповідно до чинного в Україні і Франції законодавства. Французькі підрядники і постачальники мають право для отримання послуг залучати українських субпідрядників за письмовою згодою Сторін.
3.3. Сторони повинні переконатися, що французькі й українські підрядники і постачальники, а також їх субпідрядники мають необхідні досвід і кваліфікацію для виконання робіт і надання послуг за всіма правилами і в визначені терміни. Французьке підприємство, що уклало договір з українським субпідрядником, може бути звільнено від відповідальності, що випливає з невиконання договору цим субпідрядником, на умовах, обумовлених в цільових контрактах статті 3.2 цієї Угоди.
3.4. Кожна послуга, постачання або робота повинна виконуватися з дотриманням чинних законодавчих і нормативних актів України, зокрема, відносно сертифікації, атестації, ліцензування тощо.
3.5. Технічна допомога у будь-якій формі, передбаченій статтею 3.1 цієї Угоди, надається на безоплатній і безповоротній основі Французькою стороною.
Стаття 4. Фінансові положення
4.1. Фінансування і реалізація Проектів Технічної допомоги здійснюватимуться у межах наявних засобів, що виділяються на Технічну допомогу, відповідно до річних бюджетних процедур Французької Республіки. У рамках контрактів, зазначених пунктом 3.1. статті 3 цієї Угоди, оплата французьких і українських підрядників і постачальників здійснюється безпосередньо Французькою стороною на умовах, передбачених у контрактах. Усі виплати, які здійснюються на виконання цієї Угоди, справляються у євро.

................
Перейти до повного тексту